Spring naar bijdragen

Lola la-la-la-la Lola

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 64
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ha die Kaab,

Van harte jongen, ga ervoor. Neem in stijl afscheid dus zoek een goede wijn uit en neem een glas van mij. Even voor de duidelijkheid aan iedereen op het forum: ik ga A niet promoten maar als je toch moet/ wil gaan stoppen doe je dat wel in stijl. Dus je laatste glas breng dan een toast uit op jezelf en op het succesvol verlopen van je internetbehandeling.

Succes :present: CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Kaab,

Van harte jongen, ga ervoor. Neem in stijl afscheid dus zoek een goede wijn uit en neem een glas van mij. Even voor de duidelijkheid aan iedereen op het forum: ik ga A niet promoten maar als je toch moet/ wil gaan stoppen doe je dat wel in stijl. Dus je laatste glas breng dan een toast uit op jezelf en op het succesvol verlopen van je internetbehandeling.

Succes :present: CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar Basha,

's ochtends denken dat je niet meer gaat drinken en 's middags in je oude patroon vervallen. Dat is de gewoonte die je jezelf hebt aangeleerd maar ook weer kan afleren.

Ik dacht ook altijd dat ik rustig werd van een wijntje (of twee, drie, vier, vijf, zes, zeven) maar wat achteraf is gebleken dat ik nu ik nuchter ben pas eindelijk innerlijk rustig ben. Niet meer 's ochtends als eerste in de koelkast kijken of er voor de middag genoeg wijn koud ligt. Zoniet dan eerst uit het werk naar de supermarkt om eea in te slaan. Het zal je verbazen dit te lezen maar het is echt zo. Zelfs mijn omgeving zegt dat ik niet meer zo gehaast en gestresst overkom.

Als ik nu uit mijn werk kom begin ik gelijk met koken. Soms ook erg uitgebreid want dat is een zeer goede afleiding. Je moet patronen zien te doorbreken en associaties zien weg te nemen.

Angel3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Basha,

Welkom op het forum, hier vindt je allemaal lotgenoten die elkaar ondersteunen in moeilijke tijden en ook nog leuke dingen met elkaar delen.

Ik ben hier in ieder geval goed opgevangen en heb er goede contacten aan over gehouden. Zelf ben ik gestart met de internetbehandeling, ga jij daar ook mee starten? Kan het je aanraden.

Kun je ook wat meer over je situatie vertellen, dat maakt het voor mij/ ons ook makkelijker om te reageren.

Suc6 CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat wil ik ook zo graag, Angel, maar koken zonder wijn?? Lijkt me niets!
Maar dat is dus ook een patroon, moeilijk hoor! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Lukt eigenlijk nu al, na je berichtje, Angel, zet me tot nadenken.
Bedankt voor je steunende bericht, zie wel dat ik nog een lange weg te gaan heb...
liefs, basha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Angel,

Zo herkenbaar wat je schrijft. Ook ik ging 's morgens in de koelkast kijken of er voldoende wijn stond en uit mijn werk naar Appie. Nu dus al 2 hele weken niet meer, moeten ze volgens mij ook in de omzet merken;) Kocht niet alleen wijn maar ook nog een heleboel andere dingen. Hou zo wel geld over. En ja het leven is veel rustiger zo dan voorheen. Ben jij ook actiever en alerter dan daarvoor?

liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ik kookte ook altijd met een fles wijn naast mij! Tegen de tijd dat het eten klaar was had ik al geen trek meer. En was het vaak nog aangebrand of verknalt ook.

Tuurlijk is de weg nog lang maar je kunt bijvoorbeeld wel wat minder zijpaden inslaan om het jezelf wat makkelijker te maken. Geloof me als je het echt achter je keuze staat om te stoppen en dit ook bewust besluit dan lukt het ook. Is ook de eerste stap bij de AA. Als je er niet echt achter staat dan is het bijna onmogelijk om te willen stoppen met drinken. Dan blijft dat mannetje constant op je schouder schreeuwen om alcohol.

Heel veel succes en de mensen hier hebben genoeg nuttige tips waar je echt wat mee kunt.

Angel6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi CG!!!!
Ik vind je reactie erg fijn!!!
Je begrip geeft mij moed en ook de motivatie op het forum door te gaan.
Je hebt mij de laatste weken ook anders meegemaakt!!!
Eufoor, cynisch, teleurgesteld met de gevolgen van dien!!! Dronken op dit forum!!!
Ik was bang het n beetje verbruit te hebben.
Het tegendeel blijkt waar!!!!
Maar ik doe het "MY WAY"!!!!
En heb vertrouwen in de toekomst!!!
Ga nu maar wel slapen!!
Morgen weer fris & fruitig werken!!!!
Ciao!!!
Kaab.

PS!! Anjo:
We'll meet again........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een goeie berichten allemaal weer! En ik kan helemaal beamen dat als je eenmaal een tijdje nuchter bent en het patroon gaat doorbreken, dat je je vanzelf evenwichtiger gaat voelen, niet meer van coma naar kater. Voor mij was dat de grootste ontdekking, geen conflicten en ergernissen meer op mijn werk, ik kan veel meer hebben als ik nuchter ben, als ik een kater heb ben ik niet te genieten, labiel, depressief, kort lontje, snel geergerd en snauwerig, jankerig, negatief, boos, en dat met een toch al niet al te stabiele persoonlijkheid is vragen om moeilijkheden.. dus dan liep iets weer hoog op, en smeet ik de deur dicht op mijn werk met de mededeling dat ik nooooooooit meer terug zou komen... zoop veel in de tijd dat ik dan thuis was tot ik weer tot bedaren kwam... om een paar weken daarna weer met hangende pootjes terug te komen, gelukkig kan dat ook op het project waar ik werk... maar leuk is het niet.

Mijn eerste AdB plan was dan ook om voorlopig niet te drinken de avonden voordat ik moet werken en dat heeft ervoor gezorgd dat ik voor mijn medecollega's een stuk beter te pruimen werd en voor mezelf ook. Milder, rustiger, evenwichtiger. Dat was voor ik tactus ging doen.. alleen die overige avonden ging ik het inhalen en mijn vrije dagen waren dan ook om door het putje te spoelen zo vervelend. Door Tactus heb ik zeker een week of 8/9 totaal niet gedronken, maar toen spanningen opliepen en tijdens mijn vakantiedagen is het er weer in gaan sluipen. Lekker even niets voelen en de controle lekker laten varen.. alleen zijn de dalen daarna weer dieper en dat is het eigenlijk niet waard.

Nu ben ik ontzettend aan het nadenken en afwegen hoe ik het verder wil. Ik drink iig niet meer of weinig in gezelschap, hoogstens 1 a 2 glaasjes maar liever niks. Alleen aan het einde van mijn 3 ochtendjes werken als het druk geweest is is het zo moeilijk te weerstaan, of als er op die dag net even teveel gebeurd en ik gewoon te veel wil doen wat niet lukt... dan is het zo moeilijk om mezelf te overtuigen dat ik iets anders moet verzinnen dan die fles port te gaan halen en de boel lekker de boel te laten.

Maar de eerste stap die je moet nemen in dit hele proces, is de beslissing om niet (meer) te drinken en die moet je zelf maken. Hoe het leven is als je drinkt, dat ken je maar al te goed, dus zie het als een ontdekkingstocht naar jezelf, wie je bent zonder alcohol en hoe je leven eruit ziet als je niet drinkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, misschien ben ik wel helemaal vreemd of misschien ontzettend over verhit dat kan natuurlijk ook.
Als ik met iemand kennismaak, dan stel ik me netjes voor en leer de mensen eerst wat beter kennen
voordat ik opmerkingen ga maken over hun meubelen.
En ja, misschien was het gepaster geweest als ik nu netjes mijn mond hield maar even niet meer.
Ik ben namelijk moe, moe van al het gekibbel, moe om het van alle kanten te bekijken en geen kant te kiezen zodat dit forum is en blijft wat het was. Ik ben moe om alle nieuwelingen welkom te heten en met ze in gesprek te gaan om ze vervolgens weer met de noorderzon te zien vertrekken. En laten we wel zijn die zitten niet thuis alcohol de baas te zijn. Dat trek ik me aan. Mijn probleem dat weet ik.
Meer dan iets anders wil ik dat de nieuwelingen vinden wat ik hier 3 maanden geleden vond, namelijk steun, begrip en humor.
Dit forum werkt op de oppervlakte maar zeer zeker ook in de pb'tjes, iemand die het dus van de buitenkant leest ziet dus maar het topje van de ijsberg.

Dus Bascha, ik moet helemaal niets. Ik sta volledig in mijn recht om op te merken dat ik het niet prettig vind dat iemand in haar tweede berichtje gaat katten. En dat hoef ik niet te respecteren. En dat doe ik dus ook niet. Je hebt je jas nog niet uit!

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes, yes, yes... Kaab,

Wat fantastisch dat je zo'n tijd hebt kunnen droogstaan, terwijl de internetbehandeling nog niet eens was begonnen. Echt super!

Ik zit hier met het angstzweet, de zware teleurstelling in mezelf en een grote dosis boosheid op mezelf achter m'n pc. M'n twee weken vakantie zitten er bijna op en ik had me zo voorgenomen om een goede start mbt ADB tijdens deze vakantie te maken. Helaas heb ik misschien hooguit een dag of twee matig gedronken. Vanaf maandag draai ik weer mee in de malle molen van allerlei verplichtingen. Morgenavond krijg ik visite, dus ik hoop dat zaterdag m'n omslagdag kan worden. Ik check de ADB-site elke dag om te zien of er een plekje vrij is en wacht geduldig af. Jou wens ik in ieder geval heel veel succes en ik geloof er heilig in dat jij het gaat redden, omdat je op eigen kracht al zoveel hebt kunnen bereiken. Petje af...

Tapas, ik leef met je mee, want ik ben jarenlang de weg kwijt geweest en werk eigenlijk pas weer sinds een jaar of vijf. De liefde voor A heb ik jammer genoeg nog steeds niet kunnen loslaten en de laatste maanden begint het me weer enorm op te breken. Ik moet dus een uitweg zien te vinden om volledig te stoppen met A. Ik heb jarenlang geprobeerd de controle over m'n drankmisbruik te krijgen, maar die illusie kan ik achter me laten. Ik kan simpelweg niet een beetje drinken; het is alles of niets. Voor wat betreft onze "maatschappijn": als zoveel mensen blijven stemmen op het CDA en de VVD, kunnen we 't wel schudden met een sociaal Nederland! Een bevolking krijgt de regering die ze verdient.

Anjo, ik ben nog maar een jonkie op het forum (heerlijk dat ik dat met m'n bijna 52jr nog een keertje kan zeggen), maar mijn wenkbrauwen schoten ook omhoog. Mag ik wel zeggen, dat ik vind dat je goed voor jezelf móét zijn? Bij dezen geef ik je een ontspannende digimassage... Zzzzzz... zzzzz...

Liefs en inzicht voor iedereen (incl. mezelf),
Zilverlijntje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...