tapas Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 Ach het verouderingsleed.. en het schoonheidsideaal... pffffff.. wat laten we ons daarmee toch gek maken he! Ik ben niet knap maar inmiddels wel redelijk tevreden, maarja als er ook zomaar eens 16 kilo af is dan mag dat ook wel.... en tja, met 43 moet ik ook niet meer teveel verwachten.Zo, ik ben ook de dag weer doorgekomen en heb mezelf en de hond getrakteerd op een fietstocht naar een heerlijk bos hier in de buurt en een lekkere lange wandeling... Angel, je hebt helemaal gelijk hoor, je mag me hartstikke uitfoeteren, het was gewoon echt een stomme actie en de afstraffing daarvan moet ik maar eens heeeeeeel goed in mijn kop vastzetten.. gewoon uitprinten en ergens ophangen... Ik heb iig weer even alle nadelen ervan ondervonden... en de blauwe plekken zie en voel ik ook nog, is ook een goeie herinnering aan deze misser..Vandaag bij de Hema een ligstoel gekocht voor op mijn balcon, kon ik tenminste zielig liggen te zijn in de zon.. en word je er ook nog bruin bij, vond ik wel weer slim van mezelf.Anjo, ik ken het, die koopziekte, al is het niet in die mate.. maar heb ook ongeveer 50 a 60 euro per week. Als ik echt de kledingkoopkriebels heb ga ik dus naar de kringloopwinkel.. dat scheelt ongeveer 90% in de prijs. Ik heb nu weer een stoot kadobonnen verdiend met een website dus nu is winkelen weer even feest.. maar ik moet me inhouden want die bonnen wil ik eigenlijk gebruiken voor muurverf en een nieuwe vloer... wat goed trouwens dat je nog een strip vond pffffff... dan heeft rommelig zijn toch nog zijn voordelen hihiTwan.. doe je doggydance?.. een puberende jachthond, dat is idd feest zeg! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 29 juli 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 Ik was een paar weken geleden begonnen met het boek van James Fry, In Duizend Stukjes. Was maar tot de eerste twee hoofdstukken gekomen en vond het eigenlijk niets. Vandaag het weer opgepakt en merk dat de tranen soms gewoon stilletjes van mijn kin druipen. Ik heb nog nooit iets gelezen dat zo duidelijk verteld wat verslaving is. Er zit in een steen in mijn maag, en nee het is niet mijn eenpansgerecht. Ik zou het aan de mensen die om mij geven willen geven en ze vertellen om het te lezenomdat het zo veel duidelijker verteld wat het is dan ik ooit zou kunnen. Tegelijkertijd zal ik dat nooit doen want het is te hard en wat moeten ze met die informatie? Natuurlijk zie ik wel dat sommige dingen zijn "opgeleukt" maar de basis is waar. Dat kan alleen maar door iemand die er "geweest" is geschreven zijn. Zijn woede is zo herkenbaar. Zijn verzet tegen het 12 stappen plan ook. En de behandeling alsof je het IQ hebt van 60 ook. Hoe vaak ik niet gezucht heb dat ik een alcoholist ben maar niet dom....Ben blij dat ik dus echt niet de enige ben die dat zo voelde.En nee Angel, ik heb niets tegen de AA. Ik denk dat ze veel nuttige en ware dingen beweren en een heleboel mensen helpen. Het werkt een beetje zoals dit forum, alleen heb je hier meer afstand en dat is iets dat ik zeer op prijs stel.Ik weet dat meer mensen dit boek hebben gelezen. Had het op jullie ook dit effect? En waarom is het zo beroerd vertaald?Een absolute aanrader maar houd je doos zakdoekjes bij de hand.liefsAnjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 He Anjo,Ik had er al over gelezen en gehoord. Misschien bestel ik het ook wel... Want ik herken die rebellie van 'Gatver, ik ben wel verslaafd maar NIET DOM! Integendeel zelfs...'Anjo, draagt het ook iets bij? Ik bedoel: wil je nog sterker in je schoenen staan daarna en nog meer de moed opbrengen om te stoppen?En tja, slechte vertalingen... Breek me daar vooral de bek niet over open. Misschien moeten uitgeverijen maar eens beter gaan betalen en redacteurs in dienst nemen die weten waar ze mee bezig zijn...Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 Hallo Allemaal,Het gerecht waar jullie het over hebben eten wij hier ook eens per week en staat bij ons bekend als "Alles uit de Koelkast met Knoflook". Vooral bedoeld om niet van die verschikkelijke mensen te zijn die dingen onaangebroken weggooien omdat ze te lui waren om te koken met wat er in huis was. Andere favoriet is knoflooksoep met geroosterd oud brood. Recept op aanvraag...btw: Ons hondje heeft (net als wij) geen voorliefde voor SM, zo hebben we haar niet opgevoed...trouwens, ik ben die afko hier al zo vaak tegen gekomen ( idd ) maar weet niet wat het betekent? Stom waarschijnlijk, maar ja... In deze dagen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erica Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 zit hier achter (of eigenlijk vóór) mijn pc te watertanden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 Hoi Twan,In de winter maak ik er gewoon 'hutspot' van. Gewoon alles bij elkaar en dan groentebouillon erbij.Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 Hmmm...Was het maar vast winter.edit: ik bedoel de afkorting idd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 Hmmmmmm,SM, wat zou dat kunnen zijn?Smullen Maar!Smakken Mag?Smikkelen Moet?Erica???Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 Daar zeg je me wat, Twan!Hoef ik geen plafondventilator meer te hebben.En als alles goed gaat komen ze in oktober eindelijk CV installeren.Pfff, het-land-dat-ik-niet-wil-noemen moet vooral zo doorgaan. Kan ik ze niet eens BETALEN!!!FranEdit: de verwarming bedoel ik... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 idd is volgens mij inderdaadMaar er is er eentje die ik nooit begrepen heb, en daar kan ik nu niet eens opkomen!Korsakov. Zucht.En wat is cq?Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 HmEr loopt nu het één en ander door elkaar.Daar hou ik niet van. Ik bedoelde te vragen naar de betekenis van de afkorting 'idd'.Die kom ik hier weleens tegen en ik weet niet wat ermee bedoeld wordt.SM betekent gewoon Stedelijk Museum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 C.q. staat voor casu quo, wat in een letterlijke vertaling uit het Latijn 'in welk geval' betekent. In modern Nederlands zouden we zeggen: 'als dat geval zich voordoet'. Bij het gebruik van c.q.wordt er dus van uitgegaan dat in een eerder stadium een keuze is bepaald. C.q. geeft bovendien een volgorde aan: pas als het ene niet mogelijk is, gebeurt het andere. Als ergens staat 'A c.q. B wordt aansprakelijk geacht voor ...', betekent dit: 'A of - voor het geval dat A niet aan de orde is - B wordt aansprakelijk geacht voor ...' In de volgende zinnen wordt c.q. ten onrechte gebruikt (het juiste alternatief staat er tussen haakjes achter). Wilt u de grote c.q. de kleine fles? (of, dan wel) Zij hield van limonade c.q. Crystal Clear. (vooral van) Hij handelde in Lada's en Mazda's, die hij via Groningen c.q. Rotterdam betrok. (respectievelijk) De afkorting is goed gebruikt in: De directeur c.q. de secretaris kan het contract ondertekenen. Dit zouden we kunnen herschrijven tot: De directeur of - als de directeur afwezig is - de secretaris kan het contract ondertekenen.edit: vieze woorden verwijderd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 Bedankt, doctorandus Twan!Ben je er zeker van dat jij niet mijn pseudolover bent? Die zou net dezelfde uitleg geven... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 Ik kan mij geheel niet vinden in het beeld als zou ik Uw pseudolover zijn.ach, een beetje van Google en een beetje van mezelf... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 En zou idd dan inderdaad kunnen zijn? Want daar heb je over gelezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 Ow! Ik weet het weer!!!!Wat betekent in godsnaam oid?OID Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 Nou, het duurde even, maar ik heb hem gevonden op:www.smstaal.nlidd = inderdaad inderdaad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 OID = of iets dergelijks(of iets dergelijks) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 Bedankt!Dat vraag ik me al een hele tijd af.Foei voor mezelf!Nu ja, liever lui dan moe zeker? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 LMD Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 Bedoel je niet LLDM? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 LMD = Lijkt me duidelijkbron: www.smstaal.nl Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 MOBIO Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 BBR Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 BTTP, voor we een berisping krijgen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden