Spring naar bijdragen

Tip voor een positief begin van de dag


tapas

Aanbevolen berichten

ooit via een tante kreeg ik een link van www.dagelijksegedachten.net. Een site tegen onthaasting en voor positivisme. Als je je daar aanmeldt krijg je elke dag voor niks een wijsheid in je mailbox..
waarom? dit schrijven ze er zelf over:

Sta even stil bij de zin van uw bestaan. Dagelijks treft u hier een gedachte aan die u voor uzelf kunt houden of kunt delen met familie, vrienden en collega's. Met zo'n kort moment van bezinning, werkt u mee aan een betere wereld voor uzelf en voor anderen.


ik zal die van de laatste dagen hieronder even kopieren:


Iedereen heeft een handvat. Het is alleen de kunst die op de juiste wijze te vatten.

Je kunt pas afhankelijk zijn, als je onafhankelijk durft te zijn.

Met geluk is het net als met gezondheid; als je er niets van merkt, betekent dit dat het er is.

Je hoeft niet per se de hoogste berg te beklimmen om gelukkig te worden.

Als je een volmaakt nutteloze middag kunt doorbrengen op een volmaakt nutteloze manier, heb je geleerd te leven.



het is maar een tip, wie weet helpt het je om net weer even uit een dip te komen ofzo of je eigen sores weer wat te relativeren.... ben benieuwd!!

dagelijkse gedachte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Ik heb er ook nog één uit eigen ervaring: Waarom gaan voor een 10 als je ook tevreden kunt zijn met een 7?.

De gedachte hierachter is dat wanneer het dan toch mislukt je je er minder slecht door voelt, de dip is een stuk minder en de noodzaak ter compensatie ook!

Ik heb de indruk dat wij allemaal nogal perfectionisten zijn dus leek me wel van toepassing.

Groetjz Dick:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeeeeeeeeeeeee gassies !!!! (zou Dochter zeggen dat is cool en Vet Gaar !!!!!!! niet gaaf, gaaf = stom).

Op school geleerd bij de kleuters: VAN PROBEREN KAN JE LEREN

Verder heb ik een nachtwens voor mijn kids altijd:

ga slapen met een lach
heb je morgen weer een fijne dag
heb je volgende morgen
weer een hoofd zonder zorgen !!!!!!!


ze roepen dan soms heel hard BRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!! Maar dat mag !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk Houten, dat je kinderen je na dit soort nachtwensen twijfels krijgen over de verstandelijke vermogens van hun moeder..... vind ik niet vreemd. ha ha. Nee, maar het is wel lief eigenlijk, een prettig ritueel en je zal zien dat ze het later weer aan hun kinderen doorgeven.

Heerlijk ook de literaire hoek, en al die songteksten. Hoe harder hoe beter. Ik ben dol op "you never walk alone" en dan het lieft van Babra Streisand met koor. Heeeerlijk, keihard op de A12, kom geheel gelouterd m'n auto uit.

En wat is er weer veel geschreven. Moet me echt weer eens een dag aan het forum weiden om alles te lezen. Maar druk druk met van alles. Grr.

Fijne dag allemaal.
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...