Spring naar bijdragen

vrijdag 25 mei


stien

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 111
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Stien,

Ik zie tegen de eerstkomende verjaardag thuis op. Hopelijk zijn ze dan allemaal weer met vakantie. Manlief is nl. midden in de zomer jarig en meestal zijn zijn broer en zussen dan met vakantie in het buitenland. En tussen zijn zussen zit een aantal wijndrinkers. Ja, en dan zal er toch wijn in huis moeten zijn. Naar gelegenheden toe gaan, probeer ik voorlopig te ontlopen. Naar oud en nieuw kijk ik nog maar niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en stien natuurlijk.

het is raar, ik heb er toen ook heus om gehuild maar het lijkt nu heel erg hard binnen te komen. Heb zelf ook een verleden en dat heeft behoorlijke impact op me gehad dus ik vond het zo erg dat juist mijn dochter hetzelfde meemaakt. is niet hetzelfde geweest maar ook die kant op dus. even stofzuigen, kan even niet zo goed meer schrijven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vanochtend heb ik voor de thuiszorg kwam het laatste restje wijn weggegooid. We zijn zo vertrouwd met elkaar dat ik haar gemeld heb dat ik tijdje niet wil drinken. Ze weet wel dat het best veel was wat ik dronk, maar haar argumentatie was: maar als je daar van geniet moet je dat gewoon doen. Er zijn al (zoveel) dingen die voor jou niet meer mogelijk zijn. Ik vond het superlief dat ze zo ''meedacht'''maar ik weet dat het niet goed voor me is en dat ik echt wankeler op mijn benen sta de volgende ochtend.

dag 1 is vandaag ingegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip,

Gedwongen verhuisd. Dat lijkt mij ook niet leuk. En de reden waarom al helemaal niet, hoewel ik het niet helemaal kon volgen, ws. omdat je vol opgekropte emoties vertelde. Dus jij ontwikkelde je foto's zelf. En kan dat niet meer omdat je nu geen doka hebt. Om een doka in te richten heb je een aparte kamer nodig. Jammer is dat, want daardoor kun je je hobby niet uitoefenen.

Dat is nu gebeurt en je kunt het niet terugbrengen. Je bent nu gestopt met drinken, concentreer je daarop. Nu zie je de problemen nuchter aan en dat is toch echt beter, want dan kun je er ook helder wat aan doen.

Problemen kun je niet verdrinken, door de drank worden ze groter en komen er problemen bij.

Je stelde voor een anecdote te vertellen, kom op, ik luister.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Karin: Wee to go! Hou vol, je kunt het!

@ Corinne: ik had het in mijn wie is wie profiel geschreven, mijn dochter is destijds sexueel misbruikt door de buurman en ik mocht er natuurlijk wel blijven wonen, die keuze was aan mij maar ik zag mijn kinderen daar niet meer buiten spelen en sowieso, ik had die man niet tegenmoeten komen. Is een lang verhaal maar dit in het kort. Vandaar dat ik gedwongen tussen haakjes schreef ook. Zo voelde en voelt het.

Maar het goede nieuws is: mijn zin in bier is wel weer over. Gelukkig, als ie maar niet wederkeert!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms kwam de drank zo angstaanjagend dichtbij dat ik vooral in het begin dikwijls heb afgezegd voor een verjaardag of partijtje.
En dat is geen schande.
Het lijkt egoistisch maar het is niet meer dan jezelf in bescherming nemen.

In het begin van mijn stop pogingen ben ik er vanuit gegaan, ook gezien mijn negatieve ervaringen, dat ik niet deel neem aan aktiviteiten die mijn nuchterheid in gevaar brengen.

Veel later en op het moment ik wat steviger in mijn schoenen stond ben ik die uitdagingen wel aangegaan.
Wel met een groep mensen op de achtergrond waar ik mijn problemen mee kon bespreken als het te heet onder mijn voeten werd.
Ik nam zonder het te weten te vaak te veel hooi op de vork wat te veel spanningen opleverde en dan is de drank weer dichtbij.

Ik had haast, want ik dacht nooit meer gelukkig te worden voor ik dood ging.

Sinds ik weet dat ontwikkelingen op gang gezet door te stoppen met drinken een leven lang doorgaan en ik daarna nog een tweede en derde kans krijg omdat wij het eeuwige leven hebben, heb ik daar vrede mee en ben ik rustiger geworden.

Innerlijke rust die ik iedereen toewens en kan bereikt worden door te stoppen met het middel.

Hervallen is niets anders dan ontkennen dat je er mag zijn.
De ontkenning van het zelf.

Wat het vliegen betreft bedank ik jullie voor de bemoedigende woorden.
Ik zal aan jullie denken.
Eenmaal in de lucht onder genot van een hapje en drankje glijdt de angst
langzaam in mijn schoenen.

Tot een later tijdstip...

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke anecdote, leuke anecdote. Misschien kun je beter eerst eten gaan koken ofzo ipv wachten. :)

Ik heb trouwens wel iets raars nu. Ik ben absoluut geen viseter, kom niet verder dan kibbeling en vissticks en de zelfgemaakte haringsalade van mijn moeder. Haring zo vind ik brrrrr. 1 keer geproefd..
En nu heeft mijn oudste kat, omdat ik hem wil verwennen want hij is niet meer alleen in zijn aandacht krijgen, whiskas, sardines. En ik vind het me toch lekker ruiken! Dus ik ben op mijn fiets gesprongen en heb ingredienten voor haringsalade gehaald, 2 x sardines in blik gekocht (olijfolie en tomatensaus) en haring in tomatensaus (ook uit blik). Ik weet nog niet wat ik zo ga eten, jawel dat weet ik wel want ik heb verse haring gekocht en het is wel zo logisch om dus met de salade te beginnen. Ik weet ook niet waar het vandaan komt opeens! Bizar! Maar ik ga ook nog een blikje sardines open trekken, ik wil nu weten of ik het lust!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, bedankt voor je bemoedigende woorden vandaag.

Ja de wereld is op zijn tijd wel érg zot.

Ik weet niet naar waar je gaat vliegen, maar tegenwoordig vindt ik het maar karig in het vliegtuig wat betreft hapje en drankje. Het schijnt alleen op lange vluchten nog goed te zijn of je moet vliegen vanaf Duitsland. Of vlieg jij vanaf Belgie en worden jullie ook nog op je wenken bediendt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy en Pip,

We leven in een rare wereld met rare regels en rare mensen.
Zelf zijn we natuurlijk ook raar, want normaal bestaat niet.

Wij gaan dadelijk eten en dan ben ik even weg.
Ik wens jullie ook vast smakelijk eten.

Goed dat je die gremlins kwijt geraakt bent, Pip.
Denk erom dat als er nog een langskomt, begeeft je hiernaartoe en roep gewoon om hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip,
ik zie dat je adb bent sinds 20 mei wat uitstekend is!
Ik zelf heb vooropgesteld om op 19juni volledig te stoppen met drinken en er naartoe te werken ..
Hoe heb jij dat aangepakt? Van de ene dag op de andere of ging er ook een tijd aan vooraf om tot stoppen te komen?

Groet-Lenne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lenne,

bij mij was het van de ene ochtend op dezelfde middag. Van 2 flessen wijn per dag naar nul. De eerste dag heel rot qua ontwenningsverschijnselen maar de tweede dag ging dat al wat beter. Trillen, zweten. Ik weet niet hoe ik het gedaan heb, ik was het gewoon zat. Ik weet niet precies wat mijn druppel was (haha), waardoor ik het op dat moment echt kon of wou laten (kunnen is een ander verhaal). Voelde me weer betrapt op iets niet meer weten van de vorige dag maar dat had ik wel vaker. Maar ik was het zo zat! Het eeuwige: heb ik nog wel drank genoeg voor de zondag want dan zijn de winkels dicht, hoe zorg ik dat ik niet uit mijn mond ruik (ik was overdags een stiekume drinker), het geld wat het kost, het daardoor niet goed eten. Alles.

Ik begrijp dat jij voor de verjaardag van je dochtertje wilt stoppen niet? Het lijkt me lastig om langzaam af te bouwen. Ik denk ook weleens, ach, ik wil niet helemaal stoppen, dan kan ik nu toch wel een wijntje nemen? Maar het maakt me trots dat ik het helemaal niet doe en dat maakt het weer gemakkelijker. Wat bij mij trouwens enorm geholpen heeft is het volgende:
Ik dronk altijd wijn uit een whiskeyglas. Vind ik lekker drinken. Sinds ik gestopt ben drink ik alles wat ik drink (behalve koffie en thee) uit dat glas. In het begin zag ik het en dacht ik:ja! daar heb ik zin in! Ik associeerde dat glas echt met wijn. Maar nu ik er cola, water, icetea noem maar op uit gedronken heb, is het gewoon weer een glas geworden en heb ik weer trigger minder. Ik heb er twee en overdags gebruik ik ze ook wel eens voor de kinderen. Zij vinden het best en ik schenk iets anders in. Werkte bij mij echt goed! Maar misschien drink jij rechtstreeks uit de fles?! :)

Sterkte, als ik iets kan helpen piep je maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jep de verjaardag van mijn dochtertje is mijn doel --
Ik zal mijne cola/water/alcoholvrij drankje dan in een blikje bier moeten doen want ik drink bier uit blikjes :)
Ik heb wel iets met hoge smalle glazen - daar drink ik graag uit - daarom niet persee alcohol
Het was bij jou dus letterlijk de maat vol en gedaan ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lenne, ik heb hier eerst een maand mee gelezen en geschreven. Me tevens opgegeven voor internet therapie en daar mee begonnen.
Na een maand terwijl ik aan het lezen/schrijven was op het forum heb ik defenitief mijn beslissing genomen. In een keer toen stop! Ik leerde, hoorde, las van de ervaringen van anderen dat minderen weinig succesvol is. Dat is maar voor weinigen weggelegd.
Ik heb er geen spijt van, je weet half niet wat je er voor terug krijgt!!
Het is een enorm cadeau heb ik hier wel eens gehoord, je hoeft het alleen maar aan te nemen en uit te pakken. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yups, letterlijk vol. Tot vandaag had ik ook geen zin in alcohol, behalve de eerste twee dagen om van de ontwenningsverschijnselen af te komen. Geen zin in de smaak in mijn mond maar zin om niet meer zo te zweten enzo dus. Ik dronk altijd wijn en in het weekend bier en aangezien het vrijdag is en ik dan altijd een kratje haal, viel het zwaar. Maar ik denk dat dat een doorbreken van gewoontes is. Andere dagbesteding zoeken dus.
Hoeveel drink je want even serieus, als je je zo voelt als ik me voelde, dan wil je echt geen verjaardag vieren en is het erg lastig om bezoek onder ogen te komen, met je natgezweete kopje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...