Spring naar bijdragen

donderdag 15 februari


anjo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 203
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het is inderdaad prachtig weer en half Nederland is ziek. Laten we hopen dat het eerste evenzo blijft en het tweede snel weer over gaat.
Ik voel me gelukkig sinds ik de antibiotica slik weer een stuk beter, gelukkig maar want de laatste loodjes zijn zwaar. Vandaag was weer een loodzware dag op mijn o zo vreemde school. Ik blijf me maar verbazen. Gelukkig heeft mijn brugklas mij vandaag even uitgelegd waarom ik me een beetje zoals Alice in Wondeland voel; ik ben namelijk zwanger. Ja, ik weet het, ik was zelf ook ontzettend verbaasd maar een leerling was zo vriendelijk om het even aan me uit te leggen. Het is nl. zo dat sommige oudere vrouwen gewoon wat later in de overgang komen. Daar is geen woord tussen te krijgen, hij heeft gelijk.
Ik ben natuurlijk ontzettend blij dat ik het nu zelf ook weet want ik heb nu natuurlijk wel wat te regelen.
Zwangerschapverlof, een babyuitzet en een babykamer, oppas en kraamhulp, ik krijg het druk.
Niet meer drinken is nu natuurlijk geen optie meer en roken ook niet dus dat is opgelost. Ik zal dus gedwongen zijn afscheid van jullie te nemen en het forum te raadplegen naar forums voor Maria's van de onbevlekte ontvangenis:D
Ik was tot vorig jaar vrijwilliger bij een schaapskudde dus zij hebben nog wel een kribbe voor me, de naam mag ook duidelijk zijn en over mijn inkomsten hoef ik me ook geen zorgen te maken want ik krijg bezoek van drie wijzen overladen met geschenken. Even contact zoeken met een goede zorgverzekeraar
want over 33 jaar valt die bron van inkomsten weg.

Tja zo gaat dat, het ene moment denk je van nau dit gaat niet goed, doe er wat aan en plotsklap valt dat allemaal weg. Ziza, ik ben het helemaal met je eens. Al heb ik altijd mijn vraagtekens gezet met de tijdslimiet. Een jaar nuchter voordat je aan een nieuwe relatie mag beginnen. Als het kwartje gevallen is voor die tijd moet je dan toch wachten? het gaat toch om het begrijpen van...? Ik heb altijd wat moeite gehad met regels die mij opgelegd werden buitenaf. het gaat er om dat je ""het"" begrijpt dus waarom dan niet door mogen gaan met je leven?
Voor de duidelijkheid ik ben nu even serious, ik ben niet zwanger en ben niet verliefd en zit ook niet in een relatie. Maar ik begrijp het principe wel. Dat is mijn probleem, ik ben niet dom. Dus ik heb de boodschap begrepen en ik kom nu een ontzettend leuke vent tegen en dan moet ik zeggen kom over een jaar maar terug? en wat voor mensen die getrouwd zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Lucas, ik weet er alles van dat het moeilijk is.
Ik houd me overdag aan een behoorlijk streng schema om vooral een ander ritme te krijgen.
Ik was vooral een avond en tot diep in de vroege uurtjes drinkster.
Nu op tijd de wekker en aan de gang gaan. Zo kom ik redelijk de week door.
Maar dan het weekend, dat is lastiger. Daarom ben ik blij om hier bij jullie te zijn want de avonden vliegen voorbij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Rosie, beetje zuiniger aan dat gaat het wel worden maar daar kan ik wel mee leven hoor.
Ook op fincieel gebied heb ik pieken en dalen gekend dus maak me nu niet zo druk.
Ik ben helaas een klein luxe poppetje en kan mooie spullen erg waarderen, maar met een beetje minder kan ik ook heel tevreden zijn hoor.
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geld ,geld, geld als je het hebt is het niet belangrijk tot je het niet hebt.ik ken wel wat mensen met een uitkering en ik snap niet hoe die kunnen leven daarvan.ik ben 10 jaar zelfstandig geweest en werk nu voor een baas ook al niet met een slecht salaris.dus behoorlijk verwend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Lucas, je kunt het altijd proberen bij je baas ;)
Ik heb in mijn leven maar 4 jaar voor een baas gewerkt en verder ook zelfstandig in verschillende branches.
Ben ook weer langzaam op gang om wat op poten te zetten want er mag wel weer eens wat poen binnen komen.
Komt niet aanwaaien en heb ook geen geldboom in de tuin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo,

Weten wat je probleem is , is nummer een.... de oplossing weten is nummer twee.. en in de oplossing leven is nummer 3...en tevens de moeilijkste... en daarom is het goed om het eerste jaar geen nieuwe relatie te starten of een oude relatie gelijk te verbreken (tenzij het heel schadelijk is , mishandeling etc.)... toen ik in een kliniek zat wilde ik mijn relatie beeindigen met mijn partner , we hadden net twee kinderen.... ik had zoveel kritiek op haar en had geen idee wat ik haar allemaal had aangedaan... een counselor zei toen tegen mij : " you cannot fix what is not broken" ....en hiermee bedoelde ze "je hebt helemaal geen relatie met haar want je bent een egoistische man die self-obessed is....je kunt niet een relatie beeindigen die er helemaal niet is...en zolang je blijft zuipen en drugs gebruiken heb je geen schijn van kans op een gezonde relatie... mijn beeld van een relatie was gebaseerd op fantasie...
Nadat ik pas aan het 12 stappen-programma begon te werken werd mij duidelijk wat er met mij aan de hand was... ben nu gelukkig al weer 1.5 jaar samen met mijn partner en de kids...ben blij dat ik een beetje heb leren luisteren anders was ik nog steeds bezig...

In de oplossing leven betekent ook ervaring krijgen....en dat gaat stapje voor stapje... door het werken aan de 12 stappen weet ik ook wat mijn karakterfouten zijn die er voor zorgen dat ik iedere keer weer in de problemen kom...en dat vergt veel oefening...en het begon met mijn mond te houden en te luisteren...

Maar iedereen loopt een ander pad en dat is ok...

Ik weet zeker dat ik als ik een relatie zoek om mijzelf "heel" te voelen of goed te voelen of ik kan er niet tegen om alleen te zijn dat deze relatie dan gedoemd zou zijn om te mislukken... dat heb ik namelijk al eens geprobeerd met alcohol en drugs en dat was niet best... hahahaha....

Relaties , en zeker met mijn partner , zijn de moeilijkste onderwerpen voor een verslaafde zoals ik... zoniet het lastigste wat er is... de reden is omdat ik veel met mijzelf bezig ben in plaats van in een ander te verplaatsen...

Laatst sprak ik iemand die boos was geworden omdat zijn vriendin dronk terwijl hij nuchter probeerde te blijven..hij werd kwaad op haar en begon te praten over onbegrip en blablabla mijn reaktie was hoe vaak aan hem gevraagd was om niet te drinken door zijn vriendin...stilte.... hoe vaak ze hem dronken had aangetroffen thuis..stilte...hoe vaak ie de telefoon niet had opgenomen toen ie nog dronk..stilte...
Wat ik hiermee wil zeggen is dat hij (en ik ook hoor) weer het middelpunt is ... eerst met zuipen en toen met stoppen... probeer juist begrip voor haar te hebben...dat is wat mij heeft geholpen...en als je er last van hebt, bel iemand , of loop even weg en leg gewoon uit dat je er moeite mee hebt op een rustige manier zonder haar te veroordelen of te kwetsen...en mijn ervaring is dat het dan al heel anders loopt...

groetjes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vragen die ik aan hem stelde waren ook de vragen die mijn sponser aan mij stelde toen ik net begonnen was met herstel en klaagde over mijn partner... hij was alleen nog een stukje harder door te zeggen dat ie het zo zielig vond maar dan alleen op een hele sarcastische manier...of ik zakdoekjes nodig had omdat mijn partner eens een keer wat verkeerd deed en ik was het braafste jongetje van de klas...en of ik mijn verleden al was vergeten van wat ik haar aangedaan had de afgelopen 10 jaar...en dat ik dat nog lang niet ingehaald na een maandje of 2 niet drinken en gebruiken...en dan moest ik altijd wel lachen om mijn eigen zielige gemekker...en hij had ook gewoon gelijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ziza,

Fijn eerlijk antwoord. Klasse!

Maar mijn vraag blijft hetzelfde. Het duurde bij mij niet lang voordat ik ik in de gaten had dat ik het uit het verkeerde perspectief zag. Vrouw,he:D
Dus nogmaals als je het doorft>hebt waarom dan een jaar wachten?

Niet dat dit op het moment geld voor mij, ik mag dan wel zwanger zijn;)maar ik ben heel voorzichtig. Ik ben me er zo van bewust dat wie ik lijk niet is wie ik ben. Dat wil zeggen ik lijk heel recht door zee, bijna rechtlijnig terwijl ik dit echt niet ben en dat weet ik ook want ik snap iedereen en alles. En ik weet ook hoeveel pijn ik kan veroorzaken dat ik al bij voorbaat iedereen en alles afkap. Maar toch, ik had geen jaar nodig en ook geen jaren en toch blijft die regel door mijn hoofd spelen. Onzinnig lijkt.
Vandaar min vraag.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat om ervaring Anjo.... en na 1 jaar droog te zijn weet je ook gelijk of jouw nieuwe manier van leven werkt... het zou zonde zijn dat als je na 6 maanden erachter komt in een bar dat jouw manier niet werkt... en als je dan al een nieuwe relatie hebt wordt het pijnlijk...voor jou en voor hem ook.... ik mag nooit vergeten wat voor persoon ik was toen ik nog dronk en gebruikte... ik deed mezelf pijn maar ook iedereen om me heen...relaties zijn ook relapse-triggers.... ook ik stel me veel co-dependant op in mijn relatie soms...en als het dan begint te knagen wordt het link...nogmaals droog en clean blijven was in het eerste jaar al een hele klus door het 12 stappenwerk.... het eerste jaar was voor een groot deel een emotionele rolller-coaster....met veel ups and downs.... en mijn partner zat regelmatig in mijn karretje.....en dat is niet goed..maar ok...
Ervaring dus....

maar nogmaals doe wat je denkt dat goed is....ik hoop dat je gelukkig wordt en blijft....

groetjes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,

Ik vind een tijdsaanduiding moeilijk en persoonlijk.
Wie zegt mij dat ik na een jaar wel "veilig"ben om een nieuwe relatie te beginnen.
Ik kan na 3 jaar of 5 jaar ook weer aan de alcohol raken.
En net als Anjo zegt, de ware komt niet om de hoek kijken op een tijdstip, dat het jou uitkomt.
Als je na een half jaar de ware tegenkomt kan het zelfs positief gaan werken, omdat je het geluk vast wilt houden en niet weer in verval wilt geraken, zodat je weer iemand moet verliezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn relatie met mijn partner heeft mij niet nuchter gehouden...
Toen onze kinderen geboren werden ben ik niet nuchter geworden..hoe pijnlijk ook het werd zelfs erger...
Een nieuw huis heeft mij niet nuchter gemaakt of gehouden...
Bijna ongelukken hebben mij niet afgeschrikt om door te gaan...

Ik dronk als ik me gelukkig voelde , slecht voelde , blij was , verdrietig was , als ik had "gewonnen" , als ik had "verloren" , als je mij leuk vond , als je mij een eikel vond , als het regende , als de zon scheen , als het bewolkt was, als het maandag was , of zaterdag... etcetc.... kortom altijd... en als re geen erden was dan verzon ik er wel een....

Nuchter worden en zijn moet van binnenuit komen.... ik ben snel geneigd om een fix te zoeken... iets van buitenaf om mijzelf van binnen goed te laten voelen...en dat is een illusie gebleken....voor mij dan...

Ik heb mensen gezien die heel snel relaties aangingen en ook heel snel weer gingen drinken en gebruiken.... de reden is dat ik als alkie dronk en gebruikte omdat ik het leven niet aankon en de normale ups and downs...mijn perceptie van de realiteit was zwaar verstoord en ik reageerde ziekelijk en egoistisch... 4 maanden nuchter veranderd daar nog niet heel veel aan....
En wat ik mij afvraag is wat zou er anders zijn als het altijd al een bende was ? waarom zou het deze keer niet zo zijn ? omdat ik dingen weet ? zelfkennis heeft mij nooit nuchter gehouden... en ik dronk het weg... want het was vaak te pijnlijk om naar mezelf te kijken....en ik kon het ook niet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...