Spring naar bijdragen

steun...


Floortje

Aanbevolen berichten

Hai allemaal,

Emma, dank voor je woorden, ja ik was bij de AA en kreeg na 9 maanden een beetje genoeg van het elke keer moeten zeggen: Ik ben alcoholiste" ergens geloofde ik het ook niet.
Je hebt wel gelijk dat VERSLAAFD wel een enorme lading heeft.
Ik heb inmiddels mooie positieve berichten gekregen van mijn begeleider, die zegt: drinken is een aangeleerde gewoonte en die kun je ook weer afleren.
Misschien voel ik me meer een gewoonte drinker, hier herken ik me veel meer in, bovendien geeft het me de hoop dat er licht in de tunnel is: dat ik in staat ben de gewoonte weer om te buigen.
Afgelopen 2 weken heb ik verantwoord gedronken, ook weer dagen niet en ik voelde me er erg goed bij.

Houten, het steunt me wat je tegen me schrijft. Goed van je dat je je weg hebt gevonden, mini flesje mee, enz.
Ik zal moeten zorgen dat ik niet in mijn eentje drink. Dat heb ik nl te lang te vaak gedaan.
Bovendien is daar niet zo veel gezelligs aan, eigenlijk....

Ik heb voor het eerst sinds lange tijd weer goede moed en het gevoel dat ik het WEL kan: verantwoordt drinken. Maar ik weet ook dat ik er nog niet ben en het zal een beetje worstelen blijven, maar ok.
Ik ben enorm blij met deze internet hulp en met jullie in dit forum!

Fijn weekend allemaal!
Floortje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorge Floor,

Verantwoord drinken? Het zou mooi zijn als je het kan, het kan ook wel zolang je maar niet drinkt als je je rot voelt of eenzaam. Ik geloof ook best wel dat je kan drinken als je bijvoorbeeld op een verjaardag bent en één of twee wijntjes drinkt.
Zodra je er weer een dagelijkse gewoonte van maakt is het foute boel, ik denk inderdaad dat het een slechte gewoonte is die je je ook weer kan afleren toch?

Als je dit kan dan moet het volgens mij geen probleem zijn.

-------------------------------------------
Gerda, die streepjes zitten gewoon op je toetsenbord naast de nul. Ik heb nu toch ook onder de streepjes geschreven?
En die emotions selecteer je door met je muis naar de rechterbovenhoek te gaan en klik op een willekeurig emotie :beer::brokenheart::$:light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...