Spring naar bijdragen

aan winnie


mismaff

Aanbevolen berichten

hallo winnie je bericht van vanochtend gelezen ja het is moeilijk als je niet kan slapen heb ik ook een tijdje gehad maar ik gebruik nu wel pillen om dat op telossenik zou gek worden als ik niet in slaap zou komen dus moet ik wel ik drink nu al 10 dagen niet meer ik heb het de eerste keer lang vol gehouden 1 jaar en haast 3 maanden toen ben ik weer hervallenhad een rot tijd mijn dochter was bij mij geweest voor 13 dagen en toen ze weg ging viel er een groot gat ik ben thuis gekomen en heb mij zelf meteen een wiky in geschonken ik heb het wel rustig gehouden 3 die avond en in een periode van 6 uur tot 12 uur maar ik voelde mij wel heel schuldig ik ben toen niet meteen weer gestopt maar heb de stap genomen om naar de aa te gaan ik zit nu in een engelse groep en dat bevalt mij best ze zijn heel erg aardig en heel hartelijk dat kon je zien op het einde van de film gisteren ik heb hem niet helemaal afgekekenmaar het laatste uur heb ik wel gezien en het einde was erg ontroerend vond ik
ik ga vandaag weer naar de aa die is in althea in spanje eerst moet ik een noor oppakken die 5 minuten van mij vandaan woont en dan gaan we samen er na toe als je binnen komt krijg je van iedereen te horen dat ze het fijn vinden dat ze je weer zien en krijg meteen een knuffel de aa van de nederlanders is weer wat anders daar zijn ze veel koeler en ze zijn maar op het ogenblik met drie man ik ben er vroeger geweest maar ik ben blij dat ik goed engels spreek en dat ik mijn steun krijg van al die engelsengroetjes van mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Winnie,

Volgens mij staat daar een stukje over bij Tips en adviezen.
Ik zeg altijd nee, dank je wel.

Dat niet of slecht slapen is echt heel vervelend. Als je daar vroeger pre drank geen last van had dan kan je er van uitgaan dat het over een tijdje over zal gaan.

Jullie gaan goed zo te horen. Fijn.


Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo winnie je bericht ontvangen ja ik weet dat het moeilijk is ik heb er zelf ook veel moeite mee
maar ik denk als je na een feestje gaat dat je beter kan zeggen dat je pillen heb van de dokter en
dat je daarom niet kan drinken ik zeg meestal gewoon ik drink niet op dit moment ik heb er geen behoefte aan en dan wordt er niks van gezegd of ik zeg dat ik de laatste tijd een beetje te veel heb gedronken en dat ik gewoon even er mee stop er zijn altijd wel leugentjes te bedenken ik heb hier een aantal jaren geleden in een huis gewoond en die was net boven de hollandse club ik ging daar iedere dag heen en stond bekend als daar heb je haar weer de dronkaard iedereen wist in de buurt dat ik veel dronk nu woon ik er al twee en een half jaar niet meer en toen ik droog stond heb ik het gewoon aan iedereen gezegt en ze waren blij voor mij maar zolang ik bij die club kom ben en blijf ik de alcholist
als je eenmaal die naam hebt houd je die maar gelukkig kom ik er niet vaak meer ik ben geen lid meer maar als ik jouw was zou ik gewoon naar de aa gaan als je daar mensen tegen kom die je kent wat dan nog die hebben de zelfde problemen als jij en ze zullen je er niet voor aan kijken ze mogen er eigenlijk ook niet over praten met anderen dus meid zet hem op je hebt er alleen maar baat bij veel liefs van johanna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Winnie,

Herkenbaar van je om de stap niet naar de AA te zetten, ik heb dat ook niet gedaan omdat ik bang ben bekenden tegen te komen. Mijn hulp is via de internetbehandeling en het forum. Het gaat echt met vallen en opstaan, maar als ik val val ik niet meer zo diep, het opstaan gaat dus makkelijker en de droge dagen zijn in de meerderheid, daar hou ik me dan ook aan vast.

Ik gebruik voor het slapen geen slaappillen van de huisarts maar iets op homeopatische basis gewoon te koop bij de drogist. Een goede drogist kan je voorlichting geven over wat je eventueel kan gebruiken. Het voordeel van dit soort middeltjes is, is dat het niet verslavend is.

Als ik naar een verjaardag of iets dergelijks ga zeg ik altijd dat ik de BOB ben, en dat is voor de meeste een zeer plausibele reden om niet te hoeven drinken of ik voer mijn AD medicatie op, want dat is ook niet zo'n geweldige combinatie. Ben nog niet zover dat ik zoals anderen hier aangeef dat ik een alcoholprobleem heb, dat komt wel maar nu nog niet.

wens je weer succes met de gremlins, en als het nodig is het plafond bij mij is nog vrij dus er kan gedanst worden

liefs Chinagirl

I did it my way

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Chinagirl,

AD dosering verhogen kan gevaarlijk zijn ook er gelijk mee stoppen maar ik neem aan dat je dat wist.
Mijn ouders zitten op het moment een beetje aan te dringen dat ik met mijn verzameling pillen moet stoppen. En dan kijk ik maar eens na ze en zeg wijselijk niets. Ik gebruik sexorat tegen depressie en remerom in eerste instantie als vervanger van mijn inslaper maar dat werkte niet maar voelde me wel erg sterk. Remeron is voor chaos in je hoofd. Wilde er eerst niet aan, vond het wat overdreven maar
het bevalt me goed tot nu toe.
Dan nog de tabletten voor mijn maag en daar wil ik u ook even mee stoppen. Misschien was het eerst de spanning en de drank en nu juist de antabus. gewoon even zonder alles, behalve de spanning want daar heb ik nog steeds geen op lossing voor. Maar even afwachten wat er nu gebeurd.

Ik gebruik wel een inslaper, kon als kind al niet op tijd gaan slapen, lag ik lekker te lezen, dan werd de electriciteit knop omgedraaid door mijn ouders en dan lag ik maar te draaien. Afschuwelijk.
Aan deze ben ik niet verslaafd, het is een weekje even afzien alsof je lichaam vergeten is hoe het in slaap moet vallen. Ik heb het twee maanden volgehouden maar toen sliep ik veel te lang mede doordat ik depressief van en lag mijn ritme op zijn kop. Wel ben ik nu mijn dossis aan het verminderen.
Wat mijn ouders ook zeggen de AD blijven.

Je bent gewoon goed bezig, je hebt het probleem erkent en je probeerd daar wat aan te doen.
Val je een keer is niet erg, blijf je vallen dan moet je misschien toch wat hulp zoeken.

Gaat het verder goed meisje?

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anjo,

Ik wil even een Babylonische spraakverwarring uit de wereld helpen. Ik voer mijn AD niet op, die slik ik al 2 jaar in dezelfde dosering, maar die voer ik op als excuus om niet te hoeven drinken net zoals dat ik altijd de Bob ben. De combinatie van drank en AD valt bij vreselijk verkeerd, ik wordt daar zeer agressief van.

Verder gaat het goed met mij, het vallen komt steeds minder voor en de droge dagen rijgen zich aaneen. Heb van de week aan mijn Tactusbehandelaarster gevraagd of het zin heeft om aan de Refusal of iets dergelijks te gaan omdat ik soms krampen krijg van het niet drinken. Ik vlieg dan met recht tegen het plafond aan, eigenlijk voor mij dezelfde ervaring als stoppen met roken. Dat is echt op mijn kiezen bijten en doorgaan met ademhalen. Geen afleiding helpt dan, het enige wat nog enigzins helpt is dan vroeg naar bed gaan. Alles went behalve de gremlins.

Is het wijs om te stoppen met de maagtabletten gezien de andere medicatie die je gebruikt? Zijn deze voor bescherming van je maag of iets anders? Wat de AD denk ik dat jij het beste weet of je ze nog nodig hebt. Ik ben altijd mordicus tegen alle geluiden van stoppen met AD, heb nog nooit iemand gehoord die tegen een diabeet zegt stop maar met de insuline of welk ander ziektebeeld dan ook. Sommige mensen hebben een serotonine tekort en hebben AD gewoon nodig. Mijn man is zo iemand, kan echt niet zonder anders wordt hij suicidaal. Zelf slik ik AD tegen de hormoonschommelingen omdat ik anders blijf pieken en dalen. We zijn wat dat betreft een lekker stel.

Even heel wat anders ook balen als kind dat je ouders het licht uitdeden als je lekker lag te lezen, niets is zo lekker als kind om te lezen als je slecht kan inslapen. Had je geen zaklantaarn om onder de dekens verder te lezen
:light:


Liefs Chinagirl

I did it my way

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, als je je okee voelt bij de dosering van de medicatie die je nu hebt zou ik die niet veranderen, dat kan het evenwicht weer helemaal verstoren. Die maagtabletten is wat anders maar die remeron en AD zou ik zo laten, wat je ouders ook vinden of zeggen. Ik heb 3x geprobeerd mijn AD proberen af te bouwen maar dan wordt ik een emotionele gieter... en ook ik slik nog steeds elke avond seresta om in te slapen, geen hoge dosering maar net genoeg om niet net zoals jij te liggen woelen en draaien.. meestal lees ik nog een half uurtje en val ik dan wel langzaam in slaap. Ik heb het ook zonder geprobeerd maar weet dat als ik niet regelmatig en onrustig slaap ik ook een emotionele gieter wordt. AD en seresta houden me in evenwicht (drank brengt me trouwens weer helemaal uit het evenwicht helaas).

Mismaff (en anderen), waarom is het zo raar om bij een etentje gewoon te zeggen dat je niet meer drinkt? waarom verzinnen we allerlei uitwegen zoals medicatie enzo. Mijn ervaring is dat daar helemaal niet moeilijk over gedaan wordt en dat het vaak een leuk gesprek op gang kan brengen, en zelfs heel veel respect wat je ook weer goed doet! Ik heb er geen nare ervaringen mee tot nu toe, alleen maar heel positieve. Fijn dat het bij de AA trouwens zo goed voelt. Mijn raad is toch om het een keer te proberen, wijntje? nee dank je ik drink niet meer... verder hoef je niks uit te leggen en als mensen erom vragen kan je dat nog wel doen als je wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tapas,

Je mag dankbaar zijn dat je zulke vrienden hebt die zo reageren als je zegt dat je niet meer drinkt. Helaas heb ik een hele groep die dat dus niet vinden, en gewoon vinden dat je je op een avond volkomen lam moet drinken. Nu heb ik bij die groep er dus voor gezorgd dat ik de BOB ben, en ben ook gestopt met de discussies. Gelukkig heb ik ook vrienden waarvoor het geen probleem is en daar zeg ik t dan ook.

Mocht je denken wat doet Chinagirl dan bij die groep, ik heb nog te maken met een echtgenoot die graag met hen omgaat en zelf nooit teveel drinkt, weet zijn grenzen goed te bewaken. Vandaar dus de uitvluchten, maar ik neig er wel steeds meer naar om ook in die groep de knuppel in het hoenderhok te gooien.

Nog wat anders misschien zie ik je wel in Ikea, ga vandaag ook met oudste dochter. Ik ben te herkennen aan rondcirkelende groene gremlins.:D

gr. Chinagirl


I did it my way

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een zaklantaarn, denk het niet, je hebt mijn moeder nog nooit ontmoet zeker? Formidable vrouw.

AD medicatie had ik fout gelezen bij je, mijn excuses, ik dacht dat je de dosering verhoogde als je een feest je had, mijn fout.

En nee, ik ga niet aan mijn AD medicatie hannissen, het is lief bedoeld van ze maar blijkbaar kunnen ze niet aanvaarden dat ik die gewoon nodig heb. Nee, ik vond de remeron eerst ook overdreven maar het
werkt goed zo.

Die maag blijft een probleem, maagzweer beginnend, en infectie, eerst drank en stress, nu Antabus en stress. Eens kijken wat hij gewoon met stress alleen doet.

Mijn inslapers zijn me heilig al kan ik gelijk op het forum zien als ik geschreven heb als ik ze al genomen had.

Tapas, ik hoop dat je wat beter in je vel zit vandaag. Je woonplannen klinken mooi, ik verwacht foto's, he!
Met je nieuwe camera moet dat lukken.

Ok, ik ga aankleden, ik moet vandaag juf spelen. Nog steeds niet besloten van ik met Duits ga doen.

Fijne dag!

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...