Chinagirl Geplaatst 11 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2006 Goedemorgen allemaal,Ik heb vanachtend regelmatig wakker gelegen over het hele proces, nagedacht over het PG [persoonlijk gesprek] dat ik heb gehad met een forumlid en wil het volgende voorstellen.Oud gedienden als jullie bij je besluit wil blijven dan respecteer ik dat, maar zou willen vragen dat jullie een afscheid nemen zoals Tapas heeft voorgesteld. In stijl en waardigheid dus.Laten we dit proces zien als een leermoment en van daaruit verder gaan.Laten we ons realiseren dat dit een forum is waarbij, ik hamer hier echt op, je elkaar niet ziet, niet kent, geen intonatie te horen is en vooral dat het een forum is met een gemeenschappelijk doel.Dat als je reageert ook goed reageert op een eerder gelezen bericht [ik steek nu hand in eigen boezem] zodat er geen misverstanden ontstaan en onbedoelde kwetsende opmerkingen maakt.PB's blijven PB's. Geen stukjes weghalen zodat de strekking verloren gaat en miscommunicatie ontstaat.Mochten zaken onduidelijk zijn of blijven. Geef feedback vanuit jezelf dus: Ik lees, ik denk, ik voel, wat doet dit met mij en wat bedoel je ermee. Dus vorm eerst een beeld, dan een oordeel en daarna een besluit. Ik hoop dat dit een voorstel is waarmee we uit de voeten kunnen en verder kunnen gaan.Iedereen weer veel sterkte hou het droog, in het Rotterdamse giet het trouwens!Liefs voor iedereen CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
verientje Geplaatst 11 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2006 Chinagirl,Ben het helemaal met je eens. Ik kan het niet zo mooi verwoorden als jij, maar ik vind het heel erg zonde van het forum zoals het nu gaat. Maar ik heb wel begrepen dat dit soort dingen eens in de zoveel tijd plaatsvinden. Het lijkt me heel goed, zeker voordat je ergens op reageert, de berichtjes heel goed te lezen.En begrijp je iets niet, of voel je je aangesproken, vraag er dan even naar, desnoods met een pb, om misverstanden te voorkomen.Ik ben trouwens benieuwd hoe het met een aantal mensen gaat die nu een beetje stil zijn, ik noem er maar een paar, Ziba, Aura, Eefje, VanHatzum, Angel6, DMMEF, Adagio, Lenaliey, Clara, Pipo, Tika, Sjanie, en nog veel meer, mensen laat alsjeblieft wat van jullie horen, het is ook júllie forum!!!Verientje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 11 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2006 ChinaGirl,Bedankt voor je bericht. Ik ben het helemaal met je eens. We zijn hier niet bij elkaar omdat we allemaal zulke goede vrienden zijn, we hebben elkaar niet uitgezocht. We zijn bij elkaar omdat we één gezamenlijk doel hebben. Het lijkt me verstandig om ons daar op te richten.Zullen we overgaan tot de orde van de dag?---> Begin afleidingsmanoeuvre <---Gisteren was het voor mij vier weken geleden dat ik mijn laatste wijntje dronk!Het is nog wel niet zo heel lang, en nog niet eens officieel een maand, maar toch...---> Einde afleidingsmanoeuvre <---Liefs voor iedereen, Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
verientje Geplaatst 11 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2006 He Twan,Afleidingsmanoevre gelukt: proficiat met je 4 weken! Eens kijken 1:present:2:present:3:present:4:present:, jammer dat ze alleen rode hebben, ik vind rose rozen zo mooi. Gaat het goed of moet je nog vaak dansen? Bij mij gaat het ook goed, weet alleen niet zo goed waarom het nu zo goed gaat, is een beetje linke soep, moet ik toch even achter zien te komen. Of niet? Teveel spitten is misschien ook niet goed.Weet het niet hoor.Verientje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 11 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2006 Hee Verientje!Dank je wel voor je rozen! Wat lief dat je eraan gedacht hebt! Het gaat prima, dank je wel. Ik moet wel oppassen dat ik niet denk dat het te goed gaat, want -hoe vreemd dat ook klinkt- ik loop best kans dat ik dan de mist in ga... Ik had een week geleden ook het gevoel wat jij nu beschrijft, beetje euforisch. Nu ben ik geen grote Oprah kijker, maar daar was twee weken geleden een programma op over 'ons soort menschen', en een therapeute zei toen dat een terugval meestal plaatsvind als het goed gaat, niet als het slecht gaat. Die heb ik in mijn oren geknoopt.In mijn geval is volgens mij de valkuil dat het zo goed gaat dat ik denk dat ik er wel weer eentje kan nemen (waarom zou ik, als het zo goed gaat?). En jij, herken je dit?Liefs,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doemijmaareenfrisje Geplaatst 11 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2006 Hoi Verientje en Twan,Bij mij is het in ieder geval wel herkenbaar. Ik ga dus de mist in als het juist wel goed met me gaat (zoals nu). Denk dat dat komt doordat ik veel alerter ben op het gevaar alcohol als het slecht met me gaat. Wel een rare gewaarwording: juist drinken als het goed met je gaat, want dat is echt wel heeel anders geweest! Voor mij geldt alert blijven dus: in goede en in slechte tijden!Oh en Twan: van harte proficiat met je 4 weken! Op naar 4 weken en 1 dag!Liefs,Frisje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 11 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2006 He twan,Gefeliciteerd, jongen!! Dat voelt goed,he!!!Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 11 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2006 Hoi Frisje,Ja, gek is dat he? Dat er geen alarmbellen gaan rinkelen als het goed gaat bedoel ik, dat je er eigenlijk gevaarlijk makkelijk intuint... Wat mij altijd heel erg helpt is de hoeveelheid lege wijnflessen voor m'n geestesoog te krijgen waarvan ik de inhoud niet meer gedronken heb. Als ik het heel coulant even afrond naar beneden (1 fles wijn per dag, ik zei heel coulant) dan zijn dat er vandaag 28. Dat beeld (bijna vijf dozen wijn in één maand) is voor mij inmiddels zo misselijkmakend dat de trek in dat éne glaasje ook verdwijnt. Niet als sneeuw voor de zon, maar het helpt wel om het niet te zien in normale consumptie-eenheden maar in de belachelijke maandelijkse hoeveelheden die ik het tot me nam.Nou, doe mij dan ook maar een frisje... Fijn dat je meeschrijft!Liefs,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doemijmaareenfrisje Geplaatst 11 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2006 Hoi Twan,Dat is zeker een tip die ik kan gebruiken! Als je al die flessen voor je ziet heb je vanzelf al een stuk minder trek. En ook minder ritjes naar de glasbak en dat vervelende gevoel als je de flessen in dat ding dondert. Het is fijn dit allemaal te lezen hoor, het sterkt me enorm. Op een of andere manier heb ik er positief opgewonden zin in! Vanavond ga ik bijvoorbeeld sporten met een vriendin. Normaal zou ik daarna wel wat drinken. Ga ik vanavond gewoon niet doen: 'Doe mij maar een frisje'. Liefs,Frisje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Angel6 Geplaatst 11 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2006 Twan en Frisje,Twan allereerst van harte gefeliciteerd met je 4 weken nuchter zijn Daar mag je supertrots op zijn. Ik volg je over twee dagen!Ik herken exact wat jullie omschrijven als het slecht gaat ben je bewust met alcohol bezig en als het goed gaat sluipt daarin juist het gevaar. Heel paradoxaal maar zo werkt de geest nou eenmaal. In het begin stond ik elke ochtend op met het idee: vandaag ga ik nuchter blijven. Ik merk nu heel langzaam dat er ochtenden zijn dat ik dit niet denk en helemaal niet aan alcohol denk. Mocht ik een zwaar moment krijgen kan ik mijn lotgenoten bij de AA bellen of mijn moeder (het is best belangrijk 1 iemand in vertrouwen te nemen die kun je dan altijd bellen als je er doorheen zit). Mijn moeder en ik hebben afgesproken dat ze dan gelijk komt om koffie te zettenDaarbij helpt dit forum erg goed als je het lastig hebt en het beeld voor ogen houden hoeveel flessen wijn je hebt uitgespaard vind ik een goede tip van Twan! Mijn hele keuken had er nu al vol mee gestaan haha.Groetjes Angel6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 11 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2006 Wat ook heel fijn is:Niet meer die deprimerende gang naar de glasbak (voor diegenen onder ons die de lege flessen niet in de vuilniszak wegpropten tussen oude kranten, anders maken ze zo'n herrie, of diegenen die al overgestapt waren op pakken wijn). Iedere keer een andere glasbak uitzoeken, steeds verder weg. Geeft een heel nieuwe dimensie aan het begrip 'omfietswijntje'...Nee, nu de hele week pet-flessen sparen, tot de kast uitpuilt. En dan één keer per week een glorieuze pet-flessen-inlevertocht naar de Albert Heijn...Het niet-drinken heeft zoveel meer Glamour! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Angel6 Geplaatst 11 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2006 Glasbak, kliko grijs, kliko groen maakte allemaal niets uit! Mijn pech was dat de glasbak echt op de hoek staat! Ik moest alleen de tijdstippen aanpassen om niet steeds mijn buren tegen te komen Net zoals in de supermarkt steeds een andere cassiere uitzoeken want iedere dag twee flessen rode wijn of rose of witte wijn bij dezelfde afrekenen gaat ook zo opvallen!Zo helder ben ik dus nooit geweest: WIJN uit pak! Heb op 13 juni mijn stopdag een spaarpot neergezet en daar gooi ik nu het geld in wat ik normaal gesproken aan wijn kwijt was! Nou kan je zeggen dat is ook erg motiverend! Angel6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 11 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2006 Angel6Wat goed, die was ik alweer vergeten, de kassiere!Ik zocht inderdaad ook iedere dag een andere uit. En zakken chips erbij natuurlijk, want anders zag het er niet uit als een feestje met vrienden. De rommel die ik gekocht heb om er wijn bij te kunnen afrekenen...Ik heb inmiddels ook een spaarpotje waar iedere dag geld in gaat wat ik niet aan alcohol uitgeef. Tikt inderdaad behoorlijk aan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wil133 Geplaatst 11 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2006 Hallo allemaal,chinagirl, heel mooi gesproken en ben het helemaal eens met je.Twan, van harte gefeliciteerd met je 4 weken zonder alcohol, dat verdient een , by the way heb je jezelf ook al beloond voor de prestatie die je zelf hebt geleverd. Dit mag ook best wel eens jezelf belonen als je een doel hebt bereikt. Werkt stimulerend.verientje, leuk te lezen dat het goed gaat met jouw, te veel spitten waarom het zo goed gaat zou ik niet doen maar wel alert blijven. groetjes Wil Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 11 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2006 Dank je wel, Wil.Ik heb nog geen beloning van mezelf ontvangen. Wel spaar ik iedere dag het geld wat ik niet uitgeef. Dat loopt lekker op, dus die beloning komt er wel aan, maar ik weet nog niet wanneer. Als ik op de Bahama's zit stuur ik jullie allemaal een kaartje! Liefs,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 11 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2006 Kijk, dat is nog eens een mooi doel, de bahama's, heb je de prijzen al bekeken? dan weet je hoelang je nog moet sparen.... des te langer ben je alcoholvrij!! (duurste hotel dus nemen)OoOh, ik ken alle truuks.. volgens mij kijken de cassieres hier hun ogen uit.. kwam ik voorheen met de fles port, chocola, koekjes en chips, nu ligt mijn wagentje vol met fruit en groente en gezond eten, sapjes en fris.. en een steeds dunnere klant.en de lege flessen? uiteraard tussen het afval gefrommeldOmdat ik samen met het AdB ook VdB ben gaan doen ((vr)eten de baas) spaar ik ook het een en ander uit en kan ik onderhand een hele nieuwe gardarobe aanschaffen.. wat ik dan ook wel doe.. geen grote broeken en oversized shirts meer, maar gewoon een strakke broek en een redelijk strak hempie.. Dan beloon je jezelf, en je omgeving beloont je des te meer!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lola Geplaatst 11 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2006 Lieve allen,Twan ik had je al op een ander draadje gefeliciteerd.Maar hier dan ook nog maar even.Goed gedaan joh!En Tapas, om jouw reactie moest ik wel lachen.Eindelijk weer eens.Wat een goed idee.Dan maaar meteen sparen voor het duurste hotel.En trucjes.Oh ja,die ken ik oh zo goed.Veel herkenning hoor.Daarnaast probeer ik nu naast alcohol ook het eten de baas te zijn.En ook nogeens het roken.Pffffffff.En Chinagirl;wijs gesproken en mooi verwoord.Ik heb wat dat betreft wel een complex want ik kan dat niet zo goed.Maar het gaat om de intentie.Geloof me die is wel goed.Liefs Lola:light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lola Geplaatst 11 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2006 Lieve Aura en Katrina,ik zag dat jullie ook ingelogd zijn.Zin om even mee te kletsen op het forum??Liefs Lola Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
romanski Geplaatst 11 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2006 Lieve steunkousen van de afgelopen weken: was blij met de privé-steun van een aantal van jullieheb me even teruggetrokken omdat ik dacht dat het echt alleen aan mij lagnu dat niet het geval blijkt probeer ik ook maar de draad weer op te pakkencriticasters zijn gewaarschuwd: als altijd eerlijk maar wel recht door zeeRomanski Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 11 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2006 Hoi Romanski,Welkom terug op het forum.Zoals je ziet zijn we op dit moment net in wat rustiger vaarwater terecht gekomen (om in jouw beeldspraak te blijven). Peddel je zachtjes mee?Hoe gaat het met je?Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
romanski Geplaatst 11 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2006 ik weet niet of het waar is dat het altijd beter kan, maar jongen/jongens/meisjes wat is het verdomd moeiloijk om die alcohol vaarwel te zeggen. Ik heb soms het idee dat ik op een zeephelling zit (met de bar aan het einde van de glijbaan)R Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
verientje Geplaatst 11 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2006 Twan, Frisje, Angel6, Wil,ik blijf wel alert hoor, ook nu het goed gaat, heb mijn lijstje met helpende gedachten bij de hand. Ik heb juist de neiging als ik niet lekker in mijn vel zit, of bij stress, ruzie, frustratie, vermoeidheid, noem maar maar op, mijn lijstje in de papierversnipperaar te gooien, dat is voor mij een grotere valkuil.Dus het is zaak dat te voorkomen, beetje balans in mijn dag brengen, op tijd even opladen, regelmatig en gezond eten, en waar anderen het hier over hebben: op tijd vervelende klusjes afwerken zodat de berg niet steeds groter wordt, lijstjes afwerken, mijn omgeving beetje opgeruimd en gezellig houden, (ja Tapas, voor je opgeruimde bovenkamer), en ja Twan glas op tijd naar de glasbak, maar dat is tegenwoordig goed te doen op mijn fietsje, af en toe iets leuks voor jezelf kopen, het werkt allemaal.En Wil, nee ik ga niet spitten hoor, ik geniet ervan, ook het gevoel niet meer afhankelijk te zijn vind ik heerlijk, en de rust die dat met zich meebrengt, en hoop het vast te kunnen houden door bovenstaande dingen op tijd te doen.Verientje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
verientje Geplaatst 11 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2006 Ha Romanski,Goed dat je er weer bent! Ja die zeephelling, als je er een keer vanaf gaat is er geen weg terug. In het verleden heeft opa2 een keer een verhaal hier geschreven over een grote alcoholberg, vond ik de moeite waard, heb ik uitgeprint. Het staat ergens in het archief als het goed is, wil het anders wel een keertje opschrijven als je wilt.Verientje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 11 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2006 Romanski,Misschien dat er na x keer glijden geen zeep meer op de baan zit?Mooi beeld trouwens.Zelf dacht ik meer aan Sisyphus. En het rotsblok valt altijd opnieuw pal op mijn kop.Francesca Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
romanski Geplaatst 11 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2006 hoi hoiken opa2 niet , maar zal ff zoeken, lijkt me alleszis de moeit waard (net als het vanuit de coulissen volgen van de wederwaardigheden hier in de afgelopen wekenliefs r Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden