Lee Geplaatst 28 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2006 Hallo,De laatste tijd ben ik nogal down en depressief.Het ging heel lang goed maar ik ben weer begonnen met mijn prozac. Ik heb wel gehoord dat je van alcohol depressief wordt, hebben jullie daar ervaringen mee? Of beter, gingen de sombere gevoelens over nadat je gestopt was?groetjes,medea. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
helder Geplaatst 28 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2006 Hoi medeaJij bent ook lekker nieuw op het forum goed zo! Dat is nog beter dan prozac denk ik.Eerts wil ik zeggen dat ik diverse verhalen hebt gehoord dat je prozac en alcohol niet te gelijk mag ge-bruiken, heb ik ook eens gedaan.Nu weet ik dat het niet zo zeer gevaarlijk is voor je gezondheid maar wel dat de effecten van elkaar versterkt worden. Dat is mooi zou je zo zeggen, maar je moet je daar bij voorstellen dat je b.v. opeensnog wel vind dat je nog kan auto kan rijden, om dat je daar nog goed genoeg voor voelt.Dus doe voorzichtig!Even iets heel anders als je de komende week opeens veel beter voelt dan is dat nog niet de prozac datheeft wat tijd nodig weet ik, nee dan is er wat anders namelijk het placebo effect, het idee alleen dat jewat aan het doen bent met je depressie, maakt je positiever.Heb je de huisards wel verteld dat je ook nog drinkt? Hij moet dat wel weten, als je wat wilt doen aan jedepressie.Als je je inderdaad nu al betervoelt alleen met het idee dat je wat aan het doen bent, dan zou ik zeggenzoek uit wat nu je grootste zorg is, en los dit op, dat helpt!Dat kan best zijn het bespreekbaar maken van je drink gewoonten bijvoorbeeld.veel gelukHelder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 28 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2006 Ha Medea,nou je hebt wel een draadje gestart waar denk ik velen van ons zich in herkennen. Ja, depressie en alcohol verslaving horen nogal bij elkaar. Depressief, drinken, door het drinken nog depressiever, meer drinken, aan de anti depressiva, drinken. Het effect versterkt elkaar meestal niet maar zwakt af. Dus je hebt meer pillen nodig (en ik merk maar daar zijn vele het niet mee eens) dat ik ook meer kan drinken zonder al te kwalijke gevolgen.Maar als je neiging hebt tot depressieve gevoelens is alcohol een versterker hierin. En als je dan stopt of duidelijk mindert krijg je nog meer last van die depressie. Maar dat gaat over! En vrij snel meestal. Dus hou vol. Maar naar is het wel.Sterkte, ben benieuwd wat "al die anderen" te vertellen hebben.Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
helder Geplaatst 28 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2006 HaiEmma En heb je nog een goede dag gehad ik plaag maar hoor,Helder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dreamer Geplaatst 28 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2006 Juist ja Emma,Je hebt helemaal gelijk. Alcohol versterkt en verergert de depressie. Ik heb nog wel eens last van een winterdepressie. Heb gemerkt dat als ik ga drinken ik nog meer depressiever wordt! Was voor een paar weken geleden behoorlijk depressief, deels mijn eigen gevoel en een behoorlijk deel alcohol. Tenminste zo denk ik er nu over, toen niet. Ik merk dat sinds ik gestopt ben, ik vrolijker, en minder depressief ben.Dus Medea, probeer het eens uit, om dat glaasje een tijdje te laten staan, en kijk eens hoe je je dan voelt. En inderdaad de prozac heeft een tijdje inwerktijd nodig. Ik ben benieuwd of je hier iets mee kunt.En Emma, tot mijn grote schaamte heb ik je niet eens gefeliciteerd met je nieuwe baan. Ik hoop dat ik niet te laat ben, en ik gun het je van harte. Je bent echt goed bezig!!!!!!!!!!!!!!Moon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2006 Medea,Inderdaad gaan alcohol en depressie niet samen. Het een versterkt het ander en het is een vicieuze cirkel. Verder helpen medicijne echt minder goed met drank.Helaas ben ik de uitzondering op de regel (die er ook moet zijn) dat ik nog steeds depressief ben.... maar..... ik wil er niet aan denken hoe dat zou zijn MET drank... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten