Spring naar bijdragen

Maandag 24 juli

Twan

Aanbevolen berichten

Hallo Boppers,

Maandag heeft de zon de regie weer helemaal in handen en blijft het overal droog . Verder komt er een zwakke noordwestenwind te staan waardoor het aan het strand met maximaal 26° nog aangenaam is. Landinwaarts gaat het kwik weer richting de 30°. In de avond en nacht is het rustige en helder. Het koelt langzaam af naar 15° in het noordoosten tot 18° elders. Dinsdag gaat de zon weer voluit schijnen en ook dan blijft het overal droog. Er komt een zwakke oostenwind te staan waarmee opnieuw zeer warme lucht wordt aangevoerd. De temperatuur loopt dan ook vrijwel overal op naar 30° en op sommige plaatsen tot wel 34°. Er volgt dan weer een superwarme avond met nachttemperaturen die aan en boven de 20° blijven steken.

De temperatuur van het zeewater ligt tussen de 19 en 20°.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 68
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Live Twan,iets beter gelukkig!!De wanhoop heeft niet meer de overhand.Nee,nu
toch weer meer de strijdlust!Gister was gister en vandaag dus wasdag!;)
Geintje.Ik was als er voldoende was is om dat machientje mee te vullen.

Oh,ja je vraag over de muziek!
Poeh,joh dat is zeer gevarieerd.Ik kan zeer genieten van Chopin en Beethoven.
Maar ook van Jimi Hendrix.Pink Floyd,Guano Apes,the Stooges tot Boudewijn de Groot.
Het is allemaal heel bewust maar zeer gevarieerd.
Vab blues,harde metal,punk,ballads tot klassiek.Ik heb alleen zeer weinig met house!

Liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn om te horen dat je met een portie vechtlust bent opgestaan!
Ik was zo benieuwd omdat ik ook zo gek ben op muziek en omdat muziek bij mij altijd meteen naar m'n ruggemerg gaat, meer dan wat dan ook. Ik heb van die platen die ik bijvoorbeeld al jaren niet gehoord heb, en als ik ze dan weer eens hoor ben ik meteen weer terug bij de tijd waarin ik het voor het eerst hoorde, met het gevoel van die tijd erbij. Heb dat verder alleen met sommige geuren. (Je weet het wel: pasgemaaid gras = vreselijke sportdag op school).

Boudewijn de Groot heeft met gemak de mooiste Nederlandstalige stem. Krijg meteen kippenvel als ik hem hoor. De rest is van voor mijn tijd (ken het wel, maar niet bewust). En bij de klassiekers staat bij mij Bach nog steeds bovenaan, met ergens vlak daaronder Messiaen.

Liefs,
Twan

toegevoegd: Ja, Paskal Jacobsen van Blöff heeft ook een wereldstem! Ken je Antony and the Johnsons trouwens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeer veel herkenning bij hoe jij muziek ervaart.Bij mij gaat het ook zo diep.

En de stem van Paskal raakt me op de een of andere manier erg.Zo wars van alle franjes en puur,mooi!

Die band die jij noemde ken ik (nog) niet.Maar hé,dat kan ik wel uitzoeken.

Ik merk wel dat ik door veel omgang met stukken odere muziekliefhebbers
erg veel waardering heb voor de zogenaamde"voor mijn tijd"muziek.
Vanaf de jaren 60 begint de muziekkennis bij mij.
Tot nu-helaas is wat nu vaak hoor voor mij wat slapjes.Tuurlijk wel genoeg
uitzonderingen maar ik kan daarvoor niet naar de Box-MTV-TMF.
Wel tuner(radio zeg maar).

En dit studentenkeetje is halfvol alleen al met cd,s,oude cassettebandjes
en zelf samen gesprokkelde LPs.

Zo erg is het met mij.De liefde voor muziek heeft mij en mijn vriend
samengebracht.

Liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Twan, ik had je gemist als onze Erwin Krol;) gelukkig ben je er weer. Jeminee wasdag, 1e rondje hangt, al een rondje gestreken in de kast, nou je ziet t, ik doe weer volledig aan het stereotiepe huisvrouwen beeld:D

Mijn music The Stones, David Bowie, uiteraard Boudewijn de Groot en Blof, Dire Straits, Barbera Streisand, Bruce Springsteen, Kate Meluwa, Vivaldi, Peer Gynt, U2, Red Hot S Peppers, dus echt wel diverse stroming en als jeugdsentiment The Doors.Dat was de muziek van mijn man en mij toen we elkaar leerde kennen echt helemaal grijs gedraaid.

Wat je zegt is zo waar Twan, ik hoef die muziek maar te horen en ik schiet zo 25-30 terug in de tijd. Geuren hebben dat ook, zo'n warme lome zwoele zomerdag, dan zit ik gelijk weer op Oostvoorne als kind, na het strand een patatje, badstof truitje aan omdat je rillerig was van het verbranden, in de auto naar huis. Het waren van die lange eindeloze zomers, in de ogen van een kind van 6-7 jaar.

liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh oh oh ohoo little china girl:moon:
Oh oh oh ohoo little china girl:moon:

:moon:I could escape this feeling, with my china girl
I feel a wreck without my, little china girl
I hear her heart beating, loud as thunder:moon:
Saw the stars crashing:moon:
:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lola meis,

Ben blij te lezen dat het beter met je gaat en dat de strijdlust weer naar boven komt. Vasthouden zo.

Je bent inderdaad nooit te oud voor de muziek van de 60-er en 70-er jaren, dat zie ik aan mijn oudste dochter. Die is vanaf haar 15e helemaal gek van die muziek, we moeten dan ook altijd op haar kamer kijken waar de cd's zijn:)

Ga jij lekker afwassen dan ga ik weer op naar het werk,nog 3 dagen, zit heeeeeelllllleeeeeeemaal niet af te tellen hoor ben je gek.

liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig vind ik dat, dat geuren zoveel kunnen oproepen. Geloof ook in geurentherapie. Zou dat trouwens ook niets iets voor ons zijnB)

Dan denk ik aan de geur van [ff vies praatje] braaksel, hoofdpijn, zwetende alcoholnachten, dan hoef je volgens mij echt geen druppel meer.

Wat denk je zou dat een gat in de markt zijn;)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve \Cgirl,

bedankt nog meid!!
En ik kan het even niet laten maar ook in mijn collectie staat uiteraard David Bowie RedHCP
en ook Stones en de Doors en.........Maar als ik alles ga opnoemen dan zit ik hier vanavond nog.

Knuffels en liefs voor jullie en allen

Lola lolololo lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze weerman had gelijk, ik ben net gaan zitten op een leren stoel die in de zon staat. heeeet.

Lola, Fijn dat het weer beter met je gaat, ik ben ook fan van Pink Floyd maar niet van het broegere werk zo na 1979. Heb het geluk gehad een paar van hun concerten te hebben mogen bezoeken.
Dat waren echte belevenissen! En de teksten zijn zo sterk.
Voor de rest ben ik een beetje een allesvreter. Met betrekking tot alcohol en zo zijn er een paar liedjes van Robbie Williams waar ik wel wat mee heb. Er is er een die heet revultion, en die troost me wel eens als ik denk dat ik het niet ga redden.
Het liedje Moonriver gezongen door Audrey Hepburn vind ik zo lief en The book of love van Peter Gabriel
is ook zo'n liedje dat me erg raakt. Dido, Tiesto, Zucchero, U2. En sinds kort dan ook De Dijk.

En het is waar, liedjes en geuren brengen herinneringen tot leven of vesterken gevoelens. Toen ik in het buitenland woonde speelde ik vaak Dire Straits; Brothers in Arms
"These mistcovered mountans are a home now for me
but my home is the low land and always will be.."

Over herinneringen gesproken wat denk je van een miniversie van je eigen kind? Ik had oud brood verzameld en we zijn met zijn tweetjes de eendjes gaan voeren en daarna zijn we gaan fietsen naar mijn moeder waar ook een boel klein grut was. Ze heeft genoten en ik ook. Zo dat blonde bolletje voor me op de fiets, het had 1979 kunnen zijn. Het mocht van dochter 1 bij God's gratie.
Zonder enige twijfel heb ik mijn kinderen met mijn drinken pijn gedaan maar ik ben pas heel laat begonnen toen dochter 1 al 12 was en ik dronk bijna altijd alleen, dan trok ik me terug.
Dus hoe begrijpelijk ik het ook vind, het doet wel pijn als je bijna moet smeken om met je kleindochter eendjes te mogen gaan voeren.
Zij is dan ook de enige, anderen behandelen me alsof ik een echt mens ben en hebben geen problemen er mee als ik babysit of er op uit trek met hun kroost.
Never mind, het was leuk en het is erg jammer dat ze vandaag weer weg zijn.

Ik wens iedereen een hele prettige dag toe!

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allen en de nu ingelogden,

hoe gaat ie luitjes?

Ik vind het echt ok dat Tactus meekijkt maar het houdt me ook soms tegen.
Op de ene of andere manier durf ik me dan minder bloot te geven.Figuurlijk
lieverds.

Anjo,ik kreeg toen ik jouw bericht las op het forum wel een traan in mijn ogen.
Dat is mens zijn hè!

Liefs Lola:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ook heb ik een rotgevoel dat ik gister met 2 biertjes op toch op het forum
gegeaan ben.Want bij de mededelingen staat een bericht van Tactus dat ik zeer op mezelf
betrek.Niet dat ik gister echt onder invloed was hoor.Maar toch een schuldgevoel erbij.

Excuses aan allen.

Met veel liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lola,

Ik begrijp je reactie, maar ik zou het juist toejuichen als Tactus de hele dag mee zou kijken, of in ieder geval ingelogd zou staan.

Misschien is dat een manier om mensen te weerhouden onder verschillende aliassen in te loggen en onrust te stoken op een forum waar geborgenheid en veiligheid een eerste vereiste is.

Gelukkig houdt het je alleen figuurlijk tegen Lola.
Ah toe, trek nog eens wat uit! :)

toegevoegd:

zag je laatste bericht later, Lola.
Ik denk echt niet dat dat betrekking op jou had meid...
Bovendien logde je in om het erover te hebben, dat lijkt me alleszins gerechtvaardigd.
Ik denk dat het ging over (dronken) ruzie maken met elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Twan,ik denk dat je wel gelijk hebt hoor!
En natuurlijk moet Tactus hier een vinger aan de pols houden!Het
is wel weer gebleken dat dat hard nodig is.

En dronken raak ik dit forum met geen vingertopje of stukje lange nagel aan.

Dus misschien maak ik me weer veel te druk.En leg schuld bij mezelf neer.
Tactus ik weet dat jullie nu ook meekijken maar echt;bijna iedereen hier heeft
het beste met elkaar voor!

Bedankt en liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veiligheid en geborgenheid hier.Heerlijk en oh zo belangrijk.
Ik spreek alleen voor mezelf hoor maar ik kan me voorstellen dat dat voor velen
hier belangrijk is!!

En wat:moon:
van David Bowie is Space Oddity mijn favoriete nummer.Tja,
ik weet gewoon niet hoe op te houden over muziek.

Allen XXX Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...