Houtje Geplaatst 17 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2006 Wie heeft vanavond de reportage gezien over relatief jonge mensen zoals jij en ik die ongeneeslijke hersenbeshadiging hebben door (al is het maar kort) erg veel te drinken? Ben ervan geschrokken, en jullie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blackdog Geplaatst 17 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2006 ja heb het net gekeken en ja ik ben er ook wel van geschrokken kosakov vaak gehoord maar nooit begreepen wat het nu in hield nu je het weet ga je er wel anders over na denken echt een goede rede om te stoppen met drinken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 17 februari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 februari 2006 Wie heeft het nog meer gezien? je kunt het ook zien bij www.uitzendinggemist.nl het was netwerk van donderdag 16 februari (ned1). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Piggelmee Geplaatst 17 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2006 lieve houtje,nee, ik heb het helaas niet gezien en heb ook geen breedband.Vertel er 's wat over ajbliefspiggel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermiena Geplaatst 17 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2006 Hai haiNee ik heb de uitzending niet gezien maar ik heb wel ervaring met korsakov. Heb vroeger in een verpleeghuis gewerkt op een jongerenafdeling en daar zaten bewoners die of een hersenbeschadiging hadden opgelopen of korsakov hadden. En nu zul je denken dat ik daardoor wel minder ging drinken maar niks is minder waar. Ik dronk gewoon door ondanks die schreinende voorbeelden. Ik denk omdat ik altijd dacht, ach mij over komt dat niet. Ik stak dus gewoon mijn kop in het zand. Ik wilde er ook niet aandenken dat het mij ook zou kunnen over komen.Mijn man zijn vader is op latere leeftijd ( rond zijn 60e ) ook opgenomen met korsakov in het verpleeghuis. Hij was dan ook al jaren zwaar alcoholist. Gek genoeg heeft mijn man het daar nooit met mij over gehad en het rare is dat nu ik niet meer drink hij pas komt met zijn verhalen. Als ik hem vraag waarom of hij er niet mee kwam toen ik nog dronk dan zegt hij: ja dat wou je toen toch niet horen want jij had zogenaamd geen problemen met alcohol. En dat klopt ook. Het klopt ook inderdaad dat je geheugen een hoop te lijden heeft als je veel alcohol drinkt. Dat is trouwens wel 1 van de redenen geweest voor mij om te zeggen, nu drink ik niet meer. Mijn geheugen laat me namelijk nog wel eens in de steek. Niet heel dramatisch hoor maar het is weleens lastig. Jammer dat ik de uitzending niet heb gezien, mischien had ik er dan nu wel met hele andere ogen naar gekeken. Nou in ieder geval hoop ik dat het jullie wat dichter bij je doel brengt om niet te drinken.Liefs Hermiena Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erica Geplaatst 17 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2006 Ik heb de uitzending via internet bekeken en het is zeer schrijnend wat alcohol met je kan doen. Vooral als je niet eet maar alleen drinkt dan gaat het super snel. Ben blij dat ik op tijd ben gestopt maar ja zoveel dronk ik dan ook niet, het was meer medicatie wat natuurlijk ook slecht voor je hersenen is. Ik ben er ook heel labiel door geworden tijdens het gebruik en er dringt niets tot je door. Stom genoeg heb ik de laatste paar dagen weer valium geslikt om mezelf tot rust te brengen naar alle commotie met mijn dochter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 22 februari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 februari 2006 wie breedband internet heeft kan het nog nakijken op www.uitzendinggemist.nl misschien iets voor onze nieuwe forummers die nog twijfelen of stoppen een goeie optie is? De datum was..... even zoeken 17 februari volgens mij is dat nog gewoon te zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten