Spring naar bijdragen

woensdag 17 mei


Emma

Aanbevolen berichten

Jongens! 11 uur en nog geen dagdraad! Zijn we ingeslapen met z'n allen?

Dus ik start maar eens. Vandaag gewone dag met gewone dingen.

Hermiena, ben je al een beetje opgedroogt?? Ken dat overloop gevoel wel. Succes vandaag!

En Tapas, goed besluit,
Anjo, sterkte met de sollicitatie, hou het ook droog.

En we horen van elkaar vandaag,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen!
Vandaag dag 10 zonder alcohol en zonder noemenswaardige afkickverschijnselen. Ik ga me een beetje schuldig voelen als ik jullie geworstel lees en denk dan dat het voor mij minder belangrijk is om te schrijven. Terwijl het forum wel mijn drijvende kracht is om te stoppen en gestopt te blijven. Snappen jullie hoe het komt, zo weing last, na zoveel jaar zwaar drinken? Wel ben ik me voortdurend bewust van het feit dat ik ben gestopt, dus geestelijk wel mee bezig.
Ook snoep ik wat, terwijl ik dat nooit deed, zelfs een Snicker(!) gekocht.

quote:


ik drink niet, dus ik besta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Beep,voel je niet schuldig joh.Je mag trots zijn.Zoals je leest heb ik inderdaad al wat gelezen hier.Als nieuwkomer.Ik ben in de heftige afkickfase.En ik ben bang maar hoop dat het ontwennen bij mij ook zal meevallen enigszins.Liefs shaky sad Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Beep,

Geniet er gewoon van meid!
Lola, Ben je nieuw? Dan van harte welkom. Ja, de afkick kan afschuwelijk zijn maar duurt niet lang over het algemeen. Heel veel water drinken, ik heb het wel eens met een rietje moeten doen zoveel trilde ik
en probeer je te ontspannen. Boullion ( hoe schrijf je dat?) helpt ook want daar zitten goede zouten in. En warme baden of douches voor ontspanning. Vaak schrijven dokers iets ter ontspanning voor.
Wil je niet naar de dokter en is je lichaam niet aan veel gewend dan zou je Valeriaan druppels kunnen gebruiken. Ook kan je heel naar gaan dromen de eerste paar dagen. Maar het duurt echt maar een paar dagen. kijk maar eens op het forum er staan een hele boel tips op.
het is even door bijten maar je zult zien hoeveel beter je voelt over een paar dagen.
Sterkte meid!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is voor mij vandaag dag 50. jee dat klinkt stoer. had het nog nooit uitgerekend in dagen.
En heb er niet te veel last van, maar denk toch elke dag weer even;" van zal ik?" maar dat is dan even. vrijdag had ik het pittig maar ik gebruik Antabus en dat helpt want als je toch al rot voelt heb je eigenlijk geen behoefte om je nog rotter te voelen.
Plus wat beep zegt is waar, het voelt gewoon goed om niet te drinken, het geeft op een bepaalde manier ook een kick.
liefs,Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Lola,
ja een beetje naïef van me om over Valdispert te beginnen. Maar hier word gauw naar de Diazepam of Seroxat of wat dan ook gegrepen. Dus ik dacht, als jij dat nog niet doet dan is Valdispert dus ook een optie. Maar neen, je past geheel bij "ons".

Hoop dat je er een beetje eten in hebt kunnen houden. Rustig eten, beetje bij beetje. Net als stoppen met drinken. Per uur, per dagdeel, per dag en dan zie je weer verder.

Hou vol,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Emma,helemaal niet naïef van je hoor.Na het stoppen met alcohol wil ik het liefst ook stoppen met al die medicatie.Maar alles tegelijk doen raadt Tactus me af net als mijn arts en vertrouwelingsbroer!Mensen die het moeilijk hebben worden snel overspoeld met medicatie.Ik was juist blij om jouw en ieders reactie.Eten lukt nog niet en ik weet het evenniet meer.Mis mijn ouders zo erg.Misschien kijken ze nu toe en waken over mij terwijl ik strijd.Lieve gr. lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog maar even, had mijn mond vol:$
Dank je wel Katrina, ja het onderwijs kan heel leuk zijn.
Dit jaar compleet uitgerekt op een school, het leek wel alsof lesgeven op de laatste plaats kwam vandaar dat ik op zoek ben naar part time werk.
Lekker met de leerlingen aan de slag, goed voorbereiden en ONTSPANNEN aan het werk zijn.
Het zou heerlijk zijn als ik werd aangenomen, En ja de routine heb ik erg hard nodig. Sta er altijd verbaasd van dat iemand die zo ongestructueerd is dat wel kan zijn in een werksituatie. Maar ja een kwestie van daar dankbaar voor zijn denk ik dan maar.
maar de vakantie begint hier al vrij snel dus dat zou betekenen dat ik in augustus zou moeten beginnen.
Fijn dat je voor me duimt, heb alle steun nodig die ik kan krijgen.


Is het jou ook wel eens opgevallen dat erg veel docenten drinken volgen mij toch wel een van de beroepen waar alcohol erg hoog scoort.

Lola,
Lijkt me niet verstandig om met alles tegelijkertijd te stoppen. Stap voor stap en dag voor dag, gaat langzamer maar kom je veel verder mee, lijkt me.

liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lola,
nee, niet met alles tegelijk stoppen. Een rustgever kan heel goed werken in de strijd. Maar wat ik wel es lees op het forum, over hoe men stopt, schrik ik dan best van. Medicijnen die echt heel zwaar zijn. Maar goed, als het gecontroleerd gaat met een arts is er niks mis mee.

Beetje yoghurt, soepje??
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...