Spring naar bijdragen

goede en slechte nieuws


ziba

Aanbevolen berichten

hello iederen ik ben voor onderzoek in ziekenhuis geweest en ik hoef niet geopererd worden dat was goede nieuws en slechte nieuws is dat ik weer fout in ben gegaan. ik schaam me dood ,ik heb zon schuld gevoel ,ik wou dat ik niet leefde en dit situatie niet mee hoefde maken. ik schaam me tegenover mijn kind wat ben ik een waardeloos moeder.toen ik hoorde dat ik naar ziekenhuis moest,had ik zon erege heimwee naar mijn famillie gekregen en had ik zon medelijding met mezelf en ik beslot wat biertjes nemen om beter te voelen.paar biertjes gingen op en ik heb nog meer biertjes gehaald en ik ging maar door en door tot ik 22 blikjes bier op had .en ik kon niet ophouden toen kwam mijn man thuis en ik beweerde dat ik niet dronken ben hij heeft in prullenbak gekeken en ontdekt hoeveel ik gedronken had hij was zo bos op mij . en gelijk heeft die ik ben zo waardeloos.ik snap er niks van ik kon gewoon niet ophouden in ging maar doordrinken ik had laatste tijd zo goed gedaan ik dronk maar een avond 2 blikje bier, en het ging goed hoe kan ik me zo idioot gedragen ik haat mezelf.ik schaamde me ook om in forum te komen ik hoop dat jullie mij niet verwijten.iederen is al op mij tleur gesteld.betekent dit dat ik nooit sociaal kan drinken.of kan ik nog normaal drinken of is het the end voor mij?waarom wil ik zograag social blijven drinken?en waarom lukt het steeds niet?hebben jullie enige idee van?ik word helemaal gek laatste dagen leef ik in een hel van angst en onrust sorry voor zon negatieve bericht . bedankt groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziba,
Ik ga je niets verwijten, want je beschrijft precies hoe het bij mij ook altijd gaat. Maar je moet proberen
om vooraf bij een trekmoment aan de bel te trekken, bellen of naar iemand toe te gaan of zo. Het is heel
makkelijk gezegd dat weet ik wel maar je moet actie ondernemen. Heb je goede hulp op dit moment?
Zo niet, moet je het echt zoeken.
Liefs,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Ziba, zo ellendig voor je. Maar ja, ik denk dat je moet erkennen dat je niet sociaal kan drinken. Hoe jammer dat ook is. Maar daarmee is je leven niet afgelopen hoor. Maar je KAN HET NIET. Maar je kan WEL helemaal stoppen met drinken, ben ik van overtuigd.
Zoek wat meer hulp, ga naar de AA (lees Nelleke haar blije verhaal) en pak het concreet aan.
Ik verwijt je niks, ik oordeel niet. Je hebt gewoon een vervelende ziekte die alcoholisme heet. Erg ellendig maar overheen te komen.

Heel veel sterkte en blijf schrijven.
liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ziba,

je hoeft je hier op dit forum echt niet te schamen, iedereen herkent zichzelf in je verhaal, anders waren we hier niet.

Je wilt graag sociaal leren drinken zeg je. Wat zegt Tactus hierover? Ik zou eerst een tijdje proberen te stoppen, dat is voor de meesten makkelijker dan minderen, en daarna kijken of het haalbaar voor je is of je sociaal kunt drinken. En stoppen per dag, iedere dag opnieuw. Als het niet gaat in je eentje, misschien inderdaad met hulp van de AA.

Maar je hebt de eerste stap al gezet door hier te komen, nu de volgende, stapje voor stapje kom jij er ook hoor! Daar moet je vertrouwen in hebben!!

lieve groeten Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziba,

Geef niet op, en dat bedoel ik GEEF JEZELF NIET OP.

Wij hebben allemaal -tig keer meegemaakt wat jij nu beschrijft maar we hadden geen forum op het op te zetten .

1. Lof voor je moed
2. Lof voor je om thuis te blijven en niet weg te lopen

Jij bent er nog en morgen is er weer een dag !!!!!!! Straks meer maar even druk met kids, okee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms is alles even te veel, zijn de spanningen te groot geweest en val je terug in een oude gewoonte, jezelf verdoven en even alles willen vergeten.. dat is menselijk.. bij de meeste van ons is het zo jammer dat het knopje "nu stoppen" het schijnbaar niet doet.. of ergens ver verstopt zit.. Op dit moment is het belangrijkste gewoon dat je jezelf dat niet te veel kwalijk neemt en dat je gewoon even moest uithuilen bij die foute vriend "meneer biertje" Hopelijk zet je deze etterbak nu weer bij het grofvuil op straat nadat je er nog even flink met je schoenen op hebt staan stampen en ga je jezelf vergeven dat je een misstap hebt begaan.. en gewoon weer op de oude voet verder.. want het ging goed!! en je weet nu weer wat een ellende meneer biertje altijd weer met zich meebrengt.. de rotzak!!

succes en wees een beetje lief voor jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...