verientje Geplaatst 18 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2006 Hallo forumgenoten,Heb ik een keer de kans de dag te openen, wordt het meteen ook mijn laatste berichtje.Ik ga er vandoor. Heb een hele interessante tijd doorgebracht hier, maar dit forum werkt voor mij niet zoals het zou moeten werken: afstand nemen van alcohol als centraal punt in je leven: alsof er niks belangrijkers, niks meer de moeite waard is dan alcohol:, je kind, je partner, je relatie, je leven, je baan, je zelfvertrouwen, je rust, je gevoel voor eigenwaarde, je vrijheid, alles moet wijken voor dat ene schijnmaatje: alcohol. Ik vertik het hem nog meer aandacht te geven dan hij verdient, hij is het niet waard, integendeel, hij is je ergste vijand en maakt je ginnegappend en vrolijk helemaal kapot, geeft je de illusie dat als je hem maar toelaat in je leven je leven wel beter en meer de moeite waard zal worden, nou jongens en meisjes, wij weten wel beter, toch?!Iedereen heel veel sterkte in de strijd gewenst, met of zonder forum, en tabee dan,liefs Verientje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doemijmaareenfrisje Geplaatst 18 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2006 Lieve Verientje,Ik ga je niet tegenhouden want ik begrijp het ook wel. Jij weet zelf als geen ander wat het beste voor je is.Meid, ik wens je veel sterkte, succes, liefde, warmte en alles wat je maar nodig hebt.Liefs,Frisje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
verientje Geplaatst 18 juli 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 juli 2006 Dankjewel Frisje,Maar ik vind dat het ondertussen toch wel bedtijd voor ons is, welterusten meid Liefs Verientje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doemijmaareenfrisje Geplaatst 18 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2006 Dankjewel. Maar het is inderdaad de allerhoogste tijd. om naar de maan te gaan staren. Ga ik ook zo doen. Welterusten, het ga je goed, succes en alles wat je maar wilt!Trusten,Frisje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 19 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2006 Goedemorgen allemaal!Verientje, Heel erg jammer dat je het forum vaarwel zegt! Ik kan me voorstellen dat A voor jou meer plaats lijkt te krijgen dan het verdient (volgens het credo: 'alles waar je aandacht aan schenkt wordt groter'). Misschien dat je over een tijdje weer gaat schrijven, volgens mij ga je in ieder geval nog meelezen, toch? Zo af en toe? Heel veel succes met alles!Frisje,Knap dat je na één pilsje naar bed bent gegaan. Het is in deze dagen zo heet dat het moeilijk is om niet op alle ons bekende manieren verkoeling te zoeken...Ik heb er vijf aaneengesloten gevarenzone-avonden op zitten, en heb vanavond voor het eerst weer een gewone avond. Vijf feestjes achter elkaar, vrijdag, zaterdag, zondag, maandag en dinsdag. Soms werk-gerelateerd, soms familie, gisteren de verjaardag van hubbie. Ik vroeg me af of ik me er doorheen zou slaan zonder 'ten prooi' te vallen, maar het is gelukt. Heb er een onderzoekje aan gewijd, en ik ben tot de voorlopige conclusie gekomen dat het niet echt minder saai is, het is wel heel anders. Wel word ik na een avond gesuikerde frisjes zo'n beetje iebel van de smaakjes. Rivella, Tonic, Spa Lime, Crodino, Bitter Lemon. Ze zouden eens een echt lekker frisje moeten uitvinden (zonder suiker) wat lekker doordrinkt en waar je de hele avond mee verder kunt. Wijn zonder alcohol dus eigenlijk (en dan bedoel ik niet Amé, want dat is wat mij betreft gewoon limonade, met heel veel suiker).Vanochtend las ik pas het gedoe wat een zekere Pils hier gisteravond teweeg heeft gebracht. Nou zitten we hier op het forum om alcohol de baas te worden, het moet toch ook lukken om iemand die zichzelf 'Pils' noemt te negeren? Alles waar je geen aandacht aan schenkt wordt kleiner...Iedereen een fijne dag!Liefs,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 19 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2006 Goedemorgen :rose:tjes,Verientje wens je alle goeds en succes met ADB, als je al eerder 5 jaar droog hebt gestaan moet het nu ook weer lukken, absoluut. Begrijp je reden waarom je ons gaat verlaten:sun:Frisje hartstikke goed om je spa in een bier flesje te stoppen, soms gaat t meer om het idee dan dat je echt A drinkt. Hou vol hoor en ja een avond alleen en vrije dag de volgende dag, maakt bij mij ook altijd het lang leve de lol gevoel los. Maar ja die andere dag hé dat is dan weer zo problematisch, voel je je weer schuldig omdat je weer de rem hebt los gelaten. Helemaal top hoor meid.Twan dat verdien je als je na zo'n week het toch droog hebt gehouden. En man man wat zijn die AV drankjes toch altijd vreselijk smerig. Ik neem als alternatief meestal naast de spa rood, malt bier, bij voorkeur van grolsch, lekker bitter, wordt meestal aangeraden om geen malt te drinken omdat de overgang naar echt bier groter zou zijn. Maar bij mij helpt het altijd goed, het is het idee hé!!!!!! Blijkt maar weer hoeveel er ook tussen je oren zit. Ben het helemaal met je eens dat alle alternatieven het net niet zijn. Ik heb ook van de feesten gehad dat ikzelf nuchter was. Op dit moment staat ADB behoorlijk in de picture dus eigenlijk zou je verwachten dat er meer ontwikkeld zou worden op AV drankjes maar dat valt toch echt tegen. Heb ook weleens een tijdje nepwijn gedronken, dat was helemaal niets, meer een soort druiven of appelsap met bubbels. Wordt je ook niet echt vrolijk van.Ben nu 3 dagen bezig met Refusal en dat gaat goed, het idee dat als ik WW drink bijna in shock kan raken maakt dat de trek verdwijnt als sneeuw voor de zon.Anjo, ben op dit moment een lekker spannend boek aan het lezen van Michael Philips: 'Op zoek naar het verloren Paradijs', gaat over het vinden van de Ark van Noach en Het Hof van Eden. Als je van dit genre houdt is het helemaal Top. Heb je ook wel eens het Messias Mysterie gelezen, een echte aanrader.Nou jongens en meiden, ga nu weer naar de hitte van de afdeling, kijken hoe we met de patienten de dag doorkomen. En Kat die ouderwetse verpleegsterkapjes dat had ook wel wat al was het alleen maar om ze nu nat op je hoofd te kunnen zetten. Zou wel een grappig gezicht zijn:)Hou het hoofd nat en de rest droog.liefs CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Angel6 Geplaatst 19 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2006 Ik spoel alcohol graag door de gootsteen en pils al helemaal. Mijn advies (en het advies van meerdere personen) is om niet te reageren op hem. Dan gaat de lol er snel af. Laat hem maar lullen een olifant heeft toch de langste.Twan briljant hoe je je door alle feesten en partijen hebt bewogen. Na 5 feestdagen heb je de beproeving glansrijk doorstaan! Haha grappig om te lezen is inderdaad wel dat je zo muf wordt van alle zoete drankjes. Ik drink nu de ene week crystal clear (6 verschillende smaken) 0 kalo's en lekker fris en de andere week zit ik weer in de lijn van dubbel friss, dubbel drank, water en zelfs zin in warme chocolademelk met dit weer! Belachelijk maar wel lekker.Chinagirl: Niet in shock raken hoor! Heel goed dat het al drie dagen goed gaat. Doemijmaareenfrisje: je stelde gisteren de vraag of alcoholverslaving genetisch bepaald is of kan zijn. Mijn moeder is 15 jaar zeer verslaafd geweest aan alcohol en ik ben ook geeindigd als (ex) alcoholist. Dus ik denk zeker dat er iets genetisch bepaald is. Verientje: Jammer dat je er vandoor gaat maar wel heel goed te begrijpen. Hoe minder aandacht je aan alcohol geeft hoe beter het soms kan werken. Je moet je maar altijd bedenken dat je te allen tijde weer welkom bent op dit forum. Winnie: ik geloof best dat je meer te schrijven hebt als "einde" Tenslotte aan allen: een zeer fijne dag toegewenst en heel veel succes met de hitte. Angel6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 19 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2006 Hi Angel,Die Chrystal Clear had ik nog niet op mijn repertoire, en die ga ik zeker uitproberen! 0 Calorieën, waar doen ze het van? Het zint me niet dat ik de hele avond suiker zit te drinken. Ben ik eindelijk aan het afvallen (drie kilo in vijf weken), zou ik alles er weer aanzuipen met fris! Dacht het niet...Heb trouwens wel gelezen dat je behoefte aan suiker toeneemt, omdat die normaal op een hoger peil gehouden wordt door alcohol (wordt omgezet in suiker). Ik merk vooral dat ik -zelfs met dit weer- een onstuitbare behoefte heb aan koffie. En dan heb ik het echt over sloten... Ik denk dat Winnie er even behoefte aan heeft om wat dingen op een rijtje te zetten voordat ze weer bij ons terug komt. Maar ze komt terug, sterker dan ooit, dat weet ik zeker!Liefs,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Angel6 Geplaatst 19 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2006 Hi Twan,Echte aanrader hoor die Crystal Clear je hebt het met en zonder bubbels. Grappig we hebben wel wat overeenkomsten want ik drink zo'n 10 mokken zwarte koffie op een dag. En ben ook drie weken geleden met een briljant dieet gestart. Ik ben inmiddels 4 kilo kwijt en nog 6 te gaan.Jij gaat ook lekker met je dieet en inderdaad het zou bijzonder jammer zijn als je dit er allemaal weer bijdronk! Gelukkig ik hoop dat het goed gaat met winnie maar ik snapte haar eindes niet. Winnie mocht je meelezen heel veel succes en ik geloof twan als hij zegt dat je terugkomt: sterker dan ooit.liefs Angel6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Angel6 Geplaatst 19 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2006 Kijk katrina dat zijn nou nog eens positieve berichten. Ik ben gisteren heel toevallig bij de tandarts geweest maar ik heb allemaal kronen dus ik kan snoepen en zoet drinken wat ik wil qua tanden dan. Nou iedereen aan de crystal clear omdat:a. er geen calorien inzitten dus goed is voor de lijnb. de tandarts zegt dat het onschuldig is voor je gebitc. er zoveel verschillende smaken in zijnd. je ze zowel in bubbels als geen bubbels kan kopene. het super fris isEn uiteraard niet vergeten 2 liter water op een dag te drinken (vandaag mag 3 ook angel6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wil133 Geplaatst 19 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2006 hoi allemaal,hoi twan, die crystal clear van angel6 kan ik je echt aanraden, smaakt goed en genoeg keuze in smaken.Koffie met dit weer is denk ik beter dan al die zoetigheid die in verschillende frisdranken zit,krijg je nog meer dorst van. maar dan wel koffie zonder suiker. Verientje, veel succes in je verdere strijd tegen de alcohol, en mocht het eens nodig zijn ben je altijd welkom op het forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Angel6 Geplaatst 19 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2006 Hee winnie,GEFELICITEERD! Daar mag je erg trots op zijn een maand alcoholvrij Top, geweldig, briljant GA ZO DOORWat blij om te lezen dat het boek in duizend stukjes een prachtboek is. Toevallig heb ik dit boek gisteren met de post ontvangen. liefs angel6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 19 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2006 Ben helemaal van Clear & Bryte Club: mét bubbels en dan besjes en grape-fruit......mmmmm Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 19 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2006 Goedemiddag.Dat is inderdaad lekker spul maar in deze wereldsatad niet te krijgen. Spa Rood met citroen, muntbladddjes en heel veel ijs, en met dit weer liters thee. Ijsthee, zelfgemaakte is ook lekker.Ik lust eigenlijk geen frisdrank, cola en zo vind ik echt vies en gek genoeg drink ik nu veel minder koffie dan ik vroeger deed. Ging minderen maar met alles zo.En ik ben met dit weer een bofkont, mijn vergif drink ik puur dus zonder ijs en trekt mij met dit weer echt niet. Terwijl ik denk dat de WW en de pild drinkers het nu juist extra moeilijk hebben.Verientje,Ik snap je beslissing helemaal. Heel veel succes en wij houden gewoon contact!Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 19 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2006 Ga op bed liggen, ventilator op je knar, MP3 op je kop en ontSPAN.............ww = goor met dit weerKatrien, gefeliciteerd met je dochter haar droombaan. Van harte! Mag je mee uit eten om het te vieren? Moet wel lukken denk ik.Mijn kat ligt in de maximale lucht-stand grappig gezicht helemaal uitgespreid, alle poten wijd, geen gezicht. Vrouwtje kan dat niet maken. Gelukkig vannacht wel. Aha voordeel één van alléén-eigenaarschap breed bed. Nu de gereedschapskist nog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 19 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2006 Hoi Katrina,Ik heb het gezien dat Katrine erop zit, buiten je naam, ook hetzelfde plaatje en dezelfde stijl van schrijven. Heb aan haar gevraagd of ze het wil aanpassen om misverstanden en verwarring te voorkomen.Trouwens hartstikke leuk dat je dochter haar droombaan heeft gevonden. Wat gaat ze doen voor leuks?Marieke niet doen die ww is echt zooooooooo smerig nu, neem die crystal clear als je daarvan houdt of zet een kop thee, drink zelf veel sterremix met munt ook lekker verfrissend en nog zoet ook. Het is wat eerder geschreven is doordat we geen A meer drinken mis je ineens een heleboel calorieen die je zoetbehoefte versterken. De A zorgde ervoor dat de insuline productie constant omhoog schoot met koffie bereik je dat ook. Eigenlijk zou je moeten zorgen dat je insuline geen pieken en dalen vertoont en dat krijg je door veel langzame opnemende koolhydraten te eten. Vooral de koffie laten staan die zorgen voor de pieken en dalen en maakt dat je een aanval doet op alles waar maar zoet in zit.Na het doodgaan van de 15 jarige hond en de 21 jarige kat hebben we nu alleen nog een konijn van 8 jaar, en die heb ik maar in huis gezet op zijn kleedje want buiten zo dat beest gekookt zijn geweest. Vind ik ook weer zo zielig, maar dat stomme beest gaat telkens met z'n kont in zijn waterbak zitten, denkt zeker dat hij op de costa's zit.CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 19 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2006 Okee, mijn vermoeden is bevestigd.Katrine is Pils die een nieuwe account heeft aangemaakt om hier de boel te komen verpesten.Daaaag, Pils! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 19 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2006 O sh*t, daar gaaaaaaaaaaan we weer. Twan, ik baal hier zo ontzettend van. We moeten nu zo opletten wie wat schrijft. Snap jij nou de lol hiervan, ik niet.Jammer dat t zo moet gaan, zo jaagt hij alleen maar iedereen weg, dat kan toch niet de bedoeling zijn.Een bezorgde en verdrietige CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 19 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2006 Jawel hoor Marieke,We houden het allemaal piekfijn in de gaten en gaan Katrine gewoon negeren.Hoe is het met je Marieke?Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 19 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2006 Twan dat bedoel ik nu, zie ook reactie van Marieke.Ja Marieke het is hier veilig bij ons aan ons zal het niet liggen, er zijn helaas ook mensen die er lol in hebben om het forum te verzieken, negeer het en let op als je op KatrinA reageert dat je NIET reageert op KatrinEliefs CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 19 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2006 Heul goed Marieke!Het is veel te warm voor A, bah...Nog een uurtje of twee en dan wordt het hier alweer wat koeler, kan niet wachten...Ben even niet zo goed op de hoogte, was jij al begonnen met de Tactus behandeling?Liefs,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 19 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2006 Hoi KatrinA,Daar mag je ook trots op zijn, heb je die dochter toch goed afgeleverd in de maatschappij. Hoop dat ze het naar haar zin gaat krijgen. Wanneer gaat ze starten?liefs CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 19 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2006 Maar je kon je dus inschrijven, wat goed! Er was namelijk een wachtlijst van 3/4 jaar (driekwart, niet 3 tot 4 jaar )Je zult binnen een paar dagen wel bericht krijgen met je intake. Spannend... Ik heb net gisteren mijn behandeling afgesloten.Ik denk dat je er veel aan zult hebben!Liefs,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 19 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2006 Marieke, Ik ben nu zo halverwege de behandeling en ben blij dat ik die stap heb genomen, zit nu in de doen fase. Alleen al het her/onder en erkennen van de problematiek en wat je er aan kan doen is zeer verhelderend.Twan,terugkijkend op je behandeling en als je een stukje zou moeten schrijven voor een aanbeveling wat zou je dan schrijven?CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 19 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2006 KatrinA is onze oude vertrouwde forumlid die in staccato stijl schrijft. KatrinE is iemand die zit te klieren en te stoken dus NEGEREN a.u.b.CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden