blackdog Geplaatst 2 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2006 ProblemenIk staar al uren naar mijn lege glasDe wereld is vergeven van problemenIk wou dat daar een oplossing voor wasAch, waarom zou ik zelf niets ondernemenBedenk ik wel eens met een zwaar gemoedDe wereld is vergeven van problemenEn er is niemand die er iets aan doetZo diep zijn wij als mens dus al gezonkenBedenk ik wel eens. Met een zwaar gemoedBesef ik nu hoeveel ik heb gedronkenDan denk ik over goed en over kwaadZo diep zijn wij als mens dus al gezonkenIk zeg het hier maar zo waar het op staatGewoonlijk praat ik vaker over drinkenDan, denk ik, over goed en over kwaadHet mag in dit verband merkwaardig klinkenGewoonlijk praat ik vaker over drinkenIk staar al uren naar mijn lege glasIk wou dat daar een oplossing voor was Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blackdog Geplaatst 2 februari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 februari 2006 DrinkliedjeHij had te veel gedronken. Erbarmen,hij dacht dat alles sprak. Kako- fonie, en voor wie,voor wie?Toen zag hij een hand, zo sierlijkover een glas gebogen... Meer wisthij niet, dan dat het pover was,en goed. Dat maakte hem nieuwsgierig.Hier paste iets. Dan toch een woorddat hij verdroeg?Daar hief zich de hand. Ach het waszij eigen, zijn eigen rechterhand.Weg wilde hij, weg uit deze kroeg,maar zijn lichaam hield hem tegen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blackdog Geplaatst 2 februari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 februari 2006 SchenkenUit een fles vol zwart verlangenschenkt hij zonder enig maatbesefzijn verdroogde glas vol slangenalom sidderend voor zijn lefDe verstilde hartstocht komt tot levende passie nu ook huizenhooghaar silhouet lijkt vaag te zwevenen hij wrijft zijn tranen droogHeel zijn wezen nu vulkanischde aarde trilt achter ontkurkte gloedelke beweging, manisch, panischis hier de vrijheid voor zijn gemoed ?Vertederend plooit zij haar rokjeterwijl haar blik door zijn verlangen snijdthij leegt de fles, beziet zijn klokjemaar zij heeft nog een vat vol tijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blackdog Geplaatst 2 februari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 februari 2006 Vinho Verdezet dit, mijn wijnglas water, voor het raamen laat het staan, laat het water staantot u er niet langer door kunt zien, daardoorechter, in de welving van het glasom het water, wel het herfstlicht zilveren zietlaat het nog een wijle staan, nee, afblijven, laat het staantot u door het opgehelderd water opnieuw het glasniet ziet en door het water door de ruitkan kijken. kijk. kijk goed. vergeet het grijze vlies,bezinksel is er niet, en zet dit wijnglasaan uw lippen: drink het uit, geniet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blackdog Geplaatst 2 februari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 februari 2006 S.O.S.In mijn hoofd vol gedachtenWaar verzetten niet meer helptZit ik stilletjes te wachtenTot de dood me overstelptIn de wirwar van gevoelensAls spaghetti door elkaarAls een mens, loos van doelIn het geheel er niet mee klaarIn het schreeuwen van mijn pijnIn het vallen van de nachtZal ik wanhopig denkeling zijnDie een zeker zuipen wacht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blackdog Geplaatst 2 februari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 februari 2006 ExcuusMeer dan één goede leugenheb ik als belofte niet nodigVerder zoeken lijkt zo zinloosverder vragen overbodigVragen die als aanval onstuitbaargestaakt zoeken gaan verwijtenDie met zelfbedrog openbaarof ongesteld zullen spijtenWant de leugen is slechts een smoesen de vraag allang stelling geblekenMaar ik leef nog liever deze roesdan dat ik de belofte moet verbreken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blackdog Geplaatst 2 februari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 februari 2006 Ik hoorde mijn kind huilenNog trekken de zware wolkenin ons bestaan haar sporenen woorden die als dolkenmijn diepst wisten te doorboren,joegen mij steeds op de vlucht,de thuiskomst werd steeds lateren in de spetterende avondluchtgevangen in mijn eigen theater,werd mijn pad van tranen zwaar.Ik volgde de dood en tochdronk ik door zonder bezwaar.Ik hoorde mijn kind huilen,Vanavond besta ik nogzij kan weer bij mij schuilengroetjes rob Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blackdog Geplaatst 2 februari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 februari 2006 Voordat ik er kennis mee maakte kon ik nog voelen Voordat ik het in mijn aderen voelde kon ik nog bloeden voordat het mijn hart raakte kon ik nog van iemand houden Voordat het mijn ziel raakte kon ik nog denken Nadat ik er kennis mee gemaakt had was mijn gevoel weg Nadat ik het in mijn aderen gespoten had bevroor mijn bloed Nadat het mijn hart geraakt had stopte het met kloppen Nadat het mijn ziel geraakt had was ik dood Toen ik dood was kwam ik weer tot leven Mijn aderen zijn schoon Mijn bloed voel ik weer stromen Mijn hart is weer als nieuw Mijn ziel is opnieuw geboren Dat is iets wat mij nu staande zal houden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blackdog Geplaatst 2 februari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 februari 2006 Ik was in die donkere, grijze periodes mezelf niet meer Ik verloor me eigen ik aan een middel, klote drank Ik pakte steeds en steeds weer Met had ik zo veel hoop Ik kon nog wel stoppen Ik, ik had het in de hand Het liet mn hart zo heerlijk sneller kloppen Het lieten voelen alsof ik zweefde boven een prachtig strand Maar onder tussen ging alles naar de klote Vooral mn eigen ik en alles wat ik van het leven hoopte Was mezelf niet meer Ik was mezelf verloren, mezelf kwijt Toch gebruikte ik steeds en steeds weer En veel meer... Mijn gedachtes waren continu in de strijd Ik wilde mezelf helemaal niet kwijt... Gelukkig heb ik mezelf weer gevonden Helder zicht Genietend van mn leven Ben weer vrij... En het belangrijkste ik, ik ben weer mij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blackdog Geplaatst 2 februari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 februari 2006 Raaf en Kees zitten aan eentafeltje in de kroeg het gesprek gaat over verslavingwaarop Raaf opeens aan Kees vroegzeg Kees ben jij ergens aan verslaafdikke niet zegt Keesik zit wel veel te internetten zit dag en nacht achter mijn pc'sen heel de dag te chattennou zegt Raaf dag en nachtdat noem ik toch echt verslaafdnee zegt Kees hoe kom je daar nou bijnou moet je niet zo raar gaan praten Raafwaarop Kees zegtkijk dan maar eens naar Edkan toch niet gezond zijndag en nacht hijsen aan zo n sigareten dan hebben we Klaassie nogdie niet was wie hij wilde zijnen toen zijn heil maar in de coke zochtnu neemt hij dag en nacht een lijnen jij hoe zit het dan met jou Raaf jij ligt dag en nacht tussen de vrouwen jij bent gewoon serieus seks verslaafdhoe lang denk jij dat vol te kunnen houdenja zegt Raaf:maar ik ontken het ook niet nou zegt Kees om dan maar even door te gaandan hebben we ook nog malle Pietweet je wat zegt Raaflaten we maar ophouden over piet want die is net als jouziet ook zijn eigen verslaving niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jannetje Geplaatst 2 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2006 Rob,Hoe kom jij aan al deze gedichten?Ik heb ze nu vluchtig doorgelezen, maar ben er erg blij mee. In het weekend ga ik er tijd voor vrij maken om alles goed te lezen.Voor nu; snel gaan slapen en morgen gezond weer op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blackdog Geplaatst 2 februari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 februari 2006 heb via google een site gevonden weet niet of ik het hier neer mag zetten doe het gewoon en zie het welhttp://www.gedichten-freaks.nl/default.asphttp://www.nederlands.nl/nedermapje kund zelfs op term zoekken groetjes rob Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten