Spring naar bijdragen

Vandaag is DE DAG


Aanbevolen berichten

Na 4 weken bezig te zijn geweest met de internetbehandeling, is nu het moment gekomen waarbij ik niet meer verder ga met minderen maar ga stoppen met de alchoho. Aan de ene kant ben ik blij dat ik de stap genomen heb, want het kon echt niet meer. Ik heb een kwaaie dronk dus dat was thuis niet meer te houden, dat mijn man nog steeds bij mij is begrijp ik niet, maar ben de wel heel blij mee. Zelfs mijn 2 dochters houden nog van me!!!!
Aan de andere kant zie ik er heel erg tegenop omdat ik de komende weken 2 bruiloften, strandfeesten en examenfeesten heb en ik niet weet hoe ik daar goed doorheen moet komen.

Ik probeer het maar positief te bekijken dat ik de volgende dag gewoon een hele dag waarin ik alles kan doen wat ik wil enz enz. Maar dat kleine stemmetje is nu al lastig voor wat komen gaat... Waarschijnlijk ga ik veel van jullie ervaringen lezen en tips over alternatieve om me op de been te houden.

Chinagirl

Het juiste moment bestaat nooit!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Chinagirl,

Het juiste moment is dus NU. Maar dat weet je zelf gelukkig ook. Er zijn altijd redenen om te drinken en ook om niet te stoppen.
Ik heb zelf jaren gezocht naar redenen waarom ik dronk en ben tot de conclusie gekomen dat zelfs een blaadje dat valt, een reden voor mij zou kunnen zijn.
Ik heb je al vaker ingelogd gezien dus weet dat je al een tijdje meeleest. Ik voelde me de eerste week rot maar anderen hebben geen centje pijn maar het staat vast dat je er beter door gaat voelen!
Dus heel veel sterkte en denk nog maar niet aan wat je nog moet doen met feestjes en zo.
Geloof me je leven stopt niet als je niet meer drinkt!
Neem het dag per dag en geloof in jezelf. Je kan het!

Veel sterkte,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi chinagirl
Ik denk dat je een heel moedig besluit hebt genomen. Stoppen zal zeker in de eerste weken erg lastig zijn, zeker met al die feestjes wat je voor de boog hebt. Maar alleen al het feit dat jij zelf zegt dat minderen geen optie meer is vindt ik heel moedig. Misschien een tip voordat je naar een van de feestjes gaat komende tijd, denk voordat je gaat al een goed na wat je gaat zeggen als mensen je iets te drinken aanbieden, wat zeg/ doe je als ze aandringen, wat doe je als je het moeilijk krijgt op zo'n feestje.
Dit zijn een paar punten zodat jij als je op zo'n feest bent niet voor onverwachte situaties komt te staan, waardoor je weer de fout in zo kunnen gaan. Het belangrijkste zeg jij eigenlijk al zelf blijf alles van de positieve kant bekijken.
Veel succes en sterkte de komende wekenen laat weten hoe het gegaan is.

goeten Wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...