Spring naar bijdragen

Dinsdag 18 juli


Usha

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 57
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kunnen we niet gewoon weer over gaan tot de orde van de dag of avond. Het is veel te warm voor dit soort gekissebis

Vraag: hoe gaat iedereen morgen de warmte bestrijden, geef eens wat tips. Het is bij mij op de afdeling niet te harden, geen airco in zo'n gebouw. Wat we doen is de patienten zoveel mogelijk drinken aanbieden en evt. bouillon en vooral rustig aandoen. Medewerkers moeten van mij een tandje lager werken, dan is de afdeling maar pas om 12 of 13 uur aan kant i.p.v. om 11.uur.

Nog iedeeen.

Lola, Winnie, Eefje volhouden, dreigt het mis te gaan kom hier naar toe dan slepen we jullie er echt wel doorheen.

Frisje bedankt voor de afleiding.

Anjo, uit geverfd of heb je de kwast nu toch maar even neergelegd bij deze temperatuur?

CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CG,

Zelfs ik ga met dit weer niet schilderen. Ik heb bij een vriendin in de tuin gezetten en heerlijk zitten lezen.
De biografie van Jane Fonda, veel over depressie en verslavingen, een heleboel uitspraken die mij stof tot nadenken gaven maar helaas zijn ben hersencelletjes wat gesmolten. Dus ik beloof de goede uitspraken daar kom ik op terug.
Ik was eigenlijk alleen van plan om stukjes te lezen, het is een pil en ik wist de strekking al en iedereen kent mijn liefde voor amerikanen;) maar ben nu toch begonnen bij hoofdstuk 1.
Geen aanrader voor mensen die een beetje in de put zitten.
Ben trouwens ook begonnen in James Fry's In Duizend Stukjes, mmmmm ben er nog niet overuit.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, de hitte bestrijden betekent bij mij de ventilator aan waar ik vervolgens weer snotverkouden van wordt. Maar ja, liever verkouden dan de hele dag in de hitte.

Verder weet ik nog niet of ik blij ben met mijn lichter gekleurde haar (gekke bui en stond nog in de kast, ahum). Kom op, het is zomer, dacht ik... Even wennen nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
katrina

Frisje liefje,




Dat was ook niet letterlijk bedoeld hoor.


Wees maar niet bang.


Dit is vanuit mijn gekwetstheid,


dan zet ik mijn gevoel op nul


en mijn verstand in de hoogste versnelling.




Ik zou ook het liefste doorgaan.


Dat doe ik altijd.




Ik heb het ook echt net persoonlijk opgevat hoor!
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben jullie al gehoord dat de vierdaagse afgelast is? Mijn vader van 75 heeft nu 300 km voor niks getraind, hij vond het wel warm, maar is zo'n doorzetter, had hem echt uit willen lopen. Niet verantwoord vind ik hoor, dus ik ben wel blij dat ie zich nu niet meer hoeft te "bewijzen".

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zijn er zelfs 2 overleden door de hitte met de vierdaagse! Ik zou vanavond gaan sporten, maar dat hebben we maar overgeslagen. Geen conditie, wel fanatiek, erg warm, dat leek ons niet echt verstandig!

Wel knap van je vader, want niet kunnen als je zo hard getraind hebt lijkt me echt heel erg vervelend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frisje,

Ik lees ook flut, hoor. Dacht eigenlijk dat Jane Fonda ook flut zou zijn. En ik kijk ook naar flut programma's en meestal eindig ik de dag met de roddelrubriek van een Engels TV kanaal.
Maar niet constant, ik vind het altijd fijn als iets me laat nadenken of een ander inzicht geeft.
Wat lees jij graag?
Hoe kwam je op het idee om met dit weer je haar te gaan verven? Moet je dan niet zo plastic kapje op?

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Da's het dubbele. Ik hou namelijk van 'zware' boeken. Vind het fijn om aan het denken gezet te worden en om te leren. Soms lees je iets en dank denk je 'oh ja, zo had ik het nooit gezien'. Mijn favoriete boek is Verborgen Geschiedenis van Donna Tartt omdat ik daar elke keer iets nieuws in ontdek, omdat het over vriendschappen gaat en het spannend is.

En verder kijk ik lekker Dr. Phil en Oprah :) Lekker combi toch?

Qua haar verven? Ben nogal impulsief tiep en als dat dan in de kast ligt en ik zie dat... :o:)

Liefs,
Frisje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, heb ik ook van genoten. De kleine vriend vond ik afschuwelijk, echt zo deprimerend en verdorie weet je nog niet wat er met haar broertje is gebeurd!

Oprah, kijk ik best wel naar. ze brengt dingen naar voren waar je dan zelf wat mee kunt doen.
Ik denk dat ze wat oppervlakkig moet blijven omdat de meeste kijkers het anders niet trekken. Haar website en bookclub vind ik te gek, ze heeft heel wat mensen aan het lezen gekregen en dat is goed en knap.

Ik haak af, ga douchen en nog even chillen.

Weltrusten,

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik even iets serieuzers vragen?

Omdat er vaak gezegd wordt dat alcoholisme ook genetisch bepaald is. Hoe zit dat bij jullie? In mijn geval heeft mijn vader door alcohol voor veel problemen gezorgd. Hij durft alleen niet te onderkennen dat hij alcoholist is. Het probleem is ook dat hij gewoon functioneert en dat soort dingen. De gevolgen van de alcohol merkten we pas als hij thuis was.

Ben benieuwd hoe dat bij jullie is. Ik denk dat ik zeker genetisch verslavingsgevoelig ben.

Liefs,
Frisje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, het heeft te maken met afhankelijk zijn van alcohol, natuurlijk, daarvoor zitten we hier, maar ook afhankelijk zijn van forum. Ik ben er over aan het dubben of ik wil stoppen met forum, het voelt niet meer goed, het wordt teveel een "moeten", ik wil niet zoveel kijken en lezen, maar kan het niet laten, en daarmee voed ik ook mijn gedachten aan alcohol. Dat is het dus, in een notendop.

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verientje,

Ik kan je begrijpen, ik heb dat ook al eerder hier neergezet dat het lijkt alsof dit forum meer op gedachten naar A brengt dan zonder. Is het voor jou alleen het 'moeten' qua forum? Even uitleggen wat ik bedoel. Soms vind ik het lastig om zoveel problemen over me heen te krijgen. Ik help graag. Het lukt me steeds beter om te denken dat het mijn verantwoorlijkheid niet is, om afstand te nemen en te vergeten. Maar da's lastig. Is dat ook wat jij een beetje bedoelt?

Even aangepast: waar ik soms moeite mee heb is dat de aandacht zo op een probleem gevestigd wordt dat het (voor mij) soms alleen maar groter wordt.

Liefs,
Frisje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Frisje,

Nee, ik bedoel met "moeten"echt dat ik ook een soort verslaving ten opzichte van het forum voel, eigenlijk hetzelfde als met alcohol. Ik bedoel er niet mee dat ik me "verplicht" voel anderen te steunen ofzo, als ik dat probeer te doen doe ik het ook met mijn hart, voel het echt niet als een verplichting. Het is wel zo dat de verhalen van mensen hier nog lang blijven nasudderen bij mij, ik ben er vaak mee bezig, vind het heel erg en voel me tekort schieten. Ik bedoel: wat kun je meer doen als luisteren en proberen op te peppen. Maar ik voel het zeker niet als verplichting.

Wat ik wel merk is dat ik niet uit die cirkel kom van alcohol centraal te stellen. Ik bedoel: alcohol is toch de rode draad hier, en je komt er niet los van op deze manier. Ik niet in ieder geval, ik denk dat het voor iedereen anders werkt. Ik weet van Koekie en anderen dat ze het niet gered hadden zonder dit forum. Maar ik ben eerder 5 jaar droog geweest. Zonder forum. Stoppen, geen aandacht meer geven, en na een tijdje was ik er gewoon niet meer mee bezig.

Maar ik blijf hier maar hangen omdat je toch ervaringen deelt die je bij wijze van spreken met je buurvrouw niet kan delen, dat maakt het toch wat diepgaander en interessanter dan een forum over bonsaiboompjes of koikarpers. Maar ook moeilijker om er weer van los te komen. Snap je?

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Verientje,

Ik snap het heel erg goed zelfs. Om eerlijk te zijn heb ik nog nooi zoveel aan alcohol gedacht sinds ik me bij dit forum heb aangemeld. Misschien is dat goed, bewustwording etc. Maar ik weet uit ervaring dat ik het wel onder controle kan hebben (met name in de winter, 1 glas goede rode wijn en basta).

Denk dat ik dat vraag omdat ik eerder bij een forum echt de verplichting voelde om te antwoorden en te steunen terwijl het me op dat moment eigenlijk te veel was. Van de andere kant is het inderdaan zo fijn om je gedachten te kunnen delen die weinig mensen begrijpen. En in bonsaiboompjes en koikarpers ben ik nu eenmaal niet geinteresseerd (gek he?)

Ben blij dat je het uitlegt!

Liefs,
Frisje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...