Spring naar bijdragen

Zondag 23 juli


Aanbevolen berichten

Goedemorgen forumleden,

Ik ben gisteren voor mijn doen laat in de avond nog op het forum geweest en heb zo de berichten gelezen en ik werd er niet vrolijker van. Ik wil mijn bezorgdheid uitspreken over de gang van zaken. Op dit moment wordt er telkens weer gehakke takt op het forum. Kunnen forumleden die wel tegen elkaar hebben dit niet in een PB doen en voor de rest het forum laten waar het voor is.

Niemand is verplicht hier te komen en niemand is verplicht hier te reageren. Maar als je reageert graag opbouwend daar hebben we allemaal wat aan.

Dus steun en ondersteuning geven c.q. krijgen voor het probleem waar we hier allemaal voor komen. Zover ik begrepen heb is dat ADB, dat is onze gezamenlijke band en doel. Ik vind het jammer dat door dit geharrewar een behoorlijk aantal forumleden afhaken, niet alleen de oudere deelnemers maar ook de nieuwere forumleden zie ik steeds minder verschijnen. En dat vind ik dood en doodzonde.

Veel van ons hebben hier op het forum veel steun gehad en gegeven en hebben bereikt dat ze droog staan, moed gekregen om door te gaan en hebben dit kunnen overdragen.

Mijn wens voor de 1e dag van de nieuwe week, misschien bij jullie een laatste, maar voor mij roostertechnisch de 1e, laten we het forum gebruiken waar het voor is. Met elkaar ADB worden!!!

Wens jullie allemaal een goede zondag, ik ga nu aan mijn 7e werkdag beginnen van de 10
:huh:

Zie vanavond wel wat de reacties zijn,

Ik laat nooit de moed zakken, maar ben wel bezorgd. CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Chinagirl en forumleden,

Ik ben lid sinds 2 juli en elke week is er wel "ruzie". Ik snap heel goed waarom de nieuwelingen wegblijven of net zoals ik besluiten om even tijdelijk op te stappen.

De onderlinge haat en nijd is voelbaar en inmiddels weet ik precies wie met wie problemen heeft. Jammer want dit kun je beter onderling uitzoeken dan dat je het op een algemeen forum doet waar iedereen het kan lezen.

Ondanks de diverse verzoeken gedaan door ons blijft het gehakketak gewoon doorgaan.
Ik ben aanstaande dinsdag 6 weken ADB en ik heb niet zoveel zin om steeds de steken onder waten te moeten lezen van bepaalde mensen. Leg het naast je neer, blijf dan weg van het forum dan hoef je ook niets te lezen of vecht het uit in een PB. Ik wilde mensen proberen te vertellen waarom het mij al zolang lukt om "droog" te blijven maar kennelijk zijn andere zaken belangrijker (niet voor iedereen hoor).

Maar goed ik ben van nature niet zo'n quitter maar ik vind het voor dit moment genoeg.

Heel veel succes allemaal,

liefs Angel6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

Inderdaad, een frisse nieuwe dag. De benauwdheid in het huis is te snijden dus alle ramen wagenwijd open.

CG, Je hebt groot gelijk. Het is tijd om weer over te gaan op de orde van de dag, maar niet voordat ik het forum mijn excuses aanbied voor mijn verhitte bijdrage gisteren. Ik was zo boos over de gang van zaken (lees: het weggaan van Koekie) dat ik ontplofte en een podium zocht voor mijn frustratie. Ik ben het overigens nog steeds roerend eens met de inhoud, maar had hem beter in een PB gestuurd.

Angel6, zie hierboven en blijf alsjeblieft. Meer kan ik niet zeggen.

Tapas, ik neem de vrijheid je bijdrage op de draad van gisteren hier op te pakken. Een balansdag dus, zo heet dat inmiddels in goed Nederlands... ;). Hoe vaak ik me al heb voorgenomen mijn joggingpak (dat moet nog wel ergens liggen) en mijn sportschoenen (dito) aan te trekken en te gaan joggen...

En dat vakantiegevoel wat je beschrijft. Moeilijk he? Ik vind het heel lastig om (bij tijd en wijle) niet aan drinken te denken als een beloning, ontspanning, mag-ik-ook-eens-een-keer-iets, he-he-nou-daar-zitten-we-dan... Kortom alles wat gevierd, beloond moet.

Aan de andere kant is het ook heel moeilijk om het niet in te zetten als straf tegen mezelf als het juist niet goed gaat, hoe gek dit ook klinkt. Dat je bij een ruzie de boel nog verder kapot wilt maken door te gaan drinken, of als je het even niet ziet zitten er dan ook nog maar bij te gaan drinken... Ik schreef het ergens ook op het draadje van Ondermijntje, dat ik de drank vaak heb gezien als vloer en als plafond, om de pieken en de dalen op te vangen zeg maar.

Jammer van die WW vrijdag. Daar waren de Gremlinbusters niet op voorbereid. We stonden donderdag allemaal paraat, maar als jij ineens ook op vrijdag aanvechtingen gaat krijgen dan moeten we misschien de agenda's nog maar eens trekken... ;)

Nou, iedereen een fijne dag vandaag!

Liefs,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok! Ik wacht nog even met weggaan. Murder she wrote, columbus, csi, alles erop af sturen?

Twan helemaal te begrijpen dat je bij tijd en wijle aan alcohol/drinken denkt. Juist als het goed gaat moet je alert blijven voor gevoelens zoals: "het is mij nu al zo lang gelukt ik mag wel een keertje" "maar 1 glaasje dan stop ik gewoon weer want ik heb bewezen dat ik het kon"

Ik herken dit helemaal. Gisterenavond dacht ik voor het eerst: mmmm mijn partner moet zo werken en er ligt nog bier in de ijskast (noujaaaaaaaaa ik dronk nooit bier en lust het niet eens). Er kwam zo'n drang in mij naar boven die er voor zorgt dat je erg onrustig wordt. Dat je denkt joh het is al 5,5 week geleden ik mag best als beloning een glaasje alcohol. FOUT STOM maar het schijnt erbij te horen. Ben maar gaan strijken en heb water afgewisseld met cclear.

Het destructieve gedrag wat je omschrijft herken ik zelf wederom heel erg met mijn drinkgedrag zorgde ik er altijd wel voor dat ik ruzie had met iedereen!! Ach jasses wat een rottijden waren dat.

nou iedereen ook een hele fijne dag toegewenst.

liefs angel6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Angel6,

Tsja, dat bier in de ijskast...
Bij mij lag vandeweek na een feestje een halve fles WW in de ijskast die precies wist wat ik wilde.

Hij kende mijn hobbies, mijn favoriete muziek, wist wanneer ik jarig was (en vergat die dag ook nooit), wist precies wanneer ik troost nodig had en gaf me bovendien in alles gelijk!
We hadden dezelfde humor en aan dezelfde dingen een hekel. Hij maakte mijn grappen af en gaf me zelfvertrouwen als dat nodig was.

Zeg daar maar eens nee tegen...

Wel gedaan natuurlijk, maar ik wil maar zeggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal,

IK ben op aanraden van de dokter ook begonnen met bewegen. Ik moet wat creatiever zijn op het moment dus ik fiets nu overal naar toe, zelfs naar plaatsen waar ik anders de bus voor zou nemen en loop nu weer met de hond van de buren en heel wat langer dan een blokje rond. Ik doe het wel met mijn walkman op. Het is hier echt prachtig in de zomer dus echt geen straf als je een maal bezig bent.
Het is een begin maar ik begin het echt al te merken in mijn spieren lees: spierpijn. Kan ook niet anders want ik ben juist nogal zitterig, of achter de computer of met mijn neus in een boek.
Hopelijk kan het van de winter weer in de sportschool.

Het is bewezen dat het je helpt om ook je geest sterker te maken. Het oude gezegde een gezonde geest in een gezond lichaam is geen oude vrouwtjes gezegde.

Angel, ik begrjp je volkomen. Maar laten we toch proberen om dat wel te doen. Het gaat immers over ons gevecht tegen alcohol. Ik heb gisteren een heleboel zwarte pakken frisdrank gekocht, je kunt ze in de wereldstad waar ik woon niet krijgen. Ik vind de citrus smaak er lekker dus zorg ik dat het er feestelijk uitziet, met ijsblokje, citroen en munt. Het is voor de verwen. Mijn Spa is voor altijd maar ook daar gaan ijsblikjes etc. in.

Ik ben mezelf nu ook in het verdiepen in hoe voeding staat tegen over alcohol, dit na aanleiding van in duizend stukjes van James Fry. Daar werd het genoemd en oprah zei van de week ook een paar goede dingen maar die had jij al op geschreven zag ik.

Het gaat mij niet zo zeer om af te vallen, behalve mijn buik ben ik een magere spriet. Ik had een maagzweer en toen werd hij heel dik maar verbeeld ik het me of is die wat aan het slinken?

Waar het om gaat is dat ik probeer om goed voor mijzelf te zorgen zodat ik weerbaarder wordt en niet meer in de valkuilen val om toch maar een borrel te pakken.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai allen,

bovenstaande berichten geven de burger(mij bedoel)weer wat moed!
Twan,wat netjes dat jij je excuses aanbiedt als je het gevoel hebt dat
het beter anders had gekund.

Angel,ik ga dinsdag dus echt niet vergeten hè!

Katrina,pas je een beetje op jezelf?

En verders voel ik me nu even niet zo.
Mijn duveltje ligt op de loer want zowel als het juist een tijd goed gaat als in
tijden van gespannenheid/stress/angst moet ik heel alert zijn.
Dus ga ik ook maar even wat water afwisselen met crystal clear.

Ook in verband met de calorietjes,even geen cassis of zo.En dus al
helemaal slecht om maar een verlangende gedachte aan A te schenken.
Maar ik blijf mens dus heb geen aan(uit)knop.

Liefs van Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, met zo'n topic kan ik ook weer verder.. er zit nu eenmaal een impulsief duiveltje in me wat zonder mijn toestemming toch wat drank kan gaan halen. Dan kan ik een uur daarvoor nog overtuigd zijn dat ik nooit meer drink en een uur later ligt de ww in de vriezer.. maarja, beter dan port alvast. Toch wil ik dat niet meer. Echt niet! ik weet hoe goed ik me voel zonder.. tijd om dat impulsieve zelfgestuurde duiveltje weer te lijf te gaan.

Bewegen is voor alles een goeie remedie alhoewel daar ook al bijna een verslaving om de hoek komt kijken, ik loop nu 3x per week een uur, 2x per week half uurtje voldoet niet meer. Vroeger liep dat echt uit de hand toen het niet goed met me ging.. dan wandelde ik zowat dagelijks een uur of 5. Maar het is waar, van bewegen ga je je psychisch ook beter voelen, je hoeft niet gelijk zoals ik 15 km per week te gaan hardlopen hoor, maar dingen lopend of met de fiets doen helpt al heel veel!!

Ik snap wel dat het bij mij nu allemaal wat drinken betreft wat moeizamer gaat. Ik moet actie gaan ondernemen voor mijn beroepszaak tegen het UWV, heb daar wel hulp bij gelukkig, maar moet nu kontakt gaan zoeken met een advocaat, huisarts gaan inschakelen voor medisch rapport, therapeut inschakelen voor hetzelfde, op mijn werk iemand inschakelen die een rapportage over mijn functioneren daar moet gaan schrijven.. affijn, veel regelzaakjes en dan ook nog voor mezelf.. (voor een ander iets regelen is altijd makkelijk) en dat alles om ipv 20 uur 12 uur goedgekeurd te gaan worden. Een zware testcase "voor jezelf opkomen" dus! En dat allemaal omdat 1 eikelige (keurings) arts het zo nodig vond om buiten de eerste herkeuring om de boel te gaan veranderen.

Maar Angel, Twan, Chinagirl, Anjo, jullie doen het momenteel zo goed, daar wil ik me weer graag aan optrekken. Niet dat ik het slecht doe, maar niet goed genoeg zolang ik dat duiveltje het af en toe toch over laat nemen. Plafond en vloer!! mooi gezegd! nu weer mijn eigen plafond en vloer inzetten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo,

Zo herkenbaar. Ik heb een zittend beroep dus de spierpijn schreeuwt nu ook door mijn lendenen. Geloof me het wordt minder (argh). Ik ga zelfs vanaf vorige week lopend naar mijn werk. Dit is een uur per dag lopen. Ik word door mijn collega's voor gek verklaard met dit warme weer. Laat ze maar praten en gewoon weer in de auto stappen :D

Dat gezegde spreekt mij wel aan, ik voel mij inderdaad een stuk beter nu ik aan beweging doe en gezond eet. Je straalt het op de een of andere manier toch uit.

Jeetje zeg een maagzweer dat is niet misselijk! Dan helpt het enorm waar je nu mee bezig bent.

Dat is toch toevallig ik heb het boek van James Frey vorige week via bol.com besteld en ben er eergisteren in begonnen.

Ga zo door anjo en die valkuilen worden steeds minder diep :)

Lola kan mij helemaal voorstellen dat je de dinsdag niet snel zult vergeten blijven herhalen.. Shit dat je je nu even niet zo top voelt maar wel goed dat je alert blijft.

Twan: Oei WW precies wat ik ook altijd dronk. Juist dan is het toch zo bijzonder knap dat je daar niet aan begint. Ik geef mijn visite tegenwoordig de wijn mee of ik giet het gelijk weg in de gootsteen. Maar waar dat gevoel nou gisteren ineens vandaan kwam met dat bier het blijft een raadsel. Nouja mocht ik er weer een keer last van krijgen dan gooi ik die ook maar weg. Hoe bedoel je de supermarkt spekken.

Nou ik ga maar eens mijn woning opruimen, partner heeft vannacht gewerkt en is pas rond 07.00 thuis gekomen. Mijn schoonouders komen vanmiddag op visite dus moet het er een beetje schoon uit zien!

Iedereen succesjes gewenst vandaag.

liefs Angel6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Angel6,

Wat ook helpt is de drank niet te zien in normale consumptieeenheden (glazen), maar je de flessen voor te stellen die je inmiddels niet hebt gedronken. Dat zijn er in mijn geval inmiddels zo'n 42. Er staan 42 niet gedronken flessen witte wijn op mijn spaarbankboekje. En zoals iedereen weet: spaargeld, daar kom je niet aan, dat moet alleen maar meer worden.

Zullen we een winkeltje beginnen?
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Tapas,

Ik herken het allemaal! Voor het geval je het gemist hebt mijn bakkie doet vreemd, hij wil nu wel spelen op het forum maar nu heeft hij ruzie met Outlook en krijg ik geen mail naar buiten! Ik heb geloof ik een tweede puber in huis. De andere ligt nu geheel uitgespreid te snurken op zijn bed. Ongelovelijk hoe een puber zijn hele bed in beslag kan nemen, allemaal been en arm. Lekkere ding van me.

Ik ben hetzelfde met dat soort dingen zoals je weet, gelukkig heb je hulp. Niet koppig zijn en die hulp ook aanvaarden, he.
Dat uren lopen heb ik vorig jaar ook gedaan ook in een tijd dat het niet zo bijster met me ging maar ik werd er wel rustig van. Ik denk maar zo beter de beenspieren trainen dan mijn rechterarm;)

Ik moet zo nog een mega afwas weg werken, staat er nog van vrijdag. Vanavond komen dochter1+2+kleindochter1 bbqen. Dochter1+kleindochter gaan morgen weer terug naar de UK.
Jammer.
Ex zit in Spanje vandaar dat zoon bij me is dus ik kan nu een paar weken niet drinken al zou ik het willen.
Dat wil ik hem niet aan doen, het wordt tijd voor het maken van nieuwe herinneringen!

Is er niet een schema voor als je wilt beginnen met hardlopen? Eerst 5 min lopen dan weer 2 min rennen etc? Weet jij waar ik dat kan vinden?

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Twan,

Is het alleen een winkeltje voor WW of mag mijn flesje Jan de Wandelaar daar ook bij? Kan ik hem gelijk doorverwijzen naar jullie. Nee aan deze deur wordt jij niet gekocht, probeer Twan en Angel's winkeltje maar eens!

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan,

Wie zegt dat dit forum niet handig is voor alles in het gevecht tegen en zelfs hardlopen valt daar onder.
Ga gelijk kijken voordat mijn bakkie weer bevangen wordt door de hitte, hier is het trouwens donker en drukkend. Het heeft gisterennacht wel geregend, natuurlijk nadat ik met de emmers water heb lopen sjouwen. Heb wel eens het idee dat ik van boven uit uitgelachen wordt:huh:

Dank je wel,

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan mogen mijn flessen witte port ook vast wel in dat winkeltje komen te staan. Ik heb er toch aardig wat uitgespaard de afgelopen 4 maanden.

Anjo, wat zeg je dat mooooooi.. je kinderen nieuwe herinneringen schenken!! wauw! Vandaag dus alle kids over de vloer! wat leuk! en dit keer met een nuchtere mamma! Dat wordt vast een heel mooie avond! en ook een mooie herinnering voor jezelf!

soms is iemand in huis hebben wel een stimulans denk ik, al kan het ook net zo goed een stimulans tot drinken zijn als het niet lekker zit.

Okee, nou genoeg geforumt, ik moet nog aan het werk en de zeedamp begint hier heerlijk over de stad neer te dalen, frisse lucht dus!! frisgewassen en getraind lijf.. ik ga er tegenaan!!

bedankt allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Jouw gevoel dat je van boven wordt uitgelachen doet me denken aan stuk in een boek wat ik ooit las, (ik weet niet meer van wie). De hele context is me ook ontgaan, dus ik moet parafraseren:

Man heeft alles verloren...
Vrouw, kinderen, huis, baan.
Hij loopt in een enorme storbui te dwalen, terwijl het ook nog ontzettend begint te onweren.
Hij valt op zijn knieën, heft zijn handen ten hemel en roept:
"What's your problem with me?!!!"
Waarna er een donderstem uit de hemel zegt:
"I don't know, but there's something about you that just pisses me off..."

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok luitjes,ik zit dus inderdaad dieper dan ik het liefst zou willen toegeven.
Omdat ik vind(terecht of onterecht?)dat de aandacht wel eens naar anderen mag gaan.
Moet-vind ik een rotwoord.

Ik heb wel steun gevonden in muziek waar ik zo van hou.
Maar besef nu helaas dat ik niet meer weet hoe verder.
Ja,het klopt.Ik heb 2 biertjes gedronken.En daar ben ik echt heus
niet trots op.
In tegendeel,er is niet meer en ik zorg er als een leeuwin voor dat mijn
vriend niet bijhaalt.Overigens is mijn gedrag qua alcohol niet zijn schuld hoor.
Alleen mijn eigen schuld.Ach,heb ik het over schuld;verdorie we zijn hier
verdorie(mag dat?)met veel gevoelige mensen met problemen!
En dat trek ik me zo enorm aan.
Nu zie ik zelf even niet meer de uitweg.en weet je dat is doodsbenauwend.
Zo eng.
Ik vind het zelf wel ok dat ik mijn grote broer heb gebeld.

Excuses en veeel liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lola,
Val jezelf niet te hard vanwege de 2 biertjes, schuldig voelen heb je helemaal niets aan.
Blijf wel vechten als een leeuwin, je hebt de laatste weken laten zien dat je DAT kan !!
Het is heel begrijpelijk dat je het nu moeilijk hebt, je hebt zoveel voor je vriend en jezelf geknokt, je bent msschien wel heel erg moe, de rek is er even uit.
Probeer je zinnen te verzetten, lopen in de keiharde regen, als een kind springen in de plassen?
Hier komt het nu met bakken uit de hemel.
Geen excuses hier als het even niet zo goed gaat. Dat is echt niet nodig, je doet jezelf ermee tekort.
Ik weet niet goed wat ik kan zeggen om je op te beuren. Je schrijft zelf dat je niet gaat opgeven !!
Dat zal je ook lukken meissie
Sterkte en liefs
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...