Spring naar bijdragen

glas zoekt mond


anton

Aanbevolen berichten

Er bestaat ook nog zoiets als "wil", "zelfbeschikking". Ook mooie menselijke eigenschappen.
Zodra die worden ingezet komt ook van het één het ander.
Zodra de verleiding om het hoekje komt kijken, heeft men de keus om de wil in te zetten.
Een stukje van onze beschaving! Gelukkig maar.

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anton,
Ik vind het geen gezwam, hoor. Jij gelooft in wil en keus als achterafverklaring. Maar dat geloof ik dus helemaal niet. Een wil en keuze kun je ook gebruiken om iets uit te stellen. Ik wil je niet beldigen, of zo en misschien help ik je hier helemaal niet mee, maar toch.... ik doe mijn best. En je schenkt toch ook dat glas in? Wie zegt jou, dat je er alcohol in moet doen? Misschien kun je het ook vullen met iets anders.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anton,
Een VOORnemen, dus vooraf!
En toch werkt het bij mij wél zo: in heb me voorgenomen om nooit meer te drinken en dat lukt me nu al meer dan 60 dagen. Dus dat JAMAIS PLUS begint zich al aardig in te slijten in mijn brein en daarmee hoop ik de volgende "oeps en weg is ie" te voorkomen.
Of het ook echt dán werkt weet ik natuurlijk nog niet, maar ik ga er wel vanuit.
Ik hou je op de hoogte.

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anton,
Een VOORnemen, dus vooraf!
En toch werkt het bij mij wél zo: in heb me voorgenomen om nooit meer te drinken en dat lukt me nu al meer dan 60 dagen. Dus dat JAMAIS PLUS begint zich al aardig in te slijten in mijn brein en daarmee hoop ik de volgende "oeps en weg is ie" te voorkomen.
Of het ook echt dán werkt weet ik natuurlijk nog niet, maar ik ga er wel vanuit.
Ik hou je op de hoogte.

Piggelmee

SORRY! (2 keer)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geachte Anton,
nu laat je het net lijken of het je "overkomt". Sommige dingen overkomen je, zoals nare ongelukken, ziektes, ontslag wegens reorganisatie. Maar het overkomt mij niet dat ik een glas inschenk en ook nog leegdrink.

En dan nog alle vorige voorbeelden, ongelukken, moet je niet zijn op die plaats op die tijd. Ziektes, jammervol dat je foute ouders hebt gekozen met foute genen, of moet je maar zorgvuldiger met je lichaam omgaan. Ontslag wegens reorganisatie, blijkbaar kunnen ze je missen.

Maar goed, dit klinkt keihard maar soms doe ik zo naar mezelf en dan krijg ik weer vat op m'n leven.
En zo is het ook met alcohol en dat glas, ik kies. En dat ik liever een andere keuze had gemaakt, of dat ik beter een andere keuze kan maken. Tja, mensen hebben wel meer domme dingen gedaan.
Als ik Fleur, Houten (gefliciteerd meid), Piggelmee, PP, Mathilde, Rob, en al die mensen lees die hebben besloten niet meer te drinken en tot elke lengte te gaan daarin. Petje af, ik weet dat het meer dan lastig is. Maar ik wil dat niet. Ik wil nog wel de lusten en niet de lasten van alcohol. Een soort utopia weet ik, maar ik kies er zo nu en dan voor om de lasten te dragen van de lusten die ik ervaar.

het kan er maar weer uit zijn,
een kritische Emma die weer hoopt op een weerwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even Anton,
de lotgenoten met ruggegraat. Daar mee suggereer je naar mijn gevoel (en dat is puur mijn gevoeligheid hoor) dat die lotgenogen "beter" bezig zijn of beter zijn dan diegene die de keuze maken nog wel zo nu en dan de fout in te gaan. Of de fout wel te drinken en dat drinken heeft voor mij gevolgen en die vind ik niet altijd even prettig dus zeg ik "de fout ingaan".

En over bepaaldheid, het pakketje genen, gevoeligheden, karakter en opvoeding, omgeving en ervaring. Tja alles speelt mee. Ik denk eigenlijk dat wij op dit forum heel veel van het bovengenoemde en nog veel meer met elkaar delen en dat dat maakt dat we ons zo "thuis" voelen bij elkaar. En dat daar ook die grote teleurstelling uit voortkomt als het niet zo gaat als we verwacht hadden. Niet die aandacht krijgen die je toch "in een familie" mag verwachten. Of de ander niet begrijpen terwijl je bent als "broers en zussen" in een zelfde strijd, een zelfde verhaal. Ik kan ook vele malen meer teleurgesteld zijn als een broer of zus "mijn verhaal" niet snapt, terwijl ik dat bij vrienden niet heb en die kan ik vele malen vaker paar maand zien dan m'n bloedverwanten. Vreemd maar wel boeiend.

Groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

M'n beste Anton,
mag ik bij dit laatste een glimlach tevoorschijn toveren?

Ja het zijn slimme glazen, het is ook een slimme fles, een een heel slimme inhoud. Maar zeker ook een heel slimme gebruiker die het toch weer voor elkaar krijgt om dat glas naar die mond te krijgen.

Waar is de mond nog meer goed voor? Om te praten, te lachen, te proeven, te ademen en soms om te zoenen. Laten we daar eens meer gebruik van maken dan enkel om de mond te gebruiken om het glas daaraan te zetten.

Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...