Spring naar bijdragen

donderdag 13 juli

Twan

Aanbevolen berichten

Zal Koekie's computer vandaag gerepareerd zijn?
Hoe ervaren Wil en Angel hun verjaar- en vermaanddag?
Hoe is het met de gootsteen van Erica?
Hoe is het met de arm van Mismaff?
Welke bedel koopt Chinagirl voor haar Pandora armband?
Hoe is het gegaan met het sollicitatiegesprek van Frisje?

En heeft Winnie haar plafond nog een beetje schoon gekregen?

Beleef het mee in deze aflevering van ADB op weg naar Morgen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn gootsteen is een beetje in de war, weet niet hoe dat komt, ahum, dus wel
Ga vandaag weer naar mijn hulpverleenster en mischien weer een nieuwe opname? ik heb er al zoveel gehad en denk niet dat dat echt zal helpen maar wie weet.
Jullie horen ervan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CG koopt een glazen bedel voor haar armband, niet omdat ze een week droog staat maaaaaaaaaaar omdat ze de stap naar de huisarts heeft gezet om een recept voor Refusal te vragen. En dat is een hele groooooooooooote stap geweest. Erkennen dat ik t niet alleen afkan, ondanks hulp van jullie en de tactussen. Heb dat trotse hoofd moeten buigen.

Wens iedereen een droge zonnige dag en geniet van het weer en het leven.
CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hiep hoi voor Chinagirl!!! Wat ontzettend goed van je meiske!!!!!!!

Erica, ik heb het al eens eerder gezet soms kan opname alleen bedoelt zijn om je rust te gunnen en ik denk dat je dat wel even nodig hebt. Het is niet allemaal niets wat je op je bordje hebt.

Met mij gaat het vandaag wel, ik ben moe van gisterenavond ,denk ik. Ook van leuke dingen kan je moe zijn. Ga vandaag maar weer met mijn neus in de papieren, denk ik.

Ik zag dat Beep on line is. Ik hoop dat zij weer ons gezelschap komt houden. Ik mis haar humor en haar.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo twan met ene hand gaat het goed en met mijn andere moet ik mee naar de neuroloog
ze hebben iets ontdekt dat er in mijn nek iets fout zit en moet misschien een nekband dragen
maar het kan wel een paar maanden duren voor ze mij oproepen dus kan het zijn dat ik in de zomer niet met zo een gek ding moet rond lopen dat lijkt mij een beetje te warm ik ben eigenlijk vandaag 1 maand nuchter ik had het verkeert gisteren maar ja wat is een dag mijn vriendin wilde mij een roos geven maar hier in spanje is het zo heet dat haar rozen er niet zo goed bij stonden maar alleen al de geste vind ik erg fijnik hoop dat ik dit keer niet zelf een draadje heb gemaakt want ik wist niet hoe ik dat gedaan had maar in tussen heeft iemand mij dat uitgelegt en nu hoop ik dat ik het goed heb gedaan veel liefs van mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi iedereen,

Ik heb vanochtend een serieus inhaalklusje opgeknapt. Papierwerk. Normaal neem ik daar een glaasje bij. Waardoor ik na een uurtje of twee niet meer kan voortwerken wegens een dwaas hoofd. Maar de tijd drong en de kat maakte me al om half zeven wakker en ik ben dan maar opgestaan, heb lekker liggen weken in bad en ben eraan begonnen. Om tien uur kwamen er twee jongens aan de elektriciteit werken en die hebben pas gedaan. Hihi, de ene noemde me 'schat', terwijl ik zijn moeder wel kan zijn... Doet een vrouw altijd wel deugd. Ik ben tegenwoordig gewoon blij als er naar me gefloten wordt door bouwvakkers met zichtbare bilspleet en bierbuik! :D

Nu ga ik me maar in de Tour gooien en mijn eigen raad aan Erica opvolgen.

Morgen het volgende vervelende klusje...

Groetjes,
Francesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,

Chinagirl gefeliciteerd met de enorme stap die je hebt genomen om naar de huisarts te gaan, en vooral om te erkennen dat je hulp nodig hebt. Dit moet een enorme barriere zijn geweest, maar ik hoop dat je je nu een stuk opgeluchter voelt.

mismaff, ook nog gefeliciteerd met je eerste maand zonder alcohol.:musicnote:

Erica, probeer niet zozeer negatief te denken, bekijk het van de positieve kant dit keer zal het zeker lukken.

groeten wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wil,

Ja het is inderdaad een enorme barriere geweest, maar echt opgelucht, nee dat kan ik niet zeggen. Ik heb toch nog wel ambivalente gevoelens erbij. Zit nog met mezelf in de knoop dat ik niet zonder medicijnen kan. Vindt dat, en dat is puur persoonlijk, zwak van mezelf. Zit nu in dezelfde fase als destijds mijn man, toen hij via de psychiater aan de AD moest.

De Refusal heb ik met een nood vaart in de kast gegooid. Moet ze wel gaan gebruiken, maar ala de tweede stap is genomen. 1 erkenning dat ik een probleem heb en 2 dat ik het niet alleen af kan. 3e stap volgt zo snel als ik onder ogen kan zien dat ik Refusal nodig heb.

De worsteling gaat verder.

liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GC, Kun je de medicatie niet zien als dat je een stofje mist in je lijf? of dit geval hoofd? Iemand die suiker heeft heeft insuline nodig, iemand die een serotonine tekort heeft heeft AD nodig. Tenminste, het maakt het leven een stuk makkelijker. Ik ben 3x begonnen met afbouwen maar dat was geen succes, dan was ik emotioneel zo lek als een mandje.. Ik ben dus gewoon dolblij dat er Antidepressiva zijn want daardoor functioneer ik gewoon veel beter.. Nou heb ik er ook geen last van en alleen maar profijt van.

Vandaag is het donderdag en op de een of andere manier ben ik toch weer flink over mijn grenzen gedonderd, en opeens was het op, bij mij dan, maar helaas moest ik nog aan de slag voor wat drukwerk en heb ik nog tot half 7 met een klant gezeten. Nu schreeuwt mijn kop en ook mijn lijf maar om 1 ding... DRANK!!! pffffff de gremlins liggen hier te rollebollen van het lachen en proberen me richting supermarkt te drijven....

Maar nee, ik wil het niet, heb nog veel plannen voor morgen.. maar pfffffff.... ik kan de port zo ongeveer ruiken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan ga je dus nu als de wiedeweerga iets anders doen dan op andere donderdagen.

Ben je lid van de videotheek?
Nog een leuke film gemist?
Moet je niet eens in bad?
Dat boek kun je ook uitlezen.
Die taart met jouw naam erop.
Vrienden bellen.
Een wandeling maken.
Dansen.
Op het forum blijven lezen en schrijven.

En anders roepen we de Gremlinbusters weer bij elkaar...

Liefs,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Fran, wat jammer nou, ik ben 90- maar vindt Tawny Ruby Port zoooooo lekker, zo lekker stroperig, maar ja ik ben t met je eens. Je wordt er errug dik van en binnen 2 glazen loop ik op mijn handen achterste voren de trap op. Dus wordt het toch weer spa rood, marie antoinette of niks.

Tapas, niet doen hoor, ga alles doen wat Twan aangeeft, of ga hardlopen, macrameeen [schijnt weer in te komen], punnikken what ever maar niet aan de Port.

En lieverd, ik zit al jaren aan de AD, kan daar niet zonder vanwege de hormonen, maar ik heb moeite met de Refusal. Maaaaaar ik heb besloten er zaterdag mee te gaan starten, dus dan moet ik toch ook een maand volmaken. Want het vlees blijft zwak.

gr. CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan,

Hoe is t met jou jongen, wat ga jij nu kopen nu je je 1e maand gevierd hebt. Iets leuks, een cursus Hoe hou ik mijn gesteriliseerde puber in de hand of aan de lijn? of wat ga ik doen met de tijd die ik over heb. CD's/ stinkie weet ik veel wat. Of alvast een zwembroek voor de Bahama's

Nou je krijgt in ieder geval een hug van mij voor je inzet en je enthousiasme op het forum.

liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey CG,

Punniken, is dat niet met zo'n paddenstoel of klosje met 6/5 spijkertjes? En dan moet je telkens een draadje overhalen enzo? Goh, is LANG geleden, hoor!

Er was ook zo eens een ding waarmee je van die bloemen kon maken! How very Seventies! Die je dan op van die vreselijke jasjes met lusjes kon naaien... Mon Dieu, we moeten er ooit vreselijk uitgezien hebben! Maar het was inderdaad een bezigheid!

Herinnert iemand zich nog skoebidoe? Met van die plastic draadjes? Kreeg je zo'n rechthoekig worstje in allerlei kleuren...

Veel succes met je Refusal. Is even moeilijk als gewoon stoppen, zoals hier al vaker geschreven is. Mijn Antabus ligt hier al 4 jaar... Waarmee ik je niet wil ontmoedigen, want jij bent veel meer gemotiveerd dan ik!

Liefs,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Fran,

Haal je zelf niet naar beneden meis, met je bent veel gemotiveerder dan ik, dat weet je niet;). Iedereen die hier komt is gemotiveerd anders zit je hier niet, dan ga je wel want anders doen met je tijd. Ik heb al zo vaak geschreven het gaat met vallen en opstaan, maar komen doe ik er en jij ook, ben ik absoluut van overtuigd.

Weet je als ik die foto's zie uit de jaren 70, o mijn god wat zag ik eruit. De een of andere afghaanse 2e hands jas, lange leren laarzen met van die kappen, vreselijk blauw opgemaakte ogen, lange india jurken en slippers. Maar het was wel een leuke tijd, hoop dat jij daar ook nog goeie herrinneringen aan hebt.

Enne die Antabus kan altijd nog uit de kast gehaald worden, loopt niet weg, bijt waarschijnlijk ook niet, is hooguit over de datum en wordt dan opnieuw de gang naar de HA.

liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn, God, CG! Wat STONKEN die Afghaanse jassen zo! En die voelden zo vettig aan!
Raar als je nu bedenkt wat er van Afghanistan geworden is!

En ja, Indische jurken, blauwe oogschaduw, patsjoelie, wierook! Lederen teenslippers met kraaltjes!

God, wat was ik toen jong en onschuldig!

Tiens, heb ik al 2 keer God vernoemd...

:D

Edit: 3 keer dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jogens ik ga jullie verlaten. Ik mis al mijn maatjes te erg. ik kan dit niet. Mischien over een paar weken ofzo maar nu even niet. Ik wil grrag helpen en steunen maar ik heb vandaag het Remi geboel.
Geef me even tijd om aan de nieuwe mensen te wennen. Zo gaat het niet.
Misschien tot ooit. Ik mis de oude garde en krijg een gek gevoel zoals we daar maar overheen denderen.

Dus ooK voor mij step op de plaats.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee, Anjo!

Jammer hoor... Hopelijk kom je snel weer terug!

Ik heb overigens niet het gevoel dat we ergens overheen denderen.
We proberen elkaar te helpen, ook zonder de mensen die ervoor hebben gekozen niet meer op het forum te willen komen.

Liefs,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anjo,

Ik mis ook de oude garde, zat vanavond ook te denken dat het zo stil is op het forum, maar ja ieder maakt zijn eigen keuzes en dat heb ik te respecteren. Alleen ja, hoe moet ik t zeggen zonder dat ik mensen voor het hoofd stoot, het leven gaat wel verder. Het is zeker niet de bedoeling overal overheen te denderen, alleen soms lopen zaken anders dan je verwacht hebt. Dan is het uithuilen, wonden likken en weer verder gaan, voor mij dan altans en hopen dat oudgediende toch weer terugkomen.

Belangrijk voor mij is in ieder geval dat je nieuwe forum leden ook weer ondersteund net zoals dat bij mij is gebeurd. Vergeet niet dat ook zij, maar ook Twan, Fran, Tapas, Aura, Eefje, Angel6, Romanski en alle anderen die ik niet genoemd heb en niet te vergeten ikzelf, jou inbreng ook nodig hebben.

Hoop je over een paar weken toch weer op het forum te zien Buddy.

Sterkte en hou t droog:sun:CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve remi

Niet alles en iedereen is weg hoor
tja alleen op de wereld ha, ik loop even een weekje met je op oke.

Beste allemaal het is mij nog leip druk om de oren, en kom even de groetjes doen he, het gaat mij redelijk af de laatste week, maar o o wat is het een mineur week geweest op het forum.

Ode aan iedereen die onvermindert aan het stoppen zijn, de show must go on he. dus het is dan even
rustiger maar, we gaan er voor.

groet Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...