Spring naar bijdragen

Vrijdag 4 augustus


Twan

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 51
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fran,

In hoestsiroop zit vaak alcohol dus toch maar even checken voordat je morgen weer een lepel vol neemt.

Voor de rest niet panieken, een maatglas alcohol duurt ongeveer anderhalf uur voordat het uit je lichaam is. De reden dat ze 24 uur geen alcohol voordat je Antabus mag nemen is omdat bij velen van ons de lever al jaren overuren draait dus misschien niet meer zo snel werkt.
Zelf ben ik wel eens onpasselijk geworden na het eten van taart. Er zat kirsch in, was een beetje dom van me. Het is even wennen dat je labels even checkt.
Zat vanavond te praten met iemand die werkt voor een sigarettenfabrikant, blijkt dat er ook alcohol in je peuk zit. Waar zit het goedje niet in? En nee, je kunt rustig blijven roken. Ik paf echt veel en heb nog nimmer ooit een reactie gehad van roken of parfum.

Anna, ik hoef niets te zeggen toch? Ik ga de laatste maand te vaak op mijn plaat. Heb ooit zonder enige pijn of moeite bijna een jaar droog gestaan en de eerste 6 a 7 weken deed ik ook fluitend.
Gewoon door blijven gaan, telkens opnieuw. Ik heb zelf ook last van het gevoel dat ik absoluut ongeloofwaardig ben en toch weet ik, geloof ik dat ik het kan. Niet altijd en niet elke dag (geloof ik dat) maar de sleutel ligt in het blijven proberen.
Als je een trui breit en je laat een steek vallen dan haal je toch ook niet heel de trui uit? Dan haal je de steek op en ga gewoon door met breien. Totdat al de gebreide pennen een trui zijn.

Ik heb vanavond in een deuk gelegen, ik versta geen woord van het plaatselijke dialect maar dat hoeft ook niet om te begrijpen dat het lachwekkend was. Mijn broer(tje) ook niet maar dat houd hem niet tegen om volop mee te doen. Toen op mijn fiets terug en ik weet dat het nergens in Nederland echt donker meer is maar het leek er verrekte veel op. Die dijk is donker, zo donker dat het magere lichtje van mijn fiets echt niets hielp. En voordat ik het wist was ik weer 14 en deden mijn benen precies wat ze moesten doen en pompte mijn longen gewoon zuurstof zoals ze toen deden voordat ik de peuk had ontdekt. En dan vallen de jaren gewoon weg. Wat een lekker gevoel. Vreemd ook, vanmorgen lag ik nog in de vernieling en vanavond fietste ik gewoon even snel als toen ik 14 was. Geen jaren van auto's, drank en sigaretten. 5 kilometer in 7 minuten. Net als vroeger.

Slaap lekker.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...