Spring naar bijdragen

dinsdag 17 januari


Frank

Aanbevolen berichten

Frank is druk bezig met het leven, alleen het lezen kost nu al net zoveel tijd als voorheen het schrijven. Dank voor deze mooie trui, ik zal deze met gepaste eerbied dragen, maar niet nadat ik deze mooie trui met meijn avatar heb laten bedrukken. Dus als jullie iemand met een gepunnikte trui met daarop een mooie dame met rood haar zien lopen ....

niet lastig vallen, niet aanspreken ik wil niet herkend worden,

... laat staan aangesproken door een groep mallotige wielrenners .. :)

Houten waar vind je de tijd voor dat gepunnik en getik, ik heb het idee dat je computer punnikt bij iedere toetsaanslag die je doet.

Mathilde, wij zullen doorgaan, maar daar heeft iedereen al iets over geroepen, maar als je het niet meer wilt, NIET meer doen! verdikkeme

Kika lieverd, wel gewoon dat lijstje maken van leuke dingen die je nog wil doen. Iedere keer als je de energie hebt er weer een oppakken. Die leuke dingen geven energie, zolang het doen van die dingen maar geen moeten worden. Maar eerlijk, volgens mij zouden jou verzorgers uit de door jouw gezochte "volledige verzorging van Kika sessie" het erg zwaar hebben. En gelukkig inderdaad, ook jij ziet de zon bij de je gedachte al schijnen.

Jullie hebben nog een verhaal tegoed over de vorderingen in het onder controle krijgen van de drank. Het gaat goed, ik heb het gevoel en het idee dat ik een heel eind op weg ben.

Wat gaat goed,
- Het minderen. 3 a 5 dagen per week geen alcohol. Dat is voor mij een belangrijkste overwinning.
- De gedachte aan drank is stukken minder, op dit tijdstip zonder drank bestond aantal maanden geleden niet
- Het aanzienlijk minder drinken door 1 of 2 flessen water mee te drinken (alleen bij wijn)
Het laten staan van een (open of gesloten) fles, geen probleem.

Wat gaat minder
- Het met mate drinken op een avond stappen, het is toch vaak een kroeg na de kroeg ... het beruchte afzakkertje
- Als het water op is ... en de wijn niet

Maar al met al kan ik hier goed mee uit de voeten. Voor het mooie zouden de excessen met iets meer mate mogen zijn, maar ja, dan zijn excessen ook geen excessen meer.

Verder ... moet ik toch ook erkennen dat alcohol voor mij iets oplevert. Mijn associatie is niet zo negatief als bij velen van jullie.

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,

Heel heel heel hartelijk dank voor jullie lieve berichtjes gisteren.
Ben gisteravond vroeg naar bed gegaan en daarom vanmorgen weer ingelezen.

Hey frank, wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat.
als ik lees wat je bereikt hebt dan komt dat toch heel dicht bij de
doelstelling die je had.
Ik denk dat je al heel trots op jezelf kunt zijn.
Het is herkenbaar dat je schrijft dat alcohol ook iets oplevert,
voor mij verhoogd het de feeststemming en geeft het ontspanning.
Met de feestdagen heb ik met mate kunnen drinken en nu is er weer een periode
alcoholvrij. Ben hier wel nog heel bewust mee bezig, het gaat niet vanzelf.
bedankt voor het steuntje in de rug en ja, het zonnetje gaat echt wel schijnen.

Mathilda, ik wou dat jij mijn buurvrouw was!
Samen de kids van houten verwennen en daarna op de fiets.
Emma, het is niet zo dat ik onzeker ben, maar er komt erg veel op mijn pad
wat ik niet kan laten liggen.
ben altijd die rots in de branding en er kan altijd nog wat bij....
alleen nu even niet.
Nu moet ik pas op de plaats maken en tijd voor mezelf maken.
en ook dat gaat me lukken.

lieve mensen, nogmaals bedankt voor jullie steun en ik wens jullie allemaal een
:rose: -nig dagje.

kika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Hier Bino weer eens. Ook mijn dank voor de trui, maar ik heb'm ingelijst aan de muur gehangen. Je denkt toch niet dat ik in een, gepunnikte, gele trui over straat ga! Ik ben Ronnie Tober niet, haha!!!

Het is een rare gewaarwording Frank zijn woorden hierboven te lezen en vrijwel letterlijk zijn alinea's over te kunnen nemen. Dat doe ik dan ook, want het klopt tot op de millimeter.

" Wat gaat goed,

- Het minderen. 3 tot 5 dagen per week geen alcohol. Dat is voor mij een belangrijkste overwinning.
- De gedachte aan drank is stukken minder, op dit tijdstip zonder drank (s'avonds laat, Bino) bestond aantal maanden geleden niet
- Het aanzienlijk minder drinken door 1 of 2 flessen water mee te drinken bij de wijn

Het laten staan van een (open of gesloten) fles, geen probleem.

Wat gaat minder, (soms nog niet zoals ik zou willen, aldus Bino)

- Het met mate drinken op een avond stappen!

(Bino: ik heb me aangeleerd dan ook echt heéééél veeééééél water te drinken en heb daar ook geen enkele moeite mee, vind het zelfs lekker)

Maar al met al kan ik hier goed mee uit de voeten.

Verder ... moet ik toch ook erkennen dat alcohol voor mij iets oplevert. Mijn associatie is niet zo negatief als bij velen van jullie. "

dank voor de genomen moeite, Frank.

Voor iedereen: 'do what you have to do' (zou die ouwehoer van over de plas zeggen!)

Groeten
Bino

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Allemaal,

Ziezo, een nieuwe dag, nieuwe kansen.
Jullie kennen me al wel een beetje denk ik en zo hebben jullie ook vast wel door gehad dat ik niet helemaal happy was.
Ik was gistermiddag weer naar de nazorggroep geweest en kom daar de laatste tijd toch wel minder vrolijk vandaan. Ik heb het gevoel dat ik de dingen die ik geleerd heb allemaal wat laat vallen en weet niet hoe ik dat weer op moet pakken. Zoals ze het daar dan zo mooi zeggen: je zit niet meer in je kracht.
Dat gevoel heb ik zelf ook en nu moet ik een manier vinden om die kracht terug te vinden.
Het klinkt allemaal wat zweverig, (ja Anton, je hoort het goed, ik ben het ook af en toe) maar ik bedoel dat ik weer vaker down ben, me weer teveel aantrek wat anderen van me denken en ik kan weer zo overstuur zijn als ik verdriet of boosheid voel. Ik kan het niet meer zo gemakkelijk van me afzetten.
Daar denk ik dan veel over na en word er niet vrolijker van.
Maar ach, positief blijven dan komt het vast wel weer.

Ik wil toch nog even reageren op de stukjes van gisteren.

Houten, ik heb me slapgelachen om die ouderwetse, zoals Tilly zegt, telegramstijl maar hou toch meer van je lange epistels hoor.
Hoe was je dag gisteren, erg afgepeigerd zeker? Ik ben gisteravond ook nog wezen sporten en kwam helemaal kapot thuis, heb nu meer spieren als anders lijkt het want oooooooooooooooh wat een pijn. En dat is gezond????
Emma, lig je al in de sauna? Heerlijk is dat hoor, ik doe dat ook zeer regelmatig en geniet er elke keer weer van.
Ik ben trouwens ook gelovig, ben gereformeerd zpals dat dan heet. Ben alleen niet meer een kerkganger. Sinds ik op een rare manier van het Gospelkoor af ben, ben ik nooit meer in de kerk geweest, zelfs niet met kerst, dus met mij kun je er ook over praten hoor.
Hermiena, voel je je al wat rustiger? Je reageert altijd zo lief op anderen, zo ook op mij, dat wilde ik je nog eens zeggen.
Ik zie veel herkenning bij jou.
Kato, leuk he zo'n kleinzoon, ik heb het al eerder geschreven, ik ben al oma van twee kleindochters maar de derde kan ieder moment geboren worden en dan vind ik zooooooo spannend!!!!!!!!
Piggelmee, ben je alweer wat relaxter? Maak je geen zorgen, wij komen er allemaal aan om jou te helpen. Daar heb je de camara's van Her roer om niet voor nodig. Als je een hele meute fietsers ziet aankomen met gele shirts, dan zijn wij dat, gevolgd door een bus met gereedschap.
Als jij zorgd voor de inwendige mens, zorgen wij voor de buitenkant.
Kan me wel voorstellen dat je het soms aanvliegt.
Kika, ik hoop dat je echt de rust ook neemt hoor want dat is zo belangrijk. Ik zou je met liefde een tijdje willen vertroetelen maar bij tante Til ben je ook in zeeeeeeeeeeeeeeeeeer goede handen.
Trouwens wat een goed boek he, zij houdt van hem en hij ook. Klopt precies vaak.
Katrien, hopenlijk blijf je schrijven want met die herkenning valt het wel mee denk ik, dus je mag best wat uitgebreider schrijven hoor.
Jannetje, maak je niet dik mens, gewoon doorgaan met schrijven.
Bino, Frank, Rob, st. Maarten,fijn om jullie weer te lezen.
Fleur, vandaag een minder depri dag toch met ons allemaal?
Ik ga nu op de knop drukken van: op discussie antwoorden en kijk mijn stukje niet meer na.
Ik kom vandaag nog wel weer.
Fijne dag allemaal,

Liefs Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja, aangezien ik op het peloton zit te wachten met de verrekijker aan m'n hoofd, te loeren of ik al iets geels zie komen, dan maar even hier de tijd doden.

Nog even een woord van dank voor de lieve, begrijpende en bemoedigende reacties. Nogmaals 't lijkt een luxeprobleem, maar naast m'n echtgenoot ben ik ook met dit project getrouwd en aangezien het mijn leven behoorlijk beheerst, raak ik nog wel 's in de stress als de situatie uit de hand loopt en je vooruit bezig bent met pleisteren en het achter je weer van de muren aflazert, bij wijze van spreken dan en de bodem van de "tirelire" (spaarpot) griezelig zichtbaar wordt.

Enfin, ik zag toch duidelijk vanmorgen een heel helder bericht van Anton en nu is 't alwéér verdwenen. Ben je misschien niet ietsjepietsje te kritisch over jezelf, Anton?

Grappig dat Bino en Frank zo eensgezind zijn over hun ervaringen en toch vind ik het zeer knap dat het jullie lukt! Zoals jullie weten had ik er een hard hoofd in, maar ging daarbij natuurlijk van mezelf uit, (maak die fout wel vaker) maar het lukt jullie écht! Petje af!
Eigenlijk ben ik ook heel blij voor jullie (had even een moment van hoop voor mezelf, maar ik ben verslaafd, dus voor mij is 't uitgesloten), zo kun je toch lekker blijven genieten van een mooie wijn, in zo'n mooie grote bokaal, even het goddelijke sap in het glas rond laten draaien, eerst even flink aan snuiven en dan een middelgrote slok nemen, 'n beetje door je mond laten rollen, kauwen, lucht erbij laten komen tot het gaat prikkelen in je neus en dan doorslikken!!!! Dan nog even nakauwen en voelen hoe je verhemelte en tong 'n beetje opdrogen en nog eens het fruitige bouquet erachteraan proeven.
Kijk, dat hebben jullie maar mooi voor mekaar, dat kan allemaal!
Lees net - voor de zoveelste keer - maar weer eens "Een Jaar in de Provence" van Peter Mayle en die beschrijft die momenten zo beeldend, dat het bij mij bijna een "trekmoment" uitlokt.

Gelukkig kan ik de ervaring van St. Maarten met koffie wel delen, heerlijk, zo'n pittig bakje. Ze verkopen hier pakken Costaricaanse en Guatamalteekse (ja, ja zo zegt het woordenboek!) koffie, 250 gr voor maar 1 euri en lèkker!
Cafeïne..........tja, ook al zo'n verslavend goedje. Jemig, alles wat lekker is is verslavend, lijkt 't wel!

Nog even Mathilde, moest gisteravond even ernstig nadenken. Wat is er toch met mijn naam?????

Nou, ik geloof dat ik iets geels zie aan de horizon.

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai hai,
Ja zeker rustig hier he? hahaha, nou ja ik maak het ook niet lang. Wou alleen ff laten weten dat het goed met me gaat. Ben alleen vreselijk opgefokt vandaag dus heb niet zo mijn dag. Maar goed dat hebben we allemaal weleens niet he? Alhoewel ik de laatste tijd wel erg vaak niet mijn dag heb. Maar goed, in ieder geval nog geen neiging om naar de fles te grijpen. Ben druk geweest, duik lekker mijn bedje in.
Morgen reageer ik ff oke?
Slaap lekker alvast voor straks
groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Piggelmee,
het zit daar bij jou even niet mee.
Je vraagt me 'wat is er toch met mijn naam?'

Ik zou het werkelijk niet weten!
Kijk je kiest hier een Nickname en dat doe je omdat je persoonlijk wat met die naam hebt.
Je identifeert je met die naam en daarom denk ik dat jij iets met Piggelmee hebt, nou ja niet met de kabouter zelf maar met zijn naam.
dan verwacht ik niet dat ik in raadselen spreek als ik dingen uit dat sprookje aanhaal.
Ik heb de boeken er even bijgepakt want Mathilde is nou éénmaal dol op Piggelmee.
Ik heb hier op schoot;Piggelmee, de baas van Bos en Duin; hoe Piggelmee groot werd; Van het Tovervisje; De wonderschelp.
De boekjes kreeg je gratis bij Van Nelle koffie, punten sparen en de plaatjes moest je er zelf inplakken
Het boek Piggelmee en het Tovervisje ken ik uit mijn hoofd en hele volksstammen met mij. het is, als vergelijking, net zo hot om Piggelmee uit je hoofd te kennen als te kunnen punniken.
Snap je het nu een beetje?
Liefs en sterkte met je Keulse Pot.
Liefs,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Lieve Mathilde,

Nou begint 't kwartje te vallen. Al eerder kreeg ik citaten van Houten, Emma en PP.
Nou, ik kan je zeggen: jullie weten er echt véél meer van dan ik!!!!!!
Ergens in de verte hoor ik wel een bel rinkelen en herinner me ook het Tovervischje, maar that's all.
Had vroeger iets met de NAAM (kan verder niks over zeggen, nnnm hè!), maar niet met het verhaal.
Goed te weten dat het HOT is! Daar ga ik m'n voordeel mee doen. Wij lezen hier ook niet elke dag de Volkskrant en tv hebben we al 4 jaar niet!!! Dus fijn dat je me ff inseint!

liefs piggel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...