Spring naar bijdragen

vrijdag 25 mei


stien

Aanbevolen berichten

Pip,

Je kunt er de icoontjes voor gebruiken (ik weet niet altijd of ik dan het goede neem, maar vind ze wel leuk).
Maar het was voor mij duidelijk dat je een grappige invulling gaf omdat je voor jou onbekend was.
Ik ben niet snel op mijn teentjes getrapt.


Ik kan vandaag niet typen lijkt wel. Ik moet elk woord nakijken, zal wel zijn omdat ik scheef voor mijn toetsenbord hang, met mijn benen op de la. Zeer ongezonde houding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 111
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rudy,

Fijne vakantie! Ik kreeg ineens een gek gevoel toen je het over Domburg had. Ik heb ooit in het grote hotel daar gewerkt. Wie Domburg kent weet welke ik bedoel. En dan je vlucht door Zeeland naar drank, wie weet hebben wij elkaar ontmoet of iemand die ik lief heb. Ze zeggen toch dat we allemaal zes mensen verwijderd zijn?
Zo'n vliegtuig is zo eng niet, ik vind een auto veel enger. Je moet je gewoon even overgeven.

Met mij gaat het even fout. Zonder zelfmedelijden maar dat gehammer en getimmer, daar wordt ik gek van. Morgen moet ik verplicht schoonmaken en opruimen. Schoonmaken is niet het probleem het opruimen wel.
Weet je wat ik ook niet snap, dat alle folders in het Turks en Arabisch is maar niets in het Engels!
Op zich geen probleem, ik heb die taal redelijk onder de knie maar weet je hoeveel folders het zijn.
Dan had ik ook nog mijn schoonzus aan de telefoon die mij vertelde dat ze anders dan ik, positief dacht.
Dom zijn is ook een gave. Waarom halen ze de bijnier en long niet weg?
En dan wordt ik zo pissig. Als je zo mee leeft waarom lees je dan niet wat voor handen is?
Nee, ik ben niet positief, niet dat ik dat tegen hem zeg maar jee, je hebt toch hersenen.
Toen ging het gesprek over naar roken. IK zou nu zeker wel stoppen. Nee dus, ik heb wel eens een gat in een bank gebrand. Heel jammer maar dat is niets in vergelijking wat ik onder invloed van drank hebt gedaan.
Volgens mij staat de wereld op zijn kop. Roken is stom maar het beneveld je niet. Drank is ooit aangepakt door de VS zonder succes. Wanneer wordt de wereld eens wakker?

roken is a sociaal maar drinken is gezellig. Zijn er ook sites voor NDB?

Sorry, ik moet het even kwijt. het zit mij zo hoog. Ik kan niet positief zijn omdat niets mij verteld dat er enige reden voor is. dus ben ik dan de schuldige? Gemakkelijk gezegd als je op een afstand zit.
Ik denk aan hem dag en nacht. Fijn. Wat doe ik dan? Wie zit er dinsdag bij hem?

Het enige wat ik wil is zuipen, zo veel dat ik niet meer hoef na te denken. Ik heb het zo gehad.
Wij willen graag controle. DE enige controle die ik heb is nuchter naar het ziekenhuis te gaan.

Ik zou wel iets willen slaan, heel boos worden en het vernietigen. Dat kan niet maar begin niet een zeikgsprek over roken!!!!!

Sorry,

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip,

Nederlands is mijn moedertaal.
Ik geef als vrijwilligster Nederlandse les aan huis aan 2 allochtone vrouwen die om diverse redenen nog niet aan een regionaal college les kunnen nemen.
Dat is een leuk en dankbaar werk en als werkloze heb ik er nu de tijd voor.

Je lijkt mijn dochter wel die heeft ook al tal van foto's gemaakt van onze jonge katten.
Ze doet het wel met een digitale camera.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo; Ik zal geen zeik gesprek houden over roken. Ben zelf een roker.
De wereld draaid door dat heb je vandaag goed begrepen. De wereld draaid door of je nu nuchter bent of beneveld. Het enige verschil is als men plotseling een beroep op jou wil doen ben je in benevelde toestand onbereikbaar. Ik vraag me af of je dit nou echt wil.
Je bent er zo mee begaan om je x en kinderen te helpen en bij te staan. Dit kan niet als je naar de fles grijpt.
Bovendien zal dat meteen de laatste keer (mogelijk) zijn dat zij een beroep op jou doen.
Is het nou perse nodig dat je bij dat gehamer enz. aanwezig bent?
Ga er uit, het is mooi weer. Maak een wandeling, ga bij iemand anders even op verhaal komen.
Op dit moment kun je toch niets, dat komt later wel.
Probeer te scheiden wat op dit moment van belang is en laat al het overige even langs je heen gaan.
Maar blijf nuchter, anders liggen nog veel grotere problemen in het verschiet.
Je kunt het, doe het dan ook. Laat zien wie Anjo is!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Ja dat verbaasd mij ook altijd aan ziekenhuisfolders. Nederlands, Turks, Arabisch. Europese talen komen verder niet of nauwelijks aan bod. En dat terwijl de Nederlandse universiteiten zoveel van hun colleges in het Engels geven.
Voor veel Europeanen is Engels de gemeenschappelijk taal.

Het is heel goed dat je je hier komt afreageren.

Maar Anjo, wat lees ik dan daar dat je je liever wil gaan bezuipen. Aan die negatieve gedachte ga je toch niet toegeven. Bovendien wijzigt dat wat aan de situatie? Nee, dus. Bovendien verlies je dan alle controle over de situatie die dan kan verergeren.

Blijf nuchter.

En ik begin geen gesprek over stoppen met roken. Zeg maar dit: nadat ik uit het ziekenhuis kwam hebben mijn man en kinderen gevraagd om niet meer te roken. Lichamelijk was ik afgekick, geestelijk niet ik verlangde gewoon naar mijn peuken. Ik heb het toch gedaan, maar na een 7tal maanden hield ik het niet meer vol en ben stiekem gaan roken. Om de geur te dempen ben ik wijn gaan drinken, en zie nu zit ik hier voor de 2de keer af te kicken van wijn. Ik ben alcoholist geworden omdat het mij niet lukte om van de sigaretten af te blijven. Wat was de winst.

Stopverplichting slaat nergens op.

Trouwens heb je geen lege kartonnen dozen of zo die je kan kapotscheuren om je woede te bekoelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen,

Ik ben een boekje aan het lezen van Midas Dekker.Hij beschrijft ieder dier met z,n leuke en minder leuke kanten. Dit deed mij realiseren dat we eigenlijk de enige zoogdieren(mensen)op aarde zijn die een zelfvernietigend verdrag vertoont. Ieder dier beschermt zijn soort en zichzelf. Zo niet wij. Wij gooien in ons machientje allerlei stoffen( alcohol, Nicotine CO2, veel vet enz)
Als je per ongeluk diesel ipv benzine zou tanken ga jer nog geen kilometer mee rijden We roepen dan meteen iemand erbij die het kan herstellen.We zijn zuinig op ons blikken vervoermiddel.
Wij gaan pas hulp voor ons eigen machientje inroepen als we klachten krijgen.Gek eigenlijk hè?
Nu hebben wij wel het geluk dat wij wat overcapaciteit hebben 2 longen , 2 nieren, en niet te vergeten
aardig wat leverreserves.Hier en daar kunnene we dus wel wat vernielen zonder daar hinder van te ondervinden.Helaas bezitten we maar 1 alvleesklier. Heb je die kapot gedronken wordt je er niet vrolijk van. Maar gelukkig hebben we insuline in een injectievorm. Iklas 2 weken terug in de krant dat ze in Delft de eerste polikliniek geopend hebben voor kinderen met een alcoholprobleem.Komen soms 14 jarigen in coma binnen.Erg toch hè?Ik hoop nooit meer een voorbeeldfunctie hierin te krijgen. Gelukkig gaan onze beide zonen er verstandig mee om.Dus mensen hou het dit mooie weekend weer droog

Groetjes Sammy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Ik begrijp je gevoel wel,
maar je weet zelf dat gaan drinken
niks oplost!

Heb je niet een oud kussen?
Dan kun je daarop al je boosheid
eruit slaan!

Een knuffel voor jou,
voor iemand die zegt geen rots te zijn
hou je je aardig staande!

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Stein,

Dat vind ik nu ook het allermoeilijkste nog van niet drinken.
Gewoon alles zijn gangetje thuis is het helemaal niet moeilijk.
Maar onder de mensen zijn, die wel drinken is moeilijk.
Maar jij hebt er al goed over na gedacht en dat scheelt .
Jij gaat het gewoon dit weekend redden zonder .

groetjes sammy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy, nog niet helemaal helaas. Heb nog geen adbzaterdag beleeft. (zondag t/m vrijdag heb ik geteld, ik ga vandaag namelijk ook niet drinken) Beetje voorbarig dus eigenlijk van me, die 6. Ik heb vandaag gewoon al meegeteld... :)

En dat terwijl ik een heel moeilijk moment heb. Mijn kinderen zijn net opgehaald en dit het HET moment waarop ik mijn weekendbiertje ging pakken. Maar ik ga het niet doen hoor, ik kan het. (en ik heb geen bier in huis)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy,

Ja, wij mensen doen onszelf veel leed aan, dank zijn onze "beschaving". En natuurlijk onze soortgenoten worden ook vrolijk mishandeld en vermoord.
Wij zijn, naast de mieren, de enige diersoort die soortgenoten te lijf gaat met legers.
De mens besteedt het grootste deel van zijn intellect en energie aan het maken van vernuftige machines om de andere mens te vernietigen.
Over dit onderwerp kan eeuwig gedebateerd worden en niemand zal het ooit eens zijn met de ander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al sta ik maanden droog, ik heb zo mijn twijfel momenten.
Ik probeer er aan te werken. Maar ik moet toegeven dat ik heel lang, toch zeker de eerste drie maanden alle feestjes, verjaardagen, noem maar op heb ontweken. Ik wist van mij zelf dat mijn grootste valkuil na drie maanden zou komen. Langer heb ik het nooit droog kunnen houden met uitzondering van mijn zwangerschappen en in de eerste paar maanden daarna.
Langzaam aan begon ik weer eens naar een verjaardag te gaan. En de eerste verjaardag hier thuis begin mei vond ik best wel moeilijk. Vooral toen iedereen vertrokken was en je de troep mag ruimen.
Meestal kwam ik dan juist lekker op gang.
Stapje voor stapje moet ik er weer aan geloven en overal weer aan gaan deelnemen.
Maar dat neemt niet weg dat ik het steeds weer een beproeving vind.

Met pinksteren zijn we ook gewend dat iedereen boodschappen mee neemt o.a. ook de drank.
Alles gaat meestal op de hoop. Ik heb mij suf gepiekerd moet ik nou ook alco mee nemen of niet.
Als ik niets mee neem heb ik nog voor ik kan uitpakken al commentaar. "Heb je wel alle boodschappen bij je, of moet je nog naar de ....?.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Ik lees het nu pas. Ben mijn bed gaan verschonen en het poesje gaan aaien, hij viel op schoot in slaap dus dat was ook een goede afleiding. De meeltjes stromen binnen (nou nou Pip, dat valt wel mee), laat ik het anders zeggen, er hebben al twee mensen gevraagd of ik mee ga naar een terrasje. Ik heb tegen alle twee gewoon gezegd dat ik vind dat ik teveel dronk en dat ik dat even niet meer wil dus sorry maar als ik meega dan weet ik zeker dat ik aan het bier ga, ik blijf thuis. Prima reakties op gehad. Zijn allebei vrienden (zelfde groepje) waar ik op vrijdags vaak de kroeg mee inga/ging.

Hoe kom ik nou mijn avond door? Ik heb echt geen idee wat ik moet doen. Ik weiger nog langer schoon te maken, het is immers wel vrijdag maar als ik stil zit dan denk ik alleen maar aan drank.
Misschien moet ik even een leuke anecdote vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De reden dat ik meer ben gaan drinken was o.a. mijn 'gedwongen' verhuizing. En op dit soort momenten kan ik echt wel janken, het enige waar ik zin in heb om te doen is in de doka werken, leuk foto's van het poesje ontwikkelen en afdrukken. En dat kan dus niet meer want ik heb nu geen ruimte meer voor een doka. En dan word ik zo doos. Allemaal door zon lul die zijn handen niet thuis kan houden. Zijn dit normale ik ben gestopt met drinken dus ik krijg emoties tranen die ik nu heb? wat een #^@&!*(#)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, zo ervaar ik het ook. Toen ik eerst alleen de middagen niet meer dronk was het al moeilijk.
In het begin ging ik niet meer even na het bridgen mee met mijn maatje. We dronken n.l. dan altijd een paar glazen wijn.Nu heb ik de middagen onder côntrole. Iedereen weet dat ik ,s middags niet meer drink.
Daarna heb ik gemeld dat ik door de week ook de avonden niet meer ga drinken.Maar vorige week vrijdag kwam een vriendin onverwachts langs op de middag en ben ik toch voor de bijl gegaan.Ik vind mijn gedachten ook naar. Want ik denk oh nee hè daar komt ze aan. Omdat ik dan te slap ben om niet mee te drinken. ik moet me nu zelf gaan trainen om dit soort situaties het hoofd te bieden Uiteindelijk moeten we zelf de keuze maken.Ik wil weer gaan genieten als mensen zomaar even op mijn terras neer ploffen. Veel aanloop vind ik juist zo gezellig. Het lijkt me ook een heel moeilijke keuze of je wel of niet iets in je tas mee moet brengen.Neem in elk geval wel ook iets mee wat je zelf graag drinkt( geen alcohol)
Sterkte en wel genieten hè? Je kunt het

sammy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip,

het is ook niet niks zo,n verhuizing. Vooral de reden waarom.
Maar je bent wel een beschermende moeder voor je kinderen.Ze zijn vast trots op je.
Je hebt toen de juiste beslissing genomen.En nu alweer 1.
Volhouden hè?nog maar 31 uur en je eerste jubileum is gehaald


Sammy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, het geen gebeurd is kan niet teruggedraaid worden. Hoe ernstig, naar, rot, vervelend of wat dan ook is. Wel heb je destijds een belangrijke beslissing genomen, de verhuizing. Denk er eens aan hoe belangrijk deze beslissing is geweest. Nu je droog staat is er de tijd om alles te verwerken en niet weg te drinken. De emoties zullen wel wat harder aankomen, maar je moet er door heen.
Dit geld voor ons allemaal, alle oud zeer dat wij altijd weggedronken hebben moeten wij herbeleven.
De gevoelens opnieuw over ons heen laten komen, verwerken en een plekje geven.
Het is een moeilijk karwei maar wel een hele investering in je "droge" toekomst.
Dus laat je tranen maar rustig komen als dat zo uitkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...