Spring naar bijdragen

onbegrip


romanski

Aanbevolen berichten

tjonge jongen meisje,

wat een onbegrip over een uit mijn tenen getrokken poging tot verklaring van een ogenschijnlijk onoplosbaar probleem

als ik het heb over succes, raak ik daar niet de hemel mee aan, maar probeer ik juist te laten zien dat ik (in tegenstelling tot vele anderen die ik ken) eigenlijk geen enkele reden heb om te vluchten: het is dus feitelijk het tegenovegstelde van een successtory: dat wil ik overbrengen, maar is blijbaar jammerlijk mislukt

en dan die achterdocht: welke man/ vrouw (en ja ik ben een man) zoekt nou dit thema op als hij/zij blijkbaar niet vreselijk met een probleem in de maag zit. En niet alleen dat: besluit ook nog eens zijn kwetsbaarheid, verlies, wanhoop te willen delen.

Als eerlijke vragen niet mogen is het einde van de straat snel bereikt lijkt me

en ja ik ben wellicht soms te scherp in de formulering, maar ik ben nou eenmaal een man van taal, leef van en in taal. Taal is al een leven lang mijn ding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Romanski,

Geen idee tegen welk meisje je het hebt maar zal ik dan maar even antwoorden?

Nee hoor, we hadden dat wel begrepen kijk maar naar wat Kathrina gisterenavond in de dagdraad schreef en Lenaliey.

Je hebt niet de "hike" genomen dus van harte welkom!

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de aanhef stond ooit op een van de geboortekaartjes toen ik het zoveelste meisje kreeg. die fladderde zo in me naar boven een andere was lente lenter lentest (mag jij raden wanneer die geboren is) nog eentje dan: Delfts blauw op een roze wolk

nou ja dit in de kantlijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk! Zat alleen niet met mijn gedachten in geboortekaartjes. Maar ik onthoud hem voor de volgende de keer een trotse papa weer net niet zijn "voetballer" krijgt.

Ben je al begonnen, R.? Met minderen of stoppen. Wat is je doelstelling?

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb he gevoel dat ik iedere dag opnieuw stop ...tot ik weer begin

doel is niet meer te beginnen denk ik

heb al zoveel pogingen achter de rug, de cactuscursus, een (duurbetaalde) cursus gevolgd in Utrecht van drie dagen, nu zelfs de stap genomen naar een psychiater om te kijken hoe deep down under wellicht toch iets is op te sporen dat aanknopingspunten geeft ..

alchol maakt zoveel brokken dat moet dus anders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach ja

het is idd net het echte leven hier, na het overwinnen van (wat heet) schaamte vind ik hier eigenlijk het lastigste dat je niet direct op elkaar kunt reageren en altijd maar moet afwachten of en wie er wanneer (en waar?) reageren

ben nogal ongeduldig vandaar waarschijnlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, welkom Romanski.
Schaamte overwinnen is wat iedereen hier heeft moeten doen, of nog steeds aan het doen is. De wetenschap dat er zorgvuldig met je verhaal en je gevoelens wordt omgegaan kan je hierbij misschien helpen.

Groet,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kijk daar doorkruisen de antwoorden elkaar al. heb dus al (veel) meer gedaan dan een huisarts bezoeken, leg nu mijn ziel en zaligheid op de canapé, heb gevraag om het remmende pilleje, vlgs de shrink is dat vooral placebo, maar de klant is koning dus hij wil het wel geven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben (net als iedereen uiteraard, maar dan toch) een nogal rare druif. Zoals ik me kan voornemen om weken niet te drinken (onlangs nog 3 weken volgehouden) zo kan ik plotseling onafwenbaar op de drank afstevenen: bijna als voornemen, zonder enig chuldgevoel op dat moment, een totale nonchalance tegenover alles wat daar haaks opstaat (beloftes, gezondheid , nuchterheid, frisheid, conditie)

Ik ben een marthonloper die 42 kilometer moet en zal halen en het nog haalt ook, maar op de andere lange afstand ben ik blijkbaar veel slechter geprepareerd.

maar wat is uitzichtloos houd ik me steeds weer voor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kunt natuurlijk ook gewoon in een praatgroep gaan of opgenomen worden. beviel mij minder want daar zit geen knopje op.

Campral is een placebo. Maar als het voor sommige werkt dan is dat toch prima? De middelen waar ik het over had helpen niet tegen zucht, daar moet je zelf mee leren omgaan. Het is een paardemiddel,
een glas met alcohol en je zou willen dat je het nooit genomen had. Echt niet fijn.
Maar het helpt je wel om wat orde op zaken te krijgen in je eigen hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die praatgroep heb ik dus al gehad, maar daar ontmoette ik dat waar ik mijn entree al mee begon: geen herkenning van gelijkgestemden. en dan gaat het er niet om dat je je superieur voelt of iets dergelijks, maar als de klik er niet is, werkt het juist tegen omdat het je dan allerlei uitvluchten geeft om op basis van een door jezelf opgebouwde redenatie toch weer naar de fles te grijpen.

en ja voor dat paardenmiddel ben ik geloof ik wel bng: denk nu al: daar kan ik vast doorheen drinken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal en vooral Romanski,
Nou, je hebt in ieder geval veel reakties ontlokt aan de meesten van ons! Sterk dat je je niet laat afschrikken, ook al vanwege je eigen scepsis, is dat de marathonloper in je?
Ja, dat afwachten is soms verevelend, als je iemand vindt net wie het 'klikt' kun je ook via priveberichtjes communiceren,

Beep


quote:


ik drink niet, dus ik besta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens en Meisjes

Campral is géén Placebo. Punt uit punt ennel.

Zie het onderzoek in de draad "Tips en ...". Maar het werkt niet bij iedereen, zoals elk medicijn. Bij Ziba wel, en bij Fleur ook, en bij mij niet.

Het probleem van de alcohol niet "de baas" zijn is heel breed en niet in één zin samen te vatten. Misschien dat iedereen hier daarom ook met verschillende aanknopingspunten probeert aan te haken.(rommelig gezegd maar je snapt het wel).

Als je de Cactus-Therapie gedaan hebt, heb je ook het verschil geleerd tussen Helpende en Niet-Helpende Gedachten, en dat is de Gedachte dat "onverschilligheid" je niet helpt, maar interesse (wederzijds) naar andere Forum-leden en terug, een enorme steun is.

Het is allereerst van belang voor jezelf vast te stellen wat je wilt. Minderen/niet drinken enz. De meesten van ons hier zouden graag "normaal" drinken d.w.z. 1-2 glaasjes wijn 's avonds maar wij kiepen gelijk de hele fles achterover en rennen naar de avondwinkel voor de tweede. Daarom zijn de meesten hier helemaal gestopt. En met goed resultaat mag ik wel zeggen.

Ik adviseer je toch nog eens e.e.a. terug te lezen, over de gevechten die wij soms voeren tegen het drank-duiveltje (ook wel Gremlin genoemd) en

LATEN WE VOORAL PROBEREN DE BAL OP DE MAN TE SPELEN( zeg je dat zo?)
EN ONS NIET TE VERLIEZEN IN META-COMMUNICATIEVE PROBLEMEN.

We zitten hier allemaal met hetzelfde doel: ons drinkgedrag aanpassen en de gevolgen daarvan onder ogen zien. Laten we elkaar daarin helpen en steunen en géén vliegen gaan zitten afvangen. Dat is echt Niet-Helpend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke Houtje,

Sorry, het is geen placebo. Het werkt gewoon niet bij iedereen.
In ieder geval als je Refusal gebruikt laten sommige artsen je dat gebruiken met een heel klein beetje
om je te laten zien wat het met je doet. In het ziekenhuis wel te verstaan.
Ik gebruik Antabus en ik heb er wel eens door heen gedronken en dat is geen pretje en ook niet slim.
Maar het helpt mij wel als een stok achter de deur.
Voor mij belangrijk omdat je na verloop van tijd als je niet drinkt je gaat realiseren dat je gewoon doorleeft als je niet drinkt. Het monster word kleiner. Je hebt plezier en je heb al feestje en etentje doorstaan, kortom het leven gaat door.
En dat is nu juist zo belangrijk. En dan ben je beter bestand tegen als het duiveltje weer op je pad komt.

Dat gevoel dat nooit meer te groot is, hebben velen van ons. Ik probeer het te zien als vandaag niet en zo blijft het te behappen.

Het is moeilijk en het is rot maar het lijkt me dat een leven waarvan je kan genieten te verliezen is.

Durf ik dit te zeggen? Doe het maar, een goede vriend van mij is 5 jaar geleden gestopt, heeft 3 maanden afgezien en toen was het voor hem gedaan. hij lust nu zelfs geen rumboontje meer bij wijze van spreken. Dus het kan wel.

en nu ga ik echt aan de slag.

Sterkte en succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je wat ik altijd dacht over refusal; wat als ik t slik en ik wil toch drinken?
Ik was/ben verslaafd en het idee dat alcohol niet als vluchtmiddel zou kunnen wilde er gewoon niet in.
Ik vond mezelf niet verslaafd, nee, ik kon er gewoon niet goed mee omgaan...maar ik wilde het risico niet nemen om niet te kunnen drinken, dus geen refusal. Daar had ik toen vast een stoere reden voor, maar de waarheid was dat niet.
Nu zou ik zeggen; kom maar op. Maar nu drink ik ook niet meer, erken ik mijn verslaving, en kan ik daar mee leven. Met horten en stoten, ruim 4 maanden alcoholvrij.
Je moet de stap van niet drinken durven nemen en geen excuses zoeken en hebben.
Uiteindelijk draait t alleen om jou. Jij bent de reden en jij bent t excuus, de uitvlucht. Kies.
Maria

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Romanski, je klinkt als iemand van uitersten.. niet drinken, of weer volledig voor de bijl, marathon uitlopen, de ene dag weten dat het niet goed is om te drinken, de volgende dag dat totaal weer naast je neerleggen.. goh... komt me bekend voor, en is ozo lastig

Je schrijft dat je alles eigenlijk al geprobeerd hebt maar als je niet de motivatie hebt of heel gegronde redenen waarom je niet zou drinken dan is het wel moeilijk.. wat dat betreft kan je soms maar beter een verrotte lever hebben ofzo, dan weet je gewoon dat drinken je dood wordt. Mijn motivatie is heel simpel, en dat is sochtends geen kater willen hebben, want ik heb echt dodelijke katers, zwart, jankend, met hele scherpe nagels en dan kan beter iedereen maar uit mijn buurt blijven incl mezelf. DIe dag breng ik zo ongeveer jankend en ziek door...

affijn het helpt me nu al om dat voor te houden om vandaag niet te drinken terwijl ik me toch een trek heb.. ben maar gaan hardlopen, nee geen marathon, als ik 5 kilometer haal ben ik al heeeeeeeel tevreden.

sterkte met je strijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat hier prima, echt, dat hardlopen is een veel beter idee.. om een uur of 8 naar het bos geweest met de hond en daarna eventjes langs bij mijn zus om mijn neef te feliciteren, hij is geslaagd voor zijn havo.. ook daar aan de koffie, cola enz en nu net thuis en aan de optimel.. Ja ik zal morgen weer een vermistberichtje schrijven over mijn kater.

na 2 drinkdonderdagen gelukkig nu weer een nietdrinkdonderdag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...