Spring naar bijdragen

Emma


Emma

Aanbevolen berichten

ik heb één wens: van die akelige rottige verlammende depressies af te zijn en weer durven te lachen, spontaan, zoals vanavond bij die rare performance van Waardenberg en De Jong. En als ik de Jan Jans en de kinderen lees. Op dat niveau van levensvreugd' hang ik vast.

Dus eigenlijk is dat ook een ziekte Emsie.

Toen Daphne Deckers (ja die die boeken en de vrouw van Richard Kraijckeckckck) een doodziek kind had in het AZU keek ze uit het raam en dacht: hoe kunnen al die mensen doorrijden terwijl mijn kind hier ligt te sterven?

Dat is het in een notendop. Waarop ziet niemand bij jou, Emma en bij mij, dat wij lopen door een stroop van pijn? Dat we met onze armen vooruit een weg moeten malen door de troep heen in de stroop?

Een mooie opdracht als afsluiter van de dag. Dank je wel en slaap ze, kroel poeza van me okee?

P.S. De dochter van Daphne en Richard heet ook Emma, het zoontje Alec.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de vraag is dus "stel dat er een wonder gebeurd vannacht, waar zou JIJ het aan merken in de morgen"? Of wat wil jij wonderlijk veranderen aan je leven ? Het heeft dus niks met realiteit te maken. Verzin! En als je het wilt delen met ons leuk, als niet; schrijf het voor jezelf opl

Morgen word ik pijnvrij wakker! En ik heb een nacht doorgeslapen. (of is dat teveel gevraagd).
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Houtje en mede forumers,

Weet je, ik weet precies wat je bedoeld met dat depresieve gedoe!, Ondanks het mooie weer betrap ik mezelf dat ik alweer verlang naar regen of in ieder geval niet zo warm.
Eerder, één jaar ofzo geleden zat ik elk uurtje dat de zon scheen buiten maar nu sluit ik me binnen op en dwing mezelf om naar buiten te gaan.

Kan me niet concentreren om te lezen wat ik normaal gesproken heel graag doe, heb het gevoel dat die Efexor me alleen maar depresiever maakt!
Weet jij dit misschien? Houtje?
Jij weet zoveel! Ben echt blij met jou en trek mezelf erg aan je op.
Komt ook denk ik omdat ik nog steeds weinig zelfvertrouwen heb en dit speelt al vanaf mijn jeugd, ik kijk altijd tegen mensen op die het zo goed onder woorden kunnen brengen zoals meer mensen hier op het forum.

Nou ja, tot zover mijn gal!
Ik probeer me nu te verzetten en door mijn weerstand heen te gaan en lekker van het weer te genieten zoals de meeste mensen, toch?
:):rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ellendig he Erica, is het zulk mooi weer MOET je ervan genieten want dat doet toch iedereen en jij het liefst met de gordijnen dicht en het dekbed over je hoofd. Net of je op dit soort mooie dagen nog meer met een depressie wordt geconfronteerd.
Maar ik leer te accepteren, weet je dat met dit mooie weer je bed ook heel lekker is, raam open, vogeltjes etc. Waarom zou je ervan moeten genieten? Gewoon doen wat je op regen dagen ook doet, maakt het voor mij een stuk makkelijker. En dan ineens kan ik zo even op m'n balkon zitten met een boek en denken; lekker.

Ik slik trouwens ook Effexor en ik moet zeggen dat ik me vrij snel al een stuk beter voelde. Het haalt de scherpte er een beetje vanaf vind ik. Misschien moet je je dokter even bellen? Is het gewoon geen geschikt middel voor je?

En ik vind trouwens dat je je heel goed verwoord. Allemaal heel duidelijk.

Liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Erica,

Ik vind ook dat je goed onder woorden kan brengen wat je voelt of denkt.
Soms lopen al de mensen wat door elkaar maar jij had mij toch dat goede advies gegeven over mijn maag?En jij worsteld toch met valium en zo?
Ik weet niet hoe lang je E al slikt maar is het niet zo dat het even tijd nodig heeft om te gaan werken?

Ik heb dat ongeduld ook wel eens, zo van ik doe zo mijn best en dan loopt het nog niet of voel ik me nog niet zoals ik zou willen. En dan probeer het van me af te laten glijden; zoals Femmy zegt het kan niet altijd feest zijn. Slechte dagen horen er ook bij soms werkt het loslaten al een beetje.
Ik heb ook borderliner kenmerken en die slechte dagen zijn dan ook slecht.........
Ik probeer mezelf dan altijd maar te troosten dat ik dank zij hetzelfde ook zo intens kan genieten.
Probeer ik de slechte dagen maar gewoon te ondergaan.

Sterkte,meid!

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik zit gewoon binnen mijn administratie te doen, niet dat ik er vrolijk van ben maar wel dat het bijna gepiept is en de tafel LEEG is.

Ja Erica, ik weet NATUURLIJK alles van Efexor....(gekkie::$) ik ben toch Mevrouw Encyplopedia....

Het grote voordeel van Efexor is dat het vrij snel werkt, binnen 4-5 dagen dat is voor superdepri's zoals ik erg prettig.

Daarna krijg je het gebalanceer met de dosis. Ik slik in de winter (niet schrikken hoor) 300 mg. per dag, in de zomer 150 mg per dag (afbouwend via 225 mg) als ik me erg goed voel 75 mg (zeldzaam). Maar dit jaar besloten van NIET. Gezien alle toestanden dus.... in de herfst na mijn verjaardag in september hoppa... 150-225-300 mg. Het kan zijn dat de dosis niet werkt bv. door samenwerken met andere medicijnen.

Ik word af en toe sjaggie van de onwetendheid van (notabene !!) apothekers die niet weten dat mijn vriendin die allergisch is voor lactose en niet tegen Zoloft Tabletten kan, ook druppels kan krijgen zonder lactose. Het arme kind ligt een week super-super-depri op de bank en één mailtje naar Glaxo en ik krijg alles te weten. Ik doe me arrogant voor (nou zeggen jullie: "dat kost je zeker weinig moeite" okee dank dank dank) en dan kom je overal achter.

Zelf werkt bij mij de Efexor iets minder door de samenloop met Tegretol (anti-epilepticum). Zo, een kleine les farmacotherapie.

Een kopje thee in de zon helpt sommigen wel, maar mij niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...