Spring naar bijdragen

vrijdag 11 mei


bibelle

Aanbevolen berichten

dag allemaal,
nog één dagje werken, ambulant, ik vermoed zo'n 600 km vandaag - en dat in de regen, zal wel veel weekendfiles opleveren. ik ga maar een paar leuke cd-tjes zoeken.

ik ga er in alle nattigheid een goede en droge dag van maken. wie doet er mee?

veel liefs, en tot vanavond, bibelle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 198
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@joann
ik kan me voorstellen dat je gisteravond je behoorlijk ergerde aan het ge'eend' van sommigen van ons, zeker na wat jij zelf de afgelopen weken hebt meegemaakt. maar ik hoop dat dit voor jou geen reden is om ons forum voortaan te mijden. dan zou ik jouw mooie stukjes missen, en die zetten me nu juist zo vaak aan het denken. ik heb even mijn map met citaten doorgebladerd, en daar zitten er ardig wat van jou in.
ik wil ook best mijn eigen tuintje wieden, maar dan graag in mijn eigen tempo en met mijn eigen schoffeltje. de schoffel die ziza iedere keer aanreikt is te zwaar voor mij. dit is niet als kritiek bedoeld maar als constatering.
ik hoop van harte: tot ziens op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@corinne
bedankt voor het stuk dat je vannacht nog op het forum getypt hebt. ik heb het vanmorgen uitgeprint en in mijn map gestopt. ik hoop het nooit nodig te hebben, maar als het zo ver is, dan heb ik er zeker wat aan. nogmaals: bedankt! bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@marieke, gisteravond laat in de auto naar huis reed er voor me iemand niet erg tussen de lijntjes. toen dacht ik: even snel inhalen, hier zit ik liever niet achter. alcohol in het verkeer, dat was de enige rem die ik in de laatste jaren nog had, maar ik weet niet hoe lang nog als ik was doorgegaan.
dus goed (hoewel triest) dat zijn auto en rijbewijs zijn afgepakt. je leeft met hem mee, dat is logisch, want jij kent hem. kennelijk kun je ook bij de AA verschrikkelijk terugvallen. en goede les voor ons allemaal: welke methode je ook hebt gekozen om van de drank af te blijven (of sociaal er mee om te gaan) we lopen bij elke methode de kans op terugval.

dat stukje van corinne van gisteravond mag wel in een gouden lijstje, in plaats van in mijn map met hulpstukken!

voor allemaal: veel liefs, ik neem nog één kop koffie en ga dan de natte file in. tot vanavond! bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal een hele goede morgen,

Bibelle, rij voorzichtig en een fijne werkdag.

Charlie, slaap lekker.

De plantjes komen aan hun trekken met dit oh zo regenachtige weer. Ik hoop dat er ook nog droge periodes komen. Horen we straks wel van Twan toch?
Als ik werk mis ik vaak de journaals, dus ook de weerberichten dus wel zo handig.

Ik heb alles van gisteren nog niet terug gelezen dat was wel erg veel dus straks met een lekkere bak koffie erbij.

Iedereen een fijne droge dag als je die eerste maar laat staan dan is de grootste klus gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bibelle,

Ik heb me niet geërgerd aan het ge-eend,
maar aan het persoonlijk aanvallen van iemand.
Dat schoot me in het verkeerde keelgat.
Als jij de schoffel van Ziza te zwaar vind, dan neem
je gewoon je eigen schoffel om te wieden.
Daar is niks mis mee zolang je niet probeert
de schoffel van Ziza in tweeën te breken.

Ik wens je een fijne werkdag,
rijd voorzichtig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bibelle,

Bedoel je dat over terugval?

Ja, n.a.v. het berichtje van Marieke over die man, dacht ik eens: zal ik eens kijken wat je bij Google krijgt als je alleen maar 'terugval' intikt. Dat was de eerste, en ik dacht daar zitten wat handvatten in om zelfs een protocolletje voor jezelf te maken en in het hoofd te hebben, want niet alle situaties zijn te voorzien. Zeg maar om in het hoofd te hebben, zoals je je zelf kunt voornemen bij een brand niet in paniek te schieten. Een soort voorprogrammering.
Ik heb bij mijn terugval heel negatieve gedachten ontwikkeld, met alle gevolgen van dien. Wellicht als ik dit handvat had gehad, had ik wellicht eerder uit die val kunnen komen, met deze positieve gedachtengang.
Ik heb het zelf ook geparkeerd om regelmatig na te lezen. Net als de voorschriften bij brand. Als je pas gaat lezen hoe het brandblusapparaat of de brandslang werkt als de brand is uitgebroken of eens gaat zoeken naar een vluchtweg, dan ben ook deerlijk te laat.
Daarom heb ik het ook op het forum gezet, voor ieder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Dank je :$, hoewel dat is pas te middernacht.
Ik heb mezelf verwend met een pianoboek. Ga ik straks wat uit proberen.
Ik heb nu voor het eerst trillende handen en gebeef. Lastig bij het typen, maar moet wel over zijn voor ik ga pianospelen.
Verder plan ik maar binnen klusjes vandaag, want ik geloof niet dat het droog wordt.

En het typen van dit berichtje liep wel heel veel vertraging op door een tussentijds telefoontje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stien,

De gevolgen vallen gelukkig mee,
geen blijvende schade aan de hartspier!
Wel is mijn hartritme nog verhoogd en mijn bloeddruk ook,
maar dat zou zich weer gaan normaliseren volgens de cardioloog.
Ik voel me vooral heel erg moe.
Zelf heb ik het meeste last van de psychische impact die het
gebeuren heeft, maar ook dat zal in de loop van de tijd wel bijtrekken.
Geduld wordt er dan gezegd....
helaas is dat niet mijn beste eigenschap :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, nu móet je het wel droog houden vandaag, hi,hi,hi.
Ik heb er grote moeite mee om de bloemetjes terug te moeten vragen, en jij zal je cadeautje weer in de kast moeten leggen. ;)
Die verschijnselen gaan echt over, als je nu maar doorzet.
Als je het moeilijk vindt leg dan een lijstje aan met alle redenen waarvoor je het doet.
Zelf ging ik als het érg moeilijk de strijk doen, daar heb ik een hekel aan en onderwijl luisteren
naar een praatprogramma of kijken naar een soap. Later op de dag een lekkere douche nemen en het bed in. Boek mee om de zinnen te verzetten. Voor ik het wist was de klok door middernacht en was ik zó blij dat ik de dag nuchter had gewonnen dat de energie gelijk weer vrij kwam om weer
nuchter door te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann,

Ik geloof dat maar heel weinig mensen geduld hebben als het hun eigen herstel betreft.
Het is ook logisch, want je wil zo snel mogelijk weer volledig functioneren. Aan de andere kant is het natuurlijk de realiteit dat je dat proces niet mag forceren, het moet zijn tijd krijgen en die moet je ook nemen.
Geduld is een schone zaak.

Het is een natte, sombere, donkere dag vandaag, maar ik hou het droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann, je bent door het oog van de naald gekropen zoals men dat zegt.
Heel fijn om te horen dat het lichamelijk weer allemaal goed komt.
Probeer toe te geven aan de vermoeidheid van je lichaam en ga bijtijds
rusten dan zal het verloop sneller gaan. Maar ook je psyche heeft dat
nodig. En ja geduld is van velen niet de sterkste kant, maar weet
waar je het voor doet! Tijd en geduld, zucht......Maar jij kunt het! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal
Misschien een hele domme vraag maar ik log net in en alle ADB berichten staan in mijn postvak van mijn e-mail.
Hoe voorkom ik dit?
Ik had het gister ook al gevraagd en toen werd er gezegd dat ik me moest afmelden,maar hoe doe ik dat nou precies?
Groetjes Quentie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Maak je niet ongerust hoor. Ik bedoel met klusjes binnen doen, om dat het vandaag niet droog wordt. Dat ik niet naar buiten ga omdat het regent.
Als dat beven en trillen over een uur niet over is, dat neem ik een pilletje. Maar van dat pilletje wordt ik dan een beetje duf, vandaar eerst even kijken of het overgaat. En trek die heb ik nu niet, ja in een sigaret dan.
Maar mijn dochter wil die broek vanavond aan, en dat moet die zoom klaar zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Het draadje van gisteren is eigenlijk een oud draadje en ik vroeg me af waarom dan nog lezen, waarom daar nog tijd in de steken.
Het is onmogelijk om zoveel gesprekstof in mijn hoofd op te slaan en reageren op wat een ander schrijft heeft denk ik het meest effect op het moment zelf.
Dus de controle houden door alles te willen weten en bijhouden wat er op het forum gebeurt heeft voor mij geen zin.
Uit betrokkenheid lezen wat lotgenoten schrijven is een optie om de draden die ik heb gemist nog eens na te lopen maar dat is qua tijd niet haalbaar.
Dus denk ik dat het voor mijn gemoedsrust beter is bij de dagdagelijkse draad te blijven want al de informatie van voorgaande draden wordt gewoon te veel.
Wat eigenlijk de drijfveer is waarom ik steeds met mezelf moet overleggen wel of niet mijn computer op te zetten is de tijd die ik nadien te kort kom om mijn dagelijkse afspraken na te komen.

Gisteren is voorbij, vandaag is belangrijk, morgen is het weer vandaag.

Het is open haard weer, allemaal een gezellige dag toegewenst.

Rudy:moon::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Rudy,

Ja het was veel gisteren.

Er is toch niets mis mee als je je gewoon bij de dagdraad van vandaag aansluit. Eigenlijk is dat wel normaal. Net als wanneer je na een tijdje weer eens mensen ontmoet, ga je ook niet alle gespreksbanden afluisteren (die zijn er niet eens).

Alles goed verder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, als iemand in mijn omgeving terug viel schrok ik me rot en bedacht en deed van alles om de persoon weer op het goede pad te helpen.
Deze hulp werd me niet in dank afgenomen.
En ik was kwaad omdat ik zelf zo veel moeite had met niet terug gaan drinken en de ander zoop maar te pas en te onpas door.
Ik wist het onderscheid niet tussen medelijden en medeleven.

Tot het moment ik bezig ging met het hoofdstuk verantwoordelijkheid en ontdekte dat iedereen verantwoordelijk is niet alleen voor wat hij doet of zegt maar ook voor de consequenties van zijn daden en sterker nog verantwoordelijk voor de consequenties naar derden, bij het maken van zijn keuze of nemen van beslissingen.

In de periode dat ik mijn goede voornemens nog omzette in drank en anderen daar de schuld van gaf konden er honderd mensen tegen me zeggen niet te drinken, maar dat werkte averechts.
Ik dronk door tot ik er bij neerviel.

Sinds ik weet waar mijn verantwoordelijkheden liggen heb ik geen moeite meer met de keuze van anderen... weer te gaan drinken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ik kom net terug van mijn psychiater. Het is een goede vent, hij geeft toe dat er misschien een verkeerde diagnose is gesteld 17 jaar geleden. Dit samen met het geklungel van mijn vorige huisarts, die spant toch echt de kroon. Ik ga naar hem toe voor extreme vermoeidheid, hij test mijn lever.
Ik ga naar hem toe naar hem toe omdat ik voor het eerst in mijn leven geen contact kan krijgen met mijn leerlingen, hij test mijn lever. Mijn buik werd dik, hij test mijn lever en toen ik last kreeg van mijn maag, test hij de lever. Erger nog toen die goed bleven binnen komen kon het alleen nog maar de altvleesklier zijn en dan ga je dood.
Nu blijkt dat toen ik in Rotterdam ben gaan werken, ik leidde aan de ziekte van Pfeiffer daar is natuurlijk niet op getest. Maar toen mijn psychiater de test deed heeft hij alles aan getipt ook pfeiffer. Het verklaard dat ik constant dood moe was.
Ik ben een harde tante, ik denk dat alles mijn schuld was. Officeel was ik gezond behalve mijn maagonsteking en mijn schildklier. Een schildklier dat zich aanpast, eerst gaat hij te snel dan krijg je hartkloppingen en paniekaanvallen. Gaat hij langzamer dan wordt je depresssief.Was mijn dokter niet zo verblind door de alcohol dan was dat misschien naar voren gekomen.
Het nadeel voor mij is dat ik mijzelf tot het uiterse duw. Ik heb geleerd in de verslavingskliniek dat je ten alle tijden verantwoordelijk ben voor je eigen gedrag. Schildklier als hij te hard werkt zorgt voor paniek en angsten. Werkt hij te langzaam dan wordt je depressief. De laatste paar jaar staan in het teken van een behoorlijke vermoeidheid. Gaat iets niet dan neem ik daar de schuld van.

Zo jammer dat sommige artsen niet verder kijken dan hun neus lang is. Nu geeft ik de arts de kans om het eens goed gaan bekijken. Ik ga stoppen met bepaalde medicijnen. IK neem het mijn psychiater niet kwalijk.We hebben nog een paar maanden, als de medicijnen aanslaan en mijn schildklier niet gaat compenseren, dan lijkt het mij dat de psychiater van de CBR eens achter zijn oren moet gaan krabben.
IK ben gestopt met een AD en probeer mijn slaapmedicatie tot een minimum terug te dringen.
De psychiater van het CBR noemde mij double trouble. Iets dat mijn psychiater het helemaal niet mee eens is.
Hij vertelde mij dat ondanks alles wat ik had meegemaakt, ik rustig bleef en verstandig.
Ik heb hem eerlijk verteld dat als ik met X naar het zieken huis ben geweest, ik drank gewoon even nodig heb. Wij hebben besloten dat als ik bij X intrek, ik weer zal beginnen met Antabus. Ik zal iets anders moeten gaan vinden om te kunnen ontspannen.

Het is allemaal een beetje veel. toch blijf ik erg rustig. Waar ik niet rustig ben is bij mijn vorige huisarts. Wat een klojo.
We hebben het over 17 jaar met een schildklier die zich constant aan past. Ik heb dus geen kenmerken,
ik was gewoon ziek!
Altijd beter laat dan nooit.

Het gekke was dat toen ze me de persoonlijkheidstesten hebben laten doen er niets uitkwam. en toch zegde, ze is een borderliner, je kunt daar niets mee doen.

Tot zo ver, het medische praatje. Ik ben natuurlijk nu een onbetrouwbaar alkie. Ik denk dat het wel goed komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...