Spring naar bijdragen

knuffie is al heel wat beter en klaar voor het opnieuw onveilig maken van het forum, hihi!!


knuffie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 157
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Anna ik ben niet echt ziek maar stond vanmorgen met hoofdpijn op en ging er mee naar bed
Als er sneeuw in de lucht zit heb ik pijn in mijn hoofd.

Nog iets over ouders, ik kan er langzamerhand een boek over schrijven, want ik was ook zo.n ouder.,
Mijn schoonzusjes vertelden regelmatig dat er in ons huis geen liefde was.
En dat klopt, want ik wist niet wat liefde was.
Ik was in de war met sex, ik dacht dat sex liefde was.
Maar veel later besefte ik dat sex een van de vele vormen (de hoogste vorm van liefde)is maar meer met respect en houden van te maken heeft, dan met een leuk snoetje of een lekkere kont.

Liefde is er of is er niet.
Je bent liefde of je bent het niet.
Niet te verwarren met voorwaardelijke liefde, daarvan liep bij ons de emmer over.

Zoals Ziza zegt gaat het niet om schuld, maar ik denk d een en ander te maken heeft met het nemen van verantwoordelijkheid.
Om mijn verleden te verwerken heb ik mijn ouders eerst van hun voetstuk moeten halen.
Voor mij waren deze mensen mijn enige houvast daar hadden ze wel voor gezorgd.
Ouders zijn geen heiligen maar gewoon mensen die fouten kunnen maken.
En als ouders je leren dat je de wereld alleen maar kunt veroveren door te manipuleren, je dwingen oneerlijk te zijn, je constant kwetsen en doodzwijgen, je in de steek laten, je op allerlei manieren laten merken dat je jou ontluikende emoties niet mag hebben..mag je kwaad op hen zijn.
Je mag er kwaad op worden, dat is goed voor het verwerkingsproces.
Ik had zelfs een taal bedacht die mij onkwetsbaar maakte, ik was onbereikbaar voor anderen onbereikbaar geworden, omdat ik met zoveel pijn uit mijn jeugt niet kon leven.
Een manier om deze pijn te verwerken kende ik niet.

Ik blijf wel zelf verantwoordelijk voor de te grote hoeveelheid drank die ik naar binnen heb gegoten.

Mijn ouders waren niet gelukkig met elkaar vergaten te praten, nooit werd iets uitgesproken maar bleef hangen in een spanningsveld wat ik vroeger wel voelde maar als kind de vinger niet op kon leggen.
Nu ik mijn verleden heb verwerkt en mijn gemis ben tegen gekomen en weet waarin ik ben te kort geschoten in de opvoeding naar mijn kinderen toe ben ik weleens bang geweest dat ook zij in hun leven evenals ik daardoor, diep ongelukkig zouden worden.

Maar Anna...dat is niet zo omdat ik de vrouw van mijn zoon in een gesprek hoor vertellen over haar eerste liefdeloze huwelijk om vervolgens samen met mijn zoon wel in goede harmonie te kunnen samen leven en spreekt over mijn zoon als over een liefdevol mens.

Mocht één van mijn kinderen in de problemen komen en mij daarvoor verantwoordelijk maken omdat ik er vroeger niet voor ze was dan kan ik nu in tegenstelling tot mijn ouders vroeger voor mij....er wel voor hun zijn.

Ouders zijn dan weliswaar ook een product van hun opvoeding maar Ouders zijn verplicht hun kinderen ten alle tijde onverantwoordelijk lief te hebben.

En nu nog lekker even onder de warme wol...

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...