Spring naar bijdragen

Leermoment


Aanbevolen berichten

Romanski, heb hem gevonden, komt ie:

Je staat ervoor: voor die grote alcoholberg... je wilt er overheen, de berg achter je laten... je waagt een poging, begint aan de klim, klautert omhoog... en je glijdt weer omlaag, vol schuldgevoel over je eigen zwakheid en onvermogen... bekaf word je ervan...je komt weer een beetje bij, en daar ga je weer, omhoog, want die strijd kan, zul en moet je winnen... en je glijdt weer omlaag...kijkt eens om je heen, en ziet daar menig ander, in dezelfde situatie...je pept elkaar op, spreekt elkaar moed in, en daar ga je weer, soms gezamenlijk, en glijdt weer terug, de gladheid van de berg meer en meer vervloekend...
Soms lukt het een enkeling, om de berg over te komen. Eenmaal over het hoogtepunt van de probleemberg heen, begint de weg omlaag te lopen, je holt steeds harder omlaag, de berg af, het dal in.
Voor je het weet, ligt de berg al weer een eind achter je, en tjee zeg: nu je hem eenmaal achter je hebt gelaten, is hij een stuk kleiner dan hij leek, toen je ervoor stond...
Je kijkt eens om je heen: het dal is lieflijk, warmer dan voor de berg, anders, prettiger, andere vegetatie en, kijk eens aan: mensen die voor jou over de berg zijn geklommen - wat goed, wat fijn je hier weer te ontmoeten! En je ontmoet andere mensen, die nog nooit aan de andere, donkere kant van de berg zijn geweest. Wat is deze kant van de berg trouwens anders, zonniger, wat een andere omstandigheden heersen hier... wat een ander leven! Alcohol wordt hier, zo te zien, niet of nauwelijks meer gebruikt. Alcohol is niet meer nodig, hier, in deze nieuwe omgeving.
Wat zegt U? U komt ook van de andere kant, en U bent nu hier, en U hebt mijn strijd niet geleverd? U bent niet over de berg geklauterd? Hoe bent U dan hier gekomen? Oooo: U bent om de berg heen gegaan!!??
Hoe heet die weg, zegt U? De strijdloze weg??? Dus die bestaat ook, anders was U hier niet...!!! U heeft de berg dus gewoon genegeerd! Haha! Gewoon het besluit genomen, geen aandacht meer aan die berg te verspillen, door een andere weg te gaan!
Dat moeten al die mensen aan de andere kant van de berg zo snel mogelijk weten: dat zij, als zij daartoe besluiten, om de berg heen kunnen gaan, in plaats van steeds weer omhoog te klauteren, met de grote kans terug te glijden.

Gelukig is er het alcoholdebaas forum...

Van: opa2


Misschien kun je er iets mee,

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank vooral verientje (daar begint en eindigt het eigenlijk mee)

maar weet je wat het is?

dit soort (en heel vele andere) verhalen heb ik vorig jaar op een door mij vrijwillig bezochte alcohol cursus in Utrecht voor mijn kiezen gehad..

het rare is (niet ten nadele van wie dan ook) dat ik blijkbaar wel bereid ben om me zelf erin te storten, maar ook weer heel snel sceptisch/cynisch/afstandelijk te worden

bang voor geitenwollensokken????

R

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Romanski,

daar kan ik me iets bij voorstellen, ben zelf ook een beetje allergisch voor geitenwollensokken en zweverige aura's, maar als je nou het hele verhaal eens wegdenkt, alleen een woordje overlaat: NEGEREN, heb je er dan nog niets aan?

Bij mij werkt het wel, niet meer aandacht geven dan het verdient, wat je aandacht geeft groeit, en dat is niet zweverig maar dat werkt echt zo. Het is geen tovermiddel, het werkt ook niet altijd, en niet altijd even goed, maar het kan soms een hulpmiddel zijn.

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...