CPAS Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Het is geen gek idee om een "hulp-ik-heb-onwijs-veel-trek-wacht" in te stellen.Zijn er nog meer mensen die van wacht willen zijn op een bepaald moment van de dag/avond/nacht/ochtend? Ik wel hoor.Overdag zit ik hier ook menig keer uren in mijn uppie ingelogd. (Ik doe dan wel andere dingen op de compu, maar kijk regelmatig of er iemand is.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Telefoonnummers doorgeven is niet zo handig, want velen zullen hun anonimiteit niet willen opgeven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Ik wil best meewerken, maar het zou denk ik ook al wat zijn als er iemand op bepaalde tijden gewoon online is, zodat op moeilijke momenten er altijd iemand is.Telefoonnummers uitwisselen lijkt mij te hoog drempelig.Groetjes GemLucienne, ik blijf nog even, voorlopig ga ik nog niet eten. hooguit even een was ophangen. Heb ik namelijk nog steeds niet gedaan (geen zin in). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Sorry ik moet etenben zo terugGem neem jij het over Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
amsterdam2226 Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Hoi Luciene, Momenteel gaat het goed, maar ik wil altijd te veel; zit in de aard van het beestje. Op zichzelf positief, maar het kan ook een beetje averechts werken en voor stress zorgen; misschien ken je dat ook wel. En dat moet ik afleren, toch? Kijk over mijn kade uit en dat geeft dan op sommige momenten even rust. Bij de Jellinek krijg ik de module 'leren ontspannen'. Wist er wel het een en ander van, maar dit is meer toegesneden op de club, so to speak! Is best een aanradertje. Moet je natuurlijk wel de tijd nemen om die in te lassen, anders heb je ook niet veel aan! lol. Theorie genoeg, zullen we maar zeggen. Leuk om even van gedachten te wisselen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Luciene,Heb jij niemand in de omgeveing die op de hoogte is van je probleem, die je in dat soort gevallen kan bellen? Of strijd jij inderdaad eenzaam tegen de alcohol? Buiten je man natuurlijk, maar daar heb je in deze gevallen niet veel aan. Ik weet niet wie er verder op de hoogte is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
amsterdam2226 Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Gem, lijkt me idd een beter idee dan telefoonnumers uitwisselen. Het is beter mohammed naar de berg brengen dan vice versa! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Hee Lucienne,Ben je nummer 701 naar binne aan het klokken?Volhouden he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Het ging best zeer redelijk met me de afgelopen week. Had ook zo'n geweldig gevoel voor mijzelf betreft. Neem even gisteravond dat ik in mijn oude eigen kroeg zat (waar ik mijn grootste klant was qua droge witte wijn) en daar bestelde ik een spa rood. Ik voelde me geweldig.... Maar er is iets gebeurd wat ik even niet kan trekken.Maar ik ben nog nooit ondergebleven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 15 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Hoi Luciene, veel water drinken, de strijk op de plank, keuken kastjes soppen, muziek lekker hard aan, kookwekker zetten en steeds weer verzetten, lekkere douche nemen, een opsomming maken waarom je ook al weer gestopt was met die rotzooi, bedenk wat die rotzooi met je lichaam doet, kan doen, al heeft gedaan, zie hoe een mooi huidje je weer krijgt, hoe zo varieces in je keel of slokdarm (spataderen), weet je wel als die knappen wat er allemaal kan gebeuren, je weet niet of je ze hebt, maar als je ze hebt.....weet je hoe je lever er uit ziet......hoe is het gesteld met je hersencellen.......je trilt toch niet meer.....je gaat weer hevig transpireren......je hebt morgen een kater dat wil je niet weten.....weg lekker nuchter koppetje.......Sterkte. Helaas ik moet gaan b.b.h.h. latersssss en laat die eerste staan!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Goed er is iets gebeurd. ik weet niet wat voor impact dat op jou heeft, maar blijkbaar ben je er zo van onderste boven dat je gaat lonken naar de ww. Niet doen. Morgen je eerste verjaardag ADB! Dat is toch geweldig.Geef jezelf morgen een kadootje. Koop iets leuks voor jezelf om te vieren dat je het gaat halen die eerste week droog staan. Na die eerste week is nog steeds niet gemakkelijk, maar het gaat daarna dag voor dag beter. Ook al zitten er mindere dagen tussen. Kijk naar Soothe! Die had toch rond de tiende dag een dip! Is bij iedereen anders! Maar kan je nou niet gaan eten of ben je nog niet begonnen?Je weet dat het dan daarna gemakkelijker gaat. Haal desnoods chinees of ga naar de patatboer als je geen zin hebt om te koken. Maar eet die avond maaltijd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 @Hee Marc of Amsterdam,Hoe bevalt het op het forum? Pas maar op dat je niet zoals ik er een andere verslaving voor terug krijgt n.l of het forum aanwezig zijn.Ik moet echt oppassen dat ik ook tijd maak voor andere dingen.@Sandra,zie dat jij er ook weer bent. Hoe gaat het met je?@Stien,jij hebt het draadje geopend vandaag. Moet jij zo vroeg werken?@Luciene,Zie het bericht van Stien. Als je niet wilt/kan eten, doe dan wat zij voorstelt. Ga iets doen, maakt niet uit.En bedenk dat je gisteravond in die stamkroeg van jou je 513e glas spa rood door je keel goot i.p.v ww. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Lucien,Nog even volhouden. Denk aan hoe je je van de week voelde. Blijf hier hangen en je komt de moeilijke moment wel doorheen. Het lijkt me trouwens een goed idee om een soort rooster op te stellen zodat er altijd iemand op het forum aanwezig is. Voel weinig voor telefoonnummeruitwisseling Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 gemotiveerde,Gaat goed met mij. Ben nog steeds ADB en kijk het leven positief in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Gem, kijk even naar je pb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Dat idee had ik al Sandra. Fijn om dat bevestigt te krijgen. Ga zo door!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Ik zit te denken aan de momenten dat ik een superdrang naar alcohol kreeg wat ikdan deed.Ik ging afleiding zoeken zoals huis schoonmakenIk ging de situatie analysren. Wat is nu werkelijk aan de hand.Ik ging een vriendin bellen en mijn hart uitstortenIk ging sporten;De momenten dat ik echt doorsloeg naar weer gaan drinken, waren de momenten dat ik bewust koos om me te bezatten omdat ik me wilde bezatten. Er waren geen problemen , zorgen of whatever. Ik koos er gewoon voor, een ander excuus heb ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 @Sandra,Weet je dat zeker? Het kan natuurlijk, maar ik kan me er zo moeilijk iets bij voorstellen. Ik weet niet bij welke gelegenheden je je bezatte. Was dat op feestjes, thuis alleen of met anderen erbij? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Ben ik weer.Hoi Luciene,Goed dat je hier kwam roepen.Maar weer jammer dat er niet even iemand was in die crusiale minuut, maar door hier te roepen bleef je er mooi vanaf.Echt goed idee een aanwezigheidslijst maken, dat er altijd 2 mensen zijn op het forum. Is er niemand met nood, kunnen die twee lekker geiten of kletsen met mekaar of zo iets.Kom op het leven is zoveel mooier zonder die slechte vriend alcohol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Gemotiveerde,Ik dronk hoofdzakelijk thuis. Deze is gemeen maar ik plande mijn drank avond. iN mijn hoofd ging de gedachte "ik wil me vanavond bezatten"en dan ging ik bewust drank halen. En ja, de volgende dag kan ik dan niet stoppen en zo , ontstond mijn bingeperiode. Ik denk dat ik bewust naar de roes van alcohol zocht. En de reden was niet een probleem of een situatie maar puur de behoefte aan de roes. Raar he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Sandra,Je kiest er altijd voor als je gaat drinken. Maar kies je ervoor met heel je hart om je te bezatten, dan zit er toch iets achter. Hoe dan ook. En als je begint te drinken (bij ons alkies is dat dan tot we niet meer kunnen) dan creeer je juist problemen, want een mug wordt dan een (roze) olifant (althans bij mij).Alcohol is GEEN fijne vriend. Hij doet lief en aardig, maar hij maakt je kapot en houdt je aan het lijntje tot de dood erop volgt, een spoor van vernieling, chaos, leed, lichamelijke klachten achterlatend.Nee, daar kies je toch niet voor met overtuiging. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Alles oke Corinne? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 @Sandra,Dat is niet raar, alleen ken ik dat gevoel niet. Jij dus wel. Die roes was voor mij altijd aangenaam, maar er was wel altijd een aanleiding, hoewel op een feestje begon ik niet voor de roes. Maar gaandeweg op dat feestje merkte ik het effect van de alcohol en begon me lekkerder te voelen. Helaas ging ik dan weleens over de scheef, maar meestal 's-avonds pas thuis.Gem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Sandra,Met mij is alles goed. Dat was vrijdagavond laat wat anders.Ik maak me nu zorgen om Luciene.LUCIENE,Waar ben je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 De subtitel van dit draadje: "Een dag zonder zorgen?"Nu dus even niet.Kom Luciene, meld je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden