Spring naar bijdragen

korsakov

Houtje

Aanbevolen berichten

Hai hai

Nee ik heb de uitzending niet gezien maar ik heb wel ervaring met korsakov. Heb vroeger in een verpleeghuis gewerkt op een jongerenafdeling en daar zaten bewoners die of een hersenbeschadiging hadden opgelopen of korsakov hadden. En nu zul je denken dat ik daardoor wel minder ging drinken maar niks is minder waar. Ik dronk gewoon door ondanks die schreinende voorbeelden. Ik denk omdat ik altijd dacht, ach mij over komt dat niet. Ik stak dus gewoon mijn kop in het zand. Ik wilde er ook niet aandenken dat het mij ook zou kunnen over komen.
Mijn man zijn vader is op latere leeftijd ( rond zijn 60e ) ook opgenomen met korsakov in het verpleeghuis. Hij was dan ook al jaren zwaar alcoholist. Gek genoeg heeft mijn man het daar nooit met mij over gehad en het rare is dat nu ik niet meer drink hij pas komt met zijn verhalen. Als ik hem vraag waarom of hij er niet mee kwam toen ik nog dronk dan zegt hij: ja dat wou je toen toch niet horen want jij had zogenaamd geen problemen met alcohol. En dat klopt ook. Het klopt ook inderdaad dat je geheugen een hoop te lijden heeft als je veel alcohol drinkt. Dat is trouwens wel 1 van de redenen geweest voor mij om te zeggen, nu drink ik niet meer. Mijn geheugen laat me namelijk nog wel eens in de steek. Niet heel dramatisch hoor maar het is weleens lastig.

Jammer dat ik de uitzending niet heb gezien, mischien had ik er dan nu wel met hele andere ogen naar gekeken. Nou in ieder geval hoop ik dat het jullie wat dichter bij je doel brengt om niet te drinken.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de uitzending via internet bekeken en het is zeer schrijnend wat alcohol met je kan doen. Vooral als je niet eet maar alleen drinkt dan gaat het super snel. Ben blij dat ik op tijd ben gestopt maar ja zoveel dronk ik dan ook niet, het was meer medicatie wat natuurlijk ook slecht voor je hersenen is. Ik ben er ook heel labiel door geworden tijdens het gebruik en er dringt niets tot je door. Stom genoeg heb ik de laatste paar dagen weer valium geslikt om mezelf tot rust te brengen naar alle commotie met mijn dochter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Nieuwe aanmaken...