Spring naar bijdragen

ditjes en datjes


blacky

Aanbevolen berichten

Hallo Anna,

Dank je voor je reactie. Over dat emotioneler worden: daar heb ik nu al last van. Dat vind mijn dochter heel moeilijk, maar daar zal ze aan moeten wennen. ik heb begrepen dat de alcohol je gevoelens zo vervlakt en dat als je ermee ophoudt je hersenene als het ware wakker worden. dus ook de gevoelens en dat je met name in de eerste tijd schommelingen hebt tussen blij zijn en wat meer down zijn. Niet manisch-depressief, maar wel wat meer schommelingen. Er is mij verzekerd dat dit normaal na een aantal weken overgaat. Jij bent al zo lang clean (knap hoor), welke ervaringen heb jij daarmee. Het is voor mij een hele ervaring om wat meer stemmingswisselimngen te hebben. Ben ik niet van mezelf gewend, maar ja, ik heb ook al zoveel jaren gedronken, dat mijn hersenen bijna apatiosch moeten zijn geworden.
Goed om te lezen, zowel bij jou als van andere reacties dat het op den duur wel goed kan komen in de relatie met je kind(eren). Krijg ik wel hoop van, al begrijp ik er wel uit dat hje hiervoor een lange adem moet hebben.

Groeten,
Gemotiveerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 83
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hier achter me voeren vader en dochter (16) een gesprek. Het wordt een oeverloze discussie. Vader heeft natuurlijk geen gelijk.
Heerlijk pubers in huis. 't Is wit of zwart, iets daartussen bestaat niet.
Vader geeft het maar op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Dat herken ik! Mijn dochter is verbaal vreselijk sterk, zodanig dat ik of mijn man pas een goed antwoord heeft bedavht als zij stampend van woede naar boben is gelopen.
Vaakmlaten we het er danm maar bij zitten, anders heb je de hele dag ruzie in huis.

Gemotiveeerd (ja,ja, nog steeds die naam)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Ik ben een piepkleine beginner hoor! Ben aan mijn 11e dag bezig. Maar het is wel leuk om bij andere te lezen hoe lang ze al clean zijn, maar dan voel ik me nog zo'n beginneling. Maar je hebt gelijk. Over een aantal maanden (want dat ga ik halen) staat het imposanter. Bij deze dus.
Mijn batterij is weer bijna leeg, ga dus weer opladen. Duurt ongeveer een uurtje
Dus fijne avond nog of misschien tot straks.

Gemotiveerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen....

ik ben ook weer bijgelezen... Vandaag eens niet in het huis bezig geweest, maar opgepast. Leuk zul je denken, maar ik ben helemaal total-loss.......

Zie hier ook de vraag hoe de verhouding met je kinderen nu is....dit maakt een heleboel los in mij, kán er nu ook geen antwoord op geven.

Ik log uit, alvast welterusten....:$ :brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi gemotiveerd,
men verwerkt de zaken anders als men nuchter is en blijft .
ivm kinderen kan ik jou geen informatie geven vermits ik ze niet heb
wel kan ik jou eerlijk zeggen dat ik het soms moeilijk heb dat mijn beide ouders dronken , maar dat moielijk gevoel is er maar nu mogelijk een omdat ik nuchter ben , mogelijk twee om dat ik het met hen niet meer kan uit praten vermits ze beide overleden zijn
ik hoop dat ook jij eruit komt met je kind
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi corinne ,
eerlijk gezegt voel ik mij een beetje leeg , heb veel geslapen en vanavond eens naar de carrefour geweest om de gedachten te verzetten , nu ja veel verzet werden ze niet omdat men automatich vraagt moet er eten mee voor luckx ??
ivm het gewicht van jou poezen zijn dat nog jonkies ??
want ik zit te bedenken dat ik gisteren schrijf dat de kater 3,6 kilo woog maar ik kan mij dat niet voorstellen omdat hij zo mager was .
morgen ga ik iemand bezoeken in psychiatrie ligt een beetje moeilijk bij mij en misschien nadien eens naar nederland sorry sigarreten gaan halen .
de andere poes en het hondje lopen ook een beetje te zoeken .
maar voornaamste wat ik hier mag schrijven is dat ik adb gebleven ben .
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,
Toen heb het hen verteld, natuurlijk. Ze vonden het ook erg natuurlijk als altijd eten meegaven voor hem.
Beide dames zijn sinds 21 mei 1 jaar jong. Ze komen uit een nest van een zwerfkat en ze vertonen af toe heel gek gedrag. Ze zijn wel heel aardig. We hebben ze sinds eind augustus en we hebben nog geen enkele krab of zo opgelopen. Ze willen wel gekroeld worden, maar niet gepakt worden, ze komen wel naast je liggen, maar niet op schoot. Misschien komt dat ooit wel. Onze vorige kat kwam uit zichzelf ook nooit op schoot.
Je hebt nog een andere poes en een hondebeestje. Die missen hun kameraadje natuurlijk ook.
Ik vind het heel knap dat je sterk bent gebleven en dus ADB.
Sigaretten zijn momenteel goedkoper in Nederland en gelukkig voor mij verkopen ze ook Belga. Of juist misschien ongelukkig, wellicht zou ik dan al wel gestopt zijn. Ik weet het niet.
Mensen die psychiatrisch behandeld worden zijn ook mensen, het ligt alleen iets moeilijker praten dan met mensen die met iets fysiek in het ziekenhuis liggen.
Die mensen zijn ook blij met visite. Ik heb het al drie keer gedaan in mijn leven. De eerste keer vond ik het een beetje eng, maar toen was ik pas 15, dat was de moeder van mijn boezemvriendin. Die had weer een aanval gehad en moest met de amiga afgevoerd worden. De tweede keer was ik 18 of zo en was het weer haar moeder, alleen toen konden ze haar gewoon te voet brengen. En de derde keer was een man die een psychose had. Ik moest alleen maar iets komen afgeven maar heb maar een praatje gemaakt. Dat vond hij wel prettig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond corinne ,
zo voor het slapen gaan nog een berichtje
mijn katertje sliep altijd naast mijn hoofd met zijn hoofdje op mijn handen hij was eigenlijk ook geen plakker of schootzitter maar het was een reuze lieve kat die dacht dat hij een hond was
toen hij klein was heb ik hem geleerdt papieren balletjes terug te brengen hij kon dat goed :-))
ivm psychiatrie ik vermoed dat het meer komt door dat wat mijn ma gedaan heeft dat ik het moeilijk heb , dus morgen weer een overwinning erbij ???
en nu ga ik slapen blijf maar moe in mijn hoofd
ik wens jullie allemaal samen een zeer fijne nacht rust toe
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeden avond, lieve mensen, ik ben John (destroyer)
Ik ben vanavond voor het eerst op het forum.
Ik heb vanaf mijn 15de t/m mijn 53 ste veel bier gedronken.Ik heb nu eigen pas gezien wat voor enge ziektes en narigheid je er van kan krijgen. Het is misschien wel te kort maar ben net 2 weken van de drank af, maar voel me wel al een stuk beter.
Ik heb alleen nog te kampen met vreselijke slaapproblemen, ik val pas tegen de ochtend in slaap.
Misschien heeft iemand voor mij daar een tip voor. Alvast bedankt en de groetjes aan iedereen.:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi John,

Welkom hier.

Gefeliciteerd dat je al twee weken niets drinkt, dat is knap van je.:present:

Veel mensen hebben slaapproblemen in de beginfase en sommige later ook nog. Het is een van de ontwenningsverschijnselen die zich kunnen voordoen.
Misschien trap ik een open deur in, maar de beste remedie schijnt te zijn.
Elke dag tijdig op, geen dutjes overdag, en weer tijdig naar bed. En rustig zijn voor het slapen gaan, zeg maar je een uur van te voren al voornemen naar bed te gaan en zorgen dat er niets meer in het hoofd maalt.
Als dat allemaal niet werkt, is het goed hiermee naar je huisarts te gaan, want te weinig slaap is natuurlijk niet goed voor je. En dan misschien een dag of 2 slaaptabletten nemen.

Mag ik zo indiscreet zijn te vragen waarom je de alias destroyer hebt gekozen, klinkt zo oorlogszuchtig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@John, welkom op het forum. Het is nooit te laat. Knap van je dat je al twee weken bent gestopt. Dat is langer dan ik kan zeggen. Ik zit hier ook nog maar kort, maar kan je zeggen dat je veel steun aan elkaar hebt.

@Blacky, knap dat je ADB bent gebleven. De volgende dagen zul je katertje nog vreselijk missen, daarna zal de pijn verzachten, al zul je hem nooit vergeten. Ik hoop dat ik eruit kom met mijn dochter. Vreselijk dat je beide ouders dronken. ik vond het al zo erg dat mijn moeder dronk en daardoor te jong overleed. Beide ouders..... daar kan ik me geen voorstelling van maken. mijn moeder was er de laatste jaren niet meer voor mij, was geheel in de ban van de alcohol. Als beide ouders dat zijn, wat moet jij je eenzaam hebben gevoeld. Dat zeg ik niet om zielig te doen, maar omdat ik hetzelf , al is het maar op een vlak ervaren heb. gelukkig was ik al volwassen toen het gebeurde, hoop dat jij ook wat op leeftijd was. Mijn vader is al jaren overleden.

@Corinne, regelmaat is precies wat je nodig hebt in deze periode. Is weekend dus ik mag wat later gaan slapen van mezelf, maar ga nu bij de reclame van Alien douchen en dan in bed nog verder kijken. betekent meestal dat ik binnen 5 minuten pit.
Kortom allemaal, slaap lekker en tot morgen of anders een heel fijn weekend zonder alcohol. Dat is tenslotte waar we allemaal voor gaan!

Gemotiveerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

John,

Nee hoor, ik vroeg me alleen zo af. Je kunt hem toch niet veranderen.
Ik ben niet nieuwsgierig, ik weet alleen alles graag.
De eerste week stoppen was voor mij de moeilijkste, de tweede begon ik me al lichamelijk beter te voelen, veel minder moe en vanaf de derde week had ik alleen nog maar moeite met trekmomenten.
Ik ben wel ontzettend kouwelijk geworden door het stoppen, en dat is nog niet over bij me.
Heb je ook professionele hulp bij het stoppen? Heb je mensen die je ondersteunen bij moeilijke momenten?
Ik zit hier bij de internetbehandeling die bevalt prima, en het forum hier is voor mij een ontzettende steun geweest om de beslissing van helemaal te stoppen te nemen, ik zat nog te twijfelen tussen minderen en stoppen in de toekomst. En van die steun geniet ik nog steeds. Enthousiastere supporters kun je niet vinden.
Dat ik hier graag kom, kun je wel afleiden aan het aantal berichten dat ik hier al geplaatst heb.

Ik hoop dat je van ons gezelschap kunt genieten en er de nodige steun uit kunt putten bij moeilijke momenten.
In goede tijden en slechte tijden zijn we hier. We hebben er allemaal mee te maken (gehad).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Joann,

Nee, hoor, maar als ik een tijdje niet actief zit te wezen gaat mijn lichtje uit.
Ik zat wat te schrijven in Word om hier te plaatsen.
Hier komt het:

Bezinning

Wat heb ik tot nu toe van het leven geleerd?

1. Ik hoef niet bang te zijn voor de dood, zij komt vredig.
Dit heb ik geleerd nadat ik in het ziekenhuis flink in ademnood kwam in december 1996.
2. Het leven verdient een kans om het te leven.
Dit heb ik geleerd toen ik besloot geen zelfmoord te plegen een paar weken voor de herstvakantie van 2006 en uit een diepe alcoholdepressie opkrabbelde.
3. Ik ben het waard te leven en ik ben blij te leven.
Dit heb ik ontdek nadat ik ruim zeven weken niet meer dronk op 2 juni 2007.

Wat zal ik nog meer leren tijdens dit leven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...