Spring naar bijdragen

Zondag 20 mei

Twan

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 92
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goed, redelijk, lief dat je het vraagt.

Mijn kids waren dit weekend uit logeren; ze hebben reuze pret gehad. Ik had een lekkere combinatie gekocht van avocado, sla en tomaatjes, en die heb ik bij een rental video gegeten: The Devil Wears Prada. Een perfecte film voor de zaterdagavond. Bijna even leuk als Ellis in Glamourland. Tja, ik hou van niet-zo-heftige films die vooral goed :D moeten aflopen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo forumvrienden, het is maar beter niet te snel een mailadres te geven aan mensen die je amper kent.
Je merkt gauw genoeg aan de manier van schrijven of iemand wel of niet serieus met zijn drankprobleem bezig is.
Zelf geef ik niet gemakkelijk mijn privéadres, ik kijk eerst de kat uit de boom.
In het verleden heb ik een paar keer problemen ondervonden met mensen die ik vertrouwde en later onbetrouwbaar bleken te zijn.
Ik ben daar erg van geschrokken en heb er lang last van gehad..

Annonimiteit staat bij AA niet voor niets hoog in het vaandel.
Ook daar geef ik niet snel mijn privé telefoonnummer of mailadres omdat in het beginsel het roer van de gestopte alcoholist snel kan omslaan.
En om zijn drankje te rechtvaardigen moet er een schuldige worden gevonden en dat zijn dan de mensen die in vertrouwen naar mijn mening te vroeg hun privé gegevens hebben bloot gegeven.

Annonimiteit is belangrijk voor mensen die vanwege b.v hun werk onzichtbaar willen blijven ...en dat is terecht.
Annonimiteit staat ook voor nederigheid in aktie.
Bij het naar buiten treden in AA worden mensen alléén maar met hun voornaam voorgesteld en aangesproken.
De annonimiteit behoedt hen ervoor dat men gaat soleren want hoogmoed is een negatieve karaktertrek die vaak hand in hand gaat met drank.

Op het internet is niemand meer annoniem.
Dit forum is voor iedereen die maar wil mee lezen zelfs zonder ingelogd te staan toegangkelijk.
Typ ik bij Google...Coriinne ADB in....krijg ik alles te lezen wat Corinnen op dit forum heeft geschreven.

Niet voor niets waarschuwd ADB je privégegevens streng gescheiden te houden want een eenmaal gegeven vertrouwen is snel geschonden.

Nu kun je zeggen dat als mij dat overkomt ik uit zo.n voorval kan leren.
Dat is ook zo maar de meesten van ons zijn in het verleden al dusdanig beschadigt dat het niet nodig is steeds weer door schade en schande wijs te moeten worden.

Vandaar ...sta eens stil bij de problemen die kunnen ontstaan voor je privé gegevens aan een ander verstrekt.
Je kunt er veel leed mee voor zijn...

@Moesje zet alles opnieuw op rij, scherp je motivatie aan en ga ervoor.
Kijk eens naar je twee kleine kindjes dan weet je weer waarom je niet meer drinkt.
Je kunt het...

@Anjo ...nog niet zo lang geleden werd ik per dag opgeslokt door alléén maar negatieve voorvallen.
Sinds ik kijk wat er dagelijks positiefs in mijn leven gebeurt, weegt het negatieve niet meer zo zwaar.
Lijden is een voorwaarde geestelijk te groeien, maar het moet geen lijdensweg worden.
Ik wens je sterkte..
Rudy..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja. Houtje

CSI is nu begonnen en aansluitend is er dan weer Bones.
Ik zit niet continu voor de buis. Af en toe zijn ze erg vergezocht.
Ik ben trouwens TV gaan kijken om mijn gewoontes te doorbreken i.h.k. stoppen.
Heeft goed geholpen daarbij, dus versloft de TV weer als vanouds.

P.S. Ik heb je pb gelezen en beantwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou daar ben ik weer.
Ik wil even zeggen dat ik nu al weer 5 dagen geen drup alc heb gehad.
En ik voel me langzaam ook weer wat beter.
Dat rare getol in me hoofd ben ik ook kwijt en ik ben ook niet meer misselijk.
Dus een hele vooruitgang dacht ik zo, alleen krijg ik nu wel een beetje hoofdpijn, maar goed dat ik ook wel weer weg tekrijgen.

NB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
rvanth

Typ ik bij Google...Coriinne ADB in....krijg ik alles te lezen wat Corinnen op dit forum heeft geschreven.

Mensen Rudy heeft gelijk.

Maar ik kan ook zijn naam ADB intikken en die van jullie allemaal

Ik meld dit aan de moderator. Ik kan me niet voorstellen dat Google deze pagina's ook mag bekijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou gisteren uit eten geweest geen last gehad wel heel veel zin in een biertje maar niks gehad.
Vandaag gewoon me dieren verzorg en dat ging weer helemaal goed anders zit ik nu niet achter de pc :-)
Voor de rest gaat het helemaal goed eigelijk, hopen dat het zo blijft natuurlijk.

NB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NB36

Je gaat echt goed.
:present: :present: :present: :present: :present:
Voor elke dag een.
Ga zo door.
Drink veel water dat is goed voor je.

En tegen die hoofdpijn kun je een paracetamolletje nemen.

Zoals Stien al vroeg, lukt het om de gewoontes te doorbreken>

Blijf positief denken. Dat is het belangrijkste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet wat eraan te doen is. Je kunt zelfs nog oude stukken van het forum op-googelen heb ik ontdekt. Dat is niet fijn.

De pauze van CSI is voorbij. Ik ga verder met strijken, maar het schiet wel lekker op zo. Flesje spa rood erbij, prima toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Stien

De moeilijke tijden zeg maar, wat ik dan gaan doen.
Eigelijk niks anders dan normaal alleen zit ik dan niet met een fles in me hand maar met een 7upje.
Ik denk dat ik alleen volgend jaar flink op dieet moet want ik eet alles wat maar los en vast zit echt erg.
Net als de nacht van 18 naar 19-05 ik ben speciaal uit bed gegaan om een paar ballengehakt op te eten.

NB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NB, dat is niet mis zeg, die ballen gehakt. Dat kun je maar beter laten anders heb je er weer een ander probleem erbij. Dan moet je ook nog gaan Sonja Bakkeren, hi,hi.
Zorg dat je iets voorhanden hebt wat minder kwaad kan. Lage colorische waarde.
Neem rijstezoutjes om op te knabbelen, zit je snel vol van en je kaken hebben wat te doen.
Ontbijtkoek kan ook veel minder kwaad en helpt veel mensen van de trek af.
Nou ja, zomaar een paar tips hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartstikke goed NB36,

Bedenk maar goed dat IEDEREEN hier is begonnen met het eerste uur, de eerste dag, enz. enz. enz. Ik denk nog steeds "alleen vandaag niet".

Tja, dat eten dat ken ik. Ik heb er nog steeds last van en ben ook een paar kilo aangekomen. Maar uiteindelijk is het veel gezonder zo.

Drink vooral veel water en light dingen, dat scheelt een hoop calorieën. Zorg voor voldoende frisse lucht, een beetje beweging kan ook geen kwaad. Je gaat gelukkig de goeie kant op, de zomer in, hoewel dat ook weer nadelen heeft. Buiten eten wordt vaak geassocieerd met drank. Ik doe het al voor de tweede zomer zonder.

Er is een speciaal draadje met "alternatieve drankjes". Zelf ben ik van de cola light, spa rood, bitter lemon light, en bij een bijzondere gelegenheid "de zwarte pakken" van Royal Club.

Succes man !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NB,

En als het echt honger is, kun je ook een boterham nemen met beleg.
En dan geen gewoon wit of bruin brood, maar volkoren. Daar heeft je maag wat meer werk aan en het is nog gezond voor je spijsvertering.

Als het knabbelen gaat, kun je ook wortel en sla of bloemkool e.d. eten evt. met een dipje op yoghurt basis met kruiden uit de voorraad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, ik knabbel iets duurder. Maar uiteindelijk ben ik wel goedkoper uit dan voorheen.
Ik mag vanmezelf elke avond van half 9 tot half 10 knabbelen. En neem dan rijstezoutjes, b.v. Thaise mix zo zijn er meer smaken die ik afwissel. Weinig callorieen maar heb geen last meer van trek en wordt ook niet wakker om nog iets te willen nemen. En mijn maag heeft wat te doen mijn kaakspieren hebben ook hun oefening gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het aankomen valt wel mee hoor.

Ik dee het ook toen ik nog dronk altijd midde in de nacht de pan aan en eten maar, en dan pas naar bed.
Ik ben 180 lang en weeg ongeveer 90 kilo en dat ben ik al zeker 10 jaar zo dus dat valt wel mee.
Ook ik zit hier nu met een spa rood de 7up is op stress o nee toch geen stress (geintje)
Maar goed ik ga weer even aan het werk

NB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...