Spring naar bijdragen

dinsdag 8 mei


Aanbevolen berichten

dag allemaal,

ik kom net thuis van een doodsaaie vergadering, over aanpassingen in het gebouw, draaideuren, verf, rolstoeltoegankelijkheid, verwarming en meer dergelijke nuttige maar doodsaaie dingen.

ik werk liever met mensen, maar omdat die nu eenmaal niet altijd in de buitenlucht kunnen zijn (vooral niet met dit weer, haha), moet er dus wel een gebouw zijn; en ook een nieuw gebouw van 16 jaar oud is aan slijtage onderhevig en vernieuwing toe. kortom, als ik voor mezelf en voor mijn vrijwilligers en medewerkers een lekkere werkplek wil, moet ik dus zo nu en dan wel naar dit soort ellende toe.

gelukkig heb ik gisteren op mijn dag met studievrienden wel veel energie opgedaan, zodat ik niet in één keer weer door mijn vakantie-energie heen ben.

maar het is bijna half twaalf, ik ga nog even lezen wat jullie vandaag hebben beleefd, gedacht en met elkaar uitgewisseld (maar twee pagina's? dat is dus rustig gebleven vandaag!) en daarna ga ik lekker naar bed. ik heb nog een detectiefje geleend.

morgen vroeg op, een training volgen, ziet er op papier heel leuk uit, dus ik ben benieuwd.

groeten en tot later, bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ anna - die uitspraak van einstein kende ik, die stond vorig jaar groot op een muur bij een museum, bij een tentoonstelling over einstein omdat die...... 100 was? of zijn theorie was 100?, of was hij 100 jaar dood (nee dat kan niet geloof ik) ik weet het niet meer, maar het was een herdenkingsjaar ergens van en daar stond die spreuk.
nou dat is geloof ik niet zo helder meer, maar we doen het er maar mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bibelle,

Inderdaad een wat saai agendaonderwerp. Daar is ook niet veel leuke interactie bij te pas, maar zoals je zegt: je moet een degelijk dak boven je hoofd hebben en een goed ingerichte werkplek.
Maar het is zo inderdaad heel anders dan samenzijn met oud-studiegenoten, ook een ander niveau.

Slaap ze vast en tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jullie hebben gelijk, het was rustig, en kennelijk hebben velen van ons even een adempauze, of andere belangrijke zaken te doen en valt dat net van allemaal samen.

ik heb in het begin erg veel gehad aan het forum, en ook toen mijn zusje zo onverwacht ziek werd en stierf. ik herinner me nog heel veel kostbare momenten en lieve reacties van velen van jullie.
nu neemt het gewone leven weer zijn loop, druk door de week, vaak ook in het weekend werken, latman weer in zijn gewone dan hier dan daar ritme. laat naar bed, en vroeg op.

dus ik schrijf nu ook onregelmatiger, maar zou het forum nog niet kunnen missen. ondertussen heb ik eens zitten tellen: het is al elf weken nu. door de dood van mijn zus, de zorg voor mijn neef, de vakantie en zo ben ik volstrekt de tel kwijt. maar goed, dat is ook niet het belangrijkste - ik ben gestopt en daar gaat het om, en nog nooit in de afgelopen 21 jaar zo lang achter elkaar zonder drank geleefd.

ik ben blij, maar ook heel moe. ik ga maar eens mijn bedje opzoeken. zonder man, maar met een lijk in een kofferbak (staat op de kaft van het boek, spannend!)

slaap lekker allemaal en tot morgen, bibelle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moest glimlachen toen ik het las, die Einstein:D

Om even terug te komen op drinken onder de leeftijd van 18, ik zie dingen nu bij leerlingen die ik vroeger niet tegen kwam. Het zogenaamde indrinken, het aantal dat opgenomen moet worden met alcoholvergifteging. Ik kan me ook niet herinneren dat het vroeger zo gewelddadig was.
Ik merk het verschil met hier heel erg als ik in de Randstad kom en wij zijn stugge Zeeuwen.
Ik vind het er niet prettiger op worden.

Ik heb een spannende week achter de rug, vorige week kreeg ik heel erg veel last van pijn zo onderaan mijn ribben, aan de rechterkant. De kant van de lever dus. En het werd steeds erger. Gisteren was ik bij
de internist en heb ik het eerlijk aangekaart. Eerst moest op de weegschaal en er zit in een maand 10 kilo bij. Hij vond dat goed nieuws maar ik kon dat niet met hem eens zijn. Natuurlijk helpt mijn schildklier hier niet bij maar ik heb zeer slecht voor mijzelf gezorgd, ik kom niet aan de 3 maaltijden per dag.
Dus de calorieen moeten ergens vandaan komen. Hij heeft even gevoelt maar kon niets vinden maar stuurde mij vandaag voor een scan, alles zag er goed uit, mijn lever en mijn pancreas. Pfff.
Vandaag gooide ik mijzelf op de bank en "bang" recht op een balkje, daar heb ik dus opgeslapen en was het mysterie opgelost. Een andere goede bijkomst was dat ik in de rij stond met mijn folder al bladerend zag ik een foto die van mijn maag genomen was. Ik heb een maagontsteking veroorzaakt door het drinken. Maar nu had ik de tijd om het eens goed te bekijken. Het zag er boos uit en de voering van mijn maag is duidelijk aangetast. Zat het buiten op mijn lichaam dan zou het niet in mij opkomen om daar whiskey over te gooien.
Ik ga een copie van die foto aan vragen.

Ik las vanavond een interview met Conny Palmen, ze zegt twee liefdes te hebben haar liefde en haar werk en beiden begonnen te lijden onder het drinken. Dus is ze gestopt.
Het bevalt haar redelijk maar ze kan nu niet meer ontspannen. Ik weet precies wat ze bedoelt, ik ben weer gaan drinken toen ik de ziekte van Pfeiffer had maar het niet wist. honderd keer naar de huisarts geweest en hij kon niets vinden, geem wonder als je alleen naar de lever kijkt. Dus het moest aan mij liggen en werd een blok onzekerheid. Toen werd ik ineens 10 kilo zwaarder en zat ik onder exceem en wederom stipte hij alleen de leverwaarde aan. Nu weet ik dat een van de kenmerken van de Schildklier
is.

Ik ben okay normaal gesproken maar in tijden van stress dan weet ik geen andere manier van ontspannen. Ik heb het nu heel sterk als ik terug kom van het ziekenhuis. Ik moet drinken anders kan ik niet ontladen.

Ik was aan het praten met een vriendin die hier ook doorheen is gegaan, Zij kreeg valium, ik ben bang van valium. Ik denk dat als ik eenmaal bij hem woon ik maar weer ga fitnessen, dat heeft me in het verleden ook gered. Dan dronk ik heel wat minder. Dus de foto van mijn maag op de ijskast.

Ik heb vrijdag een afspraak met mijn phychiater misschien dat hij wat weet.

Ik ga vragen aan mijn broer en zoonlief of hij mijn kan helpen om de troep die wegkan naar de stort te brengen. Ook kunnen sommige dingen verkocht gaan worden op het internet.

Ik voel me ontzettend schuldig dat ik nu niet mag rijden. Donderdag gaat X weer een ander onderzoek gaat doen in R'dam . De laatste keer dat hij een roesje had was hij de hele dag van de kaart plus we moeten er erg vroeg zijn. We moeten dus nu met de trein en ik vind het zo sneu voor hem maar gelukkig
kan hij bijna overal slapen.

Prettige nacht en wel trusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo,

Een drukke dag dus, maar gelukkig dat je alleen op een balkje lag. Dat is een oorzaak die je snel kunt wegnemen, de pijn verdwijnt dan vanzelf.
Tja. die leverwaarde, heeft mij ook moeite gekost om te zeggen dat die van mij van nature er hoog is. Ik heb er zelf oude bloedproef uitslag voor moeten bijhalen. Iets wat meer voorkomt trouwens, ik had een collega bij wie op 10 jarige leeftijd een algemene bloedtest was opgenomen. Een 10-jarige met een alcohollever die nog nooit van haar leven een druppel alcohol had genuttigd.
Artsen kunnen soms ook niet verder kijken dan hun neus lang is.

Mijn moeder heeft valium gehad toen ze met haar hernia zat, maar daar val je toch van in slaap? En er treed gewenning op.
Dus als jij het over spanning hebt met je psychiater kun je aangeven dat je een manier van ontspannen zoekt zonder meteen aan zware middelen te zitten.

Sterkte voor morgen en slaap lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...