hermiena Geplaatst 15 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2006 knip,nvt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 15 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2006 morgen hermiena morgen andere,als eerste mijn escuses om niet meer te schrijven de laatste tijd MAAR!!!ik wist dat ik een moeilijke periode ging krijgen en zat hierdoor niet zo in mijn schrijf .de algelopen week is voor mij een moeilijke week geweest ,verjaardag van mijn overleden pa, mijn eigen verjaardag en gisteren een jaar datum van zelfmoord van mijn moeder,maar ik ben alle moeilijke dagen nuchter doorgekomen , en dat vindt ik voor mijn eigen wel heel voornaam!!!!vandaag dag ??? ik hou de tel niet zo erg meer bij ,maar ben blij om iedere dag dat ik niet drink!!!want het besef begint te komen dat ik er niets mee oplos,in tegendeel misschien door wie of hou ik ben besef ik dat als ik wel drink de problemen nog allemaal groter zijn ,voor de rest hermiena heb ook ik zo een zaak zoals jij, ergers gelukkig zijn met mijn partner, maar ben ook een beetje veel in love ,of beter niet kunnen vergeten !!!heb een leuk iemand ontmoet (die misschien gelukkig 2000km)hier vandaan woont , maar waar ik enorm gek op ben ,waarom?? omdat we goed konden praten ?? omdat ik er me lekker bij voelde ??ik weet niet waar ik momenteel het meeste me worstel met mijn drankprobleem of met deze rare verliefdheid !!!! ook wel een verslaving hoor lieve mensen allemaal ik zal wel weer het verkeerde draadje genomen hebben !!!!maar het gaat er hem toch om hou we eigenlijk met onze gevoelens leuke of minder leuke omgaan denk ik ??ik wens jullie nog allemaal een fijne zondag ,en hopelijk tot schrijf !!!!!blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 15 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2006 Hermiena, hulde hoor meid. Onwijs goed zoals je het aangepakt hebt. Lijkt me niet makkelijk zo'n geheim, jammergenoeg weet ik er ook genoeg van en ik lik m'n wonden nog steeds. Maar goed, over is over. Waarom doen wij, mensen, anderen toch dit soort dingen. Ik moet ineens denken aan de film "changing lanes", zit ook een afkickende alci in. En op een gegeven moment zegt z'n sponsor (van de AA) "jou verslaving is niet de alcohol maar de chaos". Ik herken daar veel in. Kennen jullie dat, al die toestanden die je op je hals haalt met of zonder alcohol, dan je voornemen om daarbij vandaan te blijven en toch "gebeurd" er dan weer wat. Een onmogelijke liefde, in soms heel vreemde situaties terecht komen etc etc. En soms zie ik duidelijk welke invloed ik erop heb en soms lijken het wel dingen die "uit de lucht" komen vallen. En al met al ben ik grote delen van m'n leven bezig om die toestanden recht te trekken. En als ik dan na tijden in rustiger vaarwater terecht kom lijkt het ineens heel saai allemaal. En ik heb dat nog niet onderkend of hup, er gebeuren weer dingen die weer een hoop stof doen opwaaien.Nou ja, zondagmorgen overdenking.Blacky, wat onwijs goed van je dat je deze week droog door bent gekomen. Ik begrijp dat het een moeilijke periode was maar knap dat je het gedaan hebt zonder je maatje alcohol.Ik wens iedereen een mooie droge zondag. Het weer werkt mee, ik verwacht weinig plensbuien.tot horens,Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 15 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2006 Hier ik nog even. Gister wel veel gelezen maar geen tijd gehad te antwoorden. En dat is dan wel een beetje een nadeel van zo'n dagdraad. Aan de andere kant zie ik meer voordelen dus deze pakken we er maar bij.Jannetje, las dat je druk met je werk bent en dat dat goed gaat. Fijn te horen. Fijn ookvoor je dat je wat privee mailers hebt waar je prettig mee kan mailen.En Gerda, wat een onwijs gaaf verhaal van je. Het lijkt misschien een trage manier van reintergreren maar als ze je die kans geven met 2 handen aanpakken. Het is niet niks om na zo'n lange tijd weer aan het werkt te gaan en met alles wat je meegemaakt hebt. Dat moet je ook kunnen intergreren in je leven, je werk etc.Heel veel succes en tot horens,Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 15 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2006 knip ivm relavantie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermiena Geplaatst 15 januari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 januari 2006 heb een heerlijke trui!!Groetjes Hermiena Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 15 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2006 Hallo allemaal,Daar ben ik weer, het heeft even een tijdje geduurd maar ik heb een rotweek achter de rug.Ik voelde me erg depri, kon nergens meer om lachen en was naar mijn gevoel helemaal terug bij af.Ik heb het, behalve die drie biertjes van dinsdag, wel drooggehouden maar het ging niet van harte.Natuurlijk was niet alles negatief want dat gesprek op mijn werk was goed, dank je Emma , ja goed he?Vandaag voel ik me alweer een stuk beter en ik hoop van harte dat ik dat de komende week vast kan houden.Ik schrijf vanavond nog even een stukje denk ik, we gaan eerst even eten want we zijn net terug van visite.Tot later,liefs Gerda Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 15 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2006 Daar ben ik weer even,allereerst wil ik tegen jou zeggen, Blackie, dat ik het ontzettend knap vind hoe je het de afgelopen week hebt gedaan. Je hebt nogal wat voor je kiezen gehad zeg!!! Heel knap.En Hermiena, wat ben je goed die avond doorgekomen zeg, ik weet niet wat ik gedaan zou hebben maar ik had geen pinda door mijn strot gekregen denk ik.Je hebt wel een onderwerp aangesneden hoor!!!! Veel mensen herkennen dat ook nog, zoals ik bijvoorbeeld maar je moet het lef maar hebben op het op het forum te zetten. Houten doet dat ook gewoon, boem bats, gewoon vertellen. Razend knap vind ik dat.Zal ik dan ook maar?Ik heb dus ook een relatie gehad met een man die net zoals ik getrouwd was. (is)We kenden elkaar al 13 jaar, we zaten op dezelfde club.Het is nu ongeveer 7 jaar geleden dat mijn schoonmoeder ziek werd en we om de dag naar Emmeloord reden. Vanaf Groningen toch gauw anderhalf uur karren.Mijn man en ik werken allebei 100% dus dat moest voor of na ons werk. Het heeft een jaar geduurd en toen is ze overleden. Vlak daarna werd mijn vader ziek en reed ik elke dag op en neer naar Leeuwarden om hem te verplegen. Hij dulde alleen mij maar bij hem want we hadden een zeer goede band.Zijn ziekte duurde twee jaar waarna hij is overleden, gelukkig in mijn armen, wat zijn wens was.Jullie begrijpen dat mijn man en ik elkaar nooit meer zagen en hadden een briefjeshuwelijk.Het werk bleef ook doorgaan dus het was een hopeloze toestand. We hebben wel op een gegeven moment tegen elkaar gezegd dat als we zo doorgingen dat het dan niet goed kwam, maar praten hielp al niet meer. We waren uit elkaar gegroeid.Op dat moment begon de bewuste man avances te maken en, gevoelig als ik ben, ben ik ermee ingegaan.Hopeloos verliefd waren we allebei en ik voelde me geweldig!!! Iemand die zegt dat je mooi bent en leuk enz enz, nou dat gaat erin als zoete koek. Ik vond mezelf toen ook mooi en aantrekkelijk, grappig, de hele bubs.Wat je verzint dan he om bij elkaar te zijn, wat heb ik veel gelogen zeg, niet normaal, oh jongens wat erg he?Na enkele weken kwam zijn vrouw erachter en toen was Leiden in last.Het geval wil dat we ook veel gezamelijke vrienden hebben en minnaar zijn vrouw heeft mij vreselijk zwart gemaakt bij hun en jullie raden het al: ze kozen voor minnaar.Ook van onze club, waar ik ook nog eens voorzitter van was, moest ik verdwijnen en hij mocht blijven want hij was door mij verleid en daar kon hij natuurlijk niets aan doen, de arme.Het overkwam hem zomaar allemaal.Tot op de dag van vandaag heb ik er last van dat het zo gebeurd is en dat ik niet voor mezelf opgekomen ben.Het is nu 5 jaar geleden en ik voel me er rot onder.Twee mensen zijn de fout ingegaan, niet alleen ik. Tussen mijn man en mij is het na natuurlijk heel erg veel toestanden uiteindelijk goed gekomen, daar ben ik erg blij mee.Wat een verhaal he? Ik hoop dat jullie me nu niet erop aan kijken, maar ik hoor de reacties wel.Liefs Gerda Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleur Geplaatst 15 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2006 Ja jongens,Wat maken jullie toch altijd van alles mee.En dan komt Fleur: niet met een romance, nee, maar Fleur is al bijna dertig jaar getrouwd met één en dezelfde man. Bij jullie vergeleken is dat weinig spannends, maar ikben er nog erg gelukkig mee. Ik mag nog steeds elke avond mijn koude pootjes tegen zijn warme voeten leggen, wat wil ik nog meer. Sterkte jongens, ik denk wel aan jullie.Groetjes, Fleur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 15 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2006 He Fleurtje,Dat is toch ook fijn, wie wil dat nou niet.En dan moet ik er bij zeggen dat wij ook al 28 jaar getrouwd zijn en op deze toestand na, heel erg gelukkig met elkaar zijn.Ik denk dat als we niet zo'n team waren, dat we het ook niet gered zouden hebben.We hebben samen teveel meegemaakt in die 28 jaar, dan geef je niet zo snel op.Liefs Gerda Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moon Geplaatst 15 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2006 Hallo allemaal, daar ben ik ook weer Wat een verhalen zeg, kan er niet echt over meepraten, behalve dat ik ook wel 's iets met een getrouwde man heb gehad maar toen was ik zelf nog vrijgezel.Heb het theater overleefd vrijdag wel bier gedronken maar zit nog steeds op 1 flesje per dag gemiddeld en ook al streven de meesten hier naar gortdroge dagen, ik vind dit van mezelf eigenlijk ook best knap. En in combinatie met vroeg naar bed en vroeg opstaan voel ik me vaak net als Floortje en Fleur.Zat 's te kijken in m'n lijstje, ik hou de hoeveelheden al een paar maanden bij, en normaal gesproken zou ik al dik drie kratten bier op hebben gehad vanaf 1/1, terwijl ik t/m vandaag nog maar 20 pijpjes achterover heb geslagen. Ik hoop niet dat ik nu mensen die helemaal zijn gestopt voor het hoofd stoot, da's niet de bedoeling.Wie weet stop ik ook wel 's volledig maar als ik dit zo vol kan houden vind ik het eigenlijk ook best ok.Zijn er eigenlijk hier nog meer mensen met een soortgelijk doel als dat van mij?PS leuk dat er al meer dan 170 deelnemers zijn aangemeld op het forum. Het groeit gestaag.En het idee van Hermiena van die dagdraden slaat ook goed aan heb ik de indruk.Liefs van Moon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermiena Geplaatst 15 januari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 januari 2006 Fijne avond noggroetjes Hermiena Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 15 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2006 Okee hier de dagsluiterHet was een emotioneel dagje met een hoog "smijt het er maar uit"gehalte. Ik denk heel goed voor ons allen.ik stel voor dat we maandag allemaal weer gaan fietsen (naar het werk), trots zijn op onze truien (reacties komen nog wel binnen) en elkaars fietspatroon in de gaten houden en elkaar vasthouden als we dreigen uit te glijden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten