Twan Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Eerst zon, later meer bewolking en aanhoudend warmVrij zonnig. De temperatuur loopt vanmiddag op tot ca 22 graden, vlak aan zee iets minder warm. Later op de dag komt er meer bewolking opzetten. Mogelijk dat er dan in het noorden van het land in de loop van de avond of in de nacht lichte regen of motregen valt. De wind waait uit richtingen tussen zuid en west en is zwak of matig, rond kracht 3. Dinsdag schermt hogere bewolking de zon regelmatig af. Toch loopt de temperatuur in de middag opnieuw op tot een waarde van zo'n 22 graden. Later op de dag is er een kleine kans op een (onweers)bui. De wind is zuidwest en matig, rond kracht 3.---Goedemorgen Allemaal!Nou, aan het weer zal het niet liggen, het is hier werkelijk prachtig!Ik hoop dat iedereen een fijn weekend heeft gehad en zin heeft in de nieuwe week...Iedereen succes!Liefs, Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Goede morgen allemaal,Het weerbericht van Twan ziet er weer goed uit.Het wordt deze week vast weer een mooie week, maar ook wordt deze week ook aan de plantjes gedacht met af en toe een buitje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Allemaal een hele goede morgen,Mieke, wat een fantastisch nieuws. Kwam dit aanzoek onverwachts?Was je in de dierentuin? Oh, ik ben zo nieuwsgierig hoe dat gegaan is.Ik wens jullie veel liefde en geluk.Je schrijft nu al een tijdje op het forum, en wat ik nu zo mooi vind isdat men de bozorgdheid uit, over jullie twee. Ook dat vind ik zeerspeciaal. Zo zie je maar dat men erg betrokken raakt bij elkaars welzijn.Fran, fijn dat je wat hebt laten horen. Nog fijner is het om te horendat je de draad goed te pakken hebt. Toppie!Knuffie; mooi weer deze week. Wat zonnestraaltjes, extra vitamientjesen alles rustig aan. Top dat je nog steeds ADB de baas bent, wantdat is iets wat je nu al helemaal niet erbij kunt gebruiken. Ik hoop dat een ieder die het afgelopen weekeinde moeilijk heeft gehad hettoch droog doorstaan heeft. Veel succes voor komende week. Laat deeerste staan voor je het weet is het al weer weekeinde en ben je zomaarweer een week verder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 dag allemaal,ik ben weer terug thuis, en heb het moeilijk. de leegte, latman is weer in zijn eigen huis, hij was fantastisch in deze weken vol verdriet om mijn zusje, maar ik mis hem, en haar nog veel meer. gisteren ben ik bij mijn demente moeder geweest, ze weet niet wat er gebeurd is, al was ze er bij de begrafenis wel bij, maar wat is ze in twee weken tijd vermagerd.... ze eet slecht, zeggen ze in het verpleeghuis, dus of ze er nu toch wat van begrepen heeft, ze was altijd een goede eter. zelfs de koek die ik voor haar meegenomen had liet ze liggen, ze verkruimelde hem op haar schoot.gisteravond ook nog naar de zorgboerderij geweest. mijn neef was al naar bed, maar ik had een goed gesprek met zijn begeleider, die vandaag met vakantie zou gaan, dus het kon gisteravond nog net even, al vond ik het wel veel allemaal tegelijk. met mijn neef gaat het wel goed, maar hij heeft de neiging om tegen alle bezoekers die er komen te zeggen dat zijn moeder dood is. zijn eigen mantra zegt hij wel honderd keer per dag: ik ben mongool en mijn mamma is dood. zijn begeleider vroeg of ik deze week nog bij mijn neef wil komen, in de hoop dat ik een andere mantra in zijn kop kan krijgen, want voor bezoekers is dit moeilijk, voor het personeel en medebewoners ook. hij kan wel op de zorgboerderij blijven.en dan moet ik ook nog het huis van mijn zusje leegruimen. haar ex is al lang weer foetsie, trekt zich van zijn zoon niets aan, maar controleert mij wel, of ik er geen winst uit sla. hij doet maar, volgens mij is hij blij dat hij van de alimentatie af is, en als mijn neef in de zorgboerderij blijft, is hij daar ook van af. (denk ik, ik ben heel boos).ik had eigenlijk vanmorgen al naar mijn werk gemoeten, maar alle energie van de vakantie samen is na deze zondag bij mijn moeder en mijn neef al lang weer opgebruikt. gelukkig is er niets in huis, op het restje van de chinees na, dat ik gisteravond had gehaald. ik moet dus nog wel naar de super. ik krijg al dorst als ik dit intyp. ik heb mijn werk gebeld en gezegd dat ik om twee uur pas kom. het moet wel, er zal wel een berg post en berichten voor me zijn, die me geen barst interesseren.ik ben dus weer thuis, maar goed in de put. maar ik ga het wel proberen, het zal wel moeten. ik hoop dat er op het forum ook nog leuke berichten staan, die ga ik nu maar even lezen. tot later! bibelle Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 nog even dit, mijn uitsmijter slaat op het ogenblik helemaal nergens op, ik ga hem er maar uit halen.********************************************************** sinds ik niet meer drink is ieder uur een "happy hour"********************************************************** Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 @mieke: gefeliciteerd dat je deze stap durft nemen, en dat er iemand is die vertrouwen heeft in jou! je bent dat waard! fijn dat er ook goede berichten te lezen zijn!@knuffie: fijn dat je weer thuis bent, pas goed op jezelf, en wees zuinig op je energie. knap maar lekker op en geniet van de zon die voor jou schijnt @twan: goed dat je schrijft dat de zon schijnt, het was nog niet tot me doorgedrongen, bedankt! @marieke: gaat het goed met je nieuwe accordeon? klinkt vast heel mooi. al reacties van je koor en medespeelster gehad? en van de buren? @marion: tja, wat wilde ik ook weer schrijven? ik heb een houten kop (zonder kater, hoor!, puur van ellende) ik weet niet meer, waarop ik wilde reageren, maar het was vast positief of bemoedigend bedoeld. @alle anderen: ik denk aan jullie, maar te down en te moe om alles wat ik heb gelezen ook goed tot me te laten doordringen. ik voel me zo leeg..... veel liefs dus maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Hoi Bibelle,Welkom terug.Ik begrijp dat het fijne vakantie is geweest.En nu, sta je er weer even voor: al die problemen, alleen zijn, moe zijn.Rust dus maar even een beetje uit voor je vanmiddag weer aan de slag gaat. Even bijpompen. En dan je met volle energie weer in het dagelijkse storten.'t Zal snel weer wennen om de dagelijkse sleur weer op te pakken.Ik ga nu even wat was binnenhalen en ophangen en dan kom ik weer even kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Lieve Bibelle,Fijn dat je weer terug bent.Laat je niet verleiden Bibelle ondanks dat je je zo leeg voelt.Laat het je maar gebeuren en verwerk de dingen nuchter.Je zult er later de vruchten van plukken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 dank je wel, corinnedank je wel miekeik wil het wel proberen, maar het is zo zwaar.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Hallo Stien,Ik wist al dat wij bij elkaar hoorden en dat we ons leven met elkaar wilden delen, maar het gevraagd worden kwam wel onverwacht.Hij heeft me in het trappenhuis bij mij gevraagd, met tranen in zijn ogen.Hij pakte me beet, zoende me en vroeg : Liefste Mieke, wil je met me trouwen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 ik ga even douchen, misschien dat ik daar van op knap, tot straks, bibelle Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Ik ga naar de Gallery toe, lekker spekstenen.Tot later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Bibelle,Het is heel erg fijn je weer hier te lezen.Dat latman nu weer zijn werk moet oppakken is vervelend voor het moment maar had voor jou echt niet uitgemaakt als dat nog eens twee weken later was geweest. De leegte blijft en het is normaal dat een ieder zijn draai weer moet weten te vinden. Klinkt misschien hard maar het is wel goed als je vanmiddag even de post doorgaat op je werk, betekent afleiding maar brengt je beetje bij beetje terug naar de realiteit. Na het overlijden van je zus is het verwerkings proces niet zomaar na deze twee weken voorbij, dat zal zeker nog lang duren. Steeds zul je moeilijke momenten ervaren waar je mee zal leren omgaan, maar gemakkelijk is dat niet. Zeker ook als je het huisje van je zus nog moet leeg ruimen, dit zijn ook van die heavy momenten en zullen nog de nodige tranen met zich mee brengen. Koester de herinneringen die je dan tegenkomt.De zorg voor je neef is in elk geval in goede handen. Kan die ex niet extra betalen zodat je neef wat extra's heeft voor uitjes ofzo? Deze mensen hebben toch al geen vetpot. En het is hartverscheurend om te horen dat hij steeds zegt dat zijn moeder dood is, maar ook hij moet het verwerken en schreeuwt dit als het ware gewoon van de daken. Soms denk ik wel eens, moesten wij ook doen. Wij slikken veel momenten weg wat soms tot (stikken) leidt.En je moeder kan het helaas niet vertellen maar ook al is ze dementerend ze heeft haar gevoel en dit gevoel volgt zij en daar kan je echt niets aan veranderen.Nu geen alco halen Bibelle, je hebt je energie nog heel hard nodig en moet opgevijzeld worden.Je weet alco vreet energie en daar ben jij en je latman niet bij gebaat.Heel veel sterkte en laat alsjeblieft de eerste staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Bibelle,Ik snap je wel. Je bent weer terug en het normale leven gaat weer door. Dit terwijl het voor jou nog helemaal niet normaal is en je dat ook niet wilt.Zit ik er een beetje in de buurt?Het lijkt me volstrekt normaal dat er behalve verdriet en leegte ook boosheid zit.Je kunt natuurlijk gaan drinken om het gevoel te verdrinken maar ik ben bang dat het daarmee niet verdwijnt. Volgens mij kan je dit alleen maar (over)leven.Daar horen volgens mij alle emoties bij en iedereen doet het op zijn eigen manier.Misschien dat het je helpt om hier van je af te schrijven.Ik wens je heel veel sterkte en een dikke knuffel.Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Mieke, ik heb je berichtje een paar maal gelezen. Genieten doe ik hiervan.Dankjewel dat je mijn nieuwsgierigheid zo snel beantwoord hebt. Ik vinddit altijd van die unieke mooiste momenten van het geheel.Eigenlijk is er niemand die op dezelfde manier gevraagd wordt en duseen heel eigen moment van jullie twee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Stien,Wat heb je dat mooi beschreven. ik heb altijd wat moeite met woorden, ben meer het knuffeltypeemaar dat gaat wat moeilijk met dit medium.Hoe gaat het met je?he Rosie,Hoe gaat ie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 terug van onder de douche: ik had nog lekker schuim in mijn reistas van de vriendin bij wie we de laatste dagen van de vakantie logeerden, en daarna m'n kop onder de koude straal. kippevel, maar wel verfrissend. nog maar met een boog om de weegschaal heengelopen, bang voor nog een teleurstelling. nu dus schoon en koel nog even achter de computer, over een half uur moet ik naar mijn werk, het restje chinees in de magnetron gezet, op de terugweg van mijn werk dan maar boodschappen doen.@rosie,ik snap hem: die foto van een leven zonder alcohol had ik net even nodig; kippevel! heel erg bedankt!@anjo,bedankt voor je bemoediging, ik ga het echt proberen zonder alcohol, lief dat je het snapt, en ook mijn boosheid begrijpt.@stienje woorden zijn niet hard, maar reëel, want het léven is hard. je analyse klopt, en met een paar dagen 'normaal leven' zal het wel weer lukken, hoop ik.nu belt mijn magnetron, ik ga op het balkon zitten, in de zon van twan, misschien schijnt die ook wel een beetje door mijn sombere stemming heen. tot later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Bibelle, werk ze, is in ieder geval weer afleiding voor je!!Zelf werk ik met mensen zoals je neef, en dat zijn de eerlijkste, liefste mensen die er bestaan, zo puur....Die "mantra" doet hij omdat iedereen moet weten dat ZIJN moeder dood is, hij verwerkt dat op zijn eigen manier, hier ook meegemaakt, vaak heel ontroerend.. Sterkte ermee!!Alle anderen een hele fijne alco-loze , zonnige dag toegewenst... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Anjo het schrijven gaat mij ook niet altijd makkelijk af, ik heb mijn dag of ik heb het niet.Zo zie je maar weer aan het berichtje naar Bibelle, een analyse, mijn gevoelens ontbreken geloof ik.Soms kan een berichtje van twee woorden meer zeggen en voldoende zijn met een of Bij deze, ze zijn even allemaal voor jou! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Ik heb net voor mezelf een logboek aangemaakt op minderdrinken.nl, ga alles eerlijk invullen, mss gaan mn ogen dan ooit ECHT open, heb nog teveel terugvallen helaas naar mn zin. En ik wacht nog op mn persoonlijke begeleider hier.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Rosie, Ik ben 32 jaar getrouwd. Binnen één jaar verliefd, verloofd en getrouwd. Duurde een jaar, meer om de formaliteiten rond te krijgen. Ik geloof dat we twee jaar onze trouwring hebben om gehad, daarna beiden niet meer gedragen. Waarom? Gewoon omdat ik op mijn werk geen ring om mocht en menige ringen in de wasserij zoekraakten en vervolgens ik hem steeds meer vergat om te doen. Vervolgens heb ik het michelin poppetje nagestreefd (alco) en paste hij dus ook nog eens niet meer. Mijn man vond het nooit prettig zitten. We maken er nog wel eens gein om, wie weet wie we nog aan de haak kunnen slaan!Al met al hechten wij er ook niet zo'n waarde aan, vroeger werd je geacht te trouwen alvorens samen te kunnen wonen. Als er kinderen bij betrokken zijn is het wel zo handig als je er geen bezwaar tegen hebt, anders loop je in de loop der jaren tegen een bureaucratie op dat is niet te geloven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 te lang op het balkon gezeten, nu racen naar het werk, tot later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Ach Stien,Wij zijn ook maar getrouwd i.v.m. de komst van onze oudste.Hebben nog in België gedaan ook, omdat de notarissen er hier niet veel kaas van hadden gegeten dat mensen vragen om zo een strikt mogelijke scheiding van goederen. En verder natuurlijk ook vanwege de nationaliteit en de ouderlijke macht.Je kunt zulks ook allemaal vast laten leggen in notariële verklaringen, maar dan is trouwen net iets makkelijker om dat spul te regelen. Alleen krijg je daarna als vrouw weer te maken met het feit dat iedereen je maar met de naam van je partner wil aanschrijven en spreken.Nou we wonen al veel langer samen dan dat we getrouwd zijn. En vriendschapsringetjes hebben we wel, maar die liggen ergens in een kast en die dateren dan ook nog van onze lat-relatie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Charlie, ga je starten met de internetbehandeling? Dan kun je toch vast starten met het alcoholschrift in te vullen dagelijks? Ik was er al mee begonnen alvorens de behandeling van start ging, kon mijn begeleider ook direct zien wat mijn dagelijkse inname was.Maakt verder niet uit hoor, een eigen logboek bijhouden is ook een hartstikke goed idee, als je je eigen overzicht ziet , althans bij mij, was het even slikken en schrikken.Succes en volhouden hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Yes Stien, dát doe ik dus allemaal!!!! Verder is het dus wachten op mn begeleider....maar ja, het weekend zat er tussen he, en er staat ca 3 dagen voor, eer je er een toegewezen krijgt!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden