Spring naar bijdragen

maandag 24 april

kippaniki

Aanbevolen berichten

Een nieuwe week voor de deur, nieuwe kansen nieuwe ronden.
Zelf sta ik nu vier weken geheel droog, slapen wil niet echt meer lukken de laatste tijd maar ik zie het nuchtere leven nog steeds zitten.
De zomer komt eraan dus wat willen we nog meer ?
Iedereen nog gefeliciteerd met de jarige onder ons en sterkte toegewenst op de feestjes.
Ondanks dat ik klaar wakker ben op dit moment laat de schrijf "muze"me even in de steek dus ik houd het hiermaar bij en ga even kijken naar het vlees dat lekker staat te pruttelen op het vuur voor morgen.
Iedereen sterkte toegewenst voor de komende dagen
Groetjes
Kip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Houtje,
Van harte hoor, met je jongste!
Was het gootsteenputje tevreden, beetje kwaliteit wat je haar door d'r strot goot?
Hou wel de chiffonnetjes en de pijpjes onder haar een beetje in de gaten.:wine:;)

Kippie, wat heb ik een bewondering voor jou zeg!
Die slapeloosheid verdien je niet hoor, vind ik.
Ik ga duimen dat het snel beter wordt voor je.

Allemaal een fijne lente-achtige maandag gewenst.

Groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd nog met je jongste, goed van je dat je niet gedronken hebt. aplaus verdiend
Kom net van de psychiater weg eerste gestprek en zei kwam gelijk tot de conclusie BORDERLINE!
Weten er sommigen van jullie hiervan? Ik ben echt wel grenzeloos maar dan zouden we allemaal bordeliner zijn of niet?
Ik krijg nu prozac om mijn wisellende stemmingen te minimaliseren en met de zyprexa mag ik ook stoppen over een tijdje. Niet ineen keer natuurlijk, ik ben inderdaad heel wazig en voel me niet echt in mijn lijf leven. Ben altijd blij dat het bedtijd is en als er onverwachts bezoek komt ben ik inwendig radeloos en speel maar een toneelstukje.
Maar genoeg gel.ld verder gaat het goed hoor!
:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk even op het medische draadje voor meer info Erica.

Overigens kun je van Prozac ook hyper worden dus als je je niet goed voelt (te vol hoofd, slapeloos, onrust) aarzel dan niet een arts in te schakelen. Meestal wordt in dit soort gevallen een stemmingsregulator voorgeschreven (het kan zijn dat de moderator dit verwijdert ik ben geen arts) ik spreek als LEEK met veel ervaringsdeskundigheid zodat het minder druk wordt in je hoofd maar je niet te down of lusteloos wordt.

Het is een rot-aandoening dus heel veel sterkte, maar geeft het al rust dat je wat meer weet? Dat denk ik nl. wel !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borderline is niet alleen grenzeloos qua inname van dingen, maar ook in je activiteiten en het feit dat je je grenzen vaak niet aangeeft. Een ander kenmerk is het zwart wit denken.. of het is goed, of het is fout.. Daarbij mag je natuurlijk geen fouten maken en moet alles perfect zijn.
De ene dag voel je je fantastisch en de volgende dag ben je ineens heel depri (vaak ook omdat je die dag dat het fantastisch gaat weer veel te veel doet). Vaak heb je erg heftige gevoelens en wil je die het liefst wegmaken.. met wat dan ook.. Je leven hangt vaak aan elkaar van afweermechanismen. Verder heb je vaak een niet zo realistisch (te negatief) zelfbeeld.

Er zijn goeie behandelingen voor, antidepressiva kan je gevoelens wat minder scherp maken, bij sommige mensen werkt een snufje antipsychotica ook heel goed. Verder is het heel goed om gedragstherapie te doen, of de linehan. Therapie moet zich er niet zozeer op richten je verleden te onderzoeken maar vooral op gedragsverandering. bv assertiviteitstraining om te leren je grenzen te verkennen en aan te geven, RET therapie om je gedachten te leren uitdagen en zo zijn er nog meer van dat soort therapieen.

Als je met prozac begint zal je je eerst wel waziger en rottiger voelen, dat duurt meestal een maand ofzo voordat je serotoninespiegel zich daaraan heeft aangepast. Dat is even doorzetten helaas.

Verder is er veel informatie over borderline te vinden op internet.

Als je meer vragen hebt kan je me altijd pb-en

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, voel me al héél de dag schuldig! Gisteren was groot en leuk feest met al mijn beste vrienden, meer dan 100 personen met disco-bar! Alles was fijn, schitterend weer, Lara liep te genieten van het zonnetje, tegen de avond lekker gegeten en dan de wijn..............1 glaasje, 2 . 3, dan gaan dansen, dan cola 1 , dan weer mijn laatste wijntje, nog 1....................wakker geworden in auto om 23.00 uur. Verder herinner ik me nog vaag het afscheid, mijn vriend reed gelukkig, ach voel me zo slecht.
Vandaag 2 antabuse ingenomen..... enfin, hoop dat mijn volgende reactie weer positief zal zijn, echt ik ga erweer voor! Liefs x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yanou, morgen is er weer een nieuwe dag! gelukkig kun je elke dag weer opnieuw beginnen! goed dat je de antabuse hebt genomen!

de meeste mensen zeggen na zo'n feest;, leuk feestje gehad, lekker lam geworden, zo gezellig geweest, maar wij zitten elke keer met een schuldgevoel opgescheept omdat we weten dat we geen maat kunnen houden.. moeilijk is dat he!! de schuld en de schaamte..

sterkte en gewoon weer oppakken waar je gebleven bent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yanou, ik zal het nog maar een keer zeggen: wel eens een dieet gevolgd zonder te snoepen? Ik ook niet. Maar dan weet je weer dat je dat schuldgevoel, dat je de volgende dag hebt, kunt missen (als kiespijn) en voor mij was mijn (behoorlijke) uitglijder een extra motivatie. Dus, kom op, fiets oprapen (lees maar effe terug ergens), wij duwen je in je rug, Spa Rood in je Bidonnetje en karren maar !!! Ik fiets wel voor je uit dan ben je uit de wind .... (tamelijk brede K**T). hahahahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Houtje, Tosca en alle anderen,

allez terug nieuw begin, ik ga er weer voor. Vandaag was leuke dag op kantoor, vele reisjes uitgestippeld en dan dacht ik van wat gooi je toch allemaal weg.... al mijn tijd.... mijn kind.....
Deze avond pintje gedronken op antabuse, ik wilde gewoon weten hoe je je voelt, amai, hartkloppingen, zweten, rood. Ben in mijn bed gaan liggen en ben tot het besluit gekomen dat ik vanaf nu elke dag antabuse ga innemen. Morgen moet ik weer naar een feestje voor werk, kan enkel cola drinken, wat een opluchting! Maar ben zo blij dat ik deze site heb gevonden, ik kan hier eindelijk mijn eigen zijn en wetend dat jullie het ook meegemaakt hebben of ernog voor vechten!
Slaapzacht iedereen!
Liefs x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...