Spring naar bijdragen

dinsdag 29 mei


Twan

Aanbevolen berichten

Hoi Anna, in gedachten zag ik je al lopen in je ponnetje de straat over.
Die bouwvakkers schieten geen meter op zo met al die vrouwen die weinig verhuld daar gaan oversteken. :D
Kun jij niet op je werk douchen? Is toch veel praktischer, scheelt ook weer in de was.
Laat je de jongens toch ook even op je werk langs komen kunnen ze daar ook gelijk douchen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 122
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Soms vrees ik er voor dat mijne frank nog altijd niet is gevallen!
Mijn verstand zegt me wel dat ik er het beste mee kap alleen dat duiveltje op mijn rechterschouder wil weer zijn drankje brrrrrrr

Aan mijn vriendekring ligt het niet (die sowieso klein is), mijn twee beste vrienden drinken gewoonweg niet..

Vandaag ben ik wel al aan een sobere dag bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lenne,

Dat is slecht nieuws wat je daar brengt. Ik hoop wel dat je ervan geleerd hebt. Ik denk dat je beter helemaal kunt stoppen. Het is de eerste dagen moeillijk en het is raadzaam je daarin te laten ondersteunen. Loop je al bij een verslavingszorginstantie?.
Voor mij was minderen eigenlijk gewoon zelfkwelling. Toen ik eenmaal het knopje had omgezet en besloten had er helemaal mee te stoppen, gaf dat meteen een groot gevoel van opluchting en rust: niet meer de zorgen om voldoende in huis te hebben en elke keer weer die beslissing te nemen wanneer en hoeveel ik mocht.
Ik mijd, zelfs nu na 7 weken, alle risicosituaties.
En ik ben nog steeds blij dat ik dat besluit heb genomen. Verder dan uur per uur denk je niet in het begin, nu denk ik al dag na dag en durf al naar een week uit te kijken. Elke dag voel ik mij groeien en sterker worden.

Lenne, zet er nu een punt achter. Gooi alles wat je in huis hebt door de gootsteen. Praat nog eens met je vrouw. Zeg haar gerust dat je haar positieve steun nodig hebt om jezelf te bewaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,

Wij mochten het toilet van onze buurman, de architect van onze verbouwing, gebuiken. En ja ook 's nachts moet ik altijd, dus in pyama van de ene deur naar de andere (die zitten vlak naast mekaar). Altijd vroeg op om aangekleed te zijn voor die bouwvakkers er zijn. De hele dag in de herrie en stof. Voor het eten bivakeren op de badkamerverdieping, met magnetronmaaltijden (die kwamen ons letterlijk de neus uit na enige tijd). Afwasjes in de wastafels. Nee, ik wens je van harte sterkte.

Stien,

Stoute fantasiën heb je af en toe. Maar ik moest ook wel even denken aan zoiets. Eerlijk is eerllijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lenne, volg je hier de internet behandeling al??
Zoek in elk geval hulp, dit red je niet alleen.
Minderen is ook voor mij geen optie, voor je het weet drink je toch weer meer dat je lief is.
Zonder borrel is het ook gezellig, gezelliger zelfs, omdat je je alles nog kunt herinneren en niet beroerd wakker wordt.
Als je je vrouw en kind wilt houden zou ik zeker hulp zoeken!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Ik ben de eerst maal als ik stopte eerst op mijn eigen gestopt en later ben ik dan naar iemand van de aa geweest die individuele support geeft (daar heb ik veel van opgestoken) - alleen is het aa gebeuren niet voor mij weggelegd.

Ik heb in huis alleen champagne en wijn en dat drink ik toch niet .. enkel bier drink ik maar dat heb ik niet in huis!
Ik ga er elke dag dat ik drink achterom bij de winkel om het hoekje / in de nachtwinkel / pompstation /..
Na die uitspatting heb ik niet meer gedronken dus gisteren en vandaag .. kzal proberen de lijn volledig door te trekken.

Groetjes-lenne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lenne,

Je weet wat je op het spel zet,
je gaf zelf al aan dat je huwelijk op springen staat...
Dat je vrouw haar vertrouwen nu even kwijt is, ja logisch toch...?
Het is echt aan jou om dat terug te winnen!
Enne, misschien moet je nu maar een euro laten vallen
(die andere muntjes zijn niet geldig meer als wettig betaalmiddel...:D)

Het gaat je vast lukken,
niet alleen vandaag..
maar ook morgen .
en overmorgen!
Je bent het waard, neem je leven weer in eigen hand!
Sterkte!
(en dapper dat je dit hier toch hebt gemeld, een misstap toegeven
is al een hele kunst op zich!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lenne,

Misschien is het een idee om even met je twee beste vrienden te praten en je probleem voor te leggen.
Wellicht dat zij je een tijdje onder de hoede willen nemen. Het zal wel moeilijk zijn er over te praten, nee heb je en ja kun je krijgen.
Voorlopig moet je wel zorgen niet meer op pad te gaan met de gasten waarmee je het weekeinde in de mist bent gegaan. Je vind vast wel goeie smoezen om ze af te houden.
Als je de regie over je eigen leven wilt terug winnen, zul je Tiran Alcohol van de troon moeten stoten.

De beslissing is aan jou. Wij kunnen je alleen van een afstand moed inspreken en dat doen we van harte. We hebben er ook een keer voorgestaan. Laat je niet kisten. Kom op voor jezelf.

Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, vreselijk, 3 weken in de troep, het enige houvast wat je hebt is dat het daarna weer mooi is, maar daar heb je nu niks aan............en ach, onze ouders moesten in hun jeugd ook naar het "huisje" in de tuin.........Heel veel sterkte gewenst in ieder geval!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lenne,

Probeer je aan te melden bij de internetbehandeling of de reguliere verslavingszorg. Die ondersteuning kun je heel goed gebruiken en je krijgt de nodige handvatten aangeboden.
Zelf heb ik heel veel baat bij de internetbehandeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,
Ik volg de internet behandeling nog niet .. ik wil daar graag clean aan beginnen! Dat lijkt me het beste.
Werkt die behandeling voor jou?
De zaak is bij mij - ik drink nooit zoveel dat ik me niks meer kan herinneren .. ik ben nooit lazarus, ik minder ook altijd als ik voel - ik heb er te veel op / drink dan een koffie of iets fris en ietsje later weer een bier ..
Hulp zoeken is mss wel noodzakelijk - ben daar weer zo gene straffe in om hulp te aanvaarden maat tzal deze keer toch wel moeten (willen of niet vrees ik)

Groeten-Lenne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,

Ja wat hebben we het tegenwoordig maar makkelijk he. Een warm luxe toilet, schoon en netjes. In de winter niet bevriezen en in de zomer geen overlast van de vliegen.

Voor mij hoeft die goede oude tijd niet wat dat soort dingen betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ferry,

Ik zie dat je ingelogd bent,
maar je bent de laatste tijd erg stil...?
Niet aan het varen?
Of is het weer daar te slecht voor?
(ik heb geen idee hoor, mij krijg je nog niet in een roeiboot
want dan wordt ik al zeeziek :D)

Vroeg het me gewoon af, hoe het met je is...
echt tis lief bedoeld,
maar soms heb ik het gevoel dat sinds je naar de AA gaat
je hier weinig of niks meer te delen hebt...
En dat vindt ik jammer..!

Morgenavond is mijn eerste avond,
en eerlijk gezegd..
ik sch**t zeven kleuren st*nt..
Ik weet nog niet hoor..........?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lenne,

Je hoeft nog niet droog te zijn voor je aan de behandeling begint. Dus meld je gewoon aan, doe het vandaag nog als het kan. Je hoeft je niet al bewezen te hebben voordat je daar aan begint. Zet die stap.
Het zal je opluchten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, dat is goed nieuws!
Gelukkig alles oke!

Ja dat kleine kamertje
krijgt zo wel veel kleuren,
maar als ik dapper was...
gebeurde dat niet!


Maar ach, ik heb vandaag pas 100
keer hiep hiep hoera geroepen :D
Mijn meisje en ik hebben samen een
heerlijk feestje :)

En morgenavond..
komt tijd komt raad
nog tijd genoeg om moed
te verzamelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor ik geniet,

haar broers zijn nu ook thuis
inclusief enkele vriendjes....
allemaal wat drinken en een stukje cake..
Mogen we ook slagroom mama?

Goh, had ik dat nu maar niet gedaan :D
Nu heb ik straks boze mama´s
over slagroomvlekken op de kleren haha

De schommel die ons meisje kado heeft gekregen
wordt nu behoorlijk uitgetest...
al is het weer niet echt lekker,
ik ga toch maar buiten zitten!
De boel beetje in de gaten houden
voordat er een over de schutting vliegt!

Laters!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag lenne ,
in het begin van mijn pogingen tot nuchter worden ben ik verscheiddene keren onderuit gegaan .
resultaat is dat mijn partner mij nog niet vertrouwd wat de alcohol betreft terwijl ik reeds enkele maanden nuchter ben
gewoon dag per dag proberen om je vrouw haar vertrouwen terug te winnen succes
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...