Spring naar bijdragen

roes


verientje

Aanbevolen berichten

Begin maar nieuw draadje. Hebben jullie dat nou ook, zo'n roes als je ook maar een slokje alchohol drinkt? Mijn man vind een glaasje wijn heerlijk, wordt wat ontspannen maar krijgt absoluut niets wat op een roes lijkt. Ik heb dat wel, dat maakt het ook zo moeilijk om te stoppen denk ik. Ja je zou zeggen dan is een of twee glaasjes toch ook wel genoeg, maar dat is het juist, je wilt dat gevoel vasthouden dus je gaat maar door! Zou dat nou genetisch bepaald zijn, dat roeseffect van alchohol, of is dat te gemakkelijk?

Ik ben ooit ruim 1,5 jaar gestopt met alcholol, dronk vaak alchoholvrij bier. Op een zomerdag had mijn man zo'n sixpack alcoholvrij bier voor me meegenomen. Dronk van het eerste blikje......en daar was mijn roesje weer! Heb toen meteen de andere blikjes opgedronken, mijn familie had de vergissing inmiddels in de gaten en probeerde mij mijn blikjes afhandig te maken, maar dan moet je van goeden huizen komen wil dat nog lukken. Dat was dus weer het begin van het einde....! Reageren jullie ook zo sterk op alcohol?

Groeten Verientje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Verientje...,
Goed, zo'n nieuw draadje.
Even voor de duidelijkheid...,
Je dronk vaak alcoholvrij bier en op een zomerdag brengt je man een sixpack alcoholvrij bier mee.
Je drinkt een eerste slokje en daar is het roesje weer en dan krijg je je familie over je heen om je de blikjes ( alcoholvrij bier)afhandig te maken.
Verientje..., was het bier misschien toch niet alcoholvrij? En ben jij er in getuind?
Of..., ik ben heel benieuwd naar jouw verhaal.
Groet,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Verientje,

dat roes verhaal is wel heel herkenbaar. Ik heb wel eens gelezen dat alcoholisten op een andere manier reageren op alcohol dat de niet alci's. Die "heftige' reactie maakt ook dat je door drinkt terwijl een "normaal" iemand dat niet zo sterk merkt in eerste instantie. En alci's kunnen ook de alcholol beter verwerken waardoor we meer kunnen drinken zonder misselijk of andere nare dingen die bij veel mensen voorkomen waardoor ze eerder ophouden.

En zo is het bij bijna elke verslaving. De een wordt heel blij van wiet (mij doet dat bijna niks) of van pijnstillers (gebruik ik tegen de pijn) maar je hebt mensen die snakken naar een opiaat. Of worden helemaal high bij het zien van een gokhal. Ik kan dat niet invoelen maar ik kan dus wel begrijpen dat sommige mensen heftig kunnen reageren op een prikkel of een drug. En bij mij blijft het toch alcohol.

Ben benieuwd ook naar ervaringen van andere hiermee,
Groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mathilde,
Misschien niet duidelijk inderdaad, maar het was dus géén alcoholvrij bier maar gewoon bier. Maar ik bedoel maar, ik was na 1,5 jaar alcoholvrij, wat heel goed ging, helemaal niet meer van plan om alchohol te gaan drinken. Maar een eerste slokje alchohol deed me dit voornemen helemaal vergeten, ik voelde die roes weer en kon geen weerstand bieden. Snappie??
Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...