Spring naar bijdragen

Zaterdag 10 maart


Mick

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mieke, ik heb je stukje een paar maal over moeten lezen, daar heb ik de laatste tijd vaker last van.
Het moest even tot me doordringen. Je hebt immers helemaal gelijk, ik heb mezelf lange tijd voor gelogen en gebruik gemaakt van leugens. Maar wel heb ik altijd last van mijn geweten gehad, ik was me wel degelijk bewust van waar ik mee bezig was. Nu ik mijn keuze heb gemaakt, en afspraken met mezelf, wil ik eerlijk tegenover mezelf zijn. En ja, dat schuldgevoel kán wederom een valkuil zijn, of worden, maar daarom moet ik er dagelijks hard aan trekken. Dus, wil dat zeggen, je hebt helemaal gelijk. Ik hoop alleen wel dat ik inmiddels al een aantal stappen heb gezet in de goede richting en dat eerlijkheid jegens mijzelf beloond wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Marion,
Je zoon mag blij zijn met een moeder zoals jij :present:

@ Bibelle,
Ik kan je hier geen advies in geven.
Ik heb ook in relaties verzwegen dat ik teveel dronk en meestal deed ik dat net zoals jij: stiekum.
Erg hè iemand de deur uit kijken omdat je wilt drinken.

Ik besefte vandaag dat het stiekum willen doen er bij mij nog inzit.
Weekend alleen dus lekker hoppakee.

Ik heb net een nieuwe relatie en die wil ik dit keer niet door alcohol verknallen, dus ik heb verteld dat ik snode plannen aan het smeden was.

Door eerlijk naar mezelf te kijken en het aan te geven bij een ander is voor mij nu een opluchting.

Dat jij nu eerlijk bent tegen latman siert je.
Laat het verleden maar ff bij wat het is. Nu is Nu bibelle en geniet ervan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Stien, de beloning geef je jezelf.
Je kunt jezelf diep in de ogen kijken en zeggen. Ik lieg niet, niet tegen mezelf.
Zolang ik niet eerlijk tegen mezelf kan zijn, zal ik altijd blijven liegen tegen een ander.

Fijn is het als er iemand trots op je is, heel fijn zelfs.
Mooier is het om trots op jezelf te zijn.

Het klinkt makkelijker dan dat het is, moge dat duidelijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@stien,

als je eerlijk bent, dan gaat het vast lukken, ik zie trouwens dat je al aan je 1000ste berichtje toe bent; ook dat is een felicitatie waard
:present:
dat toont aan dat je een volhouder bent. dan zal het je vast ook lukken om het eerlijk zijn vol te houden (desnoods met vallen en opstaan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, toen in zondag voor een wijntje koos, dacht ik echt aan mijn afspraak, mijn gesprek op het forum, ik dacht zelfs aan jou.
Mijn gedachte was, nu moet ik me verantwoorden, wil ik me verantwoorden. Ja, want mijn opsteek is eerlijkheid, eerlijk tegen over mezelf, maar ook tegen anderen.
Ik heb bewust voor de wijn gekozen en ben ook bewust bij 3 glazen gebleven.
Thuis had ik als ik gewild had verder kunnen gaan, ik heb dan wel geen bier of witte wijn, maar nog wel genoeg ander spul in huis.

Ik had op dat moment absoluut geen last van GRemlins, ergens voelde ik me gesterkt en dacht het kan wel, want ik weet zeker dat het niet uit de hand loopt, dat ik morgen geen kater heb.

Maar ik was wel zwak en die zwakte heet verslaving, anders was ik nu 5 weken adb geweest i.p.v. 6 dagen en dat is jammer, maar toch ben ik blij dat ik het niet verzwegen heb, want ik wilde dit jullie julie ook als leerpunt meegeven, dat het gewoon zo kan omslaan, mijn drijfveer was (ver)dronken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je voor je steun, mieke, ik gun je die nieuwe relatie zo, want ik heb ondertussen wel begrepen dat je het behoorlijk zwaar hebt (gehad). goed dus om een eerlijke nieuwe start te kunnen maken.

ik wil zo graag eerlijk zijn, maar mijn latman is al zo lang bij me, dat ik veel moet uitpraten, en dat durf ik nog niet. ik denk niet dat hij bij me weg zal gaan, maar ik zal hem zo'n verdriet doen.
dat heb ik al gedaan, maar dat weet hij nog niet, ik bedoel, het zal hem zo'n verdriet doen te weten dat ik hem zoveel verdriet heb gedaan (als je dit nog kan volgen?)

dag, bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@marion,
wat goed dat je het zo helder beschrijft, ik had het eerder dacht ik ook wel begrepen, maar nu je het nog eens uitlegt vind ik je heel sterk.
oké, je was op dat moment zwak, maar tegelijk ook sterk; want je hebt het zelf bewust gekozen. je begint gewoon weer opnieuw te tellen, je bent al weer bij 6; en wie weet hoe snel jij mij weer inhaalt, ik ben immers pas drie weken bezig, en kan ook best weer een uitglijder hebben; vanmiddag zaten we even in de zon, en ik had zo'n zin in een biertje. toen had ik ook kunnne beslissen om er een of twee te "mogen" omdat het eindelijk lente leek te worden. ik heb het deze keer niet gedaan, maar het ligt zo op de loer.

en je eerlijkheid vind ik veel waardevoller dan je aantal adb dagen. die haal je met eerlijkheid echt wel weer in. ik vnd je zo'n goed mens!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bibelle, ik dronk ook altijd pas als mijn man naar bed ging, eerst stiekem maar later kwam hij er wel achter. Ik kon hem ook vaak wel naar bed toe kijken, erg hé en dan, ja hoor ik kom er zo aan, even nog naar Oprah kijken, kom zo.. echt waar.
Even wachten, nog even wachten, hup fles op tafel en maar drinken, Goh wat (h)eerlijk.

Daarna heb ik met mijn man afgesproken om eerlijk te zijn, want hij vond dat liegen haast nog erger dan het drinken, het vertrouwen was weg. Nu de laatse maanden, heb ik bijna niet meer gedronken en komt het vertrouwen weer terug. Echt ik heb zo'n lieverd, die wil ik niet door de alco kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag marion, ja, wat is dat herkenbaar; de mijne is ook zo'n lieverd, maar die alcohol ertussen, voelt echt als overspel; en vooral als hij dan weer nar zijn eigen woonplaats was, dan belde ik rustig op dat ik vroeg naar bed ging, en dan had ik de hele avond voor mij en de fles. achteraf schaam ik me enorm, ik ben toch veel te oud om zo kinderachtig te liegen en allerlei leugentjes om bestwil (best????wil) te verzinnen. en toch deed ik het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, gaat het een beetje??

Bibelle, de tijd van eerlijk opbiechten van het verleden zal nog wel komen. Als je lang bijelkaar bent, voel je wederzijds aan wanneer beide hieraan toe is. Je kunt het niet meer ongedaan maken. En wie weet zegt latman wel, maar dat heb ik altijd al wel geweten. Soms voel en weet je meer van elkaar dan je denkt, als het een goede relatie is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oké marion,

dan zal ik echt proberen om je voor te blijven, misschien ook wel als ik de afgesproken 50 dagen gehaald heb; ik ga steeds meer twijfelen of het wel zo'n goed idee is om sociaal te gaan drinken. jullie verhalen maken me argwanend ten opzichte van mijn gevoel "dat moet IK toch kunnen".

maar ik ben nog zo bang om de definitieve stap te zetten, nooit meer..... ik heb nog zo'n 20-25 jaar voor de boeg (hoop ik) en dan is nooit meer erg lang, ben ik bang voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@stien: ik hoop het, in elk geval bedankt voor je begrip en steun; je hebt gelijk, van hem zou ik het ook aanvaarden, omdat het zo'n lieve man is, die toch maar heel veel voor me over heeft.

we wonen niet bij elkaar omdat we allebei nog zo genieten van ons eigen werk, en dat ligt gewoon te ver uit elkaar; en elke dag in de file......... ook niet goed voor de CO2 en het broeikaseffect. maar goed, dat is een héél ander thema.

belangrijkste: we horen bij elkaar, en de drank mag daar in elk geval nooit meer tussen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@stien en marion,
mag ik dan ook meedoen met de bingo; bij mij in het verzorgingshuis op de hoek spelen ze het elke week, maar dan mag ik niet meedoen (ook niet met de wijntjes); ik heb wel eens gedacht me te verkleden, en wat rimpels te schminken; maar ik ben zo bang aan mijn stem herkend te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...