CPAS Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Moesje,Gelukkig heb ik geen buren als die van Marieke.En jij kunt letterlijk ook slapen als een roos. Wij hebben in het weekend ook weleens aangeschoten lieden door de straat lopen, maar dat valt wel mee. Toen ze met onze dakgoten bezig waren hadden die werklui de stellage laten staan, waren toch een paar vrolijk aangeschoten jongelui er in aan klimmen, ging mijn man wel even naar buiten om te zeggen dat dat de bedoeling niet was en dat het toch wel gevaarlijk was wat ze deden. Ja, konden ze wel beamen, zijn eruit geklommen en hebben netjes gedag gezegd.Maak geen gewoonte van zulke vrijdagen en dan gaat het weer goed.Blacky,Een overlijdensyndroom, dat kun je wel krijgen zo. Ik denk dat je in slaap nog bezig was met die gevonden dode kat en je eigen kater die zo ziek is. Hoe doet ie het nu, gaat het wat beter met hem?Nicenfrance,Oefen maar lekker met het zwemmen, dat is goed voor de conditie en houdt je van de drank. Goed dat je man je steunt. Als je het moeilijk hebt, kom dan maar gauw hier kijken of er iemand is om mee te kletsen, zeg dan gewoon maar: klets me eruit.Ik zie die oude loebas van je met katjes op zijn rug en hoofd, spelen met zijn oren.Hebben ze geen limonade of sap te koop. Vast wel. Van mijn hulpverleenster hier is het niet verstanding om alcoholvrije wijn of bier te gebruiken als je wilt stoppen, omdat je dan je gewoonte niet doorbreekt. Ik had nl. alcoholvrije wijnen gekocht via internet. Mijn drankje was rode wijn. Dat is alleen goed als je een keer toch een wijntje wil drinken. Wat wil je trouwens bereiken? Heb je al nagedacht of je wilt minderen of helemaal stoppen?Probeer om niet te drinken tijdens het eten. Zet je tanden op mekaar, en vraag je man om maar niet bij jou in te schenken. En daarna de kurk op de fles en de fles uit het zicht.Mijn man drink hooguit 2 glazen per dag: 1 biertje rond het eten en 1 borreltje voor het slapen gaan. Dat doet hij nu nog, maar helemaal uit mijn zicht. Ik heb hem al gezegd dat ie net een stiekeme drinker is, maar hij doet het voor mij. Staat het niet voor mijn neus uit te dagen. Vind ik fijn van hem.Ik wens je vast smakelijk eten en tot straks.Hoi Moesje,Jij komt meteen in vakantiestemming bij het lezen van Frankrijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Hallo, daar was ik weer....tja even de hond uitgelaten en kids naar bed...vanavond moeten ze weer op tijd erin.Morgen is het weer school!Nee Corinne, tis niet de bedoeling, dat het een gewoonte wordt, in het weekend! En alleen drink ik sowieso al niet. Aankomend weekend heb ik trouwens ook 2 dagencursus weer. Het zijn de laatste 2 en dan heb ik ze weer gehad.Eind juni doe ik dan nog reiki 2 en dan maar even een pauze.....En jaaaaa....frankrijk(mooi land)..cascades du herissson.....krijg echt zin in vakantie, maar ja gezien mijn budget alsalleenstaand moeder, hoop ik dat ik in ieder geval nog 1 weekje weg kan met de kids en dan wil ik graag naar Ameland, mijn favoriete eiland.En gelukkig heb ik niet zulke buren als Marieke...ik weet niet of ik dat wel lang had vol-gehouden! Dus ik ben gezegend met alleen het uitgaansvolk in het weekend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 oeps, dochtertje komt weer beneden, kan niet slapen, ga er maar even bij liggen....tot straks........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Moesje,Goed hoor. Heel goed van je zelf.Slaap niet te lang bij je kroost.Tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Marieke,Tja, levercirose komt niet voor niets zoveel voor in Frankrijk.Maar ze doen daar dikwijls ook water bij de wijn, omdat ze de hele dag door wijn drinken.Mijn drankgebruik zou daar niet eens opgemerkt zijn, maar als doodnormaal gezien zijn.Nicenfrance zal haar best wel doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Hallo,Is daar iemand? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nicenfrance Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Ik heb nog nooit een Fransman water bij de wijn zien doen, wel is het helemaal niet raar om al om 11 uur 's ochtends aan de witte wijn te gaan. Maar ik denk wel dat etentjes enzo moeilijk worden, maar ik heb er zelfs vertrouwen in dat ik toch weer ooit een matige sociale drinker kan worden. Maar misschien zit ik er wel helemaal naast. Nu in ieder geval niet! Ik wil nu mijn lijf ontgiftigen. Dat overlijdenssyndroom herken ik wel. Ik had nooooiiit mensen om me heen die stierven en nu houdt het niet meer op. Afgelopen week is hier een jongen van 21 omgekomen door een auto-ongeluk en ik ken zijn ouders goed: verschrikkelijk is dat. Hij reed te snel en had wellicht ook gedronken en is uit de bocht gevlogen. Ze zouden hier een anti-alcohol reclame moeten maken: mensen zijn vaak zo eenzaam, buiten de winter dan, ze zijn allemaal alcoholist. Ook daarom ben ik nu gestopt, ik wil zo niet verder gaan. Mocht je nog vragen hebben over die dromen, ik ken iemand die ze kan analyseren, maar het is natuurlijk over duidelijk dat het komt doordat je zoveel hebt meegemaakt en ik vind dat erg rot voor je.Ik ga lekker naar bed met een boek, die tip heb ik hier al meegekregen. Lekker drop mee, dat is wel een voordeel: ik mag van mezelf zeker 4 kilo aankomen en morgen ga ik eigengemaakte tomatensoep maken en die mag ik van mezelf de hele dag door eten/drinken, hahahaDe eerste nacht in na een alcoholvrije dag: joepie!!!!!slaap lekker allemaal... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Hoi Nic,Dat wordt een soepdag morgen.Eet smakelijk.En voor nu lees lekker, en dan slaap lekker.We zien je morgen wel weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Tsjonge, het is hier weer griezelig stil....Nicenfrance, welkom op het forum!Sterkte met stoppen, volgens mij heb je je eerste 24 uur bijna volgemaakt!Hou vol, het trillen en zweten worden vrij snel minderdaarna ga je je steeds prettiger voelen!Al heeft het hier veel geregend,ik ben de pinksterdagen droog doorgekomen!Hopelijk geldt dat voor iedereen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Joann,Hier hetzelfde, hele dag motregen, maar ik droog.Ik weet echt niet waar ze allemaal zijn vandaag.Ik wel uitgeslapen tot bijna 12 uur en tussen 12.50 en 16.00 was ik weg. Dit wordt echt een kort draadje.Gelukkig was er wel iemand om ons nieuw lid te verwelkomen en wegwijs te maken.Ik denk dat gewoon de meesten een lang weekeinde hebben genoten elders in't land. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Hoi als er iemand komt, ik ben even aan mijn lekkere trek gaan voldoen. Nee, nee, geen angst. Ik heb trek in een tosti, dat is lang geleden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Dolend door de regen,loopt ze op straat.Niet wetend wie ze is,of waar het leven over gaat.Vertwijfeld, eenzaam en bangdoor iedereen verlaten,zwerft ze door de straten.Maar niemand heeft het in de gaten!Uitgeput en doornat zakt ze uiteindelijk neerhet hoeft voor haar niet meer,Ze is klaar met haar levenen bereid het haar schepper terug te geven...Het leek zo ver weg,maar het was zo dicht bij!Diep in haar ziel heeft ze het altijd geweten...de redding heeft al die tijd in haar zelf gezeten!We kennen haar allemaal,ze is ons eigen ik..ons eigen egowat niet meer luisterde naar onze ziel...Een helpende hand wordt naar je uitgereikt,maar het is aan je jezelfwat je er uit eindelijk mee bereikt!Je kunt de hand met hoop vastpakken,of jezelf dieper in het moeras laten zakken..De keuze ligt bij jou...alleen bij jou...Je weet het..Je voelt het..Doe het...DOE HET NU ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Joann,Een mooi gedicht met aan het eind de keuze:neem de reddende hand of niet.Ik ben nogaltijd blij dat ik de reddende hand heb genomen.Al heb ik nu die hand nog nodig als steun, ik voel dat ik sterker wordt.Eens zal ik zonder die hand kunnen lopen, maar ik zal nooit vergeten dat ze mij geholpen heeft.Je hebt me ontroerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Blacky,Mijn excuses, je weet wel waarom. Zodra alles weer wat normaler wordt dan zoek ik nog even verder voor je. Ik ben op het moment meer bezig met stervensbegeleiding dan met rouwverwerking vandaar maar ik vergeet je niet.Morgen begint bij mij de renovatie en ik moet zeggen dat zoonlief zichzelf overtroffen heeft, hij heeft het meest van het werk gedaan en dochterlief de megagrote afwas. Zo lief.Ik weet niet of ik morgen nog de tijd krijg om te schrijven en morgenavond slaap ik bij X want chemo start op woensdag. Ik heb geen idee of zijn internetaansluiting het doet dus ik wil jullie allemaal bedanken voor de steun en lieve woorden die ik heb ontvangen van jullie. jullie zullen nooit weten hoeveel ik daar aan heb gehad.Nu komt de volgende fase en ik ben doodsbang maar we doen gewoon ons best.Er is nu geen marge voor drank en de Antabus zit in mijn toilettas voor het geval dat ik gekke ideeen in mijn hoofd krijg. Nogmaals bedankt voor alles en als het internet het daar doet dan horen jullie gewoon van me.Zo niet dan weten jullie waarom.Ik wens iedereen heel veel sterkte in onze strijd en ik zal aan jullie denken.Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Anjo,Ik wens jou heel veel sterkte toe. En wat goed dat je kinderen zo goed hebben geholpen.Ik zal aan je denken en als er een gremlin langs komt, mep 'm dan maar hier naartoe.Heb je een waslijst met helpende gedachten bij de hand in je zak, doe het alsnog.Je bent sterk, al ben je zelf nog herstelde, maar je redt het wel, dat voel ik.Tot horens, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Lieve Anjo,Heel veel sterkte voor jou, X en kids...Een blanco pagina, een nieuw verhaal!Het verloop en einde van het verhaal zijn nogonduidelijk.Het zal geen makkelijke en/of fijne tijd worden,maar je weet dat je het kunt dragen als je dit echt wilt doen!Ik wens je alle kracht en wijsheid die je nodig hebt,en vooral heel veel liefde! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Joann,Jij kunt dingen zo mooi onder woorden brengen, hoe doe je dat toch?Heb je een gave?Ik lees je stukjes altijd met genoegen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Ehhh, ik schrijf gewoon vanuit mijn gevoel...of dat een gave is...?Ieder vogeltje zingt zoals ie gebekt is he.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Jij hebt een mooi gevoel en dat is een gave. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Maar die gedichten, of hoe je ze ook noemen wildie komen vanzelf opborrelen.Die zinnen moet ik dan opschrijven..meestal doe ik dat gewoon op papierAls ik mezelf daar mee wil bemoeien,dan droogt de woordenstroom ook gelijk op.Dus ik schrijf het zelf, maar de inspiratie komt ergens vandaan...al weet ik echt niet waar vandaan...En sommige van die teksten zet ik hier neer, anderen ook weer nietVind je het echt zo bijzonder dan?(ik heb schriften vol weggegooid namelijk...:$) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Ik vind het bijzonder.Je had ze niet moeten weggooien, volgens mij kun je er zo mee naar een uitgever.Volgens de Grieken en de Romeinen had je een muze. Zou jij er ook een hebben?Ik had altijd al moeite met sinterklaas gedichtjes voor de kinderen, want van het moment dat die aangekomen was hier in onze stad, mochten ze elke avond hun schoentje zetten en elke avond laat pakte ik dan kleinigheidjes in, met een briefje van Schrijfpiet en hun briefjes nam ik dan mee voor de Sint.Leuke tijd, maar wel vermoeiend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 vandaag wordt ze twee,mijn kleine meisje..nog dabbert ze vrolijk rond,brabbelend en dansendaltijd blij en gelukkig gezond!Wat de jaren ons zullen brengen,gelukkig weten we dat nu nog niet.Hopelijk veel vreugde,en weing verdriet!Het is een kostbaar ietszo´n klein meisjeZe smelt mijn hart,zoals de zon een ijsje..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Ik zal ze voortaan bewaren Corinne,al betwijfel ik echt of er een uitgeverte vinden zal zijn die zoiets zal uitgeven.Maar dat is ook niet zo belangrijk,ik realiseerde me net dat het ook een stukjenalatenschap voor mijn kids is...de zieleroerselen van hun moeder.En daarvoor wil ik ze wel bewaren!Thanx! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Doen!En je jongst wordt 2 vandaag. Wel gefeliciteerd.Dat wordt dus een kinderfeestje vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Ik heb net een volle beker water uit mijn hand laten vallen. Moet ik daar nu zo nuchter voor zijn. Moest het aanrecht en de vloer drogen en mijn pyamamouw is nat en mijn rechterslof. Komt allemaal door die katten die krijgertje spelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden