Spring naar bijdragen

hoie iedereen, geslapen als een roosje


yanou

Aanbevolen berichten

Ben al van 07.00 op, dagje verlof, heb 2 tasjes koffie gedronken, de badkamer even op orde gelegd en nu ga ik mij fijn verwennen met een badje en daarna leuk uitstapje met mijn dochter............. allemaal door gisteren niets te drinken. Net fier een antabuse genomen wetend dat ik voor mijn werk naar een feest moet, geef me echt niet hoor, ik heb nog een een tijd Antabuse genomen, was zelfs een maand geleden en paar dagen in Parijs, Cola en koffie, ik voelde me zo fier van ja ik mag niet, ik kan niet maar het hoeft ook niet. Weet je als je dan nuchter naar een feestje gaat en je ziet de rest 1 voor 1 dronken worden dan denk je oharme waarom. Ik moet vrijdag naar de psychiater, analyse, volg dit al meer dan 8 jaar alleen mijn alchoholgebruik was altijd veel maar sociaal, maar nu zeeeeeeeeeeer veel en stiekem! Ik hou jullie op de hoogte!
Liefs xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom slaap ik slecht. Vraag gehad van diverse personen.

Als ik (veel) drink slaap ik goed, ben denk ik gewoon in coma dan. Wanneer ik niet drink slaap ik slecht, dromen, nachtmerries (ik ben in mij dromen altijd iets kwijt en kan dat niet terugvinden. Vaak is het de weg die ik kwijt ben, vaak ook mijn auto, fiets, tas ga zo maar door).

En na 2 of 3 nachten slecht geslapen te hebben denk ik ik neem maar weer een borrel. Dit is een vicieuze cirkel waar ik me zeer goed van bewust ben.

Nog erger is het wanneer ik overdag al begin met drinken, dan lig ik voor 18.00 uur voor pampus, slaap een paar uur en lig dan de rest van de nacht weer wakker. Ik heb me wel aangeleerd niet te gaan spoken, maar wel zo veel mogelijk te blijven liggen.

Ik weet t wel, er is maar 1 oplossing: stoppen, maar dat is zo verdomde moeilijk.
En zorgen dat ik een betere dagindeling krijg, vermoeider ben als ik naar bed ga. Niet moe zijn door t gepieker in mn hoofd maar lichamelijk.

Heb nu ook weer in 2 dagen niet gedronken en de afgelopen nachten niet geslapen, maar zien hoe het de rest van de week verloopt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoie Dick,


Ik weet tuurlijk niet hoeveel je drinkt maar ik weet wel als ik een avond niets heb gedronken moet ik even wachten voordat ik in slaap val en daarna word ik niet meer wakker. Voordat ik ga slapen maak ik nog een bakje thee, ben fier van hei Yanou niet gedronken, ga zalig mijn dochterje een nachtkusje geven en een heerlijk geborgen idee is een kersenpitje-kussentje, 3 minuten in de micro en heerliijk warm; echt geborgenheid. Ik weet zeker dat wij hier allemaal niet zomaal alcholisten (wat een woord) zijn geworden, ik denk dat het heel diep zit, een trauma van verleden of een afscheid of de eenzaamheid. Best is dat je iemand in vertrouwen kan nemen. Spijtig genoeg moet ik al weg, ga naar touroperator feestje en ja de champagne, maar omdat ik nu antabuse neem zal ik na 1/2 gals champagne zo rood gaan zien als een tomaat!!!!!! Dus voor mij vanavond een glaasje jus of water en ik laat jullie zeker weten hoe het zal aflopen!
Liefs and big hugs x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dick,
Iedereen schrijft het al zo'n beetje. De eerste nachten nadat ik niet gedronken had sliep ik slecht, veel dromen, nachtmerries etc. Maar dat was maar een paar nachten. Als ik de balans op maak sliep ik toen eigenlijk beter dan met alcohol. Ik sliep wel snel in, maar dat was dan ook alles. Draaien, voelen, hartkloppingen, zweten, onrustig, bonken in mijn kop etc etc. Ook schrok ik regelmatig wakker met de vraag: hoeveel heb ik nu gedronken gisteravond 1 fles ww, anderhalf? ik wist het gewoon soms niet meer. Het slapen gaat echt veel beter na een paar dagen, althans bij velen is dat zo lees ik.
Voordat je gaat slapen, lezen in bed (niet te zware kost) thee, warme melk of warme chocolade melk etc
Ook een blokje om wil nog wel eens goed helpen (hond uitlaten?) zorg dat je hoofd leeg is, maar ja dat is nou vaak wel lastig voor velen van ons. Ik hoop dat je het trekt zonder A een paar dagen om te beginnen; je ervaart dan snel het positieve effect ervan.
Sterkte
Tosca

Yanou en Marieke,
Jullie zijn goed bezig zeg! Volgens mij voelen jullie nu al het verschil en alle voordelen van niet drinken.
Volhouden! dan zijn jullie snel op weg "de baas" te worden
groetjes
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou graag met iedereen ruilen die hier schrijft dat het slapen beter wordt, ik zelf zit nu op bijna vier weken zonder 1 drupje bier en het slapen wordt steeds moeilijker.
In het begin viel ik zo in slaap (zonder bier) en sliep de hele nacht door.
Nu ben ik om 3 uur nog wakker en om 5:30 gaat de wekker en ben ik gebroken, en dan moet de dag nog beginnen.
Ondanks dat ik overdag zwaar fysiek werk doe ben ik niet in slaap te krijgen op dit moment.
Maar ik probeer sterk te zijn en van het bier af te blijven.
Sorry Dick dat ik niet zo positief bericht schrijf als de rest maar de moed niet opgeven, dat houd mij ook op de been (letterlijk en figuurlijk)
Groetjes
Kip
P.s. Mijn vrouw en kinderen vinden het zo niet erg dat ik niet kan slapen want uit verveling ga ik alvast koken voor de dag die komen gaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Kip toch, dat lijkt me echt balen zo lang al niet slapen. Maar je gezin zal best blij zijn met je cullinaire activiteiten.

Ik slaap vaak ook slecht zonder alcohol en na een paar nachten niet slapen weet ik dat ik dan een beetje doordraai dus neem dan nog wel eens een Diazepam. Bij mij echt wondermiddel.
En een boek naast je, het liefst iets wat je echt boeit, dan vergeet je in iedergeval dat je niet slaapt en ik word vaak het mees moe van het gepieker over het niet slapen, want ooo, ik moet morgen zoveel en dan en ik zo moe en dan..... Dus goed boek erbij nemen. Ook weer niet te goed want dan heb ik ook wel eens periodes dat ik een soort wekker zet om 3 uur 's nachts om nog even lekker te lezen. Ook niet de bedoeling.

Sterkte jullie nachtbrakers,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...