helder Geplaatst 10 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2006 GoedemorgenHet voetbal is weer begonen, zelf ben ik niet zo een liefhebber wel vond ik het leuk dat die koppies weer 4 jaar ouder zijn op t.v.Van de week was er een oefenwedstijd en daar liep zo,n grappenmaker uit het publiek tussen door en dat vond ik wel weer grappig, je kan aan de manier van lopen zien dat zo man iets doet wat niet mag ik herken dan zo een komische gang in zijn benen dat is altijd het zelfde.Dat zie ik ook bij honden als ze weggelopen zijn dan zie je ook aan de gang dat hij zonder baasje aan de wandel is.Met voetbal zie je een collectief drinken, ik hoop van harte dat, het een beetje voorbij gaat hier bij de stoppers.Wat mij wel opvalt is dat mij het water in de mond staat de laatste tijd met reclame,s over bier, het moest verboden worden.Groet Helder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 10 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2006 Ik vraag me dat al jaren af. WAt ik het meest kwalijk vind zijn series zoals Rozengeur en Wodkalimewaar de dames het een naar het andere weg drinken en nooit de gevolgen er van ondervinden.Zie je er een ooit de Beurs uitgedragen worden?Ik ben gisteren op mijn snuit gegaan en weer met slaaptabletten samen. nu ligt er een telefoonnummer op mijn buro dat ik eigenlijk helemaal niet wil hebben. Er was een hele goede reden dat ik zijn nummer had weg gegooid. Wie weet wie ik allemaal gebeld heb.Ik voelde het aan komen en zelfs mijn vriendin merkte het aan me. Waarom vond ik het op dat moment dan goed van mezelf? Ik heb de hele week er tegen gevochten en geknokt. Heb hele teksten op het forum gezet en dacht zelfs even dat het gevoel weg was. Bijna 3 maanden droog, potjan.Die uitglijer rond mijn sollicitatie kon ik plaatsen maar deze niet. Ik wil niet meer die dronken stem aan de telefoon zijn. Ik zet mezelf zo voor gek. Waarom doe ik dat toch?Waarom verlaag ik mezelf zo? Ik ben niet dom, ben ook niet afstotelijk en kan soms ook best lief zijn, dus waarom maak ik mezelf dan zo kapot?Groetjes,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 10 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2006 Hier hetzelfde verhaal Anjo, het ging zo goed, woensdag nog zo goed het etentje doorstaan met spa rood en donderdag was ik in het huis van mijn ouders en vond ik dat ik wel 2 glaasjes wijn bij het eten mocht, niet meer... wat zou dat een topprestatie geweest zijn!! tot ik toch die 3e nam, en daarna in de stad bij de slijter nog wat gehaald heb.. en door ging drinken en pas om half 4 in mijn bed lag en gisteren gewoon doodziek was en me zwaar klote voelde en nu nog steeds. Ik wist dat ik deze vakantie een keer ging drinken en dat heb ik dus eergisteren gedaan en net als jij voel ik me weer zwaar klote... en oliedom dat ik mezelf dit aandoe.Wat je wensenlijstje betreft, ik sluit me erbij aan. Alleen het pijnlijke is dat je allereerst zelf die ander zal moeten worden voor een ander dit ook voor je kan doen. En daar wordt ik soms zo moe van, het kost zoveel energie om jezelf de moeite waard te vinden. en toch ben je allang de moeite waard, en ik ook, en iedereen! Misschien is het ons te vaak verteld dat het niet zo is, en dat maakt het moeilijk!Vrij zijn is prettig, dacht ik, maar geeft me veel te veel tijd om te denken en dingen te mogen. Veel beslissingen genomen deze week... gisteren een brief dat mijn WW is stopgezet en dat er gekeken gaat worden of ik voor ziektegeld in aanmerking kom.. hellep wat heb ik gedaan... paniek.. al weet ik dat het goed is..drinken begint nu steeds meer zelfpijniging te worden en dat is niet leuk en dat zijn we niet waard... of zou ik toch ook weer ongesteld moeten worden en heb ik het weer niet bijgehouden... je omschrijft het precies goed Katrina, het drinken is idd zelfvernietigend, en als het het drinken niet is dan wel het klotegevoel wat je eraan overhoud en waarmee je jezelf totaal de grond in boort! en schijnbaar hebben we dat af en toe nodig, hoe erg dat ook is!bah!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 10 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2006 ha Anjo,ellendig joh. En dat gepieker van wie heb ik gesproken en wat gezegd. Schuld en schaamte. Ach meis. Maar goed, pak de draad weer op. Mensen vergeten snel heb ik gemerkt.Ja ik vind het wel opvallend dat je gisteren ging drinken, na al je verhalen en teksten op het forum. Je hield mij ook voor het lapje, ik dacht juist dat je je zo goed voelde en dat gevoel met iedereen wilde delen. Maar nu je het zo zegt was het misschien al een voorteken. Zoveel verhalen waar moed en kracht in zaten. Die had je dus zelf nodig. Kun je dat dan niet onder woorden brengen (bij die prachtige teksten?). Of had je het echt niet door?Nee je bent zeker niet dom en zo te lezen heel begaan met een ieder. Ben je ook zo begaan met jezelf? Het is niet enkel geven hoor, je moet ook een beetje leren nemen.Hoop dat je niet al te katterig bent,liefs Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 10 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2006 He Tapas, jammer. Ja het lijkt heerlijk vakantie maar als je net gestopt bent is alles wat je uit je dagelijkse ritme haalt een trigger om.... En dan zo'n WW bericht. Allemaal extra spanning die je er niet bij moet hebben.Ik had gisteren ook een k dag. Alles duurde te lang, teveel wachten en zitten. En niemand die echt iets kan doen. Dag ervoor met psych afspraak die alsmaar van die domme dingen zei als "je moet lekker naar buiten, gaan sporten, echt iets zoeken om je mee bezig te houden hoor"! Terwijl ik uitgebreid had verteld dat ik zo'n pijn in m'n rug heb en dat me dat wel eens moedeloos maakt. En dan in een ziekenhuis waar ze het eigenlijk ook niet weten. En dan nog even wachten bij de fysio. En dan ben ik het zo spuugzat! En i.p.v dat ik dan onder woorden kan brengen wat me dan zo dwarszit (ik ging uit eten) neem ik maar een slokje en lijkt alles lichter. En klets en lach maar mee. Is ook niks mis mee hoor, met dat lachen en kletsen, haalt je uit dat kringetje in je hoofd. Maar daarmee voel ik me dan wel weer steeds verder af staan van mezelf en de mensen waar ik dan mee ben. Waar we het eerder over hadden, ze "zien" en "horen" je niet echt. Of ik laat me niet zien en horen.En ik wil ook niet de zeur worden die enkel treurige dingen heeft te melden. Maar momenteel is er even niet zoveel lolligs te vertellen.Groot deel van de nacht wakker gelegen en naar m'n katje geluisterd die het zo benauwd had. Had ze eindelijk een houding gevonden waarin zij lekker lag kreeg ik zo'n pijn in m'n rug en been dus moest ik wel draaien, kat weer wakker, weer hoesten en piepen.pfff, ga nog maar eens een kopje kof nemen.spreek jullieEmma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tosca Geplaatst 10 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2006 Goedemorgen allemaal,Voor alle mensen die geinteresseerd zijn: in de volkskrant van vandaag staat een artikel over de therapie van Borderline patienten. Ik heb zelf nog niet veel tijd gehad en heb het vluchtig doorgelezen.Het is maar een tip. Dus snel naar de winkel als je wilt, voordat de VK is uitverkochtEen goed weekend voor iedereen, sterkteTosca Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lola Geplaatst 10 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2006 hai allemaal,dank je Tosca voor de tip!En lieve Anjo,ik kan me alleen maar aansluiten bij wat anderen gezegd hebben(zoals Emma).Zij verwoordde het mooi.Weet je nog wat je tegen mij zei na die duikeling van mij.Ik schaamde me en voelde me zo rot.Wees even lief voor jezelf,schreef jij.Doe jij dat nu ook voor jezelf?En Tapas ook.Sterkte jullie.Helder,Houtje en Anjo,bedankt voor de reacties van jullie op mijn bericht dat ik er nog zomee zit na 10 jaar.Mijn verstand geeft jullie gelijk.Ik heb veel therapie gehad.Naast border-linetherapie ook psycho-therapie over alles wat er in mijn jonge leven al gebeurd is.Dus ook over deze jongen.We waren nog zo verdraaid jong en allebei al heftig gestreden.Ik heb eenspeciaal plekje voor hem ingericht met foto,knuffels en kaarsjes.En kan inderdaad die rot alcohol reclame verdwijnen van de buis.Het is overal bier voor en bier na.Ze promoten dus mijn vijand-het bier.Liefs Lola Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 10 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2006 en wat denk je... ik had het kunnen weten en ben er weer met open ogen ingetrapt.....ongesteld!!!tssssss,.. ergens weet ik het en ergens weet ik het niet en is het toch iedere keer weer een overval... affijn, ik ben eerst maar eens flink gaan hardlopen, heb ik tenminste weer een positief gevoel binnen voor vandaag!Het drinken, okee, dat kan gebeuren, maar het schuldgevoel, de boosheid naar jezelf toe, de schaamte, Het zou eigenlijk onze drijfveer moeten zijn om juist niet te drinken, maar helaas werkt het zo niet!Iedereen veel sterkte en succes vandaag!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 10 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2006 Dank je wel voor jullie lieve berichtjes.En sorry. Houtje dat ik schreef de last van je kindjes. Dat bedoelde ik natuurlijk niet zo. Kinderen zijn heerlijk maar de verantwoordelijkheid is zwaar als je in je eentje doet.En ik neem je aanbod aan op een dag dat ik alles wat "helder" zie.En Tapas meisje wees er trots op dat je dingen toch regeld. Ik hik nog steeds tegen bepaalde dingen op, nu al hoe lang?Tosca, ik neem nog steeds mijn Antabus.Maar zelfs Antabus is niet fullproof, of beter gezegd Foolproof.Er is iets dat je kunt doen en dan werkt het niet naar behoren. En dat ga ik dus niet vertellen.Wat dan overblijft is dan de vraag waarom ik het nog steeds slik, dat het een stukje veiligheid bied, dat het helpt bij je impulssen. Ik wil niet drinken en op een goede dag helpt het goed.Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ziba Geplaatst 15 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2006 hi anjo en tapas die gevoelens na uitglijer zijn voor mij zo herkenbaar .die nare gevoelens daarna zijn zo vervelend en schuld gevoel maar niet opgeven meiden .anjo ik slik campral en het gaat best goed het trek wordt minder bij sommige mensen werkt het niet maar bij mij helpt heel goed is het mischien een idee om dat te gebruiken als je heelveel trek hebt .sucses meiden groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden