Twan Geplaatst 18 juni 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 juni 2006 Hoi Satja, Tapas, en iedereen natuurlijk,Een antwoord op mijn vraag heb ik niet, maar ik denk ook niet dat ik dat precies zocht. Wel kan ik door de bijdragen van iedereen een steeds kleinere cirkel om het probleem tekenen, zonder het precies aan te wijzen, als je begrijpt wat ik bedoel.Satja en Tapas, ik denk inderdaad dat jullie gelijk hebben en dat het na een poosje anders wordt. Ik keek bijvoorbeeld gisteravond naar een stomme B-film op tv. Daar had ik een tijd geleden genoegen mee genomen, ik vermaakte me toch wel... Nu was het gewoon een stomme B-film waar ik mijn tijd niet aan wil verdoen. Ik moest maar eens op zoek naar een hobby... :light:Op dit moment sta ik op het uur nauwkeurig 7 dagen droog.Bedankt en liefs voor allemaal,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 18 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2006 Hoi Twan,Wat goed van je! Wat voelt dat goed,he?slaap lekker,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 19 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2006 Ik kijk eigenlijk steeds minder TV gek hè. Ik ga natuurlijk wel 3 x per week "zitten" voor CSI hoewel ik dan vaak meteen de strijk doe. Dan STA ik dus.Ik lees veel meer omdat ik halverwege het begin van het boek het begin nog weet. Dat scheelt. En ik doe meer met mijn kinderen dat is denk ik moeilijk aan te geven. En natuurlijk veel meer op dit forum, eerste en laatste bezigheid van de dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 19 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2006 Of soms zit je hier de hele dag.......................:$Het mag duidelijk zijn dat ik het hier over mezelf heb.Ik vind de helderheid echt het allergrootste voordeel, weer helemaal in een boek kunnen kruipen en ben blij met de herhalingen van sommige series. De komkommertijd heet dat volgens mij, fijn want ik heb er vast naar gekeken maar tja waar het nu over ging?????Ach Twan, gewoon even genieten van het zijn en dan in heldere toestand daar moet je aan wennenen kan je vast snel weer van genieten. Het is ook niet niets wat je aan het doen bent.En nu ga ik dus eeeecht wat doen.Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 19 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2006 Hoi Anjo, ja, op mijn nuchtere dagen zie ik soms ook een film of zo terug waarvan ik de helft gemist heb wegens te dronken... Heel herkenbaar. :$En wat Houtje schreef: halverwege het begin van een boek nog weten waar het begin over ging!Toen ik het vorige zaterdag zo moeilijk had wegens mijn verjaardag, heb ik me flink zitten bezatten, met het gevolg dat ik steeds verdrietiger werd. Vandaag bij mijn therapeute geweest, en ik zei tegen haar: 'Ik had net zo goed een paar uur hard kunnen huilen en al het verdriet eruit laten. Dan was het ook weg geweest, maar op een gezonde manier, en zonder kater de dag nadien.'Het stomme is dat ik zogezegd drink om mijn verdriet te verdoven, maar dat het alleen maar erger wordt als ik drink, en dat ik me bovendien nog schuldig en ziek voel de dag erop ook.Ik vraag me zelf ook af of mijn leven niet 'leeg' of 'saai' gaat zijn zonder drank, maar tegelijk is dat natuurlijk puur zelfbedrog.Ik weet niet meer wie het schreef, Twan, maar ik denk dat het gewoon een gevoel van leegte is omdat er ineens een hele hoop tijd vrijkomt en er dus een heleboel mogelijkheden voor je open liggen, en dat je misschien gewoon niet meer weet wat je daarmee aan moet. Je zou dit kunnen doen, of dat, of nog iets anders. Je kunt KIEZEN, terwijl je met te veel op niet echt veel keuze had dan in je nest te kruipen of je anderzijds onledig te houden. Zou het kunnen dat we niet goed meer weten wat de mogelijkheden zijn? Dat we niet meer goed weten wat voor leuke/interessante/nuttige of ook heerlijk nutteloze dingen we allemaal kunnen doen met onze tijd?Ik weet het niet, hoor, misschien moeten we gewoon opnieuw leren leven?Zo, en nu moet ik weer aan de slag!Iedereen veel moed!Francesca Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 19 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2006 Ja Francesca, nog gefeliciteerd zou ik zeggen en dat huilen: tja, dat zal moeten vrees ik. Het hoort erbij. En alcohol is ook nog eens je beste vriend (maar wel een gemene) laat die maar eens in de steek !!!Volgens mij kun je het vergelijken met kinderen. Die vervelen zich en dan ouders allerlei suggesties aandragen terwijl vervelen heel nuttig is. Inderdaad, weten dat je kunt kiezen, ook al kun je niet kiezen.Ik vind het ook nog steeds moeilijk en ga maar eerder naar bed (weliswaar met een pammetje maar dat vertel ik niet hardop).....ben ik in ieder geval om 7 uur eruit.En die verjaardag, ik heb ook wel eens een uitglijder gehad, die ik mocht "vergeten". Dat moet je dan ook maar doen vind ik. Maar het leermoment moet je houden (dat je je zo beroerd en schuldig voelde dat is niet goed voor je). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 19 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2006 Hihi, Houtje, alcohol je beste vriend, dat maken we onszelf wel graag wijs, hé... Ik moet zeggen dat de echte mannen in mijn leven ook wel wat weg hadden van mijn beste vriend Pils. Maar gezien mijn gevorderde leeftijd zou ik stilaan een beter beoordelingsvermogen moeten krijgen over wie mijn beste vrienden zijn. Ik leef alvast op hoop!Met mijn excuses aan Twan voor het even inbreken met een dwaze opmerking, maar ik kon ze niet weerstaan...Francesca Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden