Spring naar bijdragen

allerlei


blacky

Aanbevolen berichten

dag mensen allemaal ,
hier eindelijk weer een berichtje van mij :-)
ergens begin novenmber kreeg ik de vraag of ik geen zin had om terug naar belgie te komen wonen na 13 jaar spanje tja waarom niet , mijn gedacht was het ergers voor juni of juli 2007 nou ja aan mijn ....
op 4 dagen tijd huis verkocht en met de verhuis begonnen enige probleem was dat er nog geen huis in belgie was maar ook dat is in orde gekomen .
het zijn voor mij heel moeilijke tijden geweest ivm het loslaten mijn ouders zijn in spanje begraven en ik heb zelf geen tijd gehad om afscheid van hen te nemen .maar dit kan nog komen spanje loopt niet weg .
de drank heeft regelmatig dichtbij gestaan want mijn drinken was gelijk aan vluchten maar vandaag ben ik blij dat ik het nuchter gehouden heb .
er is veel werk geweest aan dit huisje behangen schilderen kasten in mekaar steken en noem maar op tussen al dit door ook werk gevonden wat wilt een mens nog meer .
soms doet het wel nog pijn om wat ik in spanje achter gelaten heb maar ik vermoed dat dit mijn eigen keuze is .
ik ga hier eerlijk bekennen dat ik jullie sinds x periode niet meer gelezen heb en ja het wel gemist heb
ik hoop tussen alles wat er hier in huis nog te doen is dat ik jullie weer regelmatiger lees en ook eens begin regematiger te schrijven want dit lukt mij niet zo goed ;-(
in spanje ging ik regelmatig naar een AA vergadering hier in belgie ben ik ook al geweest maar voel mij nog niet echt thuis dus is het al weer een poosje geleden , wat mij doet denken aan het feit dat indien men zelf wilt er wel een mogelijkheid is om nuchter te blijven .
let op ik breek AA zeker niet af want mijn eerste nuchterheid heb ik wel aan mensen van AA te danken maar soms is er een beetje teveel god in verwerkt en ik heb niet de bedoeling met dit iemand te kwetsen .
zo mensen allemaal ik verlaat jullie voor deze keer
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Blacky,

Ik mis België. Ik ben er geboren en getogen. Nederland is een koel-kikker-landje, waar ze elke (ex)Belg als een dom figuur beschouwen. Ik voel me hier nog steeds (na meer dan 20 jaar) nog niet echt thuis. Maar ja, mijn kinderen groeien hier op.

Open deuren, warme harten, die mis ik.

Alleen zou ik willen dat ik alcohol kon missen als kiespijn (maar die heb ik nooit gehad; even afkloppen).

Groetjes en hou het droog.

Corinne.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen corinne ,
ik denk dat ik al te lang tussen de nederlanders in spanje vertoeft heb en ze hierdoor juist graag heb .
als kind hadden mijn ouders een restaurant in spanje 99% waren nederlanders , en de laatse 6 jaar werkte ik in spanje voor een nederlandse thuiszorg ik heb mij altijd een vis in het water gevoeld tussen de nederlanders :-)))
mogelijk is het omdat het oudere mensen waren ??
eerlijk gezegt mag ik zeggen dat qua drankprobleem mijn meeste steun van de nederlanders komt allez of beter gezegt van een nederlandse :-))
ik kan het nu op een maand nog niet zeggen of de belgen hier in belgie open zijn of niet mijn buurvrouw die zegt allesinds maar heel weinig terug maar ik vermoed dat dit aan de moderne dag van vandaag ligt dat iedereen op zijn eigen is ???
hi hi je schrijft ex belg wilt dit zeggen dat je nu nederlandse zijt ???
hopelijk komt er een dag corinne dat je u een belg tussen de nederlanders voelt
warme groetjes blacky
merci voor jullie terug welkom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Blacky,

Ja, ik was inderdaad een Belg. Sedert iets meer dan 10 jaar heb ik nu de Nederlandse nationaliteit en de Belgisch opgegeven. De kinderen kunnen altijd nog terug Belg worden als ze daar ooit zin in krijgen.

Migratie kruipt niet in je kouwe kleren, en dan zit ik nog maar op korte afstand.

Ach met Pasen zitten we weer allemaal gezellig in mijn (groot)ouderlijk huis.

Welkom in België,

Corinne

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...