Houtje Geplaatst 22 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2006 Wisten jullie dat sommige mensen zó gestoord zijn (Lorsa-kov toich vrees ik) dat ze 's ochtends om half 8 hun auto eerst staan uit te zuigen voor ze hem voor een onderhoudsbeurt (nu) naar de garage brengen..... goed maf hoor.Daarna begint het zenuwenlijdend wachtend op geklepper van de brievenbus én de telefoon.... hallo u spreek met de garage............... grrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
verientje Geplaatst 22 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2006 Ja Koekie,Sommige mensen móeten dat omdat ze bij de garage anders door de koekkruimels de auto niet meer zien!Ben gisteren naar verjaardag geweest, was bang dat ik zelfgebakken taart mét alco erin voorgezet zou krijgen, ben als de dood ziek te worden door spoortjes alco i.v.m. refeusal. Had dus met manlief afgesproken dat hij zou vragen of er alco inzit, bevestigend antwoord, zou hij zeggen ow lekker, ikke nee dankje, ben aan het lijnen. Zo ging het dus, zag een heerlijke zelfgebakken aardbeientaart met room en alco aan mijn neus voorbijgaan.Rest van de avond water gedronken, viel me op dat de glaasjes wijn en bier meteen aangevuld worden, mensen op water worden vergeten, zat de hele tijd met leeg glas, dus maar geroepen "ow wat hebben jullie lekker water", "ogod, heb je niks meer, wil je nog water", ja graag, totdat ze het beu waren en de fles bij me neer zetten.Geen taart, geen alco, mocht me dus lekker vergrijpen aan toostjes geitenkaas en zalm, ook lekker hoor!Verientje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 22 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2006 KoekieHoutje... ja nogal, ik zou dat de dag van te voren gedaan hebben, maar als ik geen tijd had gehad dan... stond ik ook te zuigen nu.. stel je voor wat die garage wel niet van dat houtje-koekie zal denken als de auto niet schoon is :0en nu maar duimen dat de rekening mee zal vallen, schone auto helpt altijd daarbij!!Verientje wat goed zeg!! en ook nog eens assertief geweest!!!! al was het van die taart wel jammer.. alcohol is zo ontzettend gewoon en water, tja.. dat is alweer bijna ongewoon! Drinkers letten nou eenmaal meer op drinkers dat die genoeg krijgen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wil133 Geplaatst 22 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2006 nou koekie mijn auto ook net naar de gagage gebracht geschatte schade € 4500 dus nu maar hopen dat de verzekering de schade dekt, was per slot van rekening niet mijn schuld. Maar dat mag de verzekering uitzoeken. Als je bang bent voor de rekening moet je de garage houder maar eens proberen om te kopen met een zak koekkies(liefs zelf gebakken)Verientje jammer van de aarbeientaart zal zeker lekker zijn geweest. Toen ik nog dronk at ik nooit vlaai zoals wij het hier in limburg zeggen, nu kan ik er geen genoeg van krijgen. Dit vormt dan natuurlijk een volgend probleem en dat is de lijn. Wat het drinken van het water betreft sluit ik me bij tapas aan "drinker letten allen op drinkers", maar toch een compliment dat je het zo goed hebt vol gehouden.groeten Wil133 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 22 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2006 wil,Ben je al een beetje bij gekomen van de schrik? Goed van je dat je het al wel weer gelijk zijn plaats gaf.De auto is vervelend maar ik ben blij dat je uit beide botsingen ongedeerd kwam.Ik heb een keer bijna een jaar droog gestaan zonder uitglijers, het leek wel of echt de knop om was.Herinner momenten van puur geluk omdat ik dacht dat het was gelukt. het was ook zo'n voorval als dat van jou dat ik een borrel nam en het was gelijk alsof die 8 maanden niet hadden bestaan en de ellende begon weer van voor af aan. Dus ik begrijp jouw schok van gisteren maar al te goed. Van mij krijg je een roosCookiemonster,Ik lees je weleens en dan moet ik om je lachen zoals ook vanmorgen maar heb je het ook wel eens van de andere kant bekeken? Dat daarin ook een kracht ligt? Dat je jezelf ook daardoor voor veel behoed?Natuurlijk is het zoeken altijd naar de gulden midden weg maar ik zie jou nog niet snel de kroeg of feestje op zijn kop zetten.Chinagirl,Ik rook gewoon stevig door. Ja, het is vies, slecht voor mijn longen etc en voor mijn behang en hoe dom voel ik mijzelf als ik de winter blauw van de kou in de regen in mijn pauzes toch niotine probeer te happen.Echter soms moet je je gevechten kiezen. Je krachten bewaren voor wat op dat moment het belangrijkst is. Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen.Iedereen een prettige dag,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 22 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2006 Dag allemaal,De gremlins zijn gisteren door de telefoon in mijn oor en mijn hoofd gekropen, waar ze een nachtje stevig aan mijn hersens gevreten hebben.Oké, ik dacht dat ik ze gisteren wel grienend achtergelaten had, maar vanochtend heb ik snotterend van ellende mijn eerste blikje geopend en tot de bodem geledigd. Nu, 2 liter en een dutje later zit ik hier weer.Ik zou zeggen dat ik me schaam, maar eigenlijk ben ik veel te boos. En niet eens zo erg op mezelf.Wat bezielt mensen om me altijd maar te zeggen wat ik moet doen? Wie ik zou moeten uitnodigen voor een feestje? (Deed me eraan denken dat ik eigenlijk geen echte vrienden HEB.) Dat ik meer zou moeten bewegen (want ik word te dik). Dat ik toch wel eens op reis zou moeten gaan (doe ik al jaren niet meer, en wie gaat me dat verplichten? En het is NIET LEUK om helemaal alleen op reis te gaan! En ik heb twee poezen, waaronder een oude sukkel van 14. En dat ze me dan °&%£$ uitnodigen als ik toch zonodig weg moet! En waarom MOET ik nou zonodig weg!!!)En vanavond heb ik een zakelijke bespreking met een vakman die CV gaat aanleggen en mijn architect, die OOK al tegen me zeurt omdat ie zich niet kan vinden in mijn smaak en het soort badkuip dat ik gekozen heb en die ook weer aan mijn hoofd zit te zeuren om vanalles. En waarom moet ik vechten tegen een kerel die ik gewoon betaal om de praktische kant van de zaak te regelen zodat ik niet in de z*** gezet word door aannemers? Waarom mag ik geen ovaal bad met een rechthoekige wastafel? Is dat tegen de wet of zo?Vanavond komen die mensen dus en mijn huis is een regelrecht smerige bende en ik zou de boel nog moeten fatsoeneren, maar ik ben dus onder invloed en zou het liefst van al weer mijn bed induiken en er niet meer uitkomen voor morgenochtend.Dit alleen maar om te zeggen dat dag 3 allang naar de filistijnen is en niet om iemand in de verleiding te brengen om het ook maar op een zuipen te zetten.Ik verlang alleen zo naar RUST! Rust in mijn hoofd en dat iedereen me verder met rust laat als ze toch niks liefdevols te zeggen hebben en ik verder niks aan ze heb.Tot zover deze klaagzang. Sorry.FrancescaPS: Heb de architect half huilend afgebeld met de boodschap dat ik ziek was.Heb overwogen om mijn klaagzang weer weg te halen, maar ik laat hem staan. Niet om mezelf te verdedigen, want ten slotte heeft niemand me verplicht om het op een zuipen te zetten. Dat heb ik helemaal zelf beslist. Maar het moest me gewoon van het hart. Misschien haal ik het straks nog weg.*dt-fout weggehaald Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 22 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2006 He Francesca,Je haalt je 'klaagzang' niet weg hoor, ook dat hoort erbij. Het is jammer dat het zo gelopen is maar nog geen man overboord, hooguit de architect omdat zich bemoeit met je rechthoekige bad en ronde wastafel of andersom. Morgen weer verder, dat geven de tactussen ook altijd aan. Ben het helemaal met je eens dat je doodmoe wordt van al die mensen die vinden dat jij van alles MOET. Niet doen dus, jouw leven, jouw beslissingen, jij bent eigenaar van dat leven en ook de enige. Laat de rest maar op het dak zitten, niet op het plafond want daar hangen wij al.liefs ChinagirlP.s stuur de Gremlins weer snel naar huis, jaDe ondragelijke lichtheid van het bestaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 22 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2006 Francesa,Raas maar even lucht meestal op, tegen jezelf razen meestal niet.Ik hoop dat je morgen wel weer de kracht vind om weer op het plafond te gaan dansen.Wij dansen dan wel met je mee.Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
helder Geplaatst 22 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2006 Jeb FracescaAls je die architect ziet moet je maar denken het is inderdaad geen gezicht zo,n jasje om vierkant te lijken en dan zo,n ovaal koppie erboven.man t,is geen gezicht ha haEn omdat je vandaag niets meer moet !!!! mag je dat denken van mij Helder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 22 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2006 Fransesca het is zo herkenbaar. Gewoon lekker bij jezelf blijven en iedereen die vind dat het anders moet de deur uit mieteren. Dat is effectiever dan drinken! Ik heb in de loop der jaren al dat soort mensen uit mijn leven geband en dat geeft veel rust. De mensen die ik nu om me heen heb laten me gewoon in mijn waarde en respecteren me, maar dat komt ook omdat ik mezelf ben gaan respecteren!begin je daar vast mee? als je uitgedronken bent en een nieuwe start maakt? met zelfrespect? Jij bent allang okee en mag je eigen smaak hebben, je eigen voorkeuren, je mag vakantie haten en daar heeft verder niemand iets over te zeggen! Al zou je een pimpelpaars met roze driehoekige wasbak willen hebben met een gouden kraantje.. dan is dat jouw keus, jouw huis en heeft iedereen dat te respecteren!!heel veel succes!! en nu stoppen met jezelf de grond in te trappen he, en wel NU!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 22 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2006 Nog even een aanvulling, ik krijg dus elke dag een dagelijkse gedachte in mijn mailbox (www.dagelijksegedachte.net) en daar zitten zulke wijsheden tussen, daar komt ook mijn onderschrift vandaan, en vandaag weer een ijzersterke die wel op deze situatie slaat:Vrijheid is wat jij doet met wat jou wordt aangedaan.Jean-Paul Sartre Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 23 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2006 Ik schrijf hier maar even verder.Iedereen nog bedankt voor de lieve reacties.Ja, het is waar: ik moet sommige mensen gewoon vermijden, maar tegelijk begint het me te dagen dat ik wel heel weinig vrienden heb. En hoe meer ik vecht om mezelf te worden, hoe minder het er worden. Is volgens mijn therapeute ook logisch, omdat veel mensen niet goed om kunnen met iemand die niet echt voldoet aan wat 'normaal' bevonden wordt. En ik heb het daarbij niet over drank.Ik heb gisteren heel veel gehuild. Dat moest er blijkbaar uit. Voelde me zo intens eenzaam, zo helemaal alleen op de wereld. Heb met mijn dronken kop naar een ex van me gebeld met de vraag of hij iets liefs tegen me wilde zeggen. :$ Heeft ie op zijn manier ook gedaan. Deed me deugd. Maar terug naar de drank.Conclusie: oké, ik heb een keer goed gehuild, maar ik heb dus niet gewerkt, de afspraak is niet doorgegaan en mijn huis ligt nog altijd even smerig. Het was dus een verloren dag gisteren. Of toch niet helemaal misschien. Het heeft me nog eens geleerd dat drank niets voor me doet. Integendeel. Maar dat weet iedereen hier natuurlijk allang.Vandaag probeer ik het opnieuw. 3 dagen droog sinds zondag. En de week is nog niet om. Het kunnen er nog 5 worden. Het is nu al winst eigenlijk. Heeft mijn lever toch 3 dagen rust gehad.Veel sterkte aan alle stoppers en minderaars!Francesca Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden