tapas Geplaatst 19 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2006 Ik vond het zo leuk om hier en daar wat teksten van liedjes, of gedichten te lezen.. ik dacht dat ik zelf geen "favorieten" had maar vanmorgen opeens schoten er zo 2 liedjes in mijn hoofd die ik in slechte tijden veel gedraaid heb.de eerste is van Ramses Shaffy:Als 't stormt rond je schipGa mee, ga meeMet de storm die je voert naar een wilde zeeWant de macht is te grootEn te klein is jouw bootEn de tijd zal 't getij weer keren Als 't stormt in je hoofdGa mee, ga meeMet de storm die je voert naar een andere reeEn verzet je maar niet tegen 't verdrietWant de tijd zal 't getij weer keren Want de klip gaat niet opzijEn de wind gaat niet opzijJe schip maakt haast slagzijWant de storm kan niet voorbijHet geweld, het gevaar en de angst die hoort erbijJe hulpkreet hoort erbijMaak de zeilen nu maar vrij Als 't stormt in je hartGa mee, ga meeMet de storm die je voert naar een wilde zeeZet het anker niet uitRed niet je huidWant de tijd zal 't getij weer keren (eigenlijk zou je de muziek erbij moeten horen.. ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 19 maart 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 maart 2006 en nog een tekst die mij in moeilijke tijden heeft doen brullen van het jankenWIEHerman van VeenWie heeft de zon uit jouw gezicht gehaald? Wie heeft het licht in jou gedoofd? Wie heeft je rooie wangen bleek gemaakt? Wie joeg de dromen uit je hoofd? Wie brak jouw kleine hart, kleurde je ogen zwart? Wie is niet nagekomen wat hij heeft beloofd? Wie heeft het lachen in jouw keel gesmoord, heeft je vuisten zo gebald? Wie heeft dat onbevangen kind vermoord dat altijd opstaat als het valt? Wie boog jouw rechte rug, trapte je speelgoed stuk? Wie brak jouw vleugels in de vreugde van hun vlucht?Wie is er zo aan jou voorbijgegaan? Wie verraadt hier jouw geloof? Wie hield zich voor het kraaien van de haan na de derde keer nog doof? Wie is het die vergat dat jij de toekomst had? Wie heeft jou net als ik te weinig liefgehad?Ik heb het ooit horen zingen door Adelheid Roosen en dat was zoooo mooooooi!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
verientje Geplaatst 19 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2006 Prachtig Tapas,Bij "wie hield zich na het kraaien van de haan, na de derde keer nog doof" (gaat over Judas of niet, ben niet zo "gristelijk"opgevoed), moet ik denken aan je geweten, wat je telkens negeert, en wat dat dan voor gevolgen heeft. Om te onthouden.Goed idee, zo'n literair hoekje, ben een echte leesfanaat, moeten we erin houden.Verientje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 19 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2006 ja Tapas,"Wie" door Herman van Veen van Boublil.Toevallig hoor ik op radio2 allerlei vertolkingen van van Veen. (fiets door Marco Borsato)Na 10.00 meer Herman van Veen (door anderen gezongen)Leuk zo'n hoekje, wil ik me ook graag mee bemoeienEen Huil en Lachliederen of zo.Groetje,Mathilde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
verientje Geplaatst 19 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2006 Mijn favoriet van Brigitte Kaandorp:Gist'rennacht, ik kon maar niet slapenIk lag te woelen in m'n ledikant'k Telde honderdduizend witte schapenEn die bleven maar staanEn die keken me aanEn ik riep: "Ga nou 'es aan de kant"Ik wil leven zonder angstIk wil branden zonder blarenIk wil geld zonder te sparenIk wil feest zonder gedoeIk wil zuipen zonder katerEen horloge zonder laterIk wil dansen zonder moeIk wil regen zonder jasIk wil varen zonder ankerIk wil roken zonder kankerIk wil een salto zonder netIk wil alles weten zonder boekenAlles vinden zonder zoekenIk wil slapen zonder bedJij zei vannacht: "Joh, je bent niet goed lekkerJe woont niet zomaar gratis op SoestdijkIn het zweet uws aanschijns zult gij uw brood verdienen"En toen keek ik je aanEn toen wou ik je slaanWant je had zo vervelend gelijkMaar ik wil liefde zonder eindIk wil vrijen zonder zorgenVan de avond tot de morgenIk wil mannen zonder gelalIk wil doorgaan zonder stoppenIk wil binnen zonder kloppenEn een lijf zonder vervalIk wil vreten zonder dikIk wil aangenaam verpozenZonder schillen, zonder dozenIk wil varkens zonder pestIk wil een kind zonder te barenEn zonder praktische bezwarenIk wil zwemmen zonder vestIk wil reizen zonder doelIk wil zeilen zonder havenEen gracht zonder te gravenIk wil vissen zonder vangstIk wil oud zonder te ervenIk wil dood zonder te stervenNiet meer leven, niet meer levenNiet meer leven zonder angstVerientje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 19 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2006 Nu op radio 2 Rob de Nijs,Vandaag begraaf ik jou in mij.Prachtig!Til Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 19 maart 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 maart 2006 ja, ik hoor het.. heerlijk he, zo'n weekend nederlandstalig op radio 2en die van brigitte kaandorp is ook goed.. Ik heb ooit voor mijn afscheid van mijn dagbehandeling voor iedereen in de groep een bandje gemaakt met mijn favoriete nederlandstalige nummers... dat was heerlijk om te doen.. jezelf in teksten neerzetten..Ik heb er nog eentje van Maarten van Rozendaal.. gaat eigenlijk meer over geloof, maar voor mij gaat het ook over de bemoeizucht van anderen die je willen vertellen hoe jij moet leven:Maarten van Roozendaal "Red mij niet"Leg een steen onder je kussenBrand voor mijn part een kaarsSlacht een lamMaar red mij nietZet een rare muts opDuw briefjes in een muurVoorspel de toekomstMaar red mij nietLaat je baard staanAch man, laat je baard staanRed mij nietTrek een jurk aanAch man, trek een mooie lange jurk aanMaar red mij nietRestaureer je kerkStuur je kinderen ten oorlogLees handen tot je blind bentMaar red mij nietSlik vitamienen tegen kankerWas je handen in vuurVersier je voorhoofd met een stipMaar red mij nietJouw hemel is voor mij de helEen hemel met jouIs de hel voor mijRicht je billen naar het westenZeg dagenlang hetzelfde woordLaat je bevrijden door een UFOMaar red mij nietLoop met fakkels door de stratenZeg dat het lukt als je maar wilGa op je knieën tot ze blauw zienMaar red mij nietLaat mij in mijn zeven slotenLaat mij de draad volslagen kwijtAan gezelligheid ten onderRichting eindeloze tijdUit volle borst op weg naar nergensZonder reden zonder doelMet m'n zeden en m'n zondenEn mijn angstig voorgevoelLaat mij mijn kont tegen de kribLaat mij dit goddeloze liedHef jij je handen maar ten hemelMaar red mij niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dick Geplaatst 19 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2006 En hier is eer een van mij één livelingssongs. Ka helaas gen MP3 voor jullie maken want de cd is gestolen, samen met nog zo'n 300 anderen zo'n jaar geleden.Song: God Loves A DrunkArtist: Richard ThompsonURL: http://lyrics.rare-lyrics.com/...od-Loves-A-Drunk.htmlWill there be any bartenders up there in Heaven?Will the pubs never close, will the glass never drainNo more D.T.'s and no shakesAnd no horrorsVery next morning you feel right as rainO God loves a drunk, the lowest of menWith the dogs in the street and the pigs in the penBut a drunk's only trying to get free of his bodyAnd soar like an eagle high up there in heavenHis shouts and his curses are just hymns and praisesTo kick-start his mind now and thenO God loves a drunk, come raise up your glasses, amenDoes God really care for your life in the suburbsA dull little life of dull little thingsand bring up the babies to be just like DaddyAnd maybe you'll be there when He gives out wingsBut God loves a drunk, although he's a foolHe wets in his pants and he falls off his stoolHe can't hear the insults and whispers go by himAs he leans in the doorway and sings Sally RacketCan't feel the cold rain beat down on his bodyAnd soak through his clothes to the skinO God loves a drunk, come raise up your glasses, amenWill there be any pen-pushers up there in Heaven?Does clerking and wage-slaving win you God's loveI pity you worms with your semis and pensionsIf you think that'll get you to the kingdom aboveBut God loves a drunk, although he's a clownYou can't help but laugh as he gags and falls downHe don'T give a cuss for what people think of himHe screams at his demons alone in the darknessHe's staying alive for just one more pint bottleWon't you throw him few pennies, friendGod loves a drunk, for ever and ever, amenIk kom nog terug met een nog mooiere!!!! (met dank aan Houtje)Groetjz Dick Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nelleke Geplaatst 19 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2006 Mijn tear jerkers:Anouk:if roses are meant to be red and violets to be blue then why isn't my heart meant for you my hands longing to touch you but I can barely breathe starry eyes that make me melt right in front of me lost in this world I even get lost in this song and when the lights go down That is where I'll be found his music's irresistable your voice makes my skin crawl innocent and pure I guess you heard it all before mr.Inaccessable will this ever change one thing that remains the same is you're still a picture in a frame lost in this world I even get lost in this song and when the lights go down that is where I'll be found I get lost in this world I get lost in your eyes and when the lights go down that's where I'll be found lost in this world I get lost in your eyes and when the lights go down and we're the only ones Nog een keer Anouk:It´s funny how I blind myself, so I don´t have to see They´re taking me down, and bringing me to my knees Letting me know I´m alone Not afraid to die no more The house above yeah Heaven won´t you pick me up now Love all I needed was love Someone give me some love I guess it´s only meant for some of us life has made me loose my mind I´m not doing all right these days Lying naked on my kitchenfloor So cold well I thought I had a lion's heart I guess I was wrong I feel so damn lonely love all I needed was some love Could someone give me some sweet love Cause this is more than I can bear My nights are getting darker as time goes by How I´ve tried to keep these walls from falling down One way or another they shut me downen mn mooooooiste nederlandstalige*bloos*Guus MeeuwisJe zegt ik ben vrij, maar jij bedoelt ik ben zo eenzaam Je voelt je te gek, zeg jij, maar ik zit niet te dromen Want die blikken in je ogen, zeggen alles tegen mij Ik voel me precies, als jij en jij kan eerlijk zijn Je voelt je heel goed zeg jij, je mondBegint te trillen Ik weet dat ik jou kan helpen, maar je moet zelf willen Elkaar nu een dienst bewijzen, dat is alles wat ik vraag Zet weg nu die angst, ik wist het al, dit is m'n dag vandaag Geef mij nu je angst, ik geef je d'r hoop voor terug Geef mij nu de nacht, ik geef je een morgen terug Zolang ik je niet, verlies, vind ik heus wel een weg met jou Kijk mij nu eens aan en zeg maar niks, je mag best zwijgen Het valt nu nog zwaar, maar ik weet dat ik jou kan krijgen Dit hoeft nooit meer te gebeuren, als je bij me blijft vannacht Want dan zal je zien als jij straks wakker wordt, dat jij weer lacht Geef mij het gevoel, dat ik er weer bij hoor voortaan Ik ga met je mee en ik laat je nu nooit meer gaan Geef mij nu je angst, ik geef je er hoop voor terug Geef mij nu de nacht, ik geef je een morgen terug Zolang ik je niet verlies, vind ik heus wel een weg met jou Geef mij het gevoel, dat ik er weer bij hoor voortaan Ik ga met je mee, want ik laat je nu nooit meer gaan Geef mij nu je angst, ik geef je er hoop voor terug Geef mij nu de nacht, ik geef je de morgen terug Zolang ik je niet verlies, vind ik heus wel een weg met jou snif.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erica Geplaatst 19 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2006 Hoi, Ik wou jullie even mededelen dat ik niet alleen een bauer fan ben maar ook bijv Ramstein is mijn favoriet. Vooral deze tekst is voor mij heel gepast en het heet: Ich wil ich will ich will ich will ich will ich will ich will dass ihr mir vertraut ich will ich will dass ihr mir glaubt ich will ich will eure blicken spüren ich will jeden herzschlag kontrollieren ich will ich will eure stimmen hören ich will ich will die ruhe stören ich will ich will dass ihr mir gut seht ich will ich will dass ihr mich versteht ich will ich will eure phantasie ich will ich will eure energie ich will ich will eure hände sehen ich will in beifall untergehn seht ihr mich versteht ihr mich fühlt ihr mich hört ihr mich könnt ihr mich hören wir hören dich könnt ihr mich sehen wir sehen dich könnt ihr mich fühlen wir fühlen dich ich versteh euch nicht wir wollen dass ihr uns vertraut wir wollen dass ihr uns alles glaubt wir wollen eure hände sehen wir wollen in beifall untergehen ja könnt ihr mich hören wir hören dich könnt ihr mich sehen wir sehen dich könnt ihr mich fühlen wir fühlen dich ich versteh euch nicht könnt ihr mich hören wir hören dich könnt ihr mich sehen wir sehen dich könnt ihr mich fühlen wir fühlen dich ich versteh euch nicht ich will ich will ich will Wij willen toch allemaal? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dick Geplaatst 19 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2006 Kreeg van PP te horen dat mijn bijdrage in t poëziehoekje hoorde vandaar hier nogmaals:Adios Lounge (B.Kuhn/G.Kuhn 1992) Sung by Tom Waits I know an oldtimer Just a nickel-and-dimer At the bar down the Adios Lounge And for whiskey and smokes Recites poems and jokes But he's not just your average clown And he's entertaining nightly Down the Adios Lounge And he puts it politely But he does lay it down Now I lie here alone in my bed With these words running wild in my head He said... Don't let nobody go there for you Don't be satisfied with a second-hand life Don't let nobody stifle or bore you Handle your troubles or take on your strife Don't let nobody live your life for you Not your friends, not your kids, no not even your wife If you want to know where the rainbow ends It's you who´ve got to go there and find it my friend So I'm going back down To the Adios Lounge Where there's no one to wait up for me I hope he's still around Oh, that crazy old scrounge To tell us how things ought to be He said... Don't let nobody go there for you Don't be satisfied with a second-hand life Don't let nobody stifle or bore you Handle your troubles or take on your strife Don't let nobody live your life for you Not your friends, not your kids, no not even your wife If you want to know where the rainbow ends It's you who've got to go there and find it my friend So I buy him more drinks Just to hear what he thinks Oh, it's worth it to see him almost smile It's worth feeling free for a while At the bar down the Adios Lounge At the bar down the Adios Lounge At the bar down the Adios Lounge Zal mn geheugen nog eens pijnigen voor meer toepasselijke songteksten. Sorry Tom Waits was alleen guest singer, song by Thelonious Monster / Bob Forrest -------------------------Groetjz Dick Aangepast: 19-03-2006 at 14:51 door Dick Vertel dit aan een Moderator Antwoord Quote Naar boven Naar beneden Aanpassen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermiena Geplaatst 24 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2006 Hey stmaarten, die was zeker speciaal voor pp he? Leuk gevonden hoor! Hoe is het met je?Liefs Hermiena Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten