Spring naar bijdragen

2 maart hout je vast


helder

Aanbevolen berichten

Fijne morgen iedereen

Ik open de dag draad vandaag voor iedereen. Hier moet je zijn, hier gebeurt het, de dag draad, voor al je groetjes, wensen,knuffels, zoenen en wat
er nog meer voor nodig is om waker te worden.
Vandaag zijn we er weer

Babbels ja meer en meer

Vooruit met deze draad

Vertel ons hoe het gaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,
zo Helder, jij bent ook een nachtbraker. Maar fijn dat er iemand start met de dag.

Poe poe, weer even bijkomen van alle drukte. Ik merk toch wel dat drukte, beetje stress of hoe noem je het me niet op het nuchtere pad houd. Dus vandaag en morgen maar rust inbouwen en m'n doel weer naleven. Niet drinken in m'n eentje en niet meer dan 10 per week. We gaan er weer voor.

Maar het voelt ook wel weer heel lekker, weer echt onderdeel van de maatschappij zijn. Weer gewoon aan het werk etc. En als ik er eenmaal een beetje inzit zal het ook wel minder stress vol worden toch?

Goed jongens en meisjes, fijne dag, hou het droog en tot horens,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook Goedesmorgens waar is Juffrouw Jannie met de koffie?

Houten heeft haar boodschappen al binnen, en zit met een bakje ...... ja, waar blijft die? achter haar scherm. Omdat Houten na haar scheiding nogal klein behuisd is zit ze in de kamer.

Goed, Zoon had gisteren zijn feestje, ik had uitstel gesuggereerd ivm verdriet om opa maar nee, dat wilde hij niet. Dus: zoals te verwachten stortte hij halverwege in en toen ik vroeg wat er was klonk er een snik "ik wil naar huis". Tja, dat gaat niet hè.

Even doorbijten maar allemaal.

Ik vond het ook nogal vermoeiend ondanks alle hulptroepen die ik had geregeld. En ik ben blutter dan blut. Zeg Hermiena, geef jij ook kinderfeestjes in je atelier? In april moet ik weer wat regelen? Graag een pv- berichtje als dat zo is.

Verder ben ik gewoon leeg, jongens. Op, leeg, moe. En ga ik maar eens even liggen met kroel-dekbed en de rest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo dan,
ff een kort berichtje want ik heb zo een spooktocht van mijn werk! Zie er nu al tegen op. Vorig jaar was het ook doodeng, hahaha. En ik ben niet zo'n held hoor!!
Houtje lig je lekker onder de wol? Verwen jezelf maar eens flink, straks als alle narigheid weer achter de rug is voel je je vast weer wat beter hoor! Even antwoord op je vraag, nee helaas geef ik geen workshops voor kinderen. Ik weet eigenlijk zo ook niet wie dat wel doet, mischien even zoeken bij google want ze zijn er vast wel. Succes ermee.

Nou ik ga eten en dan foetsie, hoop dat ik het er weer zonder kleurscheuren afbreng.

Fijne dag allemaal,

liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja , donderdag, wat zal ik zeggen... mijn vaste drinkavond en al had ik me zo helder voorgenomen van niet... ik liep als in trance naar de port in de supermarkt en voor ik het wist lag de fles in mijn mandje... en is de fles nu aangebroken, het is niet anders... (en een bewuste keuze hoor, ik was er zelf bij). Ik vind het zo lastig, ik werk op maandagochtend, woensdagochtend en donderdag de hele dag, daarnaast werk ik thuis ook nog wel verder aan dingen (ontwerpen, dtp). Als ik dan op donderdagmiddag thuis kom en de hond heb uitgelaten is het etenstijd en sta ik stijf van een hele week stress en de aanstaande adrenalinedip (wat anderen waarschijnlijk op vrijdagavond hebben).. en op dit moment heb ik nog geen handvaten om daar iets anders mee te doen dan die fles port kopen en leegdrinken. (en nog 2 biertjes die op mijn balcon staan te koelen). Aan de andere kant ben ik al zo ver dat het in principe maar 1x per week zo is dat ik dat doe terwijl ik vroeger elke dag dronk, en zeker als ik de volgende dag vrij was. Dus maandags drink ik nu niet meer, en zaterdag en zondag meestal ook niet of weinig. Ik doe nu 2 weken Tactus dus zit ook nog aan het begin, en wie weet komen die handvaten nog wel....

Het is zo dubbel, aan de ene kant ben ik zo blij dat ik niet meer dagelijks drink en altijd fris en fruitig op mijn werk kom, maar aan de andere kant voel ik me zo schuldig omdat ik weet dat als ik mag drinken van mezelf dat er totaal geen rem op zit, alsof ik die hele week in 1 dag wil proppen.(borderline?). Heel beschamende dingen doe ik niet, behalve mijn hond op straat zetten ipv een rondje met hem te lopen.. (ach, een (ex)spaans zwerfhondje, die redt zich wel).is mijn smoesje op dat moment. Maar als hij onder een auto zou lopen zou ik mezelf dat nooit vergeven.

Ik had me zelfs ingedekt vanavond door een afspraak te maken bij de bloedbank om 8 uur.. maar eenmaal thuis dacht ik, ik ben gek, dat is veel te veel voor 1 dag.. en na 1 glaasje port heb ik keurig netjes afgebeld en de afspraak verzet ipv gewoon weg te blijven.

ik heb er voor gekozen het hier op te schrijven, ik had ook net kunnen doen of ik er niet was vanavond maar ik houd niet van oneerlijk zijn en net te doen of ik niet drink. Het is zoals het is en het gaat zoals
het gaat... en vanavond gaat het zo!

vanavond zal ik jullie niet verder lastigvallen en ik weet alvast dat ik morgen weer spijt heb, maarja dat is morgen.. zo werkt het (helaas) toch? Ik ben al een heel stuk gevorderd op deze weg maar het zou nog beter kunnen...

gegroet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tapas,
Ik vind niet dat je ons lastig valt. Je schrijft eerlijk en precies zoals het is. Geen speld tussen te krijgen. Je weet zelf goed waar je mee bezig bent en dat je morgen spijt hebt. Je hebt er blijkbaar op de een of andere manier dan toch nu niet helemaal een goed gevoel over, maar ja...
Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tapas,
Knap van je dat je het zo eerlijk opschrijft, en ook bij jezelf nagaat en zegt dat het je eigen keuze is. Ik zag de naam port, en het water loopt me in de mond, dat drink ik ook altijd.
Maar je kunt het ook van de andere kant bekijken, je drinkt niet meer zoveel als je gedaan hebt, en je hebt jezelf ingedekt voor de bloedbank. Ik snap dat wel van die stress, je zoekt een ontlading. En vroeger, als ik het goed begrepen heb, dronk je elke dag en nu 1 keer in de week. Dat is op zich toch al hartstikke goed? Je moet ook niet te veel in een keer willen. Je bent nu al goed bezig.

Misschien heb je morgen spijt, als je dan maar het forum bezoekt en probeert om gewoon weer opnieuw te beginnen.
Ik vind zelf dat je het goed doet en je bent een prima aanwinst voor het forum.
Mag ik zeggen tot morgen?
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

fijn om te horen, want ik ben echt bang dat ik met die "port" mensen weer op het slechte pad breng.. als die prettige gevoelens er niet waren, als we drinken, dan zou het hele probleem niet bestaan.... Ik vind het gewoon raar hoe het werkt, tot 4 uur vandaag was ik overtuigd dat ik vandaag niet zou drinken en daarna was dat totaal weg.. gewoonte? of nodig?? .. ik moet zeggen dat de spanning die ik had nu wel weg is.. maar ik weet ook dat die tot morgen op de loer ligt om weer de kop op te steken....

.. dus alle nietdrinkers, houd je daaraan vast... morgen ben ik niet te genieten, niet fris en fruitig, zit ik met een schuldgevoel en baal ik van mezelf.. dat hebben jullie niet en dat is fijn!!

ja waarom dat gevoel om te drinken nu nog sterker is terwijl ik weet dat ik er morgen van baal? ik weet het niet.. nee... ik weet het wel maar ik voel het nu niet, en dat is denk ik waar het om gaat... Liever nog even de korte termijn terwijl ik weet van de lange termijn....

en ik zei dat ik niet meer zou reageren vandaag maar doe het dus toch... omdat ik had verwacht dat jullie me subiet weg zouden sturen.... dus bij deze bedankt dat ik er met ook mag zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Tapas,
wat een ontroerend eerlijk en duidelijk verhaal. Maar juist voor dit soort verhalen is dit forum en misschien heeft iemand wat meer handvatten voor je om die donderdagmiddag stress los te laten zonder de port als je dat wilt.
Ik vind dat je ontzettend goed bezig bent. Van elke dag naar 1 dag in de week, klasse hoor. Maar wat je zelf al zegt, het risico zit erin dat je in die ene dag de hele week inhaalt.

De korte termijn van "prettig gevoel, stress even weg etc". is ook wel erg verleidelijk. En iets zoeken dat je op de lange termijn gaat helpen is nog niet zo makkelijk. Maar dat komt wel, je vind steeds meer mogelijkheden om zonder de port toch een prettige dag te hebben.

Hoe voel je je nu? Erge kater? Erg veel spijt? Ben niet te hard tegen jezelf, dat maakt alleen maar dat je meer gaat drinken. En tegen de kater gewoon een paracetamolletje en veel water en vitamines. Er zijn hier mensen, vreselijke bikkels vind ik dat, die vinden dat katers geen pijnstillers verdienen. Tja, is iets voor te zeggen maar ik vind het wel erg hard naar jezelf.

tot horens en blijven schrijven hoor, je mag er zijn!
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tapas,
Ja ik sluit me ook bij Emma aan. Schrijf maar hoe je voelt vandaag, dat kan helpen.
Gewoon weer van voor af aan beginnen, die uitglijder is niet erg. Het zou mooi zijn als we allemaal in een
keer konden stoppen. Maar voor velen, inclusief mijzelf gaat dat niet op. De kunst is dan om weer te beginnen, en het schuldgevoel heel ver weg te gooien. De trek kan zo in 1 keer k omen, terwijl je een
half uur daarvoor nog hartstikke goed voelde. Ik heb me vaak afgevraagd hoe dat nu kan en waar dat in
1 keer vandaan komt.

En hoe kom je erbij dat we je eruit zullen gooien na een uitglijder? Dan had ik ook allang weg moeten zijn. Nee we zijn er voor elkaar, en zeker nu!
Sterkte vandaag.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...