Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 205
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Gem,

Ik weet nog altijd niet zeker of ik om enige reden ben gaan drinken.

Behalve dan na die gigaterugval toen dronk ik om te drinken om continue niets te voelen. Bah, ik voelde alleen maar meer, maar meer dan drie flessen wijn op 24 uur kreeg ik niet op, hoewel soms zelfs wel. Wat een rottijd.

Geplaatst

Luciene,

Ik geef me al op voor de avonduren, zeg maar tussen 20.00 en 02.00 uur. Ik ben nl. geen TV kijker, behalve dan Spoed op zondagavond. De programma's daarna bevatten veel reclame en dan zit hier ook meestentijd.

Geplaatst

Zitten we nog wel met een probleem periode nl. overdag als iedereen gaan werken is, tot na etenstijd.
Tussen 19 en 23 uur is er altijd wel iemand aanwezig, kijk de draadjes maar na. Het is dat echt spitsuur.

Geplaatst

Corinne,
Oorspronkelijk ben ik niet begonnen met drinken om een of andere reden, DENK ik.
Alleen de laatste jaren was er wel degelijk een reden. ik heb altijd gezegd de stress. Dat was dan wel de aanleiding, maar er zat natuurlijk achter dat ik niet met die stress om kon gaan. Waarom dan niet? nou onder andere omdat ik geen grenzen kan stellen, iets waaraan ik hard bezig ben. Geen grenzen voor mezelf in dit geval. Ga vaak veel tever over mijn grenzen heen. Dat moet ik in ieder geval aanpakken.
En ik ben bang als ik dat misschien onder de knie krijg, dat er ook nog veel losse eindjes op te ruimen zijn. Nooit wilde ik hulp. Kon het allemaal zelf. Nou je ziet het, het resultaat is een alcoholiste.
Maar nu eentje die gestopt wil blijven en een die aan haar problemen gaat werken.
Gewoon veel te lang uit angst mijn kop in het zand gestoken.

Liefs,
Gem

Geplaatst

Morgen wordt hier actie gevoerd. Wij, de buurtgenoten wil dat het straatje afgezet wordt met paaltjes. Voor de veiligheid van onze buurtkinderen. Door onze straat jezen ze al met ruim meer dan dertig km per uur, maar in dat zijstraatje kan dat echt niet. De kinderen moeten toch ergens kunnen spelen. Het kleine pleintje maakt ook dat iedereen in onze buurt elkaar kent, het is ook een ontmoetingsplaats voor jong en oud. Dus die kleine sluiproute moet afgesloten worden.
Morgen sluiten we dus met de buurtbewoners het straatje af, de plaatselijk pers en de plaatselijke TV komen en er wordt een handtekeningenlijst bij de burgemeester ingediend.
Ons koninklijk straatje moet autovrij worden. (Koninklijk, omdat Beatrix er al eens doorgelopen is. Toen was de hele buurt afgesloten.)

Geplaatst

Gemotiveerde,

Stress kan bij mij ook als reden geoormerkt worden, maar wat ik zocht was de roes en daarmee bedoel ik even weg van iedereen en in mijn eentje met geen mens en geluid om me heen. Dat is wat ik met roes bedoel effe in een ander wereld zonder de angsten, stress , mensen etc. Het is eigenlijk vluchten in mijn eigen wereld. NU ik erover nadenk, betittel ik mezelf als een raar mens

Geplaatst

Gem,

Ik wil ook de oorzaak leren kennen. Want waarom steeds vroeger een glas nemen en steeds meer glazen tussen die eerste en laatste voor het slapen gaan?
Misschien moet ik toch maar naar psycholoog gaan, zoals mijn vriendin en de huisarts al opperden. Het symptoon is nu bestreden. Nu de oorzaak opzoeken en daar wat aan gaan doen voor zover dat kan.

Geplaatst

Luciene,

Ik vond het heerlijk in mijn eigen gefantaseerde leefwereld en nog vind ik dat fijn. Ik sluit me dan helemaal af. Het is net dromen terwijl je wakker bent.
Alleen door het alcoholgebruik wist ik op de duur niet meer wat fantasie en werkelijkheid waren. En dat was geen goede ontwikkeling.

Geplaatst

Ik dronk gewoon om dronken te worden. Ik had ook alle excuses voorhanden: stress, eenzaamheid, angst, mislukt zijn, noem maar op. Toen ik eenmaal door had dat ik gewoon een lichamelijke verslaving had, ging het net als met de cocaïne toen ik een jaar of twintig was: stoppen en nooit meer aankomen.
Die excuses heb ik nu nog steeds wel, ik heb ze alleen nergens meer voor nodig...

Ik weet ook nog wel hoe mijn verslaving begon. Ik kon vroeger gewoon een biertje of twee drinken en dan ophouden, het sociale drinken dus. Totdat ik op de motor van de weg gereden werd, schouder kapot, ribben kapot, nog wat dingetjes... en de pijnstillers hielpen ook al niet echt, slapen kon niet meer, een ramp. Toch maar eens een whiskytje proberen, dat verdooft ook... yeah right. Het werkte te goed, Baas Alcohol had er weer een slaafje bij.

Blijven vechten, medestrijders. Ik hoef jullie niet te vertellen hoeveel beter het is als je niet meer drinkt, voor jezelf en daarmee voor je omgeving. Heb vertrouwen in jezelf, dan volgt het vertrouwen van de ander ook. Het gaat om jou, jij blijft droog, of je gaat nat.

Sterkte, en Hou Vol.

Geplaatst

Val niet terug in je oude gewoonte Luciene.
Drink niet.
Het is belangrijk te gaan voelen dat de problemen van welke aard dan ook overwonnen kunnen worden zonder erbij te drinken.
Het is niet de eerste en zal niet de laatste keer zijn dat je uitgedaagd wordt door je z.g vriend drank en nu is het zaak Kracht te putten uit het NIET drinken.
De Kracht zit hem in de roes van de overwinning door telkens de uitdaging aan te gaan en er niet bij drinken.
Ik heb nagenoeg alles in mijn leven nog eens overgedaan maar nu zonder drank.
Het bevalt me goed.

Ik wens je sterkte.
Praat over wat je zo van je stuk heeft gebracht.

Rudy

Geplaatst

@Corinne,
Lijkt mij geen goed idee, als jij je voor al die avonden vast legt. Het moet wel te doen zijn. Ik denk dat aan het eind van de middag en de avond de nood het hoogste kan zijn, gezien de eerdere draadjes.
Ik denk meer aan een grotere groep, zodat je als je zelf niet goed in je vel zit beroep kan doen op een ander. Waqnt dat soort zaken moeten ook geregeld worden. Je hebt tenslotte ook zelf een sociaal leven en gaat weleens weg 's-avonds. Wil dit werken en niet doodbloeden dan moet er een groter vangnet zijn.
De hele dag iemand online, dat is denk ik praktisch niet te doen. Denk ook aan de vakantietijd die gaat komen.
Al blijf ik het steeds nog een goed plan vinden. Persoonlijk wil ik graag mee doen, maar hoop toch in de komende weken meer energie te krijgen zodat ik 's-avonds wat ga ondernemen, zoals sporten en wellicht naar de AA. Ik wil dus wel meedraaien maar dan in een wisselend rooster. Is het dan nog af te spreken?Ik hoop van wel.

Liefs,
Gem (ook een raar mens)

Geplaatst

Luciene,

Raar mens is misschien een verkeerd woord. Ik bedoel het is raar dat je je zelfterugtrek om je te bezatten, terwijl er zoveel leuke dingen te doen zijn. Bijvoorbeeld lekker kletsen met je vrienden en familieleden, strandwandeling, just name it.

Geplaatst

Hoi Gem

Het is dan ook niet de bedoeling om hier in mijn uppie te zitten en elke avond. Er moeten gewoon meer mensen zijn.
Zeg maar 3 à 4 per wacht.

Geplaatst

Meneer Alzheimer, schitterend tekst.

Ik ben jaloers op mensen die zulke mooie teksten uit hun mouw weten te schudden.
Of denk ik er te makkelijk over en duurt zo'n tekst van een lied meer dan een maand voordat ze klaar is om aan het publiek te worden voorgesteld.

Ik weet het niet...

Rudy.

Geplaatst

Rudy,
Sommige teksten schrijven zichzelf, die staan zomaar patsboem op papier en daar verandert nooit meer wat aan want het is goed zo.
Andere teksten beginnen met een enkel woord, of een detail, dan willen er andere woorden bij, en komma's en punten, die zijn nooit klaar want die blijven groeien.
Is mijn ervaring...

Geplaatst

Hoi Sandra,
Mijn terugtrekwereldje was niet bedoeld om te drinken.
Toen ik nog thuis bij mijn ouders woonde ging ik na het avondeten van 7 tot half acht/kwart voor acht (koffietijd) op mijn kamer zitten en sloot me van alles af en liet mijn fantasie de vrije loop. Daarna voelde ik mij helemaal opgeladen.
Toen de kinderen er waren heb ik een ander moment moeten kiezen. Sommige dagen schoot het er ook wel eens bij in, vooral toen de kinderen nog klein waren. Nu heb ik dat moment overdag, gewoonlijk tussen 1 en 2.

Geplaatst

Hee Corinne,
Morgen op de barricades!! Groot gelijk. Het vervelende is dat de mensen die hard rijden vaak zelf ook kinderen hebben. Bij andreen rijden ze dan te hard, terwijl ze bij hun eigen huis geneigd zijn om veel zachter te rijden. Althans dat is mij wel vaker opgevallen. En dan ook nig een grote bek hebben, dat de mensen bij hun de buurt zo hard rijden.

Gem

Geplaatst

Gem,

Toch zijn er ook bij die deze buurt kennen en heel goed weten dat hier veel kleine kinderen zijn die hard de bocht omgaan en het straatje in vliegen.
Zelf heb ik al de nodige keren mijn berging terug in moeten springen om niet van de sokken gereden te worden als ik mijn fiets pak of weg zet.
Er is al verscheidene keren geklaagd bij de gemeente, maar er gebeurt maar niets.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...