Spring naar bijdragen

donderdag 17 mei 2007

joann

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 108
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Stien, dat is waar, je bent nog maar 26 jaar.
Enne, ik heb aan één moeder ook meer dan genoeg hoor;)

Franneke, werk ze!!!
Ik ben ook een beetje aan het werk, want ik moet alles naar de Abvakabo, (mijn bond)sturen en zeggen wat er niet klopt, plus een begeleidende brief, zodat zij alles naar hun advocaat kunnen sturen en bezwaarschrift kunnen maken. Poeh, heb ik net alles voor de rechtsbijstand van mijn man weggestuurd, komt dit geouwehoer( mag dit??) er weer.

Ik hoorde (stiekem hoor) van mijn dichter, dat mijn zoon waarschijnlijk een scharreltje heeft.
Hij wordt 30 en heeft door zijn moeilijke verleden nog nooit een meisje gehad.
Oh,dat zou me echt gelukkig maken, maar ik mag niets vragen van mijn dochter, want dan vertelt hij haar ook niets meer. Twee goeie berichten in één week. Hoe is het mogelijk?

aangepast, dichter moet dochter zijn, Hihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,
Wat leuk, leuk, leuk, leuk, nu moet je je niet verspreken hoor!
Ik vind dit leuk voor jou maar voor mij betekent het dat er nog hoop is.
Nog steeds heb ik er een van 29 rondlopen, maar er zijn dus nog mogelijkheden.
Spannend hé, vooral dat hij denkt dat jij niets weet.

By the way; hoe zo nog maar 26?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Ik vind dat een mooi onderwerp om over te debateren. Volwassen.

Voor de wet zijn wij volwassen met 18 jaar.
We worden in staat geacht ons rekenschap te geven van onze daden. We worden geacht onze plichten na te komen en in staat te zijn voor ons recht op te komen.
Dat is zo'n beetje de wettelijke kant.

Maar ik bekijk "volwassen" zijn anders.
Kijk een letterlijk naar het woord VOL = compleet, WASSEN betekent groeien.
Je zou dus volledig uitgegroeid zijn als je volwassen bent.
Er zijn mensen die stoppen met groeien, jammer. Zij vinden dat ze alle kennis tot zich genomen hebben en nu alle bagage hebben.
Ik vind dat niemand ooit volwassen kan worden. Mijn grootmoeder wordt dit jaar 87 jaar jong en is nog steeds niet volwassen, zij leert ook nog elke dag bij, zij onderneemt ook nieuwe avonturen, maakt fouten.

Als het goed is, blijf je groeien tot je dood gaat. Als je stopt met groeien ga je voortijdig dood.

Mijn 26ste levensjaar, een belangrijk jaar in mijn leven (dit is a.h.w. geschiedenis).
Thuis wonend met ouders, grootouders, fulltime secretaresse, 2 keer de bof gehad, baan gezocht en gevonden in NL. In augustus van dat jaar na een jarenlange LAT-relatie gaan samenwonen in NL en starten in een nieuwe fultime baan, samen het huishouden doen. Een nieuw leven opbouwen en inburgeren in Nederland.
Ik ben dan nog lang niet volgroeid (volwassen).
Ik ben 47 maar nog steeds niet volwassen.
Als ik honderd ben, ben ik nog steeds niet volgroeid.
Ik moet nog veel leren en nog veel ervaring opdoen.
Ik wil zelfs niet volwassen worden; ik wil blijven groeien.
Maar elke leeftijd heeft zijn charmes en ken zijn minder leuke kanten.

Iemand zei het in zijn uitzwaaier: IK BEN IN ONTWIKKELING

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Appeltje,

Jawel ik kon wel slapen, lag al uren heerlijk in mijn bedje!
Ik werd wakker door thuiskomende jeugd,
die nogal luidruchtig bespraken hoe gezellig het was geweest..

Eenmaal wakker wist en voelde ik dat ik een vergaand besluit had genomen.
Iemand heeft zijn hand uitgestoken naar mij, ik heb hem met 2 handen aangepakt!
Dat heb ik diegene laten weten, en uiteindelijk borrelde mijn geschreven tekst in me op.
Als vanzelf heb ik het hier neergezet, waarom.....?
Misschien toch een hogere macht!

Wie er zich in kan vinden en er wat aan heeft...Fijn!
Voor wie het lariekoek vindt(? ), .....ook goed!
Het is mijn gevoel en dat wilde ik met jullie delen.

Vandaag kan ik me erg vinden in Marieke´s tekst
"wie iets wil doen vind een middel,
wie niks wil doen een excuus!"
Ik heb een middel gevonden dat ik ga gebruiken,
de smoesjes doe ik hierbij in de aanbieding!
(wie ze hebben wil, moet zich maar melden :D)

@ Bibelle,
ik geniet van jou moederlijke insteek!
Heb fijne dagen samen met je latman,
hopelijk werkt het weer een beetje mee voor jullie!
Mams, tot snel...:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, voor de wet is volwassen met 18jaar. Je wordt dan geacht een bepaalde ontwikkeling te hebben doorgemaakt zodat je de privileges die je in de wet krijgt ook kan benutten.
Maar ook het strafboek hanteert deze leeftijdsgrens, je wordt geacht de grenzen te kennen.
Ook de scholing is bij deze ontwikkeling betrokken.

Met jou uitspraken ben ik het eens, je blijft je gehele leven in ontwikkeling. Je leert, maakt fouten, krijgt levenservaring.
Niettemin heb ik inmiddels begrepen dat wij alco's nogal wat achter lopen in ons ontwikkeling. Hierbij zal gerust de mate van inname, de duur ervan, je achtergrond enz. een rol spelen.
Iemand die leeft in een roes neemt weinig tot geen nieuwe kennis tot zich. En een alco die niet inziet dat een nuchter leven beter is, en blijft innemen leert niet van zijn fouten. Nee die blijft die fouten keer op keer weer maken.
Ik denk dat dat nu juist de clou is van het langer droog staan en droog blijven.
Je hebt niets feitelijk geleerd van je fouten als je steeds maar weer blijft terugvallen in je oude gewoontes. Hetgeen je overkomen is ben je al snel vergeten.
Veel mensen die droog komen te staan moeten ook een inhaalslag maken, ik nu ook.
Ik moet leren hoe ik zelf inelkaar zit en alles wat daar mee samen hangt. Ik dacht dat ik veel wist, ik dacht dat ik er al was, ik dacht dat doe ik wel even, ik dacht toen ik alco dronk eigenlijk niets.
Want niets is goed tot mij door gedrongen. Want als ik geweten had wat ik nu weet was ik nooit aan de alco begonnen. Ik geloof dat ik nu mijn eigen draad kwijt ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goededag dames en heren............

Joan, mooi gedicht wat je geschreven hebt!!!!!!

Bibelle: gefeliciteerd met je drie maanden droog, en ik wens je drie lekkere, fijne dagen in Duitsland, met latman!!

Blacky: dat papiertje op straat lag er speciaal voor jou!!

Bab Bam, gefeliciteerd met 9 mnd ADB, wel spijtig dat je relatie het niet gaat redden en dat je moeder zo ziek is!

Sammy: mijn man vertel ik maar niks, hij heeft al vaker gezegd dat mijn woorden "gebakken lucht" zijn, het vertrouwen is nu eenmaal weg, helemaal mijn eigen stomme schuld....

Franceska, fijn dat je toch mocht blijven , ben benieuwd of Soothe dat ook mag....

Marieke, goed dat je niet aan de verleiding toegegeven hebt, misschien kun je die blikjes wel een keer naar de hoofden van je buren gooien.........B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmmm, ik geloof dat ik mijn berichtje beter kan verwijderen. Zeggen jullie het maar. Het is hard, misschien niet waar, kwam uit de losse pols, ik ben ook maar een mens, ben in ontwikkeling (hoop ik).
Jullie maken me nu echt nerveus hoor! Oh nee, verwijderen mag niet meer.
Er was vraag naar discussie, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij hebben de meesten van ons, wel van onze fouten geleerd en gaan we de rest van ons leven bewuster aanpakken en genieten van de kleine dingen die op ons pad komen.
We nemen onszelf onder handen, onze zelfkennis wordt groter en we vechten, daardoor staan we sterker en volwassener in het leven, dan menigeen die nooit verslaafd is geweest en het leven in een roes (dagelijkse sleur) aan zich voorbij laat gaan.

Joan, heb je dat gedicht echt zelf gemaakt, mijn complimenten daarvoor.
Ik dacht echt dat je het overgeschreven had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is echt? Ik ben nog een jonge blom maar mannen van mijn leeftijd zijn oude mannen:D
En ik vind dat zelfbedrog wel fijn en erg veilig bovendien.
Leeftijd is zo ontzettend betrekkelijk. het zijn niet de nummertjes die er toe doen maar je ontwikkeling en de dingen die je toelaat. Ik ben vast een oude ziel. Dingen in mijn leven wijzen daarop maar tegelijkertijd zit ik nog in de puberteit.
Het maakt mij niet uit dat Bibelle zich uitroept tot een moederfiguur. Of dat Stien nog maar 26 is.
Het is zo ontzettend onbelangrijk. Personen doen er toe en geen cijfertjes. Ik heb een vriendin die maar zo weinig scheelt met mijn moeder in cijfertjes dan. En ze is zo waardevol voor mij. Ik zie geen leeftijd, heb ik nooit gedaan. De maatschappij wel. Wil je een kuddedier zijn? Denk het niet. En als wij in de meerderheid zijn maakt het ook niet meer uit. Geen cijfers maar mensen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...