Spring naar bijdragen

OEPS!!!!

Floortje

Aanbevolen berichten

Hai allemaal....
3 dagen niet gedronken, ik voelde me echt heerlijk.
Nam gisteravond 1 wijntje...naar wij dachten.....samen met man.....we hebben samen 2 flessen soldaat gemaakt. BALEN!!!!!
Ik zit dus echt in de categorie van 1 glas wijn is te veel en 1 fles te weinig, vrees ik. Gerda, dat is waar ik zo bang voor ben, dat ik het niet bij 2 glazen wijn kan laten, dat bedoel ik met te ver heen zijn....
We werden allebei bedroevend rot wakker. Ik neem mij nu voor om het hele weekend niet meer te drinken.
Omdat ik me zo lekker voelde zonder drank, ook omdat ik al 7 eenheden op heb nu en er maar 10 verantwoordt zijn in de week.
Ik ben 1 meter 61 en weeg 59 kilo, snappen jullie hoe ik jaar in jaar uit zo veel kan drinken??????
Kan niet goed zijn he?

Overigens, ik bespreek met meerdere mensen mijn probleem hoor, het mooie daarvan is dat anderen durven toe te geven dat zij ook last hebben van te veel drinken. Collega's op mijn werk die ik kan vetrouwen bijvoorbeeld. In het verleden spraken we samen wel eens af om door de weeks niet te drinken. Ik schaam me niet meer zo. Dat is wel een fijn gevoel.

Floortje, beetje droef maar vol goede moed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja floortje het is aaltijd baalen als je de fout bent in gegaan weet er alles van zo het ik 3 verslaafingen waar ik van af wil 1 daarvan heb ik inmidels al in de hand dat is gokken gewoon zorgen dat je bijna geen geld meer bij je hebt dan nodig is dat ging bij mij oo kin het begin ook vaak mis door toch huishoud geld te vergokken met blowen gaat het ook beter drank is bij mij ook vaak nog een struikel blok vaak als ik in de stres schiet of ik met spaning zit dan ging het vaak fout wat ik je mee kan geven is gewoon door gaan waar je me bezig was stoppen of minderen en iedereen gaat wel eens de fout in is na die tijd even baalen maar hou het vol groetjes rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Floortje,
balen voor je. Tja, dat is het probleem voor veel van ons op het forum, 1 wordt een hele fles of meer. Tja en met jou mini gewicht ben ik heel verbaasd dat je het zo lang volhoud. Dus pas op!!

Fijn dat je mensen in je omgeving hebt waar je er over kan praten. Ik doe dat ook wel, beetje gelijk als stoppen met roken. Niet met iedereen hoor, maar m'n intimi wel. Het is goed om te "sparren" over slechte gewoontes en ook om te horen dat je de enige niet bent. En soms hebben mensen nog wel eens een handige tip. En met collega's afspreken dat je door de week niet drinkt is volgens mij wel een goede sociale controle.

Maar geef niet op. Je hebt nu ervaren hoe prettig het is om 3 dagen niet te drinken. Straks is 4 nog prettiger en 5 enzomeer.
Blijkbaar kan je het (nog) niet bij 2 glazen houden. Dus kiezen, of even helemaal niet of een heeeel enkele keer toegeven.

En Rob, fijn je weer te horen. De dapper met 3 verslavingen waarvan er toch 2 onder controle zijn. Nummer 3 gaat je ook lukken.

Succes vanmiddag bij de ouders van Leidi,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Floortje,

Gelukkig zeg je "oeps". Oud gedrag is makkelijker aangeleerd dan afgeleerd, maar daar valt op dit forum veel over te lezen.

Deze uitglijdertjes horen er nou eenmaal bij, je kan niet fietsen zonder vallen. De kunst is om op te staan, je broek af te kloppen en te denken: tja, ..... en gewoon weer verder gaan met de goede lijn. Bino, heb jij een toepasselijke kreet van je Engelse maat?

De afgelopen dagen zijn er wel meer ongelukjes gebeurd dus ik zou zeggen probeer daar wat uit te halen. Sorry dat ik effe niet meer te bieden heb maar ik heb het ook even zelf pittig voor de kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Nieuwe aanmaken...