Spring naar bijdragen

zo warm en gevaarlijk!


lenaliey

Aanbevolen berichten

Mensen
wat is het zo warm en zo gevaarlijk! Overal zie ik terrasjes met witte wijntjes rondvliegen! Er zijn er ook met spa en shweppes en thee... Spoken! Er is overal iets te doen! Schoolfeestjes, dansavondjes, tuinterrasjes,..Man, man, wat een verleidingen! Hoe gaat zo een mooie zomerse avond eindigen? Nee, ik wil niet wegkruipen van de wereld om alles te weerstaan. Ik wens moed voor mezelf en moed voor medeforumers die het nodig hebben. Het is zo warm en gevaarlijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, Lenaliey,

Wat ben ik blij dat je dat schrijft, ik loop er iedere keer weer tegenaan. Net een strandfeest achter de rug en toch weer voor de bijl gegaan met 2 rose, verder wel aan de cola en malt bier maar toch. Ik verschuil me toch dat ik moet autorijden enz enz. Ik vraag me telkens weer af Waarom!!!. Wil ik erbij horen, niet achter blijven, niet toegeven dat ik een probleem heb, wat maakt dat ik toch weer voor de bijl ga. En ja dit weer speelt niet mee, het is zo synoniem voor witte wijn en of rose, dat een cola light eigenlijk niet kan maar wel noodzakelijk is.
Ik ben ook benieuwd hoe anderen hiermee omgaan. Ik wens jou moed, sterkte en wijsheid in je beslissingen. Hoop dat ik dat zelf ook nog eens krijg.

:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 rose op een strandfeest en daarna fris vind ik heel knap hoor!! Dat getuigt van zelfbeheersing!! dat heet alcoholdebaas dus je mag best trots op jezelf zijn, en ja met dit weer is het heel moeilijk. Ik had vanavond een verjaardag en heb ook keurig 2 kleine glaasjes rose gedronken en verder spa en nog eens spa.. ik moet zeggen dat ik nu heel trots op mezelf ben en ook de behoefte heb kunnen weerstaan om nog wat te gaan halen op weg naar huis! Tuurlijk was niks beter geweest maar dit vind ik keurig van mezelf!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou als ik dat zo hoor zijn jullie goed op weg. Waarom is niks beter?? het probleem voor de meeste veeldrinkers zit hem in het eerste glas en dan maar meer en meer willen. Dus ik vind jullie helden. Dan ben je alcohol de baas! Jij beslist.

Bij mij gaat het niet zo goed. Zoveel pijn en gedoe. En w helpt erg lekker. En ik ben onmatig in veel, en dus besluit ik voor even of ik nou teveel panadol, teveel morfientjes, teveel pammettjes of teveel drink. Dan hou ik het liever even bij teveel drinken. Ik krijg wel veel tips over hasj, maar eerlijk gezegd weet ik niet of dat minder schadelijk is dan teveel wijn. Ik ken mezelf, na 3 jointjes wil ik elke dag. En met alcohol heb ik ergens "vriendchap" gesloten in de zin dat ik weet wat het met m'n lijf en hoofd doet, ergens een "bekende vijand".
Ik moet woensdag weer naar het hos voor een scan van m'n botten (of die niet al te erg aftakelen na de prednison) en laat dan ook m'n bloed weer eens controleren. Gebeurd best vaak i.v.m. chronisch gedoe in m'n lijf en tot nu toe heb ik 1x een onwijs slechte lever uitslag gehad. En toen was het na 6 weken geen alcohol, geen medicijnen zelf geen paracetamol, weer oke. Daarin ben ik wel gezegend. En soms denk ik dat ik zou willen dat ik voor de rest niet zo stevg was. Dan had m'n lijf het al eerder opgegeven. Nee, ik ben niet suicidaal, maar het mag best eens klaar zijn.

Nou ja, het lijkt treuriger dan het is misschien. Vanmiddag gezellig met de familie bijgepraat. Was echt leuk. En morgen zien we wel weer.
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma,
Weet je dat je via arts en apotheek ook medicinale Marihuana kunt krijgen? Je hoeft het niet te roken maar je kunt er ook thee van trekken. Is volgens mij ook niet "echt" verslavend hoor, maar ja ....... alles met mate. Daar weten wij alles van nietwaar?
Het is maar een tip.
Sterkte met je lijf dat zoveel pijn geeft.
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks, maar ik ben niet van "met mate". Ja het mag ook in cake en brood heb ik begrepen. Maar ja, dan knaag ik een heel volkoren weg op een ochtend. En wat ik al zei, alcohol ken ik.

Maar goed, ik ga even een poosje enkel lezen en minder schrijven want dit is niet motiverend voor jullie dappers.

Tot snel,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Emma,

Je gaat toch niet stoppen met schrijven! Daarvoor lees ik je te graag, hoor!
Het is gewoon niet gemakkelijk voor je en dat is geheel te begrijpen en we zijn er toch voor elkaar als
het moeilijk is? En nee, ik heb je niet voor het lapje gehouden. Express ten minste, het was een moeilijke week en daarin ben ik eerlijk geweest. En ik heb inderdaad alles waar ik wat troost in vond op het forum gezet. Maar mijn pannetje was gaan koken en ik moet echt een manier gaan vinden om daar mee om te gaan.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma, Emma, Emma !!!!!!!!!!

Blijf nou wel schrijven. Wij weten hoe het zit. En jij kan je ei kwijt.
GRATISSSSSSSSS EN VOORRRRRRR NIETSSSSSSS !!!!!!!
Wij weten dat als je onmatig veel pijn hebt de combi van ww en pil, pam, poeza en pauping opti is en wij willen weten hoe het met je is.
Punt uit punt ennel.
Er is genoeg om over te kletsen, en als onze huisfilosofe en liefste forumdeelnemer EISEN wij dat je schrijft. Anders komen wij uitrukken, nee, niet per fiets maaar per ambu, leggen je ergens in een overmatig zonnige tuin plat en doen heel gemeen pas een drupje vocht in je infuus als een letter hebt aangeslagen op het toetsenbord. Samen met.... Water? kan ik vast die pc wel zo instellen, ff een macrootje schrijven dus, kies of DEEL.....

Lieve schat, wij gaan er echt niet meer door drinken dat jij je dempertje nodig hebt.

Hihi ik heb mijn alcoholschrift gisteren (!?!) ingevuld van vorige week en het verhaal van de martini verteld en gesuggereerd dat elke cactus-deelnemer (de zgn. "novice-stekels") volg je hem? na 6 maanden verplicht een liter gore, goedkope martini krijgt toegediend en dan à la Cherry Duyns (met die donkere stem ook hè:"kijk ik zie dat je groen bent, o je gaat heel hard lopen, hmmmmmmm, ik denk ik zou me niet lekker voelen, WHAAAMMMMM!!!!! dit is voor het eerst in mijn carrière als docu-maker dat ik opzij gemept ben, er wordt heftig overgegeven en gekreund) en dat je daarna je dat de video als een soort pret-echo maar dan anders --- volg je het nog --- mee krijgt en acuut naar Spa Rood en Thee grijpt.

Met dit weer is het heel simpel: ik heb 5 flesjes goedkope citroensap en limoensap gekocht en die doe ik royaal in Spa Rood, Thee en Cola. De Koffie drink ik met warme melk of ijskoffie.

Zeg eerlijk: wie heeft die ijskoffie van mij op het draadje "alternatieve drankjes" al gemaakt? eerlijk zeggen en je kunt er royaal de tuin mee in en de sier maken. Van die cacaou-boontjes van de C1000 erbij, erg lekker.

PROBEER HET DAN EENS en laat dat bier, die gore rosé (brrr) en de rest staan, je weet, de rem hebben ze onzichtbaar verborgen in het eerste glas, kijk maar naar alle verhalen hier dus laat de rem waar die was.

WEES EEN SLIMME JONGEN/ MEID
EN ZORG VOOR LEKKER FRIS OP ZIJN TIJD....
NEEM GEEN DRANK IN HUIS
DAN VOEL JE JE MORGEN IN JE LIJF WEER THUIS
LAAT DE REM IN HET GLAS
DAN LIGT DIE MORGEN WAAR DIE WAS

(braaaak)

Dat is de tegel (tegel?!?!?!?) voor vandaag.
Hij is uitgevoerd in crème en beige met een afbeelding van schattige kleine bonbonnetjes en koffieboontjes, en is gratis verkrijgbaar hiero bij Houtje bij inlevering van een restje ijskoffie.

Weet je ik heb zo'n zin erin gekregen ik ga het acuut maken. Mooi om 7.38 op zondagmorgen.
Goed van je Houtje, zo'n frisse kop.

p.s. ik moest ook bloedprikken elke drie maanden hetgeen ik handig omzeilde in verband met leverfunktie en ben nu erg benieuwd....naar de levers vooral de Gamma-GT enzo.

Ja in een vorig leven was ik dokter inderdaad.

Ik wens jullie een frisse dag, neem liever een extra bitterbal dan een biertje, de bier-exploitanten betalen het WK op voorwaarde dat ze zoveel reclame mogen maken...dus denk daaraan als de fusten voorbij vliegen......wij gaan vanmiddag gezellig zitten, Dochter is voetbal gek en 2 vriendinnen ook en wij gillen vrolijk mee, de gehaktballetjes met saté, bitterballen en stokbrood liggen klaar.

Echt, als ik denk aan de geur van wijn (sinds vorige week) denk ik JUKKIE BAH....maar om 1600 uur is mijn zwakke moment dus.....multivruchtensap met spa en extra citroen.... ik weet niet wat die citroen doet maar het helpt.

Vraagje: als ik mijn alco-schrift invul (verkeerde naam eigenlijk maar goed) duurt het uuuuuuuuren voordat het kreng is opgeslagen ik word er recalcitrant van schrijf je dat zo? dat is veel langer dan vroeger hebben jullie dat ook?

Sterkte vandaag iedereen, houd vol en wees lief voor jezelf, ook als het niet helemaal lukt zoals je zou willen, pas over 4 jaar is er weer een WK dus tegen die tijd zijn wij van de blauwe knoop.

En probeer die citroen en die ijskoffie eens.

*aangepast ivm tiepvoudtjuz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma bedankt voor je opbeurende woorden over alcoholdebaas, maar zo de baas ben ik het niet want thuis heb ik nog 4 witte wijn naar binnen gekieperd en zit nu dus weer met ongelooflijk baal gevoel achter de pc. Voor mij geldt net als voor jullie 1, 2 en daarna is elk volgend glas de 2e, rem kwijt. Ben van de weersomstuit na 14 jaar weer gaan roken en ben dan ook daar weer aan verslaafd. Ik kots van mezelf maar zal het toch echt zelf moeten doen.

Ik vind het vreselijk voor je als ik lees over al die pijn die je hebt en hoop dat voor jou dat er een moment komt dat er iets aan gedaan kan worden. Begrijp dat of je nu hasj of pillen of drank gebruikt je aan iets verslaafd raakt, want uit jouw woorden lees ik dat dit geen leven is voor je. Hoop ook dat je blijft schrijven want jouw schrijfsels doen mij altijd erg goed.

Zoals je ziet Tapas weinig rem maar veel onmatig op t eind.

En Houtje zou je voor mij dat recept van de ijskoffie nog eens willen plaatsen voor alle nieuwelingen of aan willen geven waar we het kunnen opzoeken. En ja ook bij mij duurt het een eeuwigheid als ik met alcodagboek opsla, misschien wel omdat we teveel moeten schrijven????????

Nou ik ga lekker in de tuin met een boek, een senseo en een liter sparood of misschien doe ik wild en neem ik cola-light!!

liefs Chinagirl

Vandaag weer opnieuw begonnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij was het ook voor het eerst sinds heel lange tijd dat ik het bij die 2 kleine glaasjes kon houden. en toch voel ik me er niet blij over vandaag.. toch zelfs wat katerig, dus ook dat was weer een leermoment... Nee, uiteindelijk gaat er niks boven totaal zuiver en rein je bed uitkomen.. die verdomde rust, reinheid en regelmaat ook... en het continue bewaken van het innerlijk evenwicht

Emma ik kan me goed voorstellen dat de pijn je soms teveel wordt. maar ik denk toch niet dat alcohol de juiste pijnstiller is.. daar zijn betere middelen voor!!
en blijf alsjeblieft schrijven, ieder heeft zijn eigen pad te gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hollo met mismaff ik ben gisteren in de fout gegaan ik was tien minuten voor de winkel opende al in het start blok kwam thuis en kon niet gouw genoeg de klontejs ui het plastiek zakje krijgen ik heb er gisteren drie gedronken en toen ik naar bed ging was ik no goed nuchter maar vanochtend had ik
een kater en ben tot 11 uur in mijn bed blijven liggen later heb ik een wisky genomen om wat beter te
voelen maar het heeft niet geholpen ik hoop dat ik het vol houw om niet meer te drinken maar ja
je weet maar nooit weet iemand hoe hij of zij scrable schaken of een woordjes spelletjes game kan door sturen als ik wat meer te doen heb blijf ik misschien wat meer van de drank af ik ben van de week voor het eerst na jaren naar de aa geweest drie dagen achter elkaar het waren hele aardige mensen maar ik weet niet of ik daar thuis hoor maar het zouw wel mooi zijn zoals iemand anders 28 jaar nuchter is en zijn hulp no altijd bij de aa zoekta.u.b. schrijf mij terug ik wacht op jullie antwoorden mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mismaff,

Volhouden hoor, niet de moed laten zakken. Zoals je gelezen hebt ben ik zelf ook in de fout gegaan maar na alle opbeurende woorden ga ik weer tegenaan. Het is telkens opnieuw starten met stoppen. Zou bijna een slogan moeten worden. Met de AA heb ik geen ervaring, maar ik denk dat je datgene moet doen waar je jezelf goed bijvoelt. Dat is voor mij de internetbehandeling en dit forum.

Komop meid, doorzetten, weet dat we hier met veel mensen zijn met allemaal hetzelfde probleem en je leest van Houtje, Emma, Anjo, Satja en al die anderen hoe ze met vallen en opstaan toch komen waar ze willen en hoeveel steun ze aan elkaar hebben.

liefs Chinagirl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...